GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Projekt Nu ska jag älska MIG!

2011-08-10 | 13:48:02 | Träning&Hälsa

Näe hörrni. Jag blev till och med jävligt trött på mig själv av förra inlägget.
Va fan, om jag känner mig ok och hyfsat snygg varför ska jag låta en sketen bild, ett foto förstöra det för?
Som en väldigt klok läsare  vid namn Lina  kommenterade - jag får aldrig negativa kropps eller utseendekommentarer på denna blogg av er som läser.
Varför i helvete ska jag då ge mig själv det?
Näe nu får det vara slut på det.
Nu ska jag verkligen bli så som Blondinbella så smart säger, bli min egna bästa vän.
Jag ska inte hålla på och klanka ner på min kropp mitt utseende mina lår eller mage eller näsa eller läppar eller vad det nu än är jag hänger upp mig på från dag till dag.

Jag kommer absolut ha taskiga dagar, det kommer vara ett helvete då och då med de där jeansen. Men jag tänker  inte yppa ett enda självhatsinlägg till i denna blogg ( eller i alla fall ha ambitionen att inte ha det).
Och jag ska , hmm testar i en vecka nu inte heller säga nåt negativt om mitt utseende här hemma heller. Så fort jag är på väg att kalla mig fet och ful så ska jag stanna upp och säga att jag duger.

Vilka hänger på? Projekt Nu ska jag älska MIG!
Vi kan samlas här i bloggen varje kväll låt säga kl 21 och skriva nåt älskvärt och peppande om oss själva bland kommentarerna.
Eller börja NU!

Jag börjar: Jag är skitsnygg i platinafärgat hår och damn  vad jag pasar i sotade ögon!

Kommentera 43 st

Kommentarer
smäm
2011-08-10 - 14:38:54

Gillade både det här och förra inlägget. Dels för att du nog sätter ord på hur många känner men kanske inte alltid vågar erkänna. Håller med Blondinbella, att vara sin egen bästa vän vinner man nog mycket på :)



Ps. Tycker alltid du är fin på alla dina bilder!

donnasandra
2011-08-10 - 14:46:27

Bra Anna! Du ÄR ju snygg och njut av att du är ung, fin och frisk! PUSS

Johanna
2011-08-10 - 14:49:07

You go girl! Tycker du har en fantastiskt snygg kropp, en sån som jag själv skulle vilja ha om sisådär en minus 20-30 kg...=/

Du har en grym kropp och jag har en grym, tjock , lockig röd hårman! Den är jag rätt nöjd med faktiskt!

Malin
2011-08-10 - 14:53:22

Härligt initiativ! Det är inte lätt det där med att verkligen tycka om sin egen kropp.. Men när man känner sig fin för en gångs skull tycker jag verkligen att man ska få göra det också :D

Jess
2011-08-10 - 15:12:14

Bra initiativ! Du ÄR fantastiskt snygg och bra på alla sätt och vis, om jag hade haft en storasyster hade jag velat att det skulle vara någon som du. Så häftig är du :) Och hmm, något peppande om mig själv.. Trots dålig hy är jag fin ändå! Utseende är så oviktigt egentligen, men det är svårt att komma till den insikten ibland.

Emma - I was on the moon. With Steve.
2011-08-10 - 15:16:25

RuPaul säger "If you can't love yourself, how the hell are you going to love someone else?"



Börja med att alltid älska dig själv så kommer alla dina förhållanden bli mycket mer givande.

(Jag försöker fortfarande)



Kram!

dissy
2011-08-10 - 15:16:37

Bra initiativ! Jag har fått mycket bättre självförtroende på sistone. Jag har mycket lättare att ignorera en ful bild på mig själv än för några år sedan. Det jag gillar med min själv är mitt hår och mina ben som är smashing i shorts. korta klänningar och klackar:) Sen gillar jag mina fräknar:) (vilket jag för 10 är sedan trodde var en omöjlighet att jag någonsin skulle säga)

Anna
2011-08-10 - 16:07:03

Du är jättefin verkligen och du är en av få som jag tycker passar riktigt bra i platrinablond :) ha en superbra dag!

PAULINE
2011-08-10 - 16:07:17

Bra initiativ! Heja dig! :)

Caroline
2011-08-10 - 16:24:07

Jag har svårt att se allt negativt som du säger att du ser på dig själv.. jag tycker nämligen, och har tyckt under de 2 år som jag läst din blogg, att du är så otroligt vacker och häftig! Så därför tycker jag att det här är en jättebra idé! Det jag gillar med mitt eget utseende är mina läppar och gröna ögon. :)

Ingela
2011-08-10 - 16:49:45

Du är skitsnygg, det har jag alltid sagt och tyckt! =)

Och jag har... hm.. fina ögon. ;)

kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-10 - 17:22:56

Ingela: tack babe! och du har härligt skratt fin näsa passar så jäkla bäst i de kläder du har!

kram

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-10 - 17:23:22

Maria: Good!!!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-10 - 17:24:27

Caroline: Åh tack så hemskt mycket! Jag ska verkligen börja försöka nu att se det ni andra verkar se.

Dina ord värmer oerhört mycket ska du veta! massa kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-10 - 17:24:45

Pauline: Heja oss!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-10 - 17:25:31

Anna: Åh härligt att höra! Älskar ju platina =)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-10 - 17:26:30

Dissy: blir så glad av att läsa att du käner så om dig själv...vi båda lider ju av BDD och det är minsann inte lätt det här med att gilla sig själv.



Och yes du har ett par grymma spiror! Och är så totalt vacker!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-10 - 17:28:11

Emma - on the moon with steve: Väldigt klokt sagt och ligger nog en sanning i det dock har jag inga problem med förhållandena till vänner familj elelr sambo eller min stora kärlek till dom.



men förstår essensen i citatet.

kram!!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-10 - 17:30:44

Jess: Men vad gullig du är!

Men du jag får väl helt enkelt bli din bloggstorasyster då =)

Har ju ingen syster själv.



=)

kram!!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-10 - 17:37:21

Malin: du har så rätt sweetie!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-10 - 17:39:39

Johanna: wow, tänk att jag har nåns drömkropp, låter ju helt otroligt!

Lycka till med din viktminskning, men låt det ta tid så kroppen hinner anpassa sig! Många kramar!!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-10 - 17:41:12

DonnaSandra: Haha ung vete fan längre, blir 30 snart..hjälp!

hihi

puss!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-10 - 17:45:29

Smäm: uppskattar att du gillade båda inläggen.

Och tack!

massa kram!

Adelle
2011-08-10 - 17:50:34

skit bra Anna! självklart ska du vara din egna bästa vän, du är så fin, och fantastiskt begåvad människa med många talanger, stå på dig och var stolt över ditt utseende!



Och det jag gillar med mitt utseende är mitt långa mörka hår.

jennsan
2011-08-10 - 18:03:20

skitbra!! jag håller med dig till varje ord!

jag är supernöjd med mina tänder! ögonen är inte så pjåkiga dom heller.

Husfrun
2011-08-10 - 18:43:32

Vilket bra inlägg. Man ska egoboosta sig själv massor. Jag vill inte vara så utseendefixerad utan koncentrerar mig i stället på att tycka om mina egenskaper. Just nu jobbar jag på att stärka min självkänsla och visa mig från min rätta sidan, inte falla tillbaks i gammal osäkerhet när jag möter nya människor. För jag är bra precis som jag är. Och jag duger precis lika mycket som alla andra :)

Och du, du ska vara nöjd med dig själv. Du är fantastisk fin och dessutom, vad jag förstår, framgångsrik - du är kreativ och en duktig illustratör. Inte sant :)

dissy
2011-08-10 - 18:43:45

Tack gumman:) Du anar inte hur mycket det värmer. Och att kunna ta emot beröm är även det ett friskhetstecken.



Jag är så glad över att du startade denna Tycka om sig själv-kampanj. Och jag hoppas att många följer detta exempel då det verkligen behövs. Själv har jag alltid tyckt att du är en ursnygg och väldigt smart tjej. En riktig förebild.



Jag hoppas verkligen att du får ändan ur och skriver en bok. Jag tror att det kan bli helt fantastisk läsning då dina inlägg är en av få bloggar jag faktiskt läser hela texten på (oftast kollar jag bara på bilderna) eftersom jag tycker du har ett så bra sätt att uttrycka och formulera dig på.



ps. Hoppas att dina katter mår bättre snart. Det svider i hjärtat att läsa om dem..



Många kramar

Maria - med bebis i magen ☆
2011-08-10 - 19:30:08

vilket bra projekt! :D

och vad roligt att de ska ha barn samtidigt :)

Johanna
2011-08-10 - 19:30:32

Ärligt talat Anna!?

Jag har inte ens tänkt på om du är tjock eller ful, smal eller snygg. Jag har i snart ett år läst din blogg, fastnat i vad du skriver och hur du skriver, jag imponeras av ditt företag som du tack och lov har vett att vara stolt över, avundas att du har en darling som säger "anna du är så jävla snygg."



Och foton.... jag har fått träna mig på att se mig själv på foton och numera bedömer jag bara två saker, beroende på om det är ett proffs-foto eller ett privat:

1) Hur bra är bilden?

2) Hur kul hade jag när det där fotot togs?



Så BRA initiativ du lägger av att klanka ner på dig själv och peppar andra göra lika, det finns tillräckligt med självhat och elaka kommentarer i blogosfären, du är fantastisk! Det tycker jag verkligen!

Men tjock? Ful?

och vet du vad, jag tycker att jag är ganska cool också! =)

och tänk vilka fantastiska läsare du har!

KRAM

livetoday - 52 kilo
2011-08-10 - 20:05:33

iih haha va söt du är! BRA ANNA! :)

Pauline
2011-08-10 - 20:25:36

Nope, jag slutade på Newz/Pix för drygt 1 år sedan och har sedan dess drivit en reklam och eventbyrå som heter Aktivitetsbyrån (http://www.aktivitetsbyran.com). Det snurrar på som bara den och är otroligt roligt!



Var inne och tittade i din webbshop! Hur fin? :) Bra jobbat!!

livetoday - 52 kilo
2011-08-10 - 20:29:00

iih jag tänkte på det när jag skrev inlägget. 28 är egentligen ingen stor storlek...men det kändes mest stort att ha gått upp två storlekar..om du fattar. :)

donnasandra
2011-08-10 - 21:18:52

svar: Tack :-) Nä jag har inte varit något i Sthlm på sistone, såg Gustaf III-baletten med kostymerna och jag gillade vad jag såg. Borde kanske därför också se utställningen! :-D Äh 30 är ingen ålder, 1,5 år kvar för mig så det närmar sig :-P Puss och kram

Sara
2011-08-10 - 21:43:29

Heeelt rätt! :)

Tilde
2011-08-10 - 23:05:06

Du ÄR snygg! Sen ska man inte noja över ett par jeans.. herreguuud du är ung, snygg och frisk!

Linnea
2011-08-11 - 00:05:49

Det är rätt! :D

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-08-11 - 09:24:22

Jag hänger med. Bra inlägg!

Viktoria i norr
2011-08-11 - 10:21:37

Anna, om du bara visste hur mycket du inspirerar mig! Senast i helgen tog jag på mig jeansshorts och en magtröja - trots att jag alltid tyckt i min egen vrånga mentala bild att jag är "för tjock" för det.



Men då minns jag en bild du hade på din blogg, med just shorts och magtröja, och tänkte att "så jävla snygg vill jag också vara" och klev med stolta (cellulitspäckade) ben och med en touch av mysmage ut mitt bland nya pojkvännens släktingar! Och kände mig assnygg - bara för att du var så jäkla snygg i det!!! TACK!

Emma says style, love & rock and roll.
2011-08-11 - 11:30:24

good one! Jag hänger med!



Jag har slutat med mina självhatardagar. De finns aldrig på bloggen och väldigt sällan irl.

Lina
2011-08-11 - 13:12:51

Gött mos! Helt rätt, hörru! :D och tack för att jag blev nämnd här i inlägget, blev glad. :) Var stolt över den du är, och jag beundrar dig för det du gör! Du är en bra mycket bättre förebild än exempelvis Kissi och allt vad dem heter. Du är helt enkelt äkta och ett bra bevis på att man inte behöver göra om sig för att vara snygg. Fortsätt kämpa Anna!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-08-11 - 22:37:46

Viktoria i norr: åh victoria! gud vad glad jag är och blir över att ha kunnat peppa dig!

jag tycker ju att du är fantastisk, på alla sätt och vis in och utsida!

massor av kramar!!

Josefine
2011-08-13 - 13:42:35

Fasen gumman vilket bra initiativ!Jag har så jäkla kasst självförtroende ibland så jag borde hänga på. Ska försöka. Och jag tänker med så ibland, varför ska jag har dåligt självförtroende för? Men ändå så sitter det ibland en djävul på axeln som verkar peka på mina brister. Nä, jag hänger på. Så gott jag kan.

Och jag tycker faktiskt att du ser jättebra ut Anna. Du har så fina proportioner och jag håller med, ditt hår är fantastisk och jag är faktiskt lite avis på det. ;)

Cecilia Bergman
2011-08-13 - 16:54:59

Heja på! Låter som en superbra idé. Jag hörde Babben Larssons sommarprat häromdagen och hon sa så klokt att varje år som hon gått och önskat hon varit smalare eller sett annorlunda ut varit ett bortkastat år. Och det är nog sant, man fastnar så lätt i allt det negativa i stället för att uppmärksamma det som är bra hos en själv.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: