GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

time to shape up!

2010-11-15 | 21:15:11 | Egocentrerat&Vardagligt

Nu måste jag verkligen ta tag i min kropp.
Det verkar inte hjälpa med enbart långa raska promenader och att äta hyfsat nyttigt, jag bara ökar i omfång hela tiden, kan knappt ha några jeans längre och en del plagg verkar jag inte ens hinna använda innan de blivit för små.
Suck.
Så nu är det dietbars och försök till att nästan helt utesluta bröd, pasta, ris, potatis och sådant samt än mer träning som gäller.
Dock hatar jag att gå på pass och till gym.
Så har jag köpt på mig två träningsdvd:er som jag tänkte testa...och så får jag väl belöna mig med lite satc efter ett avklarat pass.

..nån som testat såna här dvd:er?
Ger de resultat?

Kommentera 54 st

Kommentarer
Lottis
2010-11-15 - 21:31:48

Jag har en variant på pilates-dvd:n, och tyvärr tycker jag inte att den funkar så bra... eller så är det jag som är lat och inte gör övningarna fullt ut ;-) Kämpa på! Kram kram

Lotte
2010-11-15 - 21:31:54

Tack snälla! Tyvärr har jag inte testat sådana dvd:er. Eller ja, jag har en pilates-dvd men den använde jag 3-4 ggr, nu står den tyvärr bara i hyllan. Men jag är mer än gymtyp - behöver andra människor bredvid mig som också kämpar sig igenom passet...

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2010-11-15 - 21:37:43

Pilates är jättebra när man vill slimma ner kroppen. Gick ner 10 kilo när jag kombinerade pilates och GI, den mest extrema fasen där man utesluter alla kolhydrater.



Sv: Haha, ja kanske det. :-) Jag trivs i dem.

Ida
2010-11-15 - 21:38:13

Åh, min ack så söta men dumma (idag i allafall) kanin bet av sladden till Wii idag. Deppigt värre. Tänkte på dig och dina avbitna sladdar... Bittert.

Maria
2010-11-15 - 21:38:39

Hoppas du inte tar det här på fel sätt men har noterat att du rätt så ofta äter och dricker godsaker, bullar, bakelser och sådant relativt ofta (iaf enligt mig som bara äter sådant på helgerna om jag är sugen på det då). Om du slutar med onödiga gottigheter så behöver du ju inte sluta med ris, potatis och sådana kolhydrater som faktiskt behövs, speciellt om man tränar mkt. Så mitt tips är att du taggar ner lite på gottiset och eventuell alkohol

som kanske konsumeras och istället äter bra och mättande och ta i med träningen!

Fred
2010-11-15 - 21:41:41

Själv blir det att gå tillbaka till gymmet imorgon med svansen mellan benen och erkänna att det inte blev några långa promenader i skogen...

Alexandra
2010-11-15 - 21:43:40

Jag har inte testat dem men kan LOVA dig att du garanterat ser resultat om du utesluter alla snabba kolhydrater och bara äter de i form av grönsaker osv... Testa ;) Lycka till :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-11-15 - 21:47:20

Maria: Nej jag tar inte illa upp, särskilt när jag inte vet att det stämmer.

Jag äter liksom inte heller sådant mer än på helgen och det är inte särskilt mycket.

Det är därför jag tycker det är så konstigt att jag går upp och blir så mycket större eftersom jag jag knappt aldrig dricker läsk, aldrig saft, aldrig juice.



Några bitar choklad ibland visst, köper vi chips äter sambon upp 85% av påsen minst.



visar jag ett paket kakor på bloggen betyder inte det att jag äter upp hela paketet.



Jag har haft månader utan godis och kakor och bara ätit mat utan att det gett ett skit.



men självklart är det ju nåt fel jag gör bevisligen..annars skulle jag inte se ut så här.

Plutten
2010-11-15 - 21:47:36

Jag har lyckats gå ner tolv kilo på mindre än ett år(!!!) Och det inte genom att banta utan genom att meditera. Eller man kanske ska säga det mer begripligt, genom att sluta stressa...kanske det som är boven och inte något annat?

Sanna
2010-11-15 - 21:49:34

Har någon yoga-dvd hemma, tyckte den var helt okej, om man gillar den typen av träning!

fanny
2010-11-15 - 21:51:30

Om du tycker mycket om bröd (som du ju verkar, du äter mackor ganska ofta, pasta, ris och potatis så fattar jag inte varför du ska utesluta det. Ta istället och köp grövre versioner av allt, och lägg till massa rotfrukter (rivna morötter, kål osv fyller ut magsäcken). att hänga upp sig på en diet man inte gillar funkar inte i längden, och den här jävla lchf-hetsen känns ganska osund. Kör på det du gillar!

Lotte
2010-11-15 - 21:51:33

Hehe :) Lycka till! Jag kan rekommendera att börja gå på gym tillsammans med någon vän till exempel - då tvingar man varandra att gå! :) Lycka till!

Ida
2010-11-15 - 21:54:35

Ja om man blir trött... Hon kissade på golvet också... medan jag stod och diskade, som att riktigt jävlas med mig. Bah.

Anonym
2010-11-15 - 21:59:38

Pilates är bättre tycker jag, mer varierade övningar och enklare att komma in i. :) lycka till!

Sanna
2010-11-15 - 22:05:59

ja efter en massage så behöver man verkligen dricka supermycket så att alla slapprodukter åker ut som har lösgjorts



kramis på dig med söt !

Nancy
2010-11-15 - 22:06:58

Rekommenderar starkt att träna till filmer. Har ett gammalt inlägg om en yoga-film jag tränar till. -> http://allaboutnancy.blogg.se/2010/june/yoga.html Tycker den verkligen är super bra.

Filmerna du har jag jag aldrig testat. Men filmer hjälper till att motivera till att träna under hela filmen. Vilket annars kan vara svårt att göra själv.

Maria
2010-11-15 - 22:09:20

Såg att du kommentererade till någon annan att den enda gången som du har lyckats gå ner är när du nästan hade en svältdiet. Är det så hälsosamt då? Din kropp kanske säger att det inte är meningen att du ska gå ner nånting, att du är bra som du är. Dock är det ju heller inte bra om du går upp en massa utan att du vet varför. Men har du kollat upp hur det är med sköldkörteln? Det kan ju ligga någonting medicinskt bakom din vikt, värt att kolla upp det om du inte redan gjort det. Får man fråga hur mkt din viktuppgång handlar om? Det kan ju vara så att du tycker den är värre än vad den egentligen är för du ser inte ut att ha gått upp någonting på dina bilder =) men det är klart, det är din känsla som är viktigast, det är din kropp.

Alexandra Alexandersson
2010-11-15 - 22:13:04

SV: Nä, fan va illa (pardon my french). Jag hade blivit riktigt irriterad kan jag lova. Det är så surt bara att det ska finns sådana människor. :/



Lycka till med viktminskningen(pepp pepp)! Jag behöver också bli va med några kilon. Har bytt till lättfil, lättmjölk, matlagningsgrädde osv osv men det verkar inte hjälpa så det får bli hårdare tag här med. (Misstänker dock att jag borde sluta med godiset haha ;))

fanny
2010-11-15 - 22:14:08

Jag vill gärna inte ha svarskommenterar i mitt kommentarsfält. Om det är så så rekommenderar jag att föra matdagbok i en vecka och se exakt vad dus toppar i dig, på det viset är det mycket enklare att avgöra. Jag gjorde det själv och det visade sig att det jag trodde var "en chokladbit då och då" var ganska mkt mer, många förlorar lätt iden om hur mkt de egentligen äter. Annars kan jag rekommendera att alltid äta varmt och alltid dricka ett stort glas vatten/te innan måltid, då känner man sig mättare.



Om du vet att atkins funkar för dig ska du givetvis köra på det, men det är ju viktigt att välja ngt som inte känns som värsta straffet också. Sen kan det också vara bra att välja ännu grövre/nyttigare varianter av bröd/pasta osv, ofta utger sig bröd från att vara betydligt nyttigare än de egentligen är. Jag skulle t.ek. aldrig drömma om att stoppa den liiite grövre varianten av långfranska i munnen om jag bantade, det är nästan samma sak liksom.

Art By Tina
2010-11-15 - 22:20:18

Pilates och yoga är svårt att göra själv hemma tycker jag, speciellt om man har katter. Antingen förstör dom stämningen genom att krafsa på dörren om jag stänger ute dom, eller så tycker dom att det är otroligt kul att klättra på mig när jag ligger still i en position. Hopplöst. Zumba har jag tänkt att testa, men har inte kommit så långt än. Har typ gett upp det där med träning, det är nog bara att äta "rätt" som funkar för mig (fast det funkar ju faktiskt inte heller). Ska peppa dig så mycket jag kan=)

Malin
2010-11-15 - 22:28:19

Har inte provat just de dvd:erna men afrodans är ju skitkul, iallafall när jag testade på det på friskis. Riktigt jobbigt också, vi höll igång konstant i 55 minuter och det kan jag säga att det kändes i musklerna dagen efter. :) Lycka till med träningen!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-11-15 - 22:46:16

Maria: nej en svältdiet är inget att föredra absolut inte och inget jag vill tillbaka till heller..heller inte att vågen ska styra mitt liv som den till slut nästan gjorde för 4-5 år sen.

Jag har inte vägt mig nu på 3 år.

men jag har gått från storlek 34 till storlek 38/40 ibland 42 vilket jag känner är för stort för min korta längd.

Jag kommer inte ha koll på några kilon men det vore najs att kunna ha en del av de jeans som ligger i garderoben och inte bäva var gång man ska prova nåt om det passar eller ej.

Har också tänkt på sköldkörteln..försökte boka prov på VC men de ville inte boka in nåt.

vendela
2010-11-15 - 22:48:59

Jag tycker du ska kolla upp din sköldkörtel, oförklarad viktuppgång är ett vanligt symptom på att allt inte står helt rätt till med den. Min sköldkörtel underproducerar och därför gick jag tidigare upp i vikt, fick torr hud och frös osv. Det är värt att kolla upp, om det nu finns något litet fel finns det medicin som hjälper. Hoppas det löser sig!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-11-15 - 22:50:01

Fanny: Ok då svarar jag här då?

brukar alltid svara på kommentarer i den blogg som kommentaren kommer ifrån..går aldrig in och läser om andra svarat mig i sina egna bloggar.



hmm nej nåt straff ser jag det itne som, det gäller väl bara mer att bryta vanor och komma in i nya rutiner liksom. Pasta och mackor är ju ofta snabbt och enkelt.



Matdagbok har jag fört en gång i tiden men det skapade snarare en besatthet och skuldkänslor tyckte jag.

Malin
2010-11-15 - 22:50:42

Jag tror absolut att sådana filmer kan funka, men försök våga dig iväg på ett pass någon gång också. Bara göre! Släpp dig själv och låt dig fångas i en glad instruktörs våld. Man får så mycket energi av alla andra som svettas och hoppar omkring och kämpar som galningar.

Malin
2010-11-15 - 22:53:28

Åh , då kan vi peppa varandra Anna. Ska precis börja minska på bröd, pasta etc själv här. :)

Maria
2010-11-15 - 22:55:59

Tycker iaf inte att dina storlekar är för stora för din längd, tror att vi två är typ lika långa och jag har haft storlek 38/40 (ibland 42 i byxor, jag har en saftig rumpa haha) sedan jag var 17 år och jag har aldrig varit stor eller tjock, jag har snarare alltid varit väldigt vältränad och platt, plattare än många 34:or hehe. Men apropå vc. Att de orkar! Hur svårt skall det vara att få en tid när man verkligen känner att man behöver en?? Ibland vill jag verkligen spy på den svenska sjukvården usch.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-11-15 - 22:59:52

Maria: men du är kanske mer vältränad musklig då som kräver större storlek?

Jag är 156-157 cm lång och när jag dragit dessa storlekar för har jag vägt mellan 63-70 kg vilket är övervikt.

när jag drog 34 vägde jag 53 kilo vilket ju inte är undervikt nånstans utan normalvikt för en med min längd.



ja jag vet inte..vc känns allt annat än att de är intresserade av människors välmående i alla fall.

carro
2010-11-15 - 23:12:57

neeej... inga dietbars! O sluta inte med kolhydrater!

Trodde du hade en bättre syn på detta..:(

Du kommer inte må bra av det heller. Mina vänner testade men mådde fruktansvärt dåligt. Protein, kolhydrater o fett. Det behöver kroppen. Och psyket.



För vad händer då när du återgår till vanlig kost? Man går upp igen..



Jag har en STARK tro till att träna hårt och äta normal mat. Man måste inte äta sallad o keso varje dag. Det handlar ju bara om mängd. Ät ofta, men mindre portioner.



Det där vet du säkert själv, eller hur?



Isf. tror jag mer på att räkna kalorier, för att hamna på ett underskott.

Ta hjälp av en kostrådgivare och kanske en personlig tränare. Ja det kostar tusenlappar, men kanske värt det?



Med styrketräning blir man ju fastare också, det bränner inte fett, men det hjälper på traven. Är du starkare orkar du springa längre. Osv osv osv..



SKIPPA DIET!

Min syrra har haft magrutor utan diet, tillskott mm.("Haft" skriver jag eftersom hon bidde gravid).



Puss på dej sötnos.

Maja
2010-11-15 - 23:14:47

I slutet av mars i år vägde jag nära 75 kg (169 cm). Många såg det inte (eller ville inte erkänna det), men jag kände det och märkte på kläderna och mådde riktigt dåligt av det. Under aprilmånad höll jag matdagbok under två veckor, jag fick inte fuska utan bara skriva rakt av allt som hamnade i min mun. Vad jag åt, hur mycket jag åt och när jag år. Jisses vilket resultat! När min sambo satte sig ner med mig och började markera med rött allt som inte var mat, ja då lyste det rött som värsta matteprovet man inte pluggat till. Sen gick vi igenom varför jag åt det andra som inte var mat. I många fall var det tröstätning, eller i stället för mat blev det panik-ätning. En ny linje drogs upp. Inget gott (godis, snacks, choklad och allt det andra "goda") togs bort förutom en dag i veckan och då så klart inte hur mycket som helst av det, bara något. Jag skulle äta minst fem gånger om dagen: frukost som en kung, lunch som en prins, och middag som fattigman (hahaha, just det håller inte då det ska mest innehålla protein och grönsaker, och inga eller lite kolhydrater). Där emellan skulle jag äta mellanmål. Bars och liknande fast eller flytande eller i pulverform var inget för mig. Äkta mat ska det vara, lagad på färska råvaror. Det kräver planering, speciellt för mellanmålen. Min lösning var keso, ägg (kokta), avokado, kesella med frukt (bär, som är fulla av antioxidanter). Förändrar man sin kost tär det på psyket i några veckor, lite påverkan på immunförsvaret kan man räkna med, och sen den fysiska ansträngningen i form av träning sliter också. Det gäller att hitta även någon bra stressbalans, kunna ta hand om sig själv och kunna koppla av, varva ner. Sömn är mycket viktigt, sammanhållande, orubbad. Det är inte lätt, men man får skapa rutiner om man inte redan har. Belöningssystem är off, i alla fall för mig. Den kom i form av välmående, minskad vikt, mer och märkbara muskler, och ja en ren njutning av hela förändringen. Ja, i början av maj började jag. Det var inte lätt, stundtals väldigt kämpigt, men jag var fast besluten, jag visste varför jag skulle göra det och vilka mina mål var. Ny kost och tillbaka till gymmet. Jag vet att många inte gillar styrketräning men det är optimal träning när man vill bli av med fett, samt att det ökar ämnesomsättningen (ju mer muskler man bygger desto högre ämnesomsättning). Efter bara en vecka kände jag resultat, jag kände mig mindre plufsig. Jag blev av med vattnet, för kolhydrater binder vatten. Varje gram glykogen (lagrade kolhydrater i musklerna och levern) binder 3g vatten. Jag åt var 3e timme, på grund av ja livet och jobbet kunde det ibland hända att det gick mot 3,5 timmer eller 4 timmar, men bättre det än 5-6 eller 7 timmar mellan måltiderna, fast jag försökte att förutse och ja det blir lite som jobb att äta "i tid". Efter ca tre veckor kunde det hända att jag började se stjärnor om jag gick över den där maxgränsen på ca 3,5 timme mellan måltiderna. Kroppen vänjer sig snabbt, fast den kräver hårt jobb av en. Efter en månad blev det minus ca 4 kg. Mitt mål var aldrig att förlora vikt så snabbt som möjligt. Sådant tror jag inte på. Sakta men säkert, och bibehålla det. Efter ca en månad började jag slappna av, då det mesta satt och även om det fortfarande krävdes planering så började det allt mer bli "naturligt". Bakslagen kom i form av förkylningar, och då var det mest träningen som led. Tröstätning finns inte längre på min karta. Äter jag gott, någon annan dag än den dagen i veckan som är tillåten, så är det ett aktivt val och det ger mig inte längre dåligt samvete. Jag ser det inte ens som bakslag eller fusk. Jag unnar mig inte. Det finns inte för mig att unna mig, för att jag tror att det lätt kan bli så att man unnar sig för allt och inget. Aktivt val tror jag på. Sen slutet av augusti har jag råkat ut för förkylningar fyra gånger nu. Jag är rätt stressad på grund av vissa livsomständigheter, som jag inte vill gå in på här. Men mellan förkylningarna är det ändå hårt träning som gäller. Det börjar faktiskt krypa i kroppen om jag inte kan träna på ca en vecka. Det är svett och tårar, och tårar på riktigt ibland. Ibland är jag nedslagen över prestationerna, men för det mesta är jag nöjd och glad. Jag har tappat ca 7 kg. Jag vet inte om jag kan tappa mer, då jag styrketränar, men tror att ca 2 kg till går att tappa. Inte mer, för då kommer jag inte se klok ut. :) Nu känner jag att det är dags igen att dra åt svångremmen, analysera lite, förändra lite. Nu har jag jeans som är för stora. :) Skjortor och en del toppar stramar över övre ryggen och bicepsen, men det tar jag gärna. Jag älskar mina biceps, triceps, och välformade axlar. Och ändå verkar det som, enligt min sambo som kan nog riktigt mycket kring träning och kost, som att jag har mer att ge men är lat, anser han. :) Hhahaha! Allt går, bara man har konkreta mål, är fastbesluten och vet vad man gör. Bars, flytande eller pulverform bör ej ses som ersättning. De är tänkta som komplement, inte en måltid. Skulle jag köpa något så skulle det bli protein, inget annat. Jag hjälper dig gärna, och kan plåga min sambo med frågor, tips och råd. Fast när det kommer till träning kommer han hävda, som alltid, att det är styrketräning som gäller och inget annat om man ska tappa vikt och behålla det. :) Tveka inte att kontakta mig med frågor, vi är ju friends på FB också. Ett tips det jag tycker du ska börja med är att skriva under en vecka eller två allt du äter och dricker, och när (klockslagen). Även om du "vet" det redan är det en helt annan sak att se det svart på vitt. Och det underlättar när du ska lägga ny kost och göra en plan. Även när det kommer till träning och motion är det lättare när man har saker och ting nedskrivna. Lycka till! Kram

Maria
2010-11-15 - 23:15:25

Hmm men 63-70 behöver ju nödvändigtvis inte betyda övervikt när man är så pass kort som vi är, det beror ju på hur mkt muskler man har, du kanske har mer muskler än vad du har tänkt på? =) Jag har inte vägt 53 kg sen jag var typ 14 år =P Och ändå har jag alltid sett mig som smal, och nu är jag "normalviktig" med mer vuxna och kvinnliga kurvor än för några år sedan och jag väger ändå runt det du skrev att det är övervikt, så kroppen kan se så olik ut fastän att man är lika lång =) man ska inte gå ut efter BMI för den stämmer inte varje gång =) Inte för att jag tror att du gör det men du förstår nog vad jag menar.

Håller med dig, har bråkat med vc alldeles för många gånger i mitt liv, för helt fjuttiga saker som borde vara självklara. Men inte i vårdcentralens skeva värld...

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-11-15 - 23:31:27

Maria: sjukaste var förra året när jag återigen åkte på UVI..har en lång historia av UVI och vet när jag har det..ändå skulle de återigen bråka, tycka att jag skulle läka ut det själv och dricka vatten..när jag väl fick komma fram ville de istället ta klamydiatest" jag och min kille har varit ihop i sex år så det tror jag knappast" sa jag..då började de insinuera att Stefan varit otrogen.

Men mitt snabburinprov visade till slut fler UVIbakterier än de hade sett på länge..fy fan.



nej BMI tror jag ganska lite på egentligen det tar ju inte hänsyn alls till kroppsbygnad.

men det kan vara lite måttstock och jag ser själv att det är fett och svullnad inte muskler jag har, även om armarna är ganska hårda och fasta..men buken är tjock och låren är verkligen bastant tjocka..och mjuka.



Men jag ska inte vara en sån nu som bara klagar, nu ska jag göra nåt åt det, äta mer proteiner mer riktiga fetter försöka inte äta godis alls och träna mer och allsidigt..samt tjata mig till sköldkörteltest på vc.



för jag är ju nedstämd, sover konstigt, viktuppgång, tryck över halsen m m.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-11-15 - 23:35:07

Maja: Hej vännen.

Det där måste nog vara längsta kommentaren jag nånsin fått =)

Sötis.



Jag vet att jag äter sötsaker absolut men inte i stora mängder och väldigt väldigt sällan som tröst..kan inte påminna mig om att jag varit en sån som äter för att jag är nere.



Det där med mellanmål är jag dock dålig på, jag äter te gånger om dagen + 10 koppar te.

Dock vet jag att jag iaf känner mig mindre svullen mindre uppblåst om jag försöker låta bli kolhydraterna..jag har ju nån släng eller variant av IBS och det gör ju att magen kan balla ur av vissa livsmedel, t ex för mycket pasta.



Immunförsvaret mitt är det dock inga fel på.

Jag har inte varit förkyld sen augusti förra året, enda jag åkt på är maginfluensa men det går ju knappast undvika omdet är runtikring en.



Jag ska verkligen försöka addera mer styrketräning nu, inte minst för ryggens skull.



kramar!!

pimpXprincess
2010-11-15 - 23:39:07

Åh, jag måste också köpa pilates-DVD! :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-11-15 - 23:39:36

carro: jag tror man får utgå ifrån en själv, vi är alla skapta olika och funkar olika ..en del är födda smala och har skitsvårt för att gå upp i vikt trots att de äter mer än vad en annan gör och jag har skitsvårt att ens behålla den vikt jag har.



Jag har itne tänkt keso och sallad som mat.

Jag tänker varm mat men istället för ris eller bulgur till laxen får det bli mer broccoli och sådant.

istället för mackor får det bli äggröra..

jag vill finna en livstil som funkar för alltid inte nåt jag bara ska ta till för att gå ner nån storlek och sen sluta med när jag nått resultat.



Räkna kalorier tänker jag absolut inte göra likaså tänker jag aldrig ställa mig på en våg igen..det där känns bara som det leder till besattheter som inte är friska.

Katta Kvack
2010-11-16 - 00:04:56

Oh oh oh, du måste testa denna dvd, den är grym när man vill komma igång med hemmaträning! http://sweat.kattakvack.se/?p=389

Ida
2010-11-16 - 00:10:25

åh vill också se de filmerna :)

Annster
2010-11-16 - 04:32:11

Usch, förstår din frustration. Är ju själv i samma sitts och det är inte lätt :/

Tess : Istla.se
2010-11-16 - 06:12:47

Är mer kött, fisk, ägg och mindre pasta, ris och potatis och ät MYCKET grönsaker.



Tex, Äter man en chokladbit varje dag så säger det sitt, äter man ingen frukost eller bra lunch så gör det sitt. Så mycket handlar ju om VAD man får i sig.



Skriv ner vad du äter under några dagar så kan du nog hitta något du kan ändra till det bättre =)

Plutten
2010-11-16 - 08:27:51

Svar; Självklart ska man äta bra o röra på sej, men jag tror nog att ditt problem mer bottnar sej i stressen. precis som det var för mej.

Johanna
2010-11-16 - 08:41:04

Hejsan

Måste tipsa dig om ZUMBA om du inte testat det. Det är ett träningspass uppbyggt av olika latinska danser, som salsa, marengue, cumbia, reggaeton mm det är jätteroligt och du tänker inte ens att du tränar, det känns mer som du dansar loss på en fest. Det finns pass på de flesta anläggningar i landet nu, och finns även att köpa på dvd om du nu vill göra det hemma. Det ger garanterat resultat och är roligt på samma gång=) Ett litet tips från mig bara. Lycka till. kram

Maria
2010-11-16 - 08:46:09

Hej!



Varför dietbars? Sånna håller aldrig i längden som hela måltidsersättningar. Big NO NO!

Mitt tips är att istället lägga om livsstilen; ät mindre och mer regelbundet.

Pilates ska vara jättebra träning har jag hört =)Annars kan jag också rekommendera Zumba!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-11-16 - 08:51:15

Maria: för jag tycker dietbars funkar, jag gillar dom som mellanmål, jag gillar dom istället för mackor om jag har bråttom, jag tycker dom är bättre än ingenting.

Carro
2010-11-16 - 10:02:19

Jag kan tänka mig att dietbars är bra mellanmål tex. Bättre än mackor måååste de ju iaf vara.. dessutom är dom sjukt goda :D

Hayley
2010-11-16 - 10:13:29

Lycka till min vän. Kämpar själv med vikten. Skulle väl vilja säga så som så många andra har sagt. Uteslut inte saker ät istället mindre portioner, mer fibrer osv.. Dieter har motsatt effekt om man inte nu gör en total förändring och ändrar hela äns livstil och lever efter dieten. För så fort man går tillbaka till vanliga så går man upp dubbelt så mycket..



Många styrke och peppande kramar till dig!

Hayley
2010-11-16 - 10:36:10

Låter superbra. Jag kör träning varannan dag och käkar mindra portioner.. Tillåter bara gott på helgerna och jag har lyckats hålla mig nere ett tag. MEn rätt som det är så flyger kg upp igen. Det är bra att kämpa..



:)

Kram på dig

Tess : Istla.se
2010-11-16 - 13:14:05

Sv: Det är bra =)

Jag tror inte du äter så mycket av det jätte onyttiga var med som ett ex.



Har du testat Zumba? Det finns på DVD om du vill testa, jag tycker det är jätte bra.



Zumba och Pilates är bra både via DVD och pass på gym. Så testa de två =)



kramar.

Tess : Istla.se
2010-11-16 - 13:32:22

Sv: Afro dansar jag 2 ggr i veckan på gymmet. Så sjukt roligt. Berätta gärna vad du tyckte efter du har testat =)

Maud
2010-11-16 - 14:30:30

Hej! Jag rekommenderar LCHF...startade med et 23 aug och har tappat 10 kg sen dess...innan så körde jag en egen metod ( bara godis på lördag och vettig mat, ingen läsk, fika ...) och tappade 14 kg...så totalt nu 24 kg...försöker nu inte gå ner mer utan stanna kvar där jag är...det är ett kämpande hela tiden;)..men man mår så jäkla bra, kul att handla kläder mm =)googla på LCHF, finns en massa bra böcker! kramar

Min träning har endast bestått av dagliga promenader!

Ida
2010-11-16 - 15:34:00

African Dance aerobicen är jätterolig tycker jag men är ganska svår i början :)

Alex
2010-11-16 - 16:25:22

Kolla in den här bloggen, har gett fantastiskt mycket, trots att jag inte är mamma.



Hon vet vad hon snackar om.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-11-16 - 16:32:29

alex: hmm synd att du itne lämnade nån bloggadress då..

STYLEMIND
2010-11-16 - 20:53:21

Gud vad jag känner igen mig i dig, skulle kunna vara jag som skrivit det för jag är också så trött på att varje dag öpnna garderoben och känna ångest.... just nu byter jag ut vissa måltider mot naturdiet dryck, är bra tycker jag. Du vet i våras så gick jag och en kompis på lchf, funkade såååå himla braa! åt lite men ofta, typ 6-7 ggr om dagen och då "hann" man inte bli riktigt hungrig.. det var najs...



kanske ja borde återgå till det. Ingen fattar hur dåligt jag mår över min kropp, dom tror att jag är "normal" viktigt men jag vill gå ner 10 kg. jag behöver det för mitt självförtroende.



Sen så vill jag bli starkare också, i rygg och armar, rumpa, mage ben... u name it....



KRAMAR

Ida
2010-11-21 - 16:32:21

Jag har carmen electras aerobics-box, dock är den inte allt för välanvänd, men kanske man ska ta tag i den igen nu när det är kallt o ruggigt ute? :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: