GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Q&A Part I

2009-04-21 | 12:20:32 | Anna/Avanna-fakta,frågor&svar

Ja då kör vi första svaren från frågestunden
Har delat in frågorna i Kategorier.

Vi börjar med "Personligt" - drömmar,kärlek,vardag,intressen,utseende,egenskaper.
Nästa del blir utbildning,jobb,företaget,inspiriation,kreativt.



Hur skulle en underbar dag se ut för dig? http://themiddle.blogg.se/
En underbar dag skulle börja helt utsövd och glad vid klockan åtta med ork att springa en runda på 6 km.
God frukost efter det tillsammans med lite roliga jobberbjudanden i mailen - Elle vill ha mig som  illustratör, H&M vill ha mig som motivdesigner eller nåt sånt. Och ojsan, min logg har visst växt och blivit en storblogg-kulkul!
Lunch på stanmed Stefan och sen ringer mamma som visar sig vara ledig från jobbet så vi tar bussen till Skövde och shoppar loss, för en underbar dag har jag pengar på kontot. Vi tar en god chokladig fika innan vi åker hem.
Det är ju förresten sommar ute en underbar dag så på kvällen går jag Stefan, brorsan och några vänner och tar e nöl eller två på uteservering och när vi kommer hem, Stefan och jag så ser vi att ekonomin är god nog att boka en resa till New York och sen..punkt punkt punkt...
Om du fick obegränsat med pengar, vad skulle du först spendera dem på?
Då skulle jag absolut med en gång betala av CSNskulden. Sen skulle jag investera i företaget- eget tryckeri.
Och för det sista, hur kan du ha en sådan grym blogg? ;)
Ja du...jag är bara mig själv och bloggen är jag..?

Vad gör du när du har tråkigt och känner dig ensam? Behöver tips.. http://www.sbxbeauty.devote.se
Då tar jag en promenad om det inte regnar och blåser, sen köper jag hem nåt gottigt att äta och plöjer igenom massa avsnitt på nån dvdbox eller ser en favoritfilm.

Kan du beskriva hur du känner då du känner "lyckorus"/lycka? http://rockho.blogg.se/
Det är då jag får en hint om att "detta är livet" och så ler jag, vill inte att ögonblicket skall ta slut, ögonen tåras lite granna och jag känner kärlek.
Du får ändra/förbättra tre saker hos dig själv, men inget som har med det ytliga att göra (dvs inte utseende alls), vad hade du ändrat/förbättrat?
Då hade jag ändrat att jag vågade ta för mig lite mer, vara lite mer självisk och ego på et för mig gynnsamt sätt. Jag hade nog velat ändra att jag inte är så idiotiskt grubblig och överanalyserande samt  förbättra min disciplin.
Om en vän ringer och gråter som ett barn i örat på dig, säger att hon behöver dig hos henne nu, medan du lovat att umgås med killen då det är "eran kväll" - vad väljer du, killen eller vännen?
Vännen såklart vilket killen min också skulle säga till mig att göra.

har du några tvångstankar? :) http://loisew.blogg.se/
Inte lika många som förr..Förr var jag tvungen att trycka på lysknappar så det gjorde ont i tummen, tvätta händerna i ett visst antal minuter, ta tandkräm minst två gånger när jag borstade tänderna samt harkla mig eller knacka på bordet i en viss rytm ett visst antal gånger..kan fortfarande vara manisk med tvättandet av händerna.

Jag undrar varför du är så himla söt? :)  http://emelieohlsson.blogg.se/
Mina föräldrars fel I guess.. =)

Jag är nyfiken på hur du and your hardrocking man träffades!
http://ccissy.blogg.se/
Vi träffades första gången i maj 2000 när jag studentfestade på Bates här i stan. Plötsligt kommer en full långhårig kille mot mig och börjar prata om bensinpriser och mjölk. Han får mitt nummer. Ringer dagen efter- jättenervös.
Men så flyttar jag till Stockholm ett år. När jag kommer tillbaka 2001 så ses vi på krogen då och då men vi talar förbi varandra, missförstånd, ilska..Vi har våra strul och och andra i våra liv. 2003 börjar vi prata via Helgon.net och lär känna varandra där, utanför krogen, utan alkohol, även om det sen blir åt helvete fel när vi möt irl...Han uppvaktar mig, jag stöter bort tills jag inte längre kan förneka vad jag känner 22 november 2003..fast julen är inte så merry...Men mars 2004 blir det vi och det har varit vi sen dess.

Vad är din absoluta favoritmaträtt? :) 
http://thri.blogg.se/
Just nu kan jag leva på tacos eller tortillas med alla tacostillbehör. Men jag är ju svag för pasta...och är en Smörgåsoholic.

Kan du inte börja ta kort på mat igen ?=) Kommer ihåg att jag brukade sitta o dregla o suktas när jag gick in på din blogg och där fanns en bild på ett fat med mumsig mat på. 
http://dromkropp.blogg.se/
Det där gjorde jag första halvåret jag hade bloggen då jag var student och ville göra min grå trista studentvardag lite lyxigare bl a genom att fota min tråkiga mat eller fika på ett så lyxigt sätt som möjligt.
Tyckte jag vattnade ur det hela då + att jag känner att jag äter så tråkigt nu för tiden..men visst, I will try!
Har du och din sambo några speciella semesterplaner?
Näe inga planer, vet ju inte om han kommer vara arbetslös då och jag har ju ingen stadig inkomst heller , kanske jag söker jobb under "semestern" som förra året.
Vilken är den bästa konserten du har varit på?
Det står mellan en fanclubspelning i april 1999 med Suede eller Winnerbäckspelningen i somras.
Vilket är ditt favocitat ifrån någon film/serie?
Sex and the city har ju bjudit på en rad fina citat egentligen men mer av typen att man måste återge en scen för att ens fatta dom. Sen gillar jag John Goodman från Imse vimse spindel när han säger " yeah I'm bad!"
Sen gillar jag ett citat som står i öppningen av filmen " Sista kontraktet" som handlar om Palmemordet
" I en demokrati är illusionen det viktigaste vi har".

Är du nöjd med din kropp? Du äter ganska mycket kakor och godis. beror det på att du alltid är hemma? äter dina känslor? eller bara tycker det är gott? http://metrobloggen.se/angelfuck
Nej jag ärdefinitivt inte nöjd med min kropp, har komplex för längden men den går ju inte göra nåt kakor eller godis eller inte. Jag har ju ärr kvar både iknoppen och på kroppen efter att jag var väldigt överviktig som tonåring och jag har väldigt svårt för att gå ner i vikt eller ens hålla en jämn vikt.
Förresten kakor äter jag aldrig, gillar inte kakor. Men jag fikar på fredagarna med brorsan då blir det oftast chokladboll. Sen äter jag väl choklad några gånger i veckan, nån ruta så. Men jag tycker inte jag äter mycket sånt. Varför tycker du jag gör det? För att jag inte är en trådsmalis? Men allt jag äter och dricker äter jag givetvis för att det är got..onödigt att stoppa i sig äckliga saker.

Kan du berätta om hur en vanlig dag ser ut för dig? Ex när du går upp, matvanor, promenader osv? :) Hur skulle du klassa dig själv, stort sett; nyttig/hälsosam, onyttig, eller kanske inget särskilt (=lite av varje)? :) Sofy.
Jag går upp mellan klockan 7 och 9 beroende på hur länge jag satt på natten och pillade med grejer. Då blir det antingen smoothie till frukost eller nån macka eller två. Ibland joggingrunda efter det eller en 6 km lång promenad.
Dusch. Sitter med mail, skissarbete och bloggen.
Vid tvåtiden blir det väl lite lunch, macka, smoothie, sallad, rester eller åt sånt. Sen kan det bli en promenad till med mamma när hon slutat jobbet. Mer skissarbete och så laga middag med Stefan, tv och blog på kvällen.
Jag tycker jag är hyfsat nyttig. Jag rör ju på mig varje dag, äter hyfsat nyttig mat men jag har säkert många matfällor jag inte tänker på.

Hur lång är du? :) Jag antar att det är ohyfsat att fråga hur mycket du väger. Tack för den BÄSTA bloggen, guldkant på vardagen :) / Emilia Gunnarsson :)

Senast jag mätte mig visade mätaren 157 cm..och det håller jag fast vid.
Har inte vägt mig på två år nu då jag fastnade i att väga mig varje dag och vad vågen visade bestämde dagsformen.
Då stod vågen på 56 kilo och jag antar jag väger mer nu.

Vilka fyra egenskaper (fysiskt och psykiskt) är du mest nöjd med?
http://eliyana.blogg.se/
Jag är nöjd med att jag kvicktänkt/rapp i käften, att jag kan känna empati och medmänsklighet och så ska jag väl hitta nåt fysiskt pckså då...hmm jag gillar mina bröst och mina tänder.

Min fråga lyder: Vad tyckte du om My best friend's girl? (= Labbas
Jag fann filmen oemotståndlig käre bror! Kate Hudson är gyllene!

har hört att du inte vill ha barn, stämmer det? och varför då? inte för att jag inte respekterar det... bara intressant att höra varför.
Nej jag vill inte ha barn. Jag har inget barnintresse, jag tycker inte barn är roliga, känner ingen längtan alls och kan inte se mig själv som mamma.

Tröttnar du aldrig på Tequila Rosé? ;) (jag älskade det förr, men det tjocknar bara till i halsen numera) http://intimacy.blogg.se/
Nja inte tröttnar, men visst vissa gånger är det inte lika gott som andra ..eller jo..det är alltid mumma!

Vad har du för planer till sommaren?
http://aannnnaaaa.blogg.se/
Jag har inga planer alls men drömmer om arvikafestvalen.

Vilken är din absolut största dröm? http://sofiesoutfits.blogg.se/
Det är att bli lycklig samt vara ekonomiskt oberoende och kunna skämma bort mina nära och kära och aldrig känna oro över om man kan betala räkningarna eller inte.
 Vad är ditt vackraste minne från högstadiet? :D
Vet inte om jag har några vackra minnen därifrån.

Vilka länder drömmer du om att få åka till? http://mipaula.blogg.se/
Usa och Italien och så återvända till Frankrike.
Har du alltid haft så blont hår?
Nej jag har cirka två steg mörkare blont hår naturligt, jag bleker utväxten var 7:e vecka cirka. Men alltså inte så stor skillnad egentligen, är väldigt ljus naturligt.
 Eller har du färgat någon annan färg tidigare?
Var brunette för två år sen sen har jag haft svarta och röda och kopparfärgade slingor.
Vilka är dina favoritbloggar som du själv besöker dagligen?
Brorsans, Ebbas samt mina finaste bloggkompisar Malin och Sassy och så bloggkommentatorerna för att få uppdatering om de stora bloggarna som jag itne rokar läsa själv. Sen läser jag massa bloggar varje dag.

Har du någon favoritfilm? :)
http://konstigt.devote.se
Ja många..Men Dirty Dancing, JFK, Almost Famous och Blommor av stål ligger i topp.

Jag beundrar verkligen dig och din fina blogg. Vilket är ditt bästa tips för att hålla självförtroendet uppe i jobbiga tider? Kram http://rocknrolltrain.blogg.se/
Nu är detta med självförtroende inte min starka sida men när det tryter så får man dels tillåta sig att ha pissiga dagar, gråt om du så vill men släpp kanske ut det till en sorglig film eller en bra skiva istället för att bara gå ner dig. Omge dig med saker och människor du älskar, som som i sin tur älskar dig för den du är..som du itne behöver förställa dig inför.
Mys med filat ljus, film och te och choklad.

Vilken är din favvolåt med självaste Lasse W?  http://emmadamm.blogg.se/
Oj svår fråga Emma, har han gjort nån dålig? Men jag älskar För Dig och sen är ju texten i Balladen om Konsekvenser helt jävla genialisk med alla Astrid Lindgrenreferenser.

Vad är ditt största mål i ditt liv? http://kandeedrawings.blogg.se/
Största målet är att bli lycklig och tillfreds med mig själv och det jag gör samt bli självförsörjande.
Största drömmen i ditt liv?
Tror det är samma som målet...
Vad har du för åsikter om dagens ideal i media?
Ja du det här med idealen. Det idealiska vore om alla typer av kroppar vore just ideal. Att alla räknades och ansågs vackra. Men nu är det smalhets, det smala anses som det vackra och oftast är det redan smala unga tjejer som vill bli än smalare eller har en skev kroppsuppfattning samtidigt som nomalviktiga får höra att de är mulliga och mulliga är tjocka och tjocka är hälsorisker. Smala går till attack på "feta" för att feta inte får utstå mobbning(?) för ingen säger ju till en fet att den är fet säger smailsar som får höra att de är åh så smala men tjocka får ju ideligen höra att de måste gå ner i vikt och blir matade med bantningstips. Men just nu känns det som att media tycker att alla kan tappa minst fyra kilo på fyra veckor- yey happiness..Sjukt.
Drömresemål och varför?
New York. Som Filip och Fredrik sa i sitt nya program härom dagen..man har kanske en romantiserad bild av staden via alla filmer och serier man sett genom åren..det verkar mäktigt.
Kommer du bo kvar i Sverige för resten av ditt liv?
Vet inte ens vad jag gör nästa vecka.
 Vad är ditt nästa projekt?
Min nya kollektion samt kollektionen hos Nelly som är grymt försenad.

Ifall man skulle återfödas efter döden, vad tror du att du skulle vara i nästa liv? (nåt djur, en människa i nåt yrke osv.)
http://fantasygirly.blogg.se/
Hmm jag tror om det finns liv efter döden så är det som en andlig värld, lite som spöken men itne som att man återföds. Vad skulle du vilja vara i nästa liv?
Sånt tänker jag inte på alls.
Vad drömde du om att bli när du var liten?
Hårfrisörska, Skådespelerska och advokat.
Vilken färg beskriver dig bäst och varför?
Rosa med svarta prickar.
Jag är en ganska glad humoristisk tjej och ganska så bubblig som jag tycker rosa är, man blir glad av rosa samt att jag ju är en Barbielover, men jag har ju mina depperioder och grubblar, därav de svarta pickarna.

Kommentera 30 st

Kommentarer
Alexandra
2009-04-21 - 12:31:51

hehe. Ja, på den bilden är det nog det. Men har idag oxå minsann =)

sitter i skolan, men ska läsa igenom alla frågor sen ikv. ska blir roligt att läsa :)

Måste plugga. Tenta på onsdag! Kram

Malin
2009-04-21 - 12:54:44

Åh va skoj att läsa, fast en del visste jag ju redan då du haft frågestund förr ;)



Nu har jag fixat med en bild till. :D



Puss puss puss!

FRÖKEN GRÖN
2009-04-21 - 12:58:37

Tack för dina svar. Känns som att jag har "lärt känna" dig lite nu. Jag har inte läst din blogg särskilt länge men läser varje inlägg som du skriver.

Sofie
2009-04-21 - 13:01:49

Oj förlåt :( jag visste inte att du kanske inte hade några fina minnen från högstadiet. det var inte meningen... förlåt

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-04-21 - 13:02:58

Sofie: nej jag tog inte illa upp av frågan det äerara det att jag hade inte kul under den tiden men det är inget jag sörjer.

kram

Malin
2009-04-21 - 13:12:37

Åh va gla jag blir för de orden. :)



I lajk jo! ;)



Puss

Sara
2009-04-21 - 13:13:37

vart köper man promakers?

ritar nämligen på teckningspapper (sånt i block) här hemma o använder gamla hederliga tuchpennor snodda från mindre i släkten men det känns inte alls lika kul då de är.. ja dåliga..

FRÖKEN GRÖN
2009-04-21 - 13:17:26

Ja det gör jag verkligen! : D

Kram.

SEX AND THE CITTY
2009-04-21 - 13:22:30

Svar: I know that. Men det suger fortfarande ganska hårt. =/

Angel
2009-04-21 - 13:23:21

Intressant att läsa dina svar.

Anonym
2009-04-21 - 13:42:38

hehe jag är bara sådär vanligt "sovit lite seg".. men det funkar:p



roligt att läsa dina svar:)

Jennie
2009-04-21 - 13:55:09

Kul att läsa svaren :)

emma härnqvist/perfektion
2009-04-21 - 14:42:52

roligt med svar. även om jag missade att ställa en fråga..

Becka
2009-04-21 - 14:53:23

Ahh...nice att läsa dina svar!



vet du vad jag har tänkt på...jo, att jag skulle vilja ordna en fest med de bloggare jag gillar bäst. Du skulle definitiv få en inbjudan! :)



Kram på dej!

angelfuck
2009-04-21 - 14:55:10

Jag känner mig lite missförståd, men uttryckte mig lite fel.. Jag tycker inte att du är "Fet" eller något, jag tycker du har en fantastisk kropp! O det är just därför du bär den med stolthet. Jag tycker bara att du hade skrivit mycket om vad du äter. Men det är ju säker bara för att man är ovan vid det, modebloggeskorna har ju bara "bra ämnesomsättning"...

Ville bara förklara mig lite..



Ha en bra dag!

Josiee
2009-04-21 - 15:07:07

myyysunge :)

Linda
2009-04-21 - 15:07:25

Oj vad mycket roligt läsande.

Men du, storblogg.. megastor.. är det något man vill sträva efter? Jag själv är lite tveksam med dålig koll på vart jag står i den frågan...

Aurora Studios
2009-04-21 - 15:21:03

Tack tack fröken söt! Jag passar på att sola mig i glansen så länge det varar!:D

Maria - f a s h i o n s t a r s ☆
2009-04-21 - 15:31:04

intressant läsning och inte dåligt med frågor du fått om detta inte ens var alla hihi =)

Bim HD
2009-04-21 - 15:32:22

ler

Jag är nog i så fall också en rosa tjej - med svarta prickar. För när jag läste det där - då är vi rätt lika, hihihi... Konstigt va? :P Mycket känns igen!!!

Må så grankott... Kramis Skruttisen!!!

ngn som nu ska vila - kryssa? Varit till frissan - fick INTE aja för håret, puh... några slingor skulle hon gilla i det, några ljusare, hm... Vem? :D Och nu ska vi då se om man har pengar kvar att betala elräkningen... när kommer mina pengar från FK för resten av räkningarna? och när kommer a-kassan för gubben? hm... livet är kul, men man överlever!!! Värst att sitta och möjligen ringa och förklara - kan inte betala, morr... :(

Malin
2009-04-21 - 15:55:44

I want part II :D

andrea&elin
2009-04-21 - 16:32:55

söt första bilden!! :D :D

Eliyana
2009-04-21 - 16:34:31

Tack och ja, den är så jäkla gullig, Fick nyss veta att jag vann den på tradera med så nu blir den absolut min :D



Wo! nice att du gillar dina tuttar! Tihi.

Jag hatar mina tuttar och mina tänder faktiskt. tyvärr.

Empati har du minsann! Så söt och snäll som du är.

Alexandra
2009-04-21 - 20:18:41

Jag säger också nej tack till barn!

Fantasy Girly
2009-04-21 - 20:39:20

Haha, det var jätteroligt att läsa alla (frågor &) svar! x) Nu vet man lite mer om Anna. =)

helle
2009-04-21 - 21:51:59

tack för ditt fina svar!

fortsätt att göra det du gör, för det gör du jävligt bra.

annabanan
2009-04-22 - 09:59:04

Vilken bra fråga den om bästa Lasse-låt. Och bra svarat, jag skulle nog svarat samma. För dig är så fin och Lasses tidiga låtar har så roliga texter.

Sassy
2009-04-22 - 18:05:45

Det gör mig alldeles varm att du nämner min lilla blogg som en favorit! Kärlek till dig vännen!



puss

maria
2009-04-26 - 00:44:16

Hej! har varit inne på din blogg ibland då du länkat till ebba. orkade inte läsa hela inlägget ovan. Vill du bli en jättestor bloggare vore det smart att byta font (svårt att läsa från en dataskärm) och göra bilden uppe lite enklare...less is more. letar efter fina bloggar, men alla tycks ha nåt "fel"...har du tips på andra bloggar, förutom din egen och ebbas då förstås? :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-04-26 - 01:33:03

Maria: nej jag vet inte om jag vill bli en jättestorbloggare.

Och jag trivs med gammeldags skrivmaskinstilen som font just nu så den byter jag ej.

Älskar min header för den är "jag" och får ofta komplimanger för den.



Kolla igenom mina länkar för bloggtips


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: