GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

jag behöver en ny dator

2010-02-17 | 15:21:23 | Egocentrerat&Vardagligt

I am in desperate need of a new computer!
Min Acer laptop som jag köpte för 3 år sedan saknar några knappar, tangentbordet är buckligt efter att hyllplan föll ned rakt på det, datorn i sig är seg och det börjar bli svårt att ha både photoshop och illustrator öppna samtidigt...Något jag alltsom oftast måste ha med det jobb jag har.

Frågan är nu vad jag ska köpa för ny dator..
Tyvärr är man ju inte gjord av pengar eller äger ett par sådana där guldbyxor.
..så därför vore det ju guld värt att få vinna en ny dator hos Foki...Eller Kenza..Eller Varför inte Blondinbella.

..men kanske att jag förbrukade all tävlingstur när jag vann en mobiltelefon förra veckan.

Så om jag nu ska köpa en ny dator..Vad ska jag köpa?
Drömmen är faktiskt en Mac. Har alltid varit PC-Lover..men det är ju nåt visst med Mac.
Ska man ha bärbar igen?
Eller en stationär denna gång?

Å andra sidan köper jag en Mac måste jag dels uppgradera mitt CS3paket och köpa Maclicens..och Macdatorer är redan mycket dyrare än PC..
Så kanske en ny PC och dessutom kanske ha råd med ett nytt objektiv till kameran?

Vad har ni för dator och vad tycker ni- MAC eller PC/ Bärbar eller Stationär?

Kommentera 84 st

Kommentarer
Julia
2010-02-17 - 15:27:52

Heej!

fin blogg du har :D

Kolla järna in min blogg också :P

Haha, vill också vinna datorn (A)

Ilvic*
2010-02-17 - 15:31:08

Du ska definitivt ha en bärbar, mycket lättare :)

Alexandra
2010-02-17 - 15:35:58

sv: Jepps ^^ Du missade nog en kommentar!

Anna
2010-02-17 - 15:39:48

Köp nån billig bärbar om du ska ha en laptop, den kommer ändå gå sönder om ca ett år, längre än så gör inte tillverkarna datorerna för alla förväntar sig att dom ska gå sönder. Surt men så är det. Vill du ha en dator som håller länge låt någon bygga ihop en stationär som du kan byta ut delar på efter hand, det lönar sig i längden. Men vill du absolut ha laptop så är hp inget att ha, acer brukar funka bra om man tar hand om dom, köp absolut inte vista oavsett! (ingen idè med mac går den sönder är du dooomed) lycka till!

Emelie
2010-02-17 - 15:43:06

Jag har en bärbar PC, tycker det är sjukt smidigt att ha just bärbar då jag kan plocka med mig den när jag reser iväg hemåt :) Gillar både MAC och PC, men det känns som att de flesta grejer är mer anpassat för PC så jag måste nog säga bärbar PC :)

kajsa
2010-02-17 - 15:46:27

köp en mac. det är ett grymt bra råd. jag ahr en imac, och hade jag fått välja nu hade jag nog hellre haft en laptop, men eftersom du jobbar mkt med datorn kan de ju vara skönt med en stationär!

Christine
2010-02-17 - 15:47:12

Hej! Ville bara säga om du/(ni) hade tänkt att skaffa en biljett till världens bästa festival - Hultsfredsfestivalen - så använd gärna min kompisreferens som är 570337094 (den skriver ni in under under fliken Promotion).



Då skulle jag verkligen bli en glad häst, tack!

ida
2010-02-17 - 15:49:17

hallo , har en frågestund på min blogg , bara att börja fråga :)

kajsa
2010-02-17 - 15:49:41

måste bara skriva en sak till ang "Emelies" kommentar, att det är sååå en myt!!! I början av 90talet, när apple först lanserade sina datorer så stämde det att de flesta program osv var anpassade för pc, men idag finns alla program(ja det finns säkert undantag, men det finns ju massa till mac som inte finns på pc också!)till både mac och pc. Dessutom, eftersom du arbetar med bild mkt, skulle jag rekomendera en mac. De lever mkt längre än en pc med dessutom.. och är snyggare!!! (ja jag är en applenörd.)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-02-17 - 15:50:05

Anna: Fast det stämmer ju inte. Jag har ju haft min laptop i 3 år nu och då var det inte nyaste modellen jag köpte heller.

Och jag har kört Vista hela tiden och det har jag inte haft några problem med alls förutom att msn inte funkar annat än i webvariant.

Och går saker sönder inom 2 år så har du ju garanti.

pimpXprincess
2010-02-17 - 15:52:56

Jag har en bärbar Fujitsu Siemens :) Mac verkar så avancerat och stationär är bara klumpigt. Hehe! ;D

Emma says style, love & rock and roll.
2010-02-17 - 15:56:15

bärbar pc. ska själv uppgradera mig inom området så snart jag kan. men det är så jäkla tråkigt att prioritera ny dator istället för resor och kläder.. så kanske lite längre in på våren ;)

irma
2010-02-17 - 15:56:22

köper du en Mac betalar du mest pengar för designen och äpplet på den... kör PC I say!



stationärar håller ju oftast längre och oftast mer prestanda i allmänhet än bärbara... men det beror ju helt på vad du behöver?

Emma
2010-02-17 - 15:58:09

Jag har en vit mini-LG. Riktigt grym! Har hört att MAC är "mycket bättre".. men de är ju mycket dyrare också..

Maria
2010-02-17 - 16:04:18

Amazing, hur har du lyckats få den att gå i 3 år..? :O Mina laptopar brukar helt plötsligt gå och dö efter sådär 1 år. Den jag har nu lyckades vi återuppliva, men dess dagar är nog räknade är jag rädd, om jag känner Acers kvalité rätt..

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-02-17 - 16:06:55

Maria:

har inte haft några problem alls med min acer..och nu är den ju bara "gammal"..datorer blir ju det.



Men sen tror ju jag på

-brandvägg

-riktiga program med riktiga licenser och alltså inte ladda hem och packa upp massa program.

- grundlig installation från första början

-dammsuga datorn ren på damm minst varannan vecka.

Ann-Sofie
2010-02-17 - 16:08:20

Jag älskar min Mac, så det är vad jag tycker att du ska satsa på ;P Om du ska ha en bärbar eller stationär beror ju på hur mycket du använder den "on the go" eller om du vill kunna flytta den smidigt i hemmet. Stationära är ju alltid snäppet bättre prestandamässigt, men inte så portabla.

Kashaya
2010-02-17 - 16:17:53

Kör PC med Linux både bärbar och stationära.

FOTOGRAF JOSEFINE NYBERG
2010-02-17 - 16:19:33

Mac! Om du tar med dig datorn ofta så bärbar, annars stationär.

NICOLINA
2010-02-17 - 16:24:13

jag skaffade en bärbar för första gången för några månader sen. Jag älskar det, det är ju så smidigt :)

Malin
2010-02-17 - 16:27:11

Jag kör mac och bärbar. Fattar inte varför man ska ha en jobbig stationär. ;)

bara att skaffa en stor (plus en extern eller två) hårddisk så funkar det super!

Kashaya
2010-02-17 - 16:27:19

Ja det är ett operativsystem, trivs inte riktigt med Windows...=) Hoppas du vinner en dator.

Malin
2010-02-17 - 16:28:37

mac är dessutom rätt fri från virus, har inte haft några såna problem alls...

Maria
2010-02-17 - 16:45:27

Aldrig har jag varit sååå nöjd med en dator som med min Macbook Pro. Den är helt suverän och jag kommer aldrig någonsin köpa en PC igen.

Moa
2010-02-17 - 16:51:43

Fick 17000 i försäkringspengar för ett ärr jag drog på mig förrförra året. Investerade 13 av dom i en macbook Pro. Inte ens när jag sågs pengarna dras från mitt konto ångrade jag mig. Jag använder den varje dag. Den har aldrig varit seg, har aldrig haft några virusproblem, jag ser hellre filmer på macen än på vår platt-tv för skärmen och färgerna är helt amazing, den är OTROLIGT mycket enklare än pc att förstå sig på och att använda, den håller bättre, den är helt fantastisk på alla sätt och vis. Som en professor sa "mac är till för de som är helt handikappade när det kommer till teknik", och det stämmer delvis för den är så otroligt enkel att använda men samtidigt så är mac det bästa valet. Är helt frälst. Once you go mac you never go back. Tro mig, även om det svider i plånboken är en mac något som du aldrig kommer ångra! :)

Angel
2010-02-17 - 16:59:47

svårt val det där,kan intem ycket om sånt.

Malin
2010-02-17 - 17:11:17

hehehe låter verkligen som du är i behov av en ny dator =) hoppas du får en =)

llindhlm mode stil & shopping
2010-02-17 - 17:13:15

om jag vore du skulle jag satsa på en mac. Det skulle nog passa dig perfekt! :D

Olessia
2010-02-17 - 17:14:52

kul att du fortf bloggar på samma ställe :D själv har jag sumpat blogg.se

delinda
2010-02-17 - 17:15:22

hoppas du vinner då =) är också sugen på en mac sen. men som du säger, det skiljer i pris =) kram

Maja
2010-02-17 - 17:19:06

Mac, utan tvekan. Superbra för både photoshop och illustrator!

Ninas modeblogg, utan mode
2010-02-17 - 17:49:57

Hoppas du vinner!



Pc är ju lättare att "fixa" hem program gratis med :)

ee
2010-02-17 - 17:52:48

har du ngt bra filmtips ? (:

Anonym
2010-02-17 - 18:03:58

Macbook Pro 13" köpte jag i januari och sjukt nöjd. Supersnabb och enkel bara man lär sig tricksen. Svårt dock att hitta piratprogram men det gör man ju inte ändå.. host host

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-02-17 - 18:17:35

Anonym: behöver större än 13" och piratprogram kör jag aldrig.

LadyM
2010-02-17 - 18:44:17

Jag har själv en bärbar PC som jag har haft i två ¨r och precis i detta nu håller på att falla i bitar. Drömmen är en Mac då jag har hört att de ska vara mycket tåliga datorer, jag tror att bärbara PC är lite mera slit och släng varor.

Själv skulle jag nog aldrig kunna ha en stationär igen men det är ju en smaksak :)

F A N C Y
2010-02-17 - 18:47:00

Jag älskar min Macbook vit! =) Kör på Mac!

carolin !
2010-02-17 - 18:53:09

hejhej !

Nu har jag klippt mig, kolla om du är nyfiken ;) <3

Camilla
2010-02-17 - 18:55:15

Ja tänk om man ändå kunde få en ny dator, min är snart 6 år gammal och jag skulle mer än gärna vilja ha en ny. Jag som aldrig vunnit något. Vet du? Jag tycker du ska satsa på en bra PC, om du nu inte har så mycket pengar, för MAC är helt klart bäst MEN på tok för dyrt enligt mig ...

Sofia
2010-02-17 - 18:56:55

Smidigt med bärbar :)

Mac sägs ju fungerar bättre men man vet aldrig. Själv är jag helt nerkärad i Dells datorer :)

Julia
2010-02-17 - 19:05:22

Har en VAIO från sony och dessa kan jag verkligen rekommendera; snabba (4 gb ramminne), smidiga, bra med diskutrymme, många usb-portar, lätta att förstå sig på, och snygg design (min är rosa!). Har man problem med något är personalen på Sony jättetrevliga dessutom. :)

amanda!<3
2010-02-17 - 19:15:41

bärbaar lätt ;)<33

SARS
2010-02-17 - 19:18:41

Jag köpte en mini-laptop. LG, hur bra som helst. Väger inget och snygg!

sandra eriksson
2010-02-17 - 19:29:45

Jag har en bärbar! :)

Så skönt att kunna sitta i tex sängen med datorn i knäet ist för att måsta sitta framför ett skrivbord! :)

Anna
2010-02-17 - 19:56:17

MAC MAC MAC, de kommer dessutom snart med sina nya! mmmm

Ellinor
2010-02-17 - 20:06:08

Allt faller ihop för mig nu också. Dator och kamera krånglar. Men jag får ta och plugga klart först!

Marcus Å
2010-02-17 - 20:08:01

Du ska köpa en Mac! :) och bärbar..

Marina Charlotte
2010-02-17 - 20:10:06

Tack det samma, hoppas du har en trevlig kväll oxå!

Min personliga åsikt är att du deffinitvt skall ha en MAC! Om den är bärber eller inte är upp till dig, själv kan jag rekommendera MacBook Pro, helt sjuuukt najs!



//Marina Charlotte

Pia
2010-02-17 - 20:14:12

mac är ju alltid skönast som bärbar. bärbara pc är bara irriterande. :p men stationär pc knäcker stationär mac. fast iofs. uppgradera ps... och köpa ett nytt objektiv är ju aldrig fel :P

Ellinor
2010-02-17 - 20:14:46

Ja fy. Hur är det med dig annars då?

Kram

Ellinor
2010-02-17 - 20:14:49

Ja fy. Hur är det med dig annars då?

Kram

Helén
2010-02-17 - 20:27:02

Jag kör på bärbar pc. I like it. Aldrig varit sugen på en Mac men har märkt att de som väl skaffar en aldrig vill byta igen, de blir Macfrälsta så det är väl bäst att inte testa för min del. Men snygga är de. Men jag har ju inte så höga krav på min dator heller =)

Bim HD
2010-02-17 - 20:37:18

Bärbar... PC... inte mac... :)Men, det är jag det, födsel och ohejda vana? :)

Men, inte Linux, nä... det behöver INTE du - jobbar inte så... Vet många på jobbet av teknikerna som var Linuxfantaster... men tom de tröttnade :) Även om ingen gillar Windows, tihi... dock var Vista inte tillåtet, annat än i test... då... XP gällde - men sedan gick det mer åt nästa utbud - hoppade över en där liksom, Vista...

Jag har haft två ACER bärbara, en kraschades och den nya på garantin lever än och borde fixas lite... seg, ja.. men den är mer att den inte går att utöka HUR mycket som helst... denna är rätt ok, även OM den borde rensas... dock strular nätet och just nu lever tydligen bloggen ett eget liv??? För nu ligger inlägg ute - halvdant skrivet kladd som ska BLI ett inlägg - om inte nätet dogde hela tiden... öppnar jag scriptet ligger det i draft, ehhh... Livet är underbart med det tekniska...

Drömmer om en ny dator - den som jag INTE vill omformatera... eftersom den ändå inte är helt ok, behöver mer krydda i den liksom... :/

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

hm, dock drömmer jag om ett jobb till gubben också, samt att op blir ok nästa vecka... och mötet på fredag... och... ja, lite till...

pelle
2010-02-17 - 20:41:31

Har en PC. Mac är så jävla hypat och har överpris. Man tar löjliga priser för de där mac-datorerna.

Siri Erika
2010-02-17 - 21:07:31

Familjens gemensamma dator är en bärbar MacBook, men jag har en egen samsung minidator också :)

Johanna
2010-02-17 - 21:29:55

jag skulle satsa på en mac!

Helén
2010-02-17 - 21:52:46

Svar; Mmmm lite som mitt ex resonerade om droger, säkrast att aldrig prova så man inte riskerar att bli fast då det verkar jävligt kul. Hmmm ja du fattar =)

Dissy
2010-02-17 - 22:01:52

Mac! Min krånglar inget är helt tyst och alldeles alldeles underbar. Dessutom slipper man (än så länge) virus. Love it love it love it! Dessutom kan man ju köpa mac paket genom någon som studerar så får man ph och illustrator för en helt okej slant:)



helle
2010-02-17 - 22:21:29

jag har en macbook, köpte den mest för att jag skulle kunna skapa musik :) tycker den är superbra och krånglar nästan aldrig! dessutom behövs inget antivirusskydd eftersom det tydligen inte finns några virus för mac än!

WellbeingOfMe - Välmående, positiv energi, lågkolhydratkost & träning! Nu även Bloggjoggen-skåne
2010-02-17 - 22:23:54

Jag känner igen mig väl i ditt problem, min laptop börjar nog uppnå åldern 3-4 år ungefär och det är så illa så det ibland är svårt att ha upp webbläsaren och msn samtidigt. Den segar för minsta lilla! Dessvärre har jag inte råd att köpa någon ny överhuvudtaget och har därför inte satt mig in i den djugeln så mycket.



Jag förstår dock din tanke om att "det är något speciellt med mac", jag kan inget om mac, men ändå är det något som lockar. Det känns lite mystiskt och lyxigt på något sätt ;)



Dock skulle jag nog ändå satsa på en pc faktiskt. Som du själv säger så är det ju generellt sätt billigare. Dessutom är det ju ändå vanligare och enklare när det gäller program osv. speciellt när man haft pc innan och har sina gamla program med pc-licens osv.



Så mitt råd är att lägga de där extra tusenlapparna på att få en liten extra bra pc istället, eller som du säger ett nytt objektiv till kameran! :)

Piia
2010-02-17 - 22:32:48

MAC! En gång en mac, alltid mac.

Christine
2010-02-17 - 22:34:18

Ja det är fint :-)



Jag behöver nog också en ny datorn snart, misstänker att denna har ett virus, snyft. Fast den kanske bara behöver formateras iofs. Hehe, fast sånt kan ju inte jag... :-P

Kajsa..igen....
2010-02-17 - 22:39:43

allså jag tycker detta är sjukt intressant ämne, liksom pc vs. mac. Då tänkte min vän micaela på att de människor som rekomenderar mac har oftast(typ alltid) provat både pc och mac i stor utsträckning, och de som rekomenderar pc har i de flesta fall bara använt(ägt, eller jobbar med, här räknas inte de idioter som provat mac o tyckt de var komplicerat, det är ju bara konstigt!)pc i hela livet!! Därför borde du köpa en mac. De håller såå mkt längre och du kommer inte inte inte ångra dig! det är en investering!!!

Milla
2010-02-17 - 23:20:15

Hos oss har vi numera bara bärbara datorer. Mycket smidigare när man rör sig mycket. Jag har tvâ PC, en gammal som konstigt nog hänger med fortfarande och en lite nyare Acer. Pojkvännen har en Acer och en MacBook Pro. Jag brukar använda hans Mac när han inte jobbar och tycker faktiskt att den är jâtte bra. Man fâr vänja sig vid nya funktioner men det lär man sig snabbt. Super bra när det gäller foton, bilder och film. Inte "seg" och inga virus.



När vi reser och min PC dör, kan han i sin tur använda sin Mac i flera timmar, utan att ladda den.

Kan ju tillägga att ja, Mac kostar mycket men man fâr en garanti som verkligen gäller. Min PC "tappade" tangenter. Det kallades för slitage (gâr alltsâ INTE pâ garantin). Pojkvännen gick förbi butiken dâr han köpt sin Mac för att fâ lite tips om olika programvaror. Han plockade upp sin Mac och personalen sâg att den hade fâtt en repa. De bytte den direkt mot en NY!!



Sedan vet jag ju inte om andra garantier gâller i Sverige men det âr nog värt att kolla upp olika garati-regler innan du bestämmer dig. Bâde fôr PC och Mac.



Hoppas att du kommer fram till ett val som passar dig bäst...eller att du vinner en dator helt enkelt, sâ slipper du fundera och kan koncentrera dig pâ köp av kamerautrustning istället ;)



Kram och lycka till!!

NIcole
2010-02-17 - 23:25:23

Bärbar mac, jag har en den funkar perfekt & jag älskar den ;)

Malin
2010-02-17 - 23:42:27

En bärbar lila tjusig sak från Dell, 15 tum. Lite stor att bära med sig, men det gör jag inte så ofta, så den är perfekt storlek :)

Beathe Lindbye
2010-02-18 - 01:52:45

Hej :)

Att välja ny dator är ju inte det lättaste :p Jag själv har en 5år gammal stionar dell, en 3år gammal 17" bärbar dell (den har varit med på fest... så den e lite sjuk stackars hehe) och en liten söt röd bärbar acer 10" så jag har väl då det räcker o blir över skulle väl nån säga kankse.. :P

Jag har alltid varit en pc människa... det är väl för att mac är dyrare och det är lättare att skaffa sig en pc kanske... Jag har jobbat som it support och där fick vi jobba med mac en stund för att se hur det funka och hur vi skulle gå till väga för att hjälpa kunden med sina problem, och efter att ha jobbat med mac en liten stund så var jeg HELT såld på mac! Så otroligt användarvänlig till skillnad mot vad pc och windows är! Hade fler inset hur bra mac är så hade nog pc dött ut tror jag! OCh jobbar man med mycket grafik o media så är ju mac överlägset. Sen får man ju se om man har råd med det.. jag valde min mini acer i höstas pga att jag inte hade pengarna till en mac :/ Men när jag har pengarna då blir det en mac det är säkert :) Men oavsett hur du väljer så blir det nog bra :)

Jag gillar dina grejer :)



Kram Beathe

www.beathelindbye.se

www.beathelindbye.blogg.se

Marcus Å
2010-02-18 - 06:44:12

Det är helt sant! Mac stationär ska vara riktigt bra har jag hört också... Men är lite förvånad över att du inte hade Mac redan faktiskt.

Emilie
2010-02-18 - 08:52:45

Jag kan ju bara säga det att jag avgudar min Imac. Jag älskar den fullkomligt. Har aldrig varit med om en lättare dator att använda. Program som ska installeras installeras på typ ett ögonblick, inga hemska windows problem, ingenting. Jag förstår inte i nuläget varför jag kört på pc tidigare :P Dock sitter jag i en situation där jag behöver en laptop till skolarbetet. Ska skriva c-uppsatsen och min laptop jag har tar 45 minuter efter start innan den fungerar till viss del. Det är skitjobbigt.



Men om du vill lägga pengar på någonting så lägg det på en imac. Utrymmet på skärmen är otroligt, kunna ha två dokument öppna sida vid sida utan några problem :P Visst kan man ha det på pc med men det fungerar inte lika bra :) min imac kostade 10.345 kronor med studentrabatt visserligen, men den har 4 gig i ram, och 500 i hårddisken. Mums. Naturligtvis är det bara för dig att handla en pc om du vill, men jag bara tänkte säga min åsikt ^^

Emilie
2010-02-18 - 08:53:33

Jag menade ju microsoft :P

Heidi
2010-02-18 - 09:14:02

Mac, helt klart! Once you go mac you never go back.



Om du sen väljer bärbar eller stationär spelar ingen roll. Jag har en MacBook pro 13" och den är smidig att ha med sig och lätt att handskas med.



Har även haft en mac mini som jag också kan rekommendera varmt och i framtiden blir det kanske en iMac, man vet aldrig. ;)



Sen är ju mac gjord för kreativa människor som handskas med program som illustrator och photoshop, alltså perfekt för dig.



Det enda "negativa" är väl priset men i det här fallet får du verkligen vad du betalar för eftersom datorerna är fruktansvärt hållbara. MacBookarna är ju t ex gjorda i fräst alliminium vilket även gör dem miljövänligare än alla andra datorer på marknaden.



Så, gör världen till en bättre plats och välj Mac! :D

Heidi
2010-02-18 - 09:15:48

p.s Min pojkvän har haft sin Mac i snart 5 år och den har inte ens börjat sega eller gå sönder än, vilket en pc hade gjort efter ca två. D.s ;)

Ulrica
2010-02-18 - 10:07:12

Jag älskar ju PC och bärbar, den kan man ju ha överallt, i sängen, i köket och vardagsrummet, samt ta med. Och PC för att jag kan det, men jag tror att du har mer ut av en MAC om du sysslar med grafiska saker...

kram

Nina
2010-02-18 - 10:35:17

Mac! Jag har alltid haft mac ; )

ARMIN
2010-02-18 - 10:52:39

Kör på apple, snyggast ju! (Även om jag har HP och den funkar utmärkt, tror jag nog att Apples är bättre) ;)

lucia
2010-02-18 - 11:11:04

Acer Eee funderar jag på. Det beror helt på vad du är ute efter och vilken tum?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-02-18 - 12:33:18

Ulrica: Ja det är ju den stora fördelen med en bärbar..å andra sidan försämras batteritiden väldigt snabbt ..har inte ens nån kvar på min bärbara så måste ändå ha sladd och grejer.

Tror det får bli en stationär mac denna gång med stor skärm så jag har en bestämd arbetsplats i hemmet..och resten av hemmet är just hem =)

Har ju kvar min acer stora tills den pajjar helt + liten minipc.

Jessika
2010-02-18 - 16:02:59

Jag har en vän som driver en blogg för Sj om melodifestivalen.

Han har en tävling om en minidator, kolla in där om det är något för dig!

Man ska bara svara på en fråga om i hur många färger datorn finns i! :)

Jessika
2010-02-18 - 16:03:35

kan vara en fördel om jag berättar adressen till bloggen också ju:

http://www.sjmelodifestivalen.se/blog/?entry_id=154#comment

Mac'en själv.
2010-02-18 - 16:06:25

säger bara MAC! finns inget fel med den. Inga pipande ljud som medkommer pc. Inga virus! Mac skapades utan förmågan att få in virus. Visst är den dyr, men hell no att du betalar för the "APPLE LOGO" och designen. Det som går upp i priset är programmen som medkommer, vilket du annars får betala extra för hos pc. Datorn håller i evigheter om du sköter den rätt. Sedan att designen är så sjukt mycket snyggare än pc är inte mitt fel. Visst pc är billig men den är också värd dt priset.. mac är dyr. OCH DEN KAN INTE SÄLJAS BILLIGARE EFTER SOM ATT DU FÅR SAKER FÖR PRISET. Men tänk så här : om du får ett virus på din pc, vilket händer ungefär en gång i månaden. Då lämnar du in den, pc kanske kan fixa den? annars är det bara att köpa en ny. om dom kan fixa den går det på ungefär -2-3 000. Gör mattematiken själv. Mac är snabbare och enklare. KÖP EN MAC! finns inte en chans till att du ångrar dig. och tänk på att de personer som har svarat har förmodligen aldrig använt någon mac. Utan dom drömmer om det...

cecber
2010-02-18 - 18:27:35

Mac, mac, mac i alla lägen! En stationär till bildhanteringen och en i knäet till surf och mejl.

Leiden
2010-02-18 - 20:21:20

mac är så jävla bra, ursäkta svordomen. Den är kännas lite krånglig i början men efter ett tag kan man inte förstå hur man klarat sig med något annat..



Jag har haft min börbara macbook i lite mer än 2,5 år och den har inte krånglat alls, har bara fått köpa nytt batteri till den då jag använde slut totalt på det förra..

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-02-18 - 22:33:22

Mac'en själv: Virus varje månad? What? Vad gör folk med sina datorer egentligen?

Pipande ljud??

marie :: pixelhoe
2010-02-20 - 14:57:44

Köpte en iMac hösten 08, och det är den bästa investeringen jag någonsin gjort! :D Aldrig krånglat en enda sekund, helt underbar dator!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: