GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Man vill ju så gärna bara vara nöjd..så jävla jävla nöjd..

2008-10-04 | 18:35:42 | Egocentrerat&Vardagligt


Godkväll bloggosfären!
Hur står det till?
Nu är jag hemma igen och ska så vara nu hoppas jag i flera dagar.
Har inte hunnit med varken beställningar/mail/frågor/bloggen nåt visade under veckan som varit på grund av vissa saker, samt Göteborgsresan + den hastigt inplanerade affärstrippen till Borås hela torsdagen.

Det blev en del handlat i Göteborg, kassarna står i hallen och innehållet skall visas upp.
Men inte nu.

Vet inte i hur många provrum jag haft gråten i halsen det senaste dyngnet. Ren pärs och pina att försöka finna ett par jeans till den kropp mitt huvud sitter på.
Jag är inte ett dugg stolt över över de tankar som florerar i skallen..Om att jag får sätta mig själv på extremdiet och extramycket motion.
Jag mår heller inte bra av att må så dåligt inför åsynen av min egna kropp

Man vill ju så gärna bara vara nöjd.
Så jävla jävla nöjd.
Kunna strunta i ideal och självhat..Men det är ju lättare sagt än gjort..
Det blir ju ändå att man tänker att de där som är nöjda med sina kroppar är ju nöjda för att de har just en snygg kropp de känner sig bekväma i..Och det har inte jag. Inte ett dugg. Mina gropiga feta lår får mig att vilja spy och min sladdriga cellutlitiga mage får mig att känna en klump i halsen.

I Göteborg kryllade det av vackra smala tjejer i alla åldrar. Långa och slanka och svala eller korta och petite.
Så kom man där som en kort blaffig heffaklump..
Usch.

Näe..Jag mår inget vidare just nu..alls.
Och jag orkar inte låtsas att jag gör det heller.




(illustration: jag)
Kommentera 64 st

Kommentarer
Jenny
2008-10-04 - 18:39:08

nej men nej... jag tycker du är jättevacker! hoppas du mår bättre snart, jag tycker inte att du ska må dåligt över ditt utseende. men det är alltid lätt för andra att säga så, personligen har min senaste vecka också kännts dålig ang hur jag ser ut osv men det går faktiskt över! :) kramar till dig

Frida
2008-10-04 - 18:53:52

nej! tänk inte så! du är ju skitsnygg anna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wysteriia
2008-10-04 - 18:58:30

Åh men gumman. Jag tycker i alla fall att du är jättefin! <3 Jag önskar att du kunde tycka det om dig själv också! krama

Elin [ n e v n a r i e n ]
2008-10-04 - 19:00:17

Min mamma är size XL och 44/46 och jag tycker att hon är det vackraste som finns. Man tänker inte på att hon är stor, för man ser hur det strålar om henne. Hon tycker om sig själv och det gör alla andra också...



Det har du säkert hört flera hundra miljoner gånger om... och jag önskar verkligen att jag kunde hjälpa dig att älska dig själv, för du ÄR vacker.



Och jag skäms nästan för att jag har varit så mot mig själv, som jag har varit. När jag vet att jag har det som många andra så gärna vill ha...

Men faktum är att det jag har inte är någonting utan att jag älskar det.



När jag ser på bilder från förra året, så ser jag inte något vackert, jag ser inget jag är nöjd över och bilderna är inget som jag vill visa någon annan.

Ser jag på mig själv på bild idag, kan jag säga att jag tycker att jag gör mig bra på bild. Att jag är fin. Jag kan tom tänka mig att hänga mig själv på väggen.

Det är ingen skillnad på utseendet på någon av bilderna. Jag är lika lång, jag väger lika mycket. Jag har inte annorlunda stil.

Men mitt tycke om mig själv är annorlunda.

Det gör så himla mycket.



Oavsett om en människa är smal eller tjock, så blir inte kroppen mer än det man tycker själv om den.



Det kanske inte hjälper dig något, men i alla fall.

Det finns inget annat att göra än att försöka göra något åt det (även fast träning och omlagd kost är förjävla jobbigt) eller att acceptera det som det är och stå för att man är vacker, även fast man inte är de där smala göteborgstjejerna.



Sen har du mycket mer än någon av de där tjejerna har. Var stolt över dig själv - tänk på vad du åstadkommit som ingen annan gjort! :)



Ta hand om dig, Anna :)

Elin [ n e v n a r i e n ]
2008-10-04 - 19:00:51

Oj va långt det blev ;)

Sofia
2008-10-04 - 19:04:41

Du har verkligen inget fel på din kropp! Du är ju hur fin som helst, och utseendet är inte allt. Jag menar du har ett eget företag som går hur bra som helst. Jag slår vad om att nästan ingen av dem där tjejerna i gbg ens är i närheten av allt du har. Du är ju fin som du är tjejen! :) Jag tycker du är jätte söt! :D

Kramar! <3

Alexandra
2008-10-04 - 19:07:34

Men du är ju en himla underbar människa, och jag ser då ingen heffaklump när jag ser dina outfits bilder- lååångt ifrån !! Dock strävar man ju alltid efter att bli lite fastare, så det tycker jag är ett bra initiativ att börja träna, men nödvändigt vid inte för att man ska gå ned i vikt och bli smalare, utan för att må bra.

Men du är verkligen ingen heffaklump, oh no. Vet du vad jag såg idag, påväg hem från stan ? En lång anorektiskt smal tjej som joggade. Hennes vader kan inte har varit mycket mer än 18 cm omkrets. Det enda jag sa var "fy fan". Hellre ha former som du än att ha "former" som henne. Eller benstruktur som henne kanske man ska säga.

Dead Town Girl
2008-10-04 - 19:18:41

Dear, beautiful and lovely Anna:



When your spirit is low, keep your head up high and rise above the dark clouds!

Emma
2008-10-04 - 19:22:13

Slar vad att massor med tjejer skulle vilja se ut som du!!

Tess
2008-10-04 - 19:27:49

Du är unik och oerhört vacker. GLÖM ALDRIG DET.

Hoppas du får en fin helg sötis.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2008-10-04 - 19:31:59

Emma: kanske det,,men det finns också en massa tjejer som jag vill se ut som..kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2008-10-04 - 19:33:01

Nevnarien: Tack för att du tog dig tid att skriva allt Elin.



Jag förstår att du tycker att din mamma är vacker , mammor är vackra och vad jag sett på bilder är din mamma verkligen verkligen vacker.



Jag tycker det finns hur många plussizemänniskor som helst som är supervackra och sexiga.

Men jag finner inte mig det minsta snygg.

Jag mår inte bra av hur min kropp ser ut eller känns eller att jag knappt kan gå in i min garderob längre och bara " slänga" på mig nåt för jag får inte på mig mina byxor längre.



Så som jag känner nu så är det som jag skrev - du är nöjd nu för att du är nöjd med dig själv, du har en snygg kropp..och du har ju till och med fått köpa nya jeans för de gamla blivit för stora..right?





Men som jag skrev i ett inlägg för några veckor sen, jag vägde mindre för 2 år sen men var olyckligare för att jag inte trivdes med livet i övrigt.



Jag är ganska så stolt över vad jag åstadkommit sen dess..men jag trivs inte i mig själv.



Jag kan skapa bilder där jag ser bra ut - jag vet hur jag ska stå och i vilket ljus,, vinklar osv..

Men ni ser bara min påklädda regiserrade sida i bloggen..

Ingen av er ser mig avklädd..och det är i det avklädda jag mår dåligt.



tyvärr..



kramar!

Elin [ n e v n a r i e n ]
2008-10-04 - 19:39:54

Det är verkligen synd att du ska behöva känna såhär.

Och jag önskar jag kunde ge dig en liten knuff i sidan så att du fick må lite bättre över dig själv.

Men jag vet att jag inte kan det, men önskar det ändå.



Kram på dig!

Frida
2008-10-04 - 19:42:05

Jag tycker att du är ashet men vet själv att ibland spelar det ingen roll hur många gånger man får höra det för det spelar ingen roll ändå. Det är ju ändå på mig själv som byxorna som stramar och knappt går att knäppa sitter på, inte på alla de andra. Men antagligen är det så, att man alltid vill ha det tvärtom. En kompis sa själv att hon skulle kunna döda för mina former medan jag känner detsamma för hennes långa och smala kropp.



Öh, kanske blev lite veligt men det jag vill ha sagt är att jag tycker att du är snygg iallafall. Och sen undrar jag om dina illustationer går att köpa, för de skulle vara sjukt snygga inramade på en tavellist i mitt sovrum =)



kramar

Mikaela
2008-10-04 - 19:43:04

Du är inte tjock du är normal och normala kvinnor är snyggast!

Fråga mig jag är en som vet :D

Kram Mikaela

carro
2008-10-04 - 19:49:05

jag tycker du är jättefin anna. men jag fattar vad du menar och då hjälper det inte ens att tusen människor säger att man är jättefin. kämpar själv med min vikt och känner mig verkligen precis som en heffaklump vissa dagar. andra känns d bättre. men jobbigt när man ser massa tjejer man vill se ut som. men du är faktiskt en av dom tjejerna jag skulle vilja se ut som. jag tycker du är så jäkla jättefin! verkligen. en toksöt tjej och det är dagens sanning. så försök ta det till dig.

kram på dej fina fina anna

Anonym
2008-10-04 - 19:49:50

Fina Anna! Hoppas att du kommer på bättre tankar snart. De smala göteborgstjejerna önskar säkert vissa av dem att de hade kurviga ben, rumpa och större bröst. Man kan inte vara på topp varje dag heller. Jag hoppas att du känner dig bekväm i din kropp snart, för det tycker jag att du borde! :)Känner man sig snygg så är man det, oavsett storlek och kroppsform. Ta hand om dig!

jenny svensson
2008-10-04 - 20:06:55

Sluta klaga över hur du ser ut, snälla!!! lätt o säga för mig som e likadan :/, men man måste acceptera det, vilket ja gjort, det e som det är o att du av alla inlägg du får inte förstår att du duger som du e är konstigt... räta ryggen kvinna! du är kurvig och snygg, inte pinnsmal o ful, tänk på det o va nöjd över hur du ser ut, livet e för kort för att grämas över!

Ellen
2008-10-04 - 20:12:53

Jag håller med alla andra! Du är snygg som du är Anna!! =)



Förresten jag såg din tröja på lindex idag.. Supersnygg!!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2008-10-04 - 20:14:12

Jenny Svensson: nu ska vi inte kaste skit på pinnsmala människor ty de äro vackra precis som stora människor är det. Men det handlar om hur man själv mår i sin egna kropp och hur de får en att känna sig. Jag är gärna kurvig, jag har gärna bröst och rumpa och former men jag vill inte ha allt fett och daller som ser rent för jävla äckligt ut på mig i mina ögon. Och det är ju sånt ni aldrig ser här på bloggen..eftersom jag ju aldrig visar nakenbilder.



kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2008-10-04 - 20:15:22

anonym: men nu har jag inte kurviga ben utan rent tjocka och stabbiga. Och det tror jag ingen vill ha när det innebär att man inte får på sig byxor eller får en massa skavsår när man gå i kjol på sommaren

Rebecca
2008-10-04 - 20:23:53

Hej! Svara gärna på "Dagen fråga i min blogg", "Vänskap eller kärlek?".

Det är en fråga som alla kommer att ställa sig själva nån gång i livet. Det skulle vara kul om du svarade på den.

Ha en bra kväll! <3

Alexandra
2008-10-04 - 20:32:00

sv: Jaja :P men det var det jag menade, men jag såg inte ditt tryck :(

Sofia
2008-10-04 - 20:39:28

Om du bara visste hur söt jag tycker att Heffaklumpen är!! :D

Fast tyvärr vet jag vad för tankar du tampas med så jag skickar en stor, varm KRAM, för det tror jag du behöver.



Och du, Du är vacker Anna, så vacker.

Sanna.
2008-10-04 - 21:08:48

Usch, jag känner igen mig i vartenda ord du skriver.



Jag gick från att vara 'underviktig' (dock ej medvetet) till att smälla upp som en ballong på väldigt kort tid. Just den delen av psyket mår fortfarande inte bra..



Men vi får fortsätta att försöka intala oss själva att vi är vackra som vi är. Och din sambo skulle nog inte vilja att du såg ut på något annat sätt heller :) för du ÄR vacker som du är!

Bim HD
2008-10-04 - 21:14:19

Hm... tänker INTE säga emot dig, nopp... Trots att jag gillar dig precis som du är - och anser dig läcker när du visar dina outfitbilder. Tvärt emot vad man själv ser ut i sina... Oki, kanske inte samma garderob, så därför också en anledning att det inte ser läckert ut här. Men, även om jag hade din - skulle jag inte gå i den :)

Men, jag förstår precis vad du menar. Ja, jag gör det!!! Förstår hur du mår, även om du inte tror det. Vem har inte stått där halvgråtandes i en provhytt och inget passar? Allt ser hemskt ut och oavsett storlek så är det kasst??? Och alla säger att du är ju så smal och snygg och hej-å-hå... typ...

Detta är inget som heller beror på i vilken ålder man befinner sig - det gäller genom alla år. Även om man mer eller mindre försöker leva med det på ett annat sätt med åren, kanske.

Dock tror jag dig när du skriver att du var smalare förr, men inte lycklig... Lyckligare idag trots kilon, men ändå inte detsamma som nöjd. Och blir du HELT nöjd har du heller inget att sträva efter inom NÅGOT område. Allt följer varandra på något sätt. Knäppt nog, tro det eller ej...

Ta ett djupt andetag och andas... gosa med katterna och försök tänka lite, lite positivt trots allt ;). Vi gillar dig som du är, och lyckas du bli av med lite, okej. Det kommer när det är meningen, är bara så... Tänk på att stress inte gör situationen bättre - oj, vilken tröst va? blää, på mig... Alltså, umgås mycket och gosa med gosepusarna och busa lite. Gå ut och gå och rensa hjärnan... rita när du är inne i det och blogga när du känner för det. Vi finns här för dig - och gillar det vi får se!

Må så grankott... kramis skruttisen - från ngn förvirrad? nä, men det kanske låter så? ;)

Debbie
2008-10-04 - 21:41:05

Hoppas du mår bättre snart! Alla har vi såna dagar, även jag som anses smal och slank för andra tycker inte alltid om mig själv i spegeln. Man kan alltid lyckas hitta något att må dåligt över, ofta är det något som andra inte ens skulle tänka på utan bara en själv som ser. Det handlar ju så otroligt mkt om att älska sig själv, och att det sen syns utåt. När man mår som värst ska man klä sig som bäst, alltså i sånt man trivs i och mår bra av. Klä dig fin för dig själv vettja :) Det brukar jag göra! Då brukar jag må lite bättre iaf :) Kram på dig! Gillar dina illustationer btw :)

Marie
2008-10-04 - 21:41:07

Det är tråkigt att höra att du känner så! Och visst är det kul att höra att andra tycker att du är fin, det tycker jag oxå att du är!!

Men jag vet att det viktigaste är hur man själv känner. Jag vet hur det känns att stå i det där provrummet och känna sig gråtfärdig och då hjälper det inte att hela världen tycker att man är fin. Jag hoppas att du hittar den känslan, den som sägar att du är fin och duger precis som du är!!



kramar!!

SANIBO
2008-10-04 - 21:48:43

Men gumman, keep it up.

du är grym och snygg och en skitbra person!

Joss
2008-10-04 - 21:49:49

Hej Anna!



Jag var en sväng på stan i dag jag också, och jag spanade efer dig både länge och väl. Men tyvärr förgäves. Hade varit kul att se dig, ville ju komma fram och säga hej till personen bakom en av de bästa bloggarna jag vet! :)



Kram kram

Louise
2008-10-04 - 22:07:05

Hej tjejen, sitter just nu i min lägenhet i just Göteborg och tänker hur jävla fel du har! Det som slår mig varje dag här är just hur många olika människor som finns och att alla är speciella och vackra på sitt sätt. Du ska absolut inte tänka sådana tankar som du tänker för du är vacker och har enorm utsrålning och du har en talang som gör dig extremt speciell, så tjejen, var stolt över dig själv!

Kram

patricia
2008-10-04 - 22:19:45

Tråkigt att du känner så :( Kommer tänka på när du i somras hade uppe de där bikinibilderna, vilken snygging! Du är ju så vacker... hoppas att du tar åt dig av vad alla skriver till dig förstår dock att det är svårt... Styrkekramar

Ellinor
2008-10-04 - 23:36:35

Det är hemskt att du känner så, du som är helt fantastisk!

Dragana
2008-10-04 - 23:38:15

När jag läser detta, är det som att jag läser om mig själv, inte om dig.

Du är jätte vacker och underbar! Jag skulle vilja ha din kropp, du har former, det ska kvinnor ha! Du är söt och vad spelar det för roll om man inte kommer in i de minsta storlekarna. Man ska vara nöjd med det man har, det är inte direkt så att det är snyggt att vara smal heller. Ansiktet är viktigast, och du är sötast! =))

Kim
2008-10-04 - 23:46:57

Jag känner igen mig i det där. Jag har ett par byxor (förutom mjukisbyxor) som sitter bra, men dom har gått sönder. De andra får jag inte på mig, eller så är det omöjligt att knäppa dom! =/ Men nu ska minsann de extra kilona bort, på ett eller annat sätt. Men hur jag ska få motivation till det är en annan femma.. Kram

Sweetheart
2008-10-04 - 23:55:07

Hej underbara du! Så länge sen jag kikade in här, har inte haft något internet sen jag flyttade... Och så möts jag av ett sånt här ledsamt inlägg det första jag ser :( Kom igen nu gumman, du är vacker och fin på alla sätt, och även om det känns jobbigt så finns det viktigare saker här i livet än ett par jeans.

Tänk på hur långt du kommit med din kropp och hur otroligt duktig du har varit, och vilken skillnad du har åstadkommit. Vilka kläder du kan ha i jämförelse med förrut! Och hur du än ser ut så vet jag att du kommer alltid att vara samma söta, gulliga tjej som jag alltid tyckt att du verkar vara!

Hoppas morgondagen känns mycket bättre, ibland behövs det bara en varm kopp te och sen många timmars sömn för att lösa små problem i ens vardag.



Massor med power-hugs!

Linda
2008-10-05 - 00:10:26

För mig är du en riktig feel-good-människa som kan göra mina gråa dagar toppklassiga. Du är vacker. Din utstrålning är vacker. Ditt nakna jag är bara ett skal som du knappt kommer minnas om 50 år. När allt kommer omkring så är inte skalet så jäkla viktigt.

Jag menar det jag säger men vägrar du att ta till dig det.. så får jag väl dra ut dig på en powerwalk nästa gång jag kommer. Eller så blir det du som drar ut mig!) Lite frisk luft kan nog rensa hjärnan på elakheter. Very well. Vi hörs snart babe! All kärlek.

Sara
2008-10-05 - 00:11:45

Du raring. Du är vacker oavsett storlek, och av alla hundratals bilder du har haft på din blogg ser jag inte någonstans en stor Anna mer än till själ och hjärta.



Smile honey! :)



Många kramar!

sheima - modemix.blogg.se
2008-10-05 - 00:12:15

ååh nejmen gumman <3 :( faktiskt så är butikerna riktigt sjuka. modebranschen och allt sånt, det är inte va man ska se upp till även fast det blivit till ett ideal. alla vi har komplex över något, men ingen är perfekt. ingen! en som jag känner är smal, platt mage, stor byst och jag såg henne som perfekt. men en dag kollade jag in henne lite extra (låter sjukt haha men ja..) och upptäckte saker jag aldrig upptäckt förut. hennes ben var korta, hennes näsa var lång och hennes händer var jätte konstiga. sånt har hon säkert komplex över men så länge hon inte pratar om det så märker ingen det (förutom knäppa lilla jag hihi) men det jag vil säga är i alla fall att ingen är felfri och att du är suupersöt. ta hand om dig sweetie ;) föresten så ska jag köpa t-shirten från lindex som du designat snart. puss<3

donnasandra
2008-10-05 - 00:50:22

Önskar att du inte kände så, du är ju så fin. Många kramar och pussar

Anna Phe
2008-10-05 - 00:50:28

Haha, sötnos, du är ingen heffaklump! Jag tycker du är superfin och är det något du bör vara hatisk mot så är det klädindustrin som faktiskt inte kan sy, dom följer bara ideal och mode, men ser inte verkligheten att vi alla föds olika och unika.



Själv har jag också svårt att hitta snygga jeans som passar, men jag kör mer på grovstickade strumbyxor med någon cool kjol, strumbyxor är ju faktiskt himla passande för alla kroppsformer har jag märkt eftersom stickat är så elastiskt och himla bekvämt och skönt, inte alls som trånga kvävande jeans :) Du kanske skulle slopa brallerna och köra mer på det istället :)



KRAM! :)

Elin
2008-10-05 - 05:03:29

Jag vet hur du känner. Har en sån period själv nu, tror jag gått upp 1,5 kilo och är som du kort. Men jag gillar din blogg och det är lättare att se hur kläder tar sig ut på dig med normalvikt än på dom underviktiga.

Josephine
2008-10-05 - 09:20:16

Du ÄR vacker, jag är inte heller perfekt...

KRAM :)

Alexandra
2008-10-05 - 09:30:02

sv: Jaja :P (ursäkta min förvirring) Men jag hittade ändå iotne ditt vinnartryck :( Dock ger jag inte upp-- jag ska minsann ha en sådan där tee !

Alexandra
2008-10-05 - 09:43:36

sv: Ja jo det är det ju. Gud vad pinsamt... tänk om de fått det från min blogg O_O Men jag visste att du liksom inte jobbade för Lindex, och att det var en vunnen tävling.

Jonna
2008-10-05 - 09:49:12

absolut darling:) i cant wait!

Malin
2008-10-05 - 09:52:00

Jag hoppas du kommer på bättre tankar snart vännen. Jag och uppenbarligen många med mig tycker att du är jättefin.

När en person är elak, spelar det ingen roll för mig hur han eller hon ser ut. Jag ser bara en elak fasad som gömmer ett elakt inre.

När det gäller trevliga människor, tänker jag precis tvärtom. Du är en bra och vacker människa! Kram

Melina
2008-10-05 - 10:11:14

såg i kellys blogg att dina tröjor finns på lindex?Grattis ville jag bara säga :)

Angel
2008-10-05 - 10:30:42

jag är verkligen INTE rätt person att skriva nåt,jag menar om jag trivdes med min kropp hade jag vart frisk,tycker du är jättefin och hoppas du en dag kan se det också.

E
2008-10-05 - 11:00:29

I know the feeling! Jag har en psykisk sjukdom som heter BDD (body dysmorphic disorder) som kort och gott får mig att tro att jag ser ut som ett monster. Vissa dagar kan jag knappt gå utanför dörren för att jag skäms så mycket över mitt utseende. Och det luriga är att jag inte ens vet hur jag ser ut! Det låter jättekonstigt, jag ser olika ut från spegel till spegel, bild till bild. Ibland kan jag se en bild och undra "vem fan är det?" och så är det jag..Men som sagt, det är psykiskt.



Jag avundas sånna som dig...även om du skriver sånna här inlägg emellanåt om att du inte är nöjd med dig själv så utstrålar dina bilder en "i dont give a f*ck" attityd. Jag önskar jag kunde känna så. Och dessutom ÄR du ju vacker, dina ben är inte tjocka, dem är ju muskulösa!! Jag ser inget fett på dem bara rena muskler. Och ditt leende är såå sött att man vill äta upp det. Du är en riktig sötnos Anna!



Anna
2008-10-05 - 11:02:09

Jag vet precis hur du känner det Anna. Jag är själv inne i en sån period där jag äcklas av mig själv och inga byxor passar. Det enda man kan göra det är ju att lägga om sin kost och motion, men när man mår så här dåligt så är det svårt att motivera sig till att göra nåt alls. Allt känns bara hopplöst och man vill helst bara ligga hemma och inte visa sig och sin dallriga uppenbarelse för folk... Så känner jag det iaf. Jag tycker du är fin som du är. Men man är ju alltid mest kritisk mot sig själv. Och är man inte nöjd själv så kan man ju aldrig inbilla sig att någon annan kan tycka att man är fin heller... Kraam :)

Sassy
2008-10-05 - 11:10:23

Jag tycker du är vacker!



KRAM

ronnie
2008-10-05 - 11:23:58

det är bara tankar anna, det enda du kan ändra på är tankarna i ditt eget huvud ingenting annat.



jag lovar dig att man kan ha korta stabbiga feta gropiga äckliga lår när man väger 35 kilo också! fixar man inte biten i skalllen först kan man lika gärna kasta in handduken från början.



du har kommit mycket längre än många på den vägen du vet om det själv och du har fattat det. låt det ta den tid det tar att bygga upp en självkänsla och en självkärlek, stressa inte det kommer och ge fan i att mata dina självhatstankar genom att låta dem ta den plats de tar. släng ut dem med de för små byxorna i garderoben.



jag sitter i exakt samma båt som du på ett sätt och jag lovar lovar lovar att jag inte kände mig ett dugg bättre eller tyckte att mina lår var ett dugg okej eller ens i närheten när jag vägde som minst. men varenda bild jag sett på dig har jag tappat andan över hur vacker du är och att jag ösnkade att jag såg ut som du!



så nu vet du!

Linda // Absolut Glam
2008-10-05 - 11:30:53

Anna, du är jättefin! Och tänk på att när man känner så så är det bara de där långa, slanka fotomodellerna man ser, inte de "normala" som också finns där. Jag är allt förutom nöjd med min kropp med, men jag försöker lära mig tycka om den och ta hand om den mer och mer för varje dag. För den är ju min och den är den enda jag har.



Kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2008-10-05 - 11:33:07

ronnie: jo jag vet att det kan sitta i skallen ronnie, i know, men nu gör det inte det på mig, det sitter på låren.

Det går inte blunda för.

Jag väger nästan 30 kilo mer än 35 och jag är kort.

Det är bara dumt att dels andra försöker säga "men det är ara muskler" eller " du är smal", när det är ganska uppenbart att så inte är fallet.

Jag är fullt medveten om hur jag ser ut.

Jag vet att jag kan ha ett riktigt fint ansikte och vara snyg där vissa dagar , jag har snygga bröst.

Men att jag är kort och ickesmal..det är liksom ingen idé att neka till det.



Det är liksom ingen idé att blunda för att man har vissa problemområden man inte trivs med.

Och bara för att det gör en ledsen att man ser ut på ett sätt och vill göra nåt åt det behöver det inte leda till ätstörningar.





kram

ronnie
2008-10-05 - 12:46:14

du skriver att du vill vara nöjd.



börja med att vara nöjd med den du är och utgå från det. nöjdhetskänslan uppstår liksom inte ur blotta intet i samband med en viktminskning. självförtroende och självhat bor inte i pluskilon lika lite som det bor i minuskilon.



jag vill också banta jag vill också bli nöjdare även om jag vet att det inte funkar så. det är fullkomligt idiotiskt och dumt att tänka så.



att banta och gå ner i vikt handlar om att bryta mönster, skaffa nya vanor och ändra på sitt liv. är det verkligen det du vill? eller är du egentligen nöjd med hur ditt liv ser ut idag?



kramar!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2008-10-05 - 12:56:58

ronnie:

ronnie,

jag låter inte min vikt och min kropp styra allt.

Jag skrev ett inlägg för ett tag sen om att jag vägde mindre för två år sen men var ganska olycklig för inget annat i mitt liv var särskilt bra.



Dock kan att man är nöjd med sin kropp vara EN DEL AV EN TOTAL LYCKA.

Jag är stolt över att jag lyckats ha igång mitt företag

Jag har två fina katter

Jag har en fin pojkvän

Jag har en snäll familj.



Men det kan påverka en fantastiskt mycket att man inte känner sig hemma i sin kropp.

Jag måste klä mig varje dag jag kan inte gå ut naken, det är varken acceptabelt eller särskilt lyckat

Och när jag inte får på mig mina kläder längre och det blir ett problem att klä sig då sabbas den totala lyckan, då kan jag inte känna mig nöjd.

Och jag har inte råd att köpa nya kläder hela tiden heller och har heller inte ork eller tid att springa runt eller åka iväg för att prova 25 par byxor i 20 olika affärer för att hitta ett par som sitter någorlunda ok.



Då kan jag inte känna mig nöjd.





du ser saken ur ditt perspektiv med dina erfarenheter.

Men jag har aldrig nånsin stoppat fingrarna i halsen, jag har aldrig nånsin gått en dag utan att äta minst två mål mat om dagen.

jag har aldrig varit underviktig och jag strävar inte efter det heller.



Att man inte är nöjd med hur man ser ut nu behöver som sagt inte leda till nåt drastiskt, farligt eller självplågande.



Det kan jämföras med att man ite riktigt gillar tapeterna i lägenheten..har man itne rätt att byta dom om man inte trivs utan att det leder till att man raserar hela hemmet?

ronnie
2008-10-05 - 13:09:19

fina fina anna du får göra vad du vill, jag vill bara försöka belysa allt det där som du själv skriver nu att du är en duktig framgångsrik fin tjej. och ditt inlägg heter faktiskt "jag vill vara nöjd" inte jag vill vara smal!



jag vill inte provocera, dömma fördömma eller förbjuda varna , ingenting. mitt enda syfte med det jag skriver är att jag vill visa att jag tycker att du är grym och fantastisk på tusen sätt och tycker att du ska tänka på det när du känner dig missnöjd.



och ännu en gång.



jag kan också gå i 20 affärer utan att hitta ett par byxor som passar, jag kan också uppleva att jag inte kan gå ut för att det inte finns kläder som ser okej. sluta sätta dig själv i en offersituation det blir det inte bättre av. man är inte mer offer än vad man gör sig till. och man blir inte mer eller mindre offer av att vara smal tjock grön eller blå!



hoppas min undermening kommer fram för jag är verkligen inte ute efter att proppsa på dig mina tankar, de är enbart mina men jag blir ledsen av att du känner dig missnöjd thats all!



kram



Maria - Fashion, Fame and Everything in Between
2008-10-05 - 13:20:54

Blir så ledsen när jag läser detta inlägg. Jag hoppas verkligen att du ska må bättre snart, för du är så himla fin Anna. Du verkar vara en underbar person och jag önskar verkligen att jag kände dig mycket bättre. Du anar inte hur mkt jag beundrar dig, du har ju verkligen lyckats med din dröm och det går ju så bra för dig! När jag handlade din t-shirt på Lindex så fanns det bara två exemplar kvar av just din design, DIN DESIGN ANNA! Jag köpte den ena så sen fanns det bara en kvar. Den är nog också slut nu. Alla andra bidrag fanns det gott om kvar (hihi). Jag önskar och vill verkligen att du ska må bättre och få en bättre självbild. Att må dåligt över sin kropp är ngt som de flesta tjejer gör. Ingen är perfekt, kom ihåg det!

Maila mig gärna om du vill prata mer om detta!



YOU ARE BEAUTIFUL ANNA, NO MATTER WHAT YOU THINK!!!!!



Masssssa kramar till dig!!!!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2008-10-05 - 13:31:28

ronnie:

jag tror inte riktigt du förstår vad jag menar heller ronniegumman.



Jag sätter mig inte i nån offerposition.

Men jag har rätt att må dåligt. Det har alla.

jag tror inte att smalhet = lycka och jag vet itne ens vad jag väger och är inte ute efter att gå ned i vikt, men att förändra min kropp.



Jag var extremt överviktig under mina tonår och det finns spår kvar av det som jag aldrig blir av med.

Men det går ju inte blunda för att det är ett problem när man köpt ett par byxor och inte hunnit använda dom innan de är för små.



Det kan göra ont och man får försöka göra nåt åt det utan att det ens inkränktar på den nöjdhet man känner på andra plan.

sandra
2008-10-05 - 14:27:06

Åh men tänk inte på utseéndet, du har världens bästa personlighet, det är huvudsaken <3

Ville bara säga att jag har läst din blogg i ca 3 månader nu, och du känns verkligen som en väldigt omtänksam och snäll människa. Hoppas att du kommer må bättre snart, från en läsare <3

Emma
2008-10-05 - 16:25:57

Du är helt underbart vacker bara som du är.

ronja
2008-10-05 - 16:26:42

du e skit söt!:)

ronja
2008-10-05 - 16:27:19

och dessutom är du en av dem som lyckats. se bara på tshirten


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: