GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

gillar du chiclit, sex and the city och kärlek?

2009-03-20 | 22:00:54 | Egocentrerat&Vardagligt

Har bara 10 sidor kvar i " En shopaholic får en syster". Läst ut den på bara några dagar...slukar böcker på löpande band just nu och ganska så lägligt fick jag idag bokpaket från ebba och Veckorevyn som jag vann för några veckor sedan.
Många bra böcker som jag ser fram emot att försvinna in i.
Dock var det en bok i paketet som jag redan hade, som jag faktiskt fick i en goodiebag just från Veckorevyn.
Så nu tänkte jag att den kan ju nån av er få istället.

Boken heter "Stella & Sebastian" och är skriven av Jeeny Leeb som även skrivit "Grevgatan 22".
Jag rekommenderar verkligen denna bok till dig som gillar chiclit, sex and the city, kärlek och Stockholm.



För att tävla: Skriv en kommentar om vilken bok eller/och tv-serie/filmkaraktär du känner att " det här är bara såå jag". Glöm inte lämna mailadress i mailfältet så jag kan maila om just du vinner.
Tävlingen avslutas: tisdagen 24 mars lagom till att Desperate Housewives börjar.
Vinnare: Annawii!
Kommentera 67 st

Kommentarer
Emma says style, love & rock and roll.
2009-03-20 - 22:12:15

Jag vet inte om det räknas som karaktär - men min käre sambo påpekar alltid hur lik jag är bubblan i powepuffpinglorna. Måste vara humörsvängningarna hon har. Haha! Ena sekunden tycker hon om alla, hela världen är söt. Andra sekunden vill hon slå ihjäl någon och tredje sekunden gråter hon och tycker att hennes liv suger.



( intervju me na här; http://www.youtube.com/watch?v=7ntnSReyFt8 )

Eliyana
2009-03-20 - 22:22:30

Jag ser nu att du bytt lite i din header!

Kände bara att jag ville påpeka att jag såg det nu ^^

När ändrade du om den?

Bim HD
2009-03-20 - 22:22:41

Oj, DET var inte det lättaste, hm... Kan inte... Men, jag älskar stockholm, i rimliga mängder ;) Hela barndomen vistades man där under den sk industrisemestern - bytte lägenhet med min fd kära faster... Borta idag... Och söders höjder är sig icke likt sedan dess :D

Må så grankott...

(enda kändis - inom något fack - man blivit liknad vid i en annan tidsålder - Agneta i ABBA... kan leva med det va? :D)

Mörktopp
2009-03-20 - 22:25:27

Hej vännen!!

Har läst den boken och den är grym!! Lite tjejig, men en bok man inte kan lägga ifrån sig....



Kram

Elin
2009-03-20 - 22:32:09

Hm, oj vad svårt.. jag skulle nog säga att jag kan vara en blandning av.. Bella i "Om jag kunde drömma" av Stephenie Meyer. Mestadels då jag blir hopplöst förälskad! Kanske lite som Rebecca Bloomwood i "En shopaholics bekännelser" av Sophie Kinsella, då jag shoppar konstant (dock har jag inte sådana problem som Rebecca). Men samtidigt också som tjejerna i "Läppstiftsdjungeln" av Candance Bushnell då jag har en framgångsrik karriär pågång! (..förhoppningsvis hehe) Men eftersom jag nu är singel, shoppar och träffar vännerna endel är jag väl mest som Carrie Bradshaw (för det har ju också varit en bok.. böcker), speciellt eftersom hon är min inspirationskälla i klädval! Och bara för det ska jag nog se lite SATC nu tror jag hehe :) Kul tävling!

linda
2009-03-20 - 22:42:28

söt blogg, häftig header! blir lika facinerad varje gång jag tittar in hos dig.



by the way, om du vill, skulle jag bli otroligt glad ifall du tittar in hos mig o lämnar en kommentar. Ännu gladare blir jag om du vill följa mig med bloglovin. =)

Anonym
2009-03-20 - 22:47:22

hej hej jag är erikas nya blogg skrivare he he

Petra
2009-03-20 - 22:56:31

Åh en tävling!!! :)

Jag tycker att jag påminner lite om susan mayer i desperate housewives eller Nynne i filmen med samma namn (om du inte sett den så se den)för dom är förvirrade och hamnar i knäppa situationer och kan inte laga mat! :D

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-03-20 - 23:00:07

Mörktopp: blir alltid lika glad när jag ser att du lämnat en kommentar! Kram på dig vännen//ljustopp

Petra
2009-03-20 - 23:04:34

svar: jag har det bra! :) kollar på hund tricket medan sambon spelar poker på internet! :P själv då?

Eliyana
2009-03-20 - 23:05:50

Mm, ja det är gott!

Lärde mig faktiskt att tycka om jordgubbar ås sent som förra sommaren! Har alltid tvingat i mig en halv varje midsommar men nu älskar jag jordgubbar!



Pusspuss!

Haft en bra dag?

linda
2009-03-20 - 23:06:38

haha tycker du inte det!? kan du inte skriva det, speciellt till min sambo? (skrattar) han vill inte gå med på att jag inte har shopping problem.

Carro
2009-03-20 - 23:14:31

Awh vilken kul bild :D Jag är inte med o tävlar, jag har boken och har läst den, and I love it :D massa kramar till finaste Anna.

Frida
2009-03-20 - 23:20:50

Jag är väldigt mycket Peyton Sawyer i tonårsserien One Tree Hill. Jag känner igen mig i hennes sätt att känna och i hennes sätt att hålla inne med känslor för omvärlden samtidigt som hon istället får ur sig dem genom att måla, fast i mitt fall är det mer skriva. Hon kopplar också händelser och personer med musik och låtar, vilket jag ofta gör. Jag tycker att det är lätt och en fin känsla att se att en låt skriven av en helt annan person kan passa så bra in på mig eller personer i min omgivning. Vi är väldigt lika jag och Peyton. Ensamvarg men ändå framåt med många vänner, kreativa, känslosamma, grubblare och tonåringar. :) Ha det bra! :)

Julia Ekendahl
2009-03-20 - 23:22:34

Tack ! ;D

Lomina
2009-03-20 - 23:25:56

Gud vilken kul tävling!:)

Jag tänkte att jag skulle köra på ett litet boktips! En bok som är så bra att man kan läsa den om och om igen och när någon i min bekantskapskrets läst boken, och de inte vet vilken det är så kommer kommentaren "Jo, men den boken som Malin tycker så mycket om du veeet?!".



Susan Kay, Mannen bakom Masken. En fördjupning i fantomen på operan kan man kalla det för. En bok med så mycket känslor att man inte riktigt vet vart man ska ta vägen ibland! Har du inte läst den, så gör det!;)

Josefine
2009-03-20 - 23:27:29

Sv; Jadu .. det var ingenting som jag gjorde frivilligt precis, men håret hade gått av ifall jag fortsatt att bleka det.

Det skulle bli mörkblont när jag färgade det, men istället blev det mörkbrunt(jag gjorde det hos frisör) så ja, vet inte riktigt vad jag ska göra haha .. ska slinga det ljusare :)

matilda
2009-03-20 - 23:29:42

Oj! Va kul att höra!

Kul att höra att nån faktiskt läser inlägget jag skrev!

Josefine
2009-03-20 - 23:44:45

Oj gud, ja så långt hade det inte gått för mig men det skulle så snart gå av helt och hållet om jag inte gjorde något åt det, så det var bättre att färga det. Tyvärr så råkade det bli aldelles FÖR mörkt .. men men , ska lägga i många ljusa slingor så kanske det blir jätte bra.

Tråkigt nog är det den platina blonda färgen som jag allra bäst vill ha :/ & den som är så himla svår och kämpig att få!

matilda
2009-03-20 - 23:54:07

Olikheter kan leda till utbyte av erfarenheter som kan leda till framgång i livet och utveckling :)

Vi får lära oss av varann!

Kram

Sheena / Rockho
2009-03-21 - 00:04:02

Svar: DU är vacker. Och en väldigt, väldigt underbar tjej jag tycker ska vara inne på msn nu i dagarna så att vi kan snacka idéer ;).



Och jo en sak till; du ska möjligtvis inte befinna dig i sthlm något nu nästa vecka ;)?

bea
2009-03-21 - 00:35:23

å, jag slukar också böcker just nu! så himlans härligt!

Anonym
2009-03-21 - 00:41:00

Nja alltså det blir en omöjlighet att pendla.. inser att jag kommer bara orka med fyra timmars resor om dagen i en vecka, högst" Fungerar inte alls. Om jag ska jobba i sthlm måste jag ha någonstans att bo där, men börjar nog i deras lägenhet så får jag kika under första tiden där:)

Anonym
2009-03-21 - 00:47:30

trodde jag med, kan inte skriva något alls om det, men det är lite längre resa första tiden än vad jag trott. skulle nog inte orka det sen heller. jo jag kan bo i deras lägenhet under veckorna, men finns ju ingen garderob eller så över, bara en liten lägenhet, så blir till att bo i väska igen:) natti! kram

Kitty
2009-03-21 - 00:48:07

Då kanske man ska läa den:)

Ellinor
2009-03-21 - 00:52:14

Men vad du ska vara duktig då! Städa innan du tar outfitbilder.. Jag ska allt fortsätta att leta efter fläckar och dammråttor på dina bilder hähä :-)

Sofia
2009-03-21 - 02:08:18

Samantha i SATC helt klart!

Jag har samma perversa humor som hon har. Och sen älskar jag hennes kommentarer. Och jag behöver desperat en bra bok att läsa.

Alexandra
2009-03-21 - 04:12:05

sv: Det kan jag tänka mig att du blev ;P God morgon- hoppas du får en finfin lördag!

Alexandra
2009-03-21 - 06:09:39

Tack snälla du. Jag tror dock att det måsta hänga på det ursnygga linnet.

annawii
2009-03-21 - 06:47:10

Nu är ju The Hills en ralityserie men jag är verkligen så "Lauren Conrad". Vi har liknande smak när det kommer till kläder men framförallt har vi samma syn på vänskap och liknande moral.



Hoppas jag vinner!

kram

Sanna
2009-03-21 - 08:43:13

oj detta var inte lätt då jag egentligen känner mig som en kombo av flera karaktärer (syftar på de i One tree Hill) men om jag vääljer en...

så väljer jag Haley i One Tree Hill. Vi har en hel del gemensamt: Vi har samma syn när det gäller barn och ungdomar.

Vi har båda redan hittat den vi vill leva med.

Vi båda är lärarae (eller jag snart)

Vi båda tycker om att sjunga och spela piano



Långt det här, men du gav mig nu ett uppslag till ett inlägg. OK om jag länkar dig?



Kram

Jojjo
2009-03-21 - 08:46:16

Hahaha mina vänner har alltid kallat mig "Monica" efter tv-serien vänner... och jag måste nog erkänna att på många sätt stämmer det rätt bra =P Släng in lite av neurotiska Meredith från Grey´s och krydda med flamsiga, klumpiga Susan i Desperate Housewife´s och blanda med en rejäl dos Monica så har du mig... =P

Sandra
2009-03-21 - 09:08:08

Haha, jag måste nog säga att jag är mest lik Ugly Betty ^^

Är en liten outsider som inte ser mycket ut för världen, men kämpar på trots blickar och kommentarer. :D

Malin Harju
2009-03-21 - 09:09:50

Ham ham jag är en kombo av Bree i DH och Monica i Friends. Monica's pedanthet och Bree's kärlek till att laga mat gör liksom Malin! Känner så väl igen mig i det där Friends-avsnittet där Monica inte kan somna för att skorna står kvar i vardagsrummet, så är jag med! Det MÅSTE plockas bort så att det ser snyggt ut innan jag lägger mig, annars kan jag inte sova! Och att bjuda på mat är det bästa jag vet! Om jag någon gång känner att jag är färdig med mitt förskollärarjobb så kommer jag att jobba med mat, det finns liksom inget annat val!



Kramalin

Mackan
2009-03-21 - 09:26:00

Ha en fin lördag;)

Kram

EmmahSusanna
2009-03-21 - 09:28:24

Jag tycker nog att jag är mest lik Annie i 90210. Väldigt snäll och omtänksam, men ibland lite självupptagen. haha

JESSICA
2009-03-21 - 10:00:31

aw tack , sötast=)



Jag kommer inte på vem jag är mest lik=\

Anna
2009-03-21 - 10:08:15

Hej! Kan man fortfarande beställa "today i'm wearing this"-linnena på din blogg? isf undrar jag om det finns ett svart, med vit text i strl Small kvar? Vill uppdatera min AvAnna-kollektion i garderoben :)

Anna

Jennie
2009-03-21 - 10:11:57

Det får bli Brooke i One Tree Hill. Mest för att alla tror att man är festens mittpunkt hela tiden men man är egentligen väldigt ensam.

emma
2009-03-21 - 10:25:20

En blanding mellan Carrie och Samantha i Sex and the City. Jag är nog inte lika tuff och såå sexfixerad som Samantha men känner igen en hel del av henne i mig själv :). Och Carries besatthet av skor och mode och sökandet efter The One.... + att jag skulle kunna vara Miranda när hon äter chokladtårta ur soptunnan.

Alshammar - Style As Lifestyle
2009-03-21 - 10:40:09

kul tävling:) Och boken låter intressant! Hmm jag är nog mest lik... Ingen :o Jag är mig själv:) eller kanske lite Susans dotter i Desperate...

Emma says style, love & rock and roll.
2009-03-21 - 10:41:42

Hej Anna! Det går itne att kommentera på ditt översta inlägg så jag skriver här. Hoppas shoppingen idag går bra. Jag vill också sitta med DV och bli inspirerad :)

Miss Magnusdotter
2009-03-21 - 11:49:15

Oj, vad svårt. Mina vänner säger att jag är som Sam i SATC eftersom jag har rå humor, ostädat språk och gärna pratar om sex. Men jag tycker att jag är en blandning av Carrie SATC, och Kitty Walker i Brothers and sisters. Carrie för att hon är väldigt fundersam, känslofull samt att hon är författare och Kitty för att hon är politisk, inte rädd för diskussioner och har starka värderingar. Ja så tror jag.

Ha en fortsatt fin dag :)

F O T O B L O G G
2009-03-21 - 11:57:52

Vilken härlig blogg! :D

sara
2009-03-21 - 12:14:57

ditt senaste inlägg gick inte att kommentera.. men jag håller med dig, man får inte nog av shopping! hehe :) ha en trevlig dag! :)

HannahSthlm/Johanna Törnqvist
2009-03-21 - 12:22:42

Gick inte att kommentera inlägget ovan så jag slänger in några rader här ist;)! Jag vaknade kl 7 imorse..haha..jag som sett fram så mot helgen och inte behöva gå upp 6.45 och skjutsa killarna till skolan..aja..skönt med helg iaf. Igår var vi i Patong och idag har det bara blivit poolen och snart ut och äta middag i Kamala! Kram och ha en fin Lördag!:)

Frida
2009-03-21 - 12:36:54

Av någon anledning så känns det som Meggie i bläck-böckerna (Bläckhjärta, bläckmagi, bläckdöd :)

Anna
2009-03-21 - 12:51:06

Det är underbart med böcker, läser så ofta jag bara kan! =) En karaktär jag kan känna igen mig själv i, är Bridget Jones! En tjej med sina ups and downs, men som ändå kämpar på! Girl power, yeah!

mollan & jossan
2009-03-21 - 12:54:44

Gud vilken härligt blogg du har. Tänk om man skulle vara så duktig :P

Joss
2009-03-21 - 13:07:32

Jag = Pippi Långstrump!! Såklart!

Erika
2009-03-21 - 13:23:55

Hmm, den var klurig. Jag känner faktiskt inte igen mig i någon eller så har jag bara dålig fantasi :P

sheima
2009-03-21 - 13:26:09

åh vad synd att jag inte bor i gbg för jag gillade verkligen mussepigg tröjjan ^^ vet du hur mycket den kostade?



ps: man kan inte kommentera ditt senaste inlägg (testa att publicera igen)

SOMMAR (SKIT) UNGARNA!
2009-03-21 - 13:37:10

Hejsan, sötis!

Har lagt ut några "Nightwears" från Top shop på bloggen, skulle vara jätte kul ifall du hjälpte mig att välja vilken som var sötast, som du tycker! :D Men bara ifall du har tid och lust sötis!

KRAMAR PÅ DIG OCH HA EN RIKTIGT HÄRLIGT LÖRDAG !

Och vem är bättre att fråga än dig pyttis? :P Hehe, :)

Malin
2009-03-21 - 13:45:15

jag vet inte om du har märkt det, men det går inte att kommentera i inlägget ovan. ;) så denna kommentaren är till det inlägget. :)



Den bilden på kate winslet är bland det vackraste jag har sett. Det var typ "wow" när jag fick syn på den. :)



Kram på dig!

Joakim
2009-03-21 - 13:47:10

Åhhh, en bok är ju aldrig fel! :)

Jag känner att jag är som DAN i GOSSIPGIRL! Han är liksom den killen som inte riktigt har råd med de dyraste kläderna, och har bor lite utanför city, och ja, han känns liksom jag. Men om jag fick dröma så skulle jag ju vilja vara som Chuck, eftersom han har mycket mycket pengar. Men jag skulle inte vilja vara han med hans personlighet. Jag skulle isånna fall vilja blanda Dans personlighet och Chucks pengar. Det är en bra kombination! ;) Ha en superbra lördag! :)

Tina
2009-03-21 - 13:47:11

Sushi för nybörjare av min favvo författarinna Marian Keyes är just en sådan bok där jag känner igen mig en hel del i huvudkaraktären, Lisa.



Lisa har ett bra jobb, ett bra liv, och är lycklig...eller rättare sagt alla tror att hon är väldens lyckligaste med sitt liv, fast egentligen är hon osäker, osäker på sitt jobb, känner att hon inte riktigt passar in...men hon vet inte riktigt vad det är som saknas. Utan drömmar blir man nog inte lycklig, det är liksom inte meningen att alla drömmar ska uppfyllas, utan det är just drömmarna som gör en lycklig.



När jag läste boken träffade den mig rakt i hjärtat. Jag vill påstå att jag har det där toppen jobbet (egentligen, fastän man allt som oftast inte vill vara där)..men jag har mina drömmar, mina drömmar om att någongång kunna försörja mig på min konst. Det är en dröm som förmodligen aldrig kommer att bli verklighet men jag kan komma en bra bit mot målet.

andrea
2009-03-21 - 13:47:19

hehe, cool bild:D

leopardia
2009-03-21 - 13:47:59

Någon av alla Ulla Skoogs lite mer bittra rollkaraktärer... Ja, vad ska man säga, sån är jag, helt enkelt.

Puss på dig, sötaste anna!

Satt och funderade på vem jag skulle likna dig vid... hmm..

Maia
2009-03-21 - 14:32:33

Jag är definitivt Elliot i Scrubs. Neurotisk och med en förmåga att prata så snabbt så att ingen hör vad jag säger. En stark tjej som faktiskt KAN även fast självförtroendet inte alltid räcker hela vägen fram utan hjälp från vännerna, vännerna som i slutändan alltid är det viktigaste. En av mina favoritscener med Elliot är när hon spanar på en kille på sjukhuset och inte vågar göra något åt det, JD säger till henne att hon som minst kan börja med att titta på honom varpå hon vänder på sitt huvud i en hundradels sekund och sen flippar ut över att han inte tittade tillbaka. Exakt sån är jag då det gäller män.

elin
2009-03-21 - 15:57:31

jag är (lite tyvärr..) nog mest lik Bridget Jones.. klumpig och klantig och lite smått hysterisk ibland, gör gärna bort mig i tid och otid, inte direkt dum - men jag säger ofta saker innan jag tänker efter vilket kan leda till pinsamma citat. har lite "lovehandles" och ett självförtroende som går upp o ner tjugo gånger per dag. på min plussida är jag nog rätt rolig att vara med, jag är glad (oftast) och älskar att vara med mina vänner, äta, dricka, (men inga magiska svampar...) Ja, jag är nog Bridget - and I like it! kram

Elin M
2009-03-21 - 18:56:14

Den karaktär jag känner störst gemenskap med måste nog vara Bree van de Kamp i Desperate Housewives! Vi är båda väldigt pedantiska, och vill alltid städa undan minsta lilla så fort som möjligt... och det behöver inte alltid vara bra att vara pedantisk! Till och med mina föräldrar kan störa sig på mig ibland. Ett citat av mig själv som ofta slinker ur munnen runt frukostdags brukar vara "Ta fint!!" angående min systers sätt att ta smör ur Bregott-förpackningen... Hmm, det har nog gått lite väl långt...

Annabanan
2009-03-22 - 11:54:04

Jag kände igen mig själv smärtsamt mkt i boken Höga klackar av Anna Maxted. Kommer dock inte ihåg karaktärens namn men boken handlade om avundsjuka på sina vänner, dålig självkänsla och sånt, men i chic-lit format. Bra bok.

Sofia
2009-03-24 - 14:12:41

Jag känner igen mig såå mycket i Lorelai i Gilmore Girls. Hennes humor, hennes kläder och hennes karläventyr. Sträcktittade på alla sju säsonger för några år sedan. Så bra!

Emma
2009-03-24 - 18:30:17

Min pojkvan tyckte for ett tag sedan att jag liknade Bridget Jones. Vad ska man saga om det?! :-) / Emma

Fantasy Girly
2009-03-24 - 19:45:57

Ja du, jag känner mig precis som(!)... hjärnan står still Som... tänk tänk tänk!



Nej, det här var svårt du... Jag vill inte skriva Bella Swan i Om jag kunde Drömma, för det känns så jobbigt fjortis inne. Fast å andra sidan så upptäckte jag ju böckerna långt innan filmen kom, så jag borde väl inte vara riktigt så wannabe? xD



Hur som helst så är vi lika klumpiga, dålig bollkänsla, jobbiga situationer med skilda föräldrar, har kommit nya till en liten stad/förort av nåt slag, har blivit lämnade av någon som vi älskar... Dock så kom inte min tillbaka.



Annars så finns det väl lite Alicia i mig från Clique, älskar att dansa, länge varit betatjejen i skuggan av en kompis (som har varit väldigt taskig).



Det bor också en liten Shay från Ful i mig: trött på all utseendefixering, liten längtan efter att göra uppror.



Sen är jag rätt lik Mandy från boken Midnattssolens gåta, som har ägnat sitt liv åt att leta efter sig själv, och bit för bit inser vem hon är. Men som alltid kommer vara en sökare.



Nu låter jag väldigt negativ inser jag, menjag är fatiskt på superhumör idag! ^w^ Jag vill bara påpeka att jag har så oerhört mycket i mitt liv att vara tacksam över, men böcker brukar ju inte handla om personer som har allt, inte sant?? ^^

Himeko
2009-03-24 - 20:29:57

Hmmm...skulle nog säga Elisabeth Bennet i Pride & Prejudice (boken då) ^_^

Men egentligen är jag ju mest bara lik mig själv...

Hanna
2009-03-24 - 20:59:00

Tiden rinner ut...men jag känner ofta i mig i marian keyes karaktärer, som ändå är rätt så olika varandra.. kanske inte anna då utan mera rachel..eller.. :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: