GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Jag vill ju bara vara vän...

2009-01-08 | 10:45:35 | Egocentrerat&Vardagligt

I drömmarnas värld är ju allt tillåtet...
Och man kan ju heller inte rå för vad man drömmer...även om vissa drömmar känns som om de är rena önskedrömmar..
Inatt drömde jag att låg med Lars Winnerbäck. Vi var tillsammans. Jag var hans lite "hemliga" flickvän som pressen i drömmen så fint uttryckte det.
Och i drömmen kände jag en sådan där typisk tonårsmallighet..Ni vet de där typen av mallighet man just kände när man var tonåring och om man mot förmodan hade "lyckats" med nåt eller träffat nån very important person eller man tyckt att en sångare slängt en extra blick åt ens håll under konsert eller att man kände nån som kände nån som kände nån som hade sett nån.. och man fullkomligt pöste över av mallighet och självgodhet.

Och samtidigt som drömmen var urhärlig så skäms jag ju lite. Dels för att sambon låg bredvid i sängen..dels för att just drömmen i sig känns så där tonårsaktigt dum och att jag vid 27års ålder inte borde ha de här typen av kändisförälskelser.
Liksom, om jag en dag faktiskt skulle ha turen att träffa herr Winnerbäck vill jag ju framstå som en smart cool kvinna som han kanske vill ska designa en turnét-shirt...Jag vill ju faktiskt inte att han ska ragga på mig.
Som den gången för snart tio år sen och jag träffade mitt favoritband Suede. Jag festade med dom på café opera och jag satt där med Bretts arm runt mig och Richard mittemot och jag var just så där mallig och trodde jag ägde världen..Men när Richard, gitarristen som jag hade ett crush på faktiskt bad mig följa med till hotellet så hoppade jag in i en taxi och åkte hem till brorsan i fisksätra. En del av mig ville men hade jag nånsin sen kunnat lyssna eller se Suede på samma sätt?

Jag vill ju bara vara vän..

Jojo..




..fast fan..Suede splittrades ju bara nåt år efter det där..
..den inofficiella orsaken sägs vara att Richard aldrig hämtade sig efter att ha blivit nobbad av en kort blondin en novembernatt i Stockholm...

Kommentera 24 st

Kommentarer
Mackan
2009-01-08 - 10:49:59

Ja tänk vad drömmar kan ställa till:) Önskar dig en bra arbetsdag.

Kram¨

Mackan

Sassy
2009-01-08 - 11:14:26

Förra veckan drömde jag att jag hånglade med Tommy Lee och att jag skulle fråga min pojkvän om jag fick ligga med Tommy. Sen vaknade jag, så jag fick aldrig veta hur det gick i drömmen. När jag vaknat frågade jag dock Niklas om jag får ligga med Tommy om jag får chansen och han sa ja, så nu väntar jag bara på att tillfället ska komma! Och jag tänker på den där drömmen varje jävla dag! Så knäppt...



kram

Matilda
2009-01-08 - 11:18:52

Haha, jag älskar att man inte kan påverka vad man drömmer i sådana lägen ;)

Emma
2009-01-08 - 11:24:20

Tur att man inte själv bestämmer vad man drömmer så sånt där kan inträffa. Få gå tillbaka till 14 & känna sig lite mallig!



Haha så han fick nobben alltså. Japp nu förstår jag varför de splittrades. Äntligen.

Miss Muffin
2009-01-08 - 11:43:01

lars winnerbäck är så sjukt förknippad med min gymnasietid så han är lite så där vemodigt bitterljuv för mig. tyckte att vadheterdennudå... vatten under broarna var en fantastisk skiva (då började jag lyssna lite på honom igen - men mitt i värsta deppovitchperioden, gillade hans "vuxna" texter). får kanske plocka fram den igen. jag älskar att läsa texter där nån gillar nån artist så mycket. har nog inte haft en sån period sen jag hade ani difranco-eran för några år sedan. jo bruce då såklart. han är ju min foreverman! puss. (väldigt rolig avslutning på texten btw... skrattade högt).

Jojjo
2009-01-08 - 11:49:53

grymt, jag hade också velat festa med suede :D Winnerbäck kan du dock ha för dig själv även om han är duktig, hehe



Och jag minns EXAKT hur stolt jag var över att vara nästan-släkt med Nina som spelade keyboard i gruppen TROLL precis när de var som störst med sin Jimmy Dean, eller hur häftigt det var att få träffa kändisar när jag jobbade på ett stort hotell i hubudstaden... eller när vi fick vänta med att åka i en vattenrutschkana på Wet´n´Wild i Florida för att Whitney Housten med en massa ungar skulle åka före... eller... eller.... man blir lite starstuck, även om det är någon man inte ens gillar, haha.



Jag hade en period när jag verkligen inte hade nobbat Robbie Williams. Eller Johnny Depp. Fast du har rätt - man hade nog hellre varit kompis med dem! ;-)

Ullstrumpan
2009-01-08 - 11:52:23

Haha,vad du är skön;)

Tess
2009-01-08 - 12:15:35

Haha fan I love you! Du är så sötknäpp. Min sambo började ge mig menade blickar när jag gjorde ett "hjärta" av händerna mot Winnerbäck varje gång han syntes på tvn igår. Ibland får man vara lite töntig faktiskt!

donnasandra
2009-01-08 - 12:32:26

Aj lav jo! Är det alltså sant det med att du festat med Suede??? Och du åkte hem???? ;-) Jag är hemma i slutet av januari så om du kommer måste vi ses!!

Ellinor
2009-01-08 - 13:09:51

Drömmar är fantastiska;)

Nina
2009-01-08 - 13:34:45

Du e ju för härlig :-) Ha en bra dag!

josefine
2009-01-08 - 13:53:54

nice blogg :):)

Carro
2009-01-08 - 14:03:55

Drömmar kan vara...så...jobbiga, ibland. Jag är ett litet hemligt "fan" eller nja inte såå hemligt, av Björn Gustafsson. Inte som dessa småbarn som trånar, utan mest att han är en bra komiker och får mig att skratta samt att han är en av Sveriges hetaste snubbar, gällande kändisvärlden. Och jo, jag har också pojkvän.



Så en natt drömde jag att jag var tillsammans med denna Björn.. gissa om jag fick typ ångest, så .. du är inte ensam, Anna-sötnos!



Kramar!!

alexandra
2009-01-08 - 14:57:25

för nån månad sedan drömde jag att jag låg med nikki sixx .. dom va på konsert här i bengtsfors (väldigt troligt, hehe). när jag vaknade så trodde jag först att det var sant .. blev lite besviken när jag märkte att det inte var det, trots att min pojkvän låg brevid :P

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-01-08 - 15:13:26

Nina: tack gumman!

SCAR
2009-01-08 - 15:17:16

Haha, blir alltid så glad av din blogg. Klart fan att man får drömma ibland. Och som du sa - inte kan man rå för det. Och tur är väl det, för det är ju ganska härligt ändå.. :)

Ellinor
2009-01-08 - 16:23:35

Oj, det var starkt gjort att ta en taxi hem istället. Hade min crush Persbrandt frågat samma sak vet jag inte om jag tagit en taxi hem :-)

Jenny
2009-01-08 - 16:43:27

Haha, drömmar är roliga. Och visst, det är klart att det var därför de splittrades!



Svar: Jo jag hoppas på värme. Fryser konstant men värmekudden är min bästa vän.

E L E N V I K
2009-01-08 - 21:18:28

ååååååååååh . lars winnerbäck <3

Maria
2009-01-08 - 23:12:20

Herregud! Du tackade nej till en Suedist! Det skulle jag aldrig ha gjort, eller jo basisten (var det matt han hette?) kanske...

Perfektion by Emma
2009-01-08 - 23:59:32

- underbara anna.. men de läskiga är att jag inatt drömde om idol-danny. och visst är han en söt liten pojke men både för ung och hipad för mig.. men ööh.. på nåt sätt var han min älskare, samtidigt som snygg-erik var de. och jag förstår inte riktigt hur.. för, jag menar. idol-danny och snygg-erik? ha ha ha..

Solli
2009-01-09 - 02:05:10

inte alls fel att drömma o kändisar ;o)

Det gör vi nog alla mer eller mindre!



Sweet dreams!!

;o)

sanne
2009-01-09 - 09:05:35

Lars winnerbäck är verkligen bra :D

ia
2009-01-09 - 15:21:39

Haha ja nog för att Winnerbäst är världens bästa! Men man måste ju inse att nu för tiden är ju inte karln snygg någonstans!



Det är kyligt här inat..lalalla;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: