GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Black&White todaycompetition

2008-10-11 | 19:13:20 | Avanna konst/design/foto

Skulle precis paketera ett svart Todaylinne med vit text i strl XS då jag såg att det är ett litet litet hål högst upp vid nacksömmen på linnet. Det går att laga med nåt stygn eller två. Syns knappt...Men..
Givetvis kan jag intee skicka iväg ett sådant linne till någon som betalat för det.
Dock kan jag lotta ut det.

Så varsågoda - ännu en todaytävling:


Tävlingsuppgift: Berätta om dina fem absoluta favoritplagg/skor i din garderob. Lämna en kommentar med ditt svar men jag gillar verkligen när ni gör kollage och visar på era egna bloggar eller mailar till [email protected] .
Tävlingen avslutas : Onsdag 15 oktober klockan 20.00
Grattis Scar!

Xs passar strl Xs- liten medium då linnet är töjigt.
Jag själv är en strl 36 med stor byst och föredrar strl xs på mina linenn när jag ska ha det instoppat i högmidjade jeans eller kjolar.
Kommentera 79 st

Kommentarer
Angel
2008-10-11 - 19:24:34

Oj,aja vi ger det ett försök för jag vill ju vinna tihi,älskar det linnet.

1:Mina nya stuprörs jeans,love them,

2:Mina stövlar.

3:Mina skoletter.

4:Min höstkappa

5:Mina klänningar såklart =)

sandra
2008-10-11 - 19:25:12

oj jäklar.... hm blir lite svårt, men vart liggere?



Fredrik Frisören
2008-10-11 - 19:35:26

riktigt snyggt!

Karin
2008-10-11 - 19:36:09

tänkte ta 27 dressen men ringde linda och hon tipsade om den här nya med Diaz, what happend in las vegas? tror jag den heter, sett den?

Frida
2008-10-11 - 19:39:00

1. Min gråa kofta från Bik Bok som jag köpte på rean. Den använder jag så gott som 3 av 5 dagar i veckan kanske.. :)

2. Mina nya fake uggs. Snöskor kanske inte är det snyggaste men otroligt sköna!

3. Postväska/portfolie. Köpt på secondhand. Vet inte om det räknas, men den används 2 dagar i veckan och den andra tiden förvaras den i garderoben. Älskar den!

4. Pappas Abercrombie and Fitch tröjor. Tillhör inte min garderob, men används nog mest av mig ändå!

5. På delad 5:a plats får nog mina nya madicken stövlar, strumpbyxor, blåa chinos & tofflor komma. Kunde inte utsätta någon favorit av dem!



Och precis som alla andra tycker jag också det skulle vara jätteroligt att vinna tävlingen! KRAM & Tack för en toppen blogg!

Pauline
2008-10-11 - 19:40:20

1. mina stövlar, använder dom varje dag när det är kallt väder

2. mina tiger jeans, sitter perfekt och de är bara för snygga :)

3. har ett par jättesköna mjukisbyxor som åker på nästan varje dag när jag kommer hem, supersköna.

4. en ny favorit är en tjocktröja som är lika skön efter varje tvätt och det är ovanligt bland de tjocktröjorna jag köper.

5. min sista favorit måste nog vara mina svarta pumps som jag har varje utekväll :) de börjar bli riktigt slitna.

Veronica
2008-10-11 - 19:42:18

Åh, älskar dina designs och i synnerhet DET linnet så jag gör väl ett försök då, trots att jag inte brukar ha tur i tävlingssammanhang.



- Mina nya ICHI-jeans med dragkedjor på bakfickorna

- Min knallröda höstkappa från förra året, still going strong.

- Mina "rynkiga" skinnstövlar som jag köpt på secondhand, säkert nära 10000 år gamla men så himla ingångna, mjuka, sköna och SNYGGA!

- Min stora vinröda cardigan från ginatricot

- sist men inte minst alla strumbyxor i världens allra färger och knee-highs / benvärmare på det!



Ska försöka ordna ett litet kollage på bloggen alldeles strax.

SCAR
2008-10-11 - 19:53:40

Okej, jag är jättedålig på kollage men jag gör ett försök på kommentarsätt. Hihi.



-Jag har en skottskrutig kavaj, som jag använt typ två gånger men den är helt sjukt snygg, och jag älskar den.

-Alla mina svarta strumpbyxor. Alltså de är inte särskilt snygga, men fan bland de bästa plagg jag har i garderoben.

-Jag älskar mina svarta skor med snörning från DinSko. De har grov platå och skyhög klack och de är i fejkskinn. Lite spaceiga. Ligger mig varmt om hjärtat.

-Min balklänning köpte jag på GinaTricot och den är väl mer en festklänning. Vit, kort med kupor och sexig men söt snörning i ryggen och så är den fint möstrad. Den är så vacker bara att se på.

-Till sist, plagget jag aldrig skulle kunna ge ifrån mig, plagget jag skulle gråta krokodiltårar för om det skulle försvinna - min älskade skinnpaj! Med snygg krage, fickor och mudd nedtill. Lööv.



Önska mig lycka till, och må bäste kvinna vinna! Puss.

Hannah
2008-10-11 - 20:13:00

De linnena är ju bara så coola! Var hittar man sådana?

evelina
2008-10-11 - 20:22:47

En svart kjol. Med knappar hela vägen (hög) enkel och funkar till så mkt!

Ett par skor, ingen klack. Dom har som ett spets mönster och blommor på, svårt att förklara, en rem över också.

Min höstjacka! Den har en sån speciell färg, som blänker. Går verkligen inte att beskriva. Jackan är från Ikks. Köpt i Amsterdam.

Lila Tubtom från bershka. Den är sjukt skön och har en riktigt härlig färg! den är underbar!

*Rosa klänning med siden band och spets tyg som hänger över det rosa tyget. jag älskar den, jag hade den på komfimationen tex.



Aja jag vågar inte hoppas på att jag vinner, aldrig vunnit nångång. men det gör inget jag tycker bara det är roligt att berätta om mina favvo plagg<3 Kram/eve

Cecilia
2008-10-11 - 20:34:46

1. Mina stupisaar! Love them. Perfekt färg, perfekt längd, perfekt passform, Oh la la.



2. Mina adidassneakers. Sjukt sköna och passar perfa till stupisarna ;)



3. En sjukt snygg blommig sjal från min mormor som var i Ryssland för ett antal år sedan. Ääälskar den!



4. Ett par pösiga jeans från JC som kostade 25 kr. Ja, jag har dålig budget och ja, jag är bäst på att hitta billiga plagg ;)



5. Jeanskjol från JC. Den är bäst. "Jeanskjol" låter väldigt fult i mina öron, typ ankellång sak men nepp, den här slutar mitt på låren och sitter perfekt!





Jag älskar dina "Today I'm wearing this"-linnena! De är jättesnygga och jag skulle bli sååå glad om jag vann! Pussen!

Maria
2008-10-11 - 20:38:24

1. Min bruna kofta, världens skönaste och passar till allt!

2. min skinnjacka från hm, alla har en sån men ack så skön den är! skulle kunna den jämt om det gick!

3. Mina chinos, behöver jag säga att jag älskar dem!

4. Mina svarta puma skor, världens skönaste skor! börjar bli slitna men va gör man när skorna är så sköna!

5. får nog säga mina vantar som jag har på vintern, man fryser aldrig i dem och skulle förmodligen fälla tårar om dem försvann.

Skulle vara kul och vinna tröjan! Har spanat in tröjorna länge, tack för en toppen blogg! :) /M

Frida
2008-10-11 - 20:47:08

Känner att jag inte har något bra favvo plagg. har precis rensat gaderoben och det innebar att mycket åkte ut. men jag skulle jätte gärna vilja köpa de linnet i stolek s.

hur går jag tillväga för att köpa det av dig?



[email protected]

Matilda
2008-10-11 - 20:52:22

Åh jag älskar det där linnet!

Kanske blir ett collage imorgon men idag är jag för trött hehe.

1. Min skjorta i jeans-liknande tyg

2. Min axelbandslösa blå-blommiga klänning

3. En grå kort kofta med rosett

4. En svart kuvert-väska i sammet

5. En svart stor lackväska med axelrem och handtag

Kram!

Bella
2008-10-11 - 21:04:38

1. Min nya jacka (finns i inlägget högst upp på min blogg:))

2. Strumpbyxor, puss på dem!

3. Mina svarta pumps från din sko

4. En mysig ullkofta från Irland

5. Kommer inte på mer, förhoppningsvis blir det ditt linne (som jag trånat efter sen gud jag vet inte hur länge...)

JENNA
2008-10-11 - 21:05:03

åh, i wanna win.

har inget ps nu, så kan inte göra kollage.



men fem favvoplagg kan jag räkna upp!

1, - mina gamla halv mörka dieseljeans, som sitter som smäck på mitt lite halv stora ass, har små fickor vilket jag gillar,

2, slitna nudie jeans, stuprör, killer med high heels

3, randigt långt linne från bikbok - vem gillar inte långa linnen till leggings? - blink blink-

4, skorna som finns på min blogg

5, liten svart kavaj jacka med vita sömmar.

kavlar alltid upp armarna på den.



nu ska jag sätta mig, bita på mina fingrar, be till gud att jag vinner ett av ditt linne! :D

its fucking lovely ju!

Alexandra
2008-10-11 - 21:28:05

JAg är självklart emd och tävlar, här är mitt tävlingbidrag:

http://cleopatravii.blogg.se/2008/october/tavling-today-im-wearing-this.html#comment



Tänkte vara snyggast på Gerdahallen, under aerobics oc gsteppassen. Göra lite reklam för Avanna :D:D

SANIBO
2008-10-11 - 21:31:27

Haha känns lite surt att jag redan vunnit en tävling och inte kan va med i dom andra. ;) nu längtar jag efter mitt linne!

isabella
2008-10-11 - 21:33:53

Nu ska jag göra ett försök till att skriva, och kanske skickar jag en bild till dig :)



1. Det är nog mina mjukisbyxor. Jag låter jätte tråkig, men det är faktiskt det bästa jag vet!

2. En massfärgad stor kofta, som jag andvänder till bara leggins. Fynd på myrorna som ingen har lika av! Den är så udda att den bli snygg :)

3. min vit/gråa midjekjol! Alltid lika mjuk och fin.

4. Såklart mina rosa strumpbyxor! till långt svart linne eller kjol piffar man upp sig!

5. Där vet jag inte riktigt.. Jag tycker lika mycket om det mesta av mina käder. Hmm...jo det blir nog min kappa, en svart A-linjeformad, som jag alltid har min cerisa halsduk till! älskar't!



Jag tycker väldigt mycket om dina linnen, har länge funderat på att köpa den. Men eftersom jag inte köper så mycket kläder, förutom det jag verkligen måste ha så har det inte blivit något. Hoppas nu då, oturen kan alltid vända männiksor.

hoppas du kommer ha en bra dag, puss<3

Nina
2008-10-11 - 21:36:48

Mina favvisar är:

1. Svart midjehög kjol

2. Svarta Mc-boots

3. Svarta pumps från Monki

4. Färgade strumpbyxor

5. Kortkort svart tröjklänning



Hoppas hoppas på vinst... :-) Trevlig helg!

/Nina

Victoria
2008-10-11 - 21:44:07

1. Min svarta kofta från Gina Tricot som passar till precis ALLT <3

2. Mina gröna hotpants från Topshop som passar utmärkt till sov shorts.

3. Min silkeslena pyjamas som kommer från Vietnam. Den är helt underbar att sova i.

4. Mina blåa jeans som också kommer från Vietnam. Kan inte leva utan dom. Dom är jätte bekväma, fast dom börjar dock bli för tråna nu. =(

5. Mina nya svarta Miss sixty brallor. Helt underbara byxor. Dom sitter perfekt över mina ben och väldigt sköna att ha på sig :D



Håller tummarna

Annica
2008-10-11 - 21:49:00

Oooh, spännande!

Mina favoritplagg är:

1. Mina sjukt snygga svarta stövlar, köpte på Skopunkten för några veckor sedan.

2. Mina Only-jeans med dragkedja längst ner.

3. Min nya korta jacka med den stora kragen, från Ellos.se

4. Mina streetskor som jag köpte på DNA när jag var i Östersund i sommras.

5. Sist men inte minst: min nya svarta tröja som jag köpte igår.



Kan lägga upp lite bilder på sakerna om en stund.

KRAM

Anna Phe
2008-10-11 - 22:02:22

1. Mina Converse, givetvis, ingen rockstar utan dem. Sköna och snygga på samma gång, vad mer kan man begära.. Sen är man ju lite av en shoeholic så min kärlek till dem är mer än äkta.

2. Strumpbyxor, nästan glömt bort jeans och allt bråk med krovskinnet som aldrig går på, plagg som passar alla kroppsformer och ack så skönt.

3. Kjolar, snyggt att dra över strumbyxorna eller leggins sommartid också ett plagg som enklare passar kroppsformer av olika varianter än knepiga byxmodeller.

4. Linnen, en detlaj som jag alltid har i kombination med något, täcker överdrivna urringningar under tröjor snyggt, håller pli på bysten bättre och ger t-shirten eller den sköna koftan mer liv.

5. Hehe sen måste jag dra till med ett underplagg, mina hipsters eller vad det kallas, supersnyggt och sjukt bekväma.. glöm obekväma string och stora tält till trosor, hipsters är ett mycket trevligt mellanting jag använder flitigt.



Kunde gjort listan längre, men detta är väll några exempel får man väll säga.. =)

Agge
2008-10-11 - 22:35:45

1.Min nya kappa!

2.Mina halvnya jeans.

3.Min klänning som jag köpte skitbilligt.

4.Mina Reebok.

5.Min svarta cardigan.

SHORTY
2008-10-11 - 22:44:58

Mina favorit plagg just nu;

1. Mina beiga Chinos, när man inte orkar ha jeans men ändå vill se bra ut passar de perfekt till en lite längre t-shirt (ditt skulle linne passa perfekt!)

2. Mina vita tygskor, supersköna och passar till det mesta. Tygskor är sköna och vill man inte gå med pumps men ändå vara fin kan man ha tygskor.

3. Mjukis, mitt favoritplagg. Bekvämt och mysigt. För att inte känna sig för "luffig" kan man ha någon snygg adidaströja till eller så, lite mer åt street hållet. Älskar streetkläder.

4. Nyköpt svart glansig tröja från Vila, kort tröja med dragkedja och trekvartsärmar. Finns även på Gina Tricot. Spanat in den länge och äntligen unnat mig själv. Kommer sitta på mig 24/7

5. Spets hipstertrosor, supersköna och dessutom snygga, dock obekvämt under jeans men annars är de sköna till allt!



Jag har länge velat ha en "Today I'm wearing this tröja" och skulle vara jätte tacksam om jag vann en. Så jag håller tummarna för mig, är inte så bra på kollage men jag hoppas det går bra för mig ändå!

Supersnyggt linne, skulle användas flitigt av mig!



(användarnamn + lösen: shorty)

Lisa
2008-10-11 - 22:58:15

ååh , va roligt !

1. Min absoluta favorit är nog mina jeans ifrån ZARA som är lite sådär slitna i stilen. Perfekta!

2. Ja , alla långa linnen ifrångina tricot som finna i alla möjliga färger. Jag och min syster kan jag säga har en hel del.

3.En tjock grå stickad kofta med stora knappar och fickor på ifrån Rut.mfl. är som fast i den på

vintern

4. En lång väst klänning ifrån bikbok. Är super snygg till leggings med bara ett vanligt linne under.

5. Och sist och nästan bäst faktiskt på sommaren/våren är nog mina kära fotbollsskor. Avänder dom under säsong ca . 4-4 dagar i veckan. Ett par svarta perfekta och super sköna dojjor!

Karin
2008-10-11 - 23:05:58

åå filmen var verkligen bra:) blev sådär kär och log:) då är det en bra film vA?

Karin
2008-10-11 - 23:11:11

mm Love actualy det är en "sån film" nr ett för mig:D kram

therese
2008-10-11 - 23:15:56

Synd att kameran är på lagning, annars kulle du fått et fint kollage :D

Här kommer mina 5 favoriter:

1 Alla mina Converse

2 Mina ulliga, urmysiga Uggs

3 Min blåa kofta

4 Mina baggyjeans

5 Alla mina bandtröjor

Alexandra
2008-10-11 - 23:27:19

1.Mina svarta heels från London Rebel

2.Spetslinne från Gina Tricot

3.Mina jeans från Dr Denim

4.Min fina varma päls

5.Mina svarta mcboots från DinSko

E
2008-10-11 - 23:56:14

jga har gjort ett kollage och skrivit i ett mail jag skickar till dig :D

Lena
2008-10-12 - 00:06:12

(forsöker även om jag har beställt en tröja med samma texten då, kan ju bli en fin kollektion;))

Fem favoritplagg:

Min jakka från Ellos

Spetströjan från Gina

Mina "comfya" baggy jeans från vero moda

Mina boots från Din Sko

* Den femta tror jag blir tröjan jag förhåpningsvis får ifrån nelly.com på tirsdag/onsdag (joy) ;p

Maria Juntto
2008-10-12 - 00:15:13

1. En mörkblå jeanskjol med hög midja och knappar som detaljer

2. Ett par ljusa slitna suprörsjeans

3. En vit oversizad t-shirt med olika färger på

4. En härliga fleecetröja, vit och brun! =)

5. En svart huvtröja med tryck på som jag fick förra året när jag fyllde år. Den är så snygg och varmtfodrad!



Mail: [email protected]

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2008-10-12 - 00:20:05

frida: strl S slutsålt

bli medlem
2008-10-12 - 00:24:05

BLI MEDLEM OCH SAMLA SEDAN IHOP POÄNG FÖR ATT FÅ GRATIS PRESENTKORT FRÅN H&M/GINA TRICOT 100% GRATIS

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=35411

Sarah
2008-10-12 - 09:07:46

15620336.jpg" rel="nofollow">http://estailo.blogg.se/images/2008/depalma15620336.jpg



Där har du allt i en bild! :)



1. Baseball De Palma-jacka

2. Svarta leggings

3. Lång hoodtröja från Gina Tricot

4. Converse i tyg i en mer old school-modell

5. Måste nog säga bamboo-örhängena..har på mig såna varje dag så de räknas nästan som ett plagg ;)

Sarah
2008-10-12 - 09:11:11

Hm, det ville visst inte..testar med en annan länk http://estailo.blogg.se/2008/august/dagens-klader-4.html Hoppas det går nu..

Sofia
2008-10-12 - 10:12:51

Hej! Kul med tävling.

Mina favvoplagg.

1. långa linnen,som jag har under mina toppar.

2. Mina nya reaplayjeans.

3. Stckad väst.

4. RAGGSOCKOR

5. Sjal.

Det är mitt favvo=)

Ha en bra söndag!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2008-10-12 - 11:19:40

E:tack vännen

Lina
2008-10-12 - 11:54:09

Här är mitt bidrag:)

lina
2008-10-12 - 14:20:23

Mina boots med hög klack från dinsko

Min svarta kjol med dragkedja från monki

min bruna stickade långväst från Gina Tricot

Min rolling stones tee jag köpte på HM

Oh mina senapsgula tights jag fick i pressent



ps: jag skickar mail med bild till dej

E
2008-10-12 - 14:21:59

Är första gången jag trillat in på din blogg, trevligt. Och fasiken vilket snyggt linne!



Vore ju korkat att inte försöka vinna det! =)



Här är mina favoriter:



1. Mina svarta höga skor från bianco, med en lagom platå. Funkar till allt och man har aldrig en tråkig kväll i dem!

2. Min stora stora cerise stickade halsduk. Piggar upp vilken grå dag som helst.

3. Min spetsklännin -bara att dra på den så är man redo för en toppenkväll!

4. Favvo-jeansen. Skulle tex vara perfekt ihop med ett today-linne ;)

5. Sist med definitivt inte minst: mjukisbrallorna! Vad vore hemmakvällarna utan dem?? :)



Kramar!

Anonym
2008-10-12 - 14:50:10

http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=54556 få gratis presentkort på valfri affär (t.ex HM) Det är jätte lätt att samla ihop poäng! Du får 50 poäng direkt + 25 extra när du värvas av mig. TESTA! :)

Sofia
2008-10-12 - 14:54:17

åh, vad trevligt med en tävling, har ju redan beställt ett linne men min bästis vill jätte gärna ha ett, och vad är inte roligare än att tävla åt ens kompis? Så jag gör ett försök.



1. Min rosa randiga kofta från JC.

2. Mina vita pumps från Skopunkten

3. Min volangkjol från Indiska

4. Mina stuprörsjeans från Gina Tricot

och sist men inte minst

5. Mjukisbrallor! älskar dem! :)

sandraL
2008-10-12 - 15:58:02

1.Mina stickade strumpbyxor från åhlens, jag älskar att ha strumpbyxor:)

2. Fodral, jag bara älskar fodral haha=D

jag har mest fodral från gina som jag hittar på rean, 49.50 var riktigt bra=D

3. Mina nya skor som jag fick i fredags av pappa=D

Det är svarta stövlar med en träklack:)

4. Min långa kofta från veromoda som man kan använda till allt:)

5. måste nog vara mina kjolar som är höga i midjan:)



Jag skulle bli jätteglad om jag vann!!=D

Jag har tyvärr inte så jättebra ekonomi eftersom jag är 15år och får 100kr i veckan när jag har städat mitt rum & det ska räcka till allt haha:) Jag har alltid tyckt att dina kläder varit jättesnygga men jag har aldrig haft råd att köpa något nån gång:) Jag skulle bli överlycklig om jag vann:)

Sara
2008-10-12 - 16:56:12

Jag vill gärna vinna det snygga linnet! :)

Mina favvosar kommer här:

1. Svarta leggins, underbart sköna och snygga. används ofta och kan variera stilen mycket med hjälp av dom.

2. Mina nya stövlar med snygg detaljerad dragkedja och en datalj knapp på.

3. En "storskjorta" i en underbart blå fin färg.

4. En ljusrosa sjal som jag bara älskar.

5. Min nya tjocka vinterjacka med snygga tryck på, vill bara börja använda den nu!!



Hoppas att jag blir den lyckliga, hade räddat min tråkiga söndag! :)

Angelica
2008-10-12 - 16:56:57

Favoritplagg,

1. Mina stuprör (grå, låg midja)

2. Min "t-shirt-klänning" (vit, guld-svart-tryck)

3. Shorts (svarta sommarshorts)

4. Mina vita högklackade skor superfina till brunbrända ben!

5. Rosett t-shirt från gina tricot!



Skulle super gärna vilja ha detta linnet, fyller faktiskt år dagen innan :)

Ha det superbra!

Josefine
2008-10-12 - 21:01:59

Jag har så många favoriter.. speciellt mina jeans, I heart Jeans! Men de vore tråkigt att bara skriva alla mina olika Jeans i listan.. ehe.. X) så jag ska försöka variera lite.. Here it goes!



1.Ett par mörkaaa stuprörsjeans från JC

2.Ett grönt axelbandslöstlinne med svart leopardmönster från H&M

3.Mina svarta klackskor.. som jag dock inte kan använda mer eftersom klacken är nersliten.. buhuu..

4.Min fina vita "Twiggy" T-shirt :)

5.Min halvt färdigsydda klänning, svart och tigermönstrad.. har inte haft på mig den ännu eftersom den inte riktigt e klar.. men jag älskar den ändå 8'D haha.



Okej, nu måste jag också smöra lite : D , jag verkligen ÄLSKAR de där linnet, och jag håller alla tummar jag har + lite till för att jag ska få vinna den! : o jag har varit med förut och tävlat om en sådan, och om jag nu inte skulle vinna den här gången heller så ger jag mej ändå inte XD I will be back.

Neah
2008-10-12 - 21:48:21

Let's give it a try... :)



Mina absoluta garderobsfavvisar är:

1. Min ljusblåa, stickade, lite klockade kofta med rynk över bysten, den är helt underbar rugguga höstdagar.

2. Ett röd-vit rutigt A-linjeformat sommar linne från HM med en stor röd rosett och stoora knappari ryggen ända uppifrån och ner.

3. Min lilla svarta klänning. Den är knäkort och virkat. Loveit :D

4. Mina halt vanliga blåa stuprör i den där perfekta slitningen (enligt mig alltså) som passar mej som handen i handsken. Går att matcha med allt :)

5. Min vita långa tisha med färgglada fjärilar från bikbok. Jättesnygg till jeansen ;)



Älskar det där linnet, men får dock inte beställa för mamma... :@ Men om jag säger att jag har vunnit det så kan hon banne mig inte säga emot, haha ;D Så jag håller tummarna :)

Ha det gött!

Erika
2008-10-12 - 22:02:40

Jag ska försöka komma ihåg att göra ett collage lagom till onsdag har en bra bildide till collage i mitt huvud =)

Emelie
2008-10-13 - 14:09:45

1. Mina nya skinnstövlar från Ten Points, som jag tyvärr inte använt än, de är lite fodrade så jag spar dem till i vinter

2. Mina jeansleggings från BikBok, väldigt användbara!

3. Ett rosa, helt vanligt, ribbat 50krs linne från H&M, blir glad av det :)

4. Mina stuprör från Cheap Monday

5. Min randiga body från Gina Tricot



Trevligt att tävla om saker som man annars inte kan unna sig när man är student... Ha det bra :)

Lina
2008-10-13 - 16:30:45

Mina 5 favoritplagg

1. Mina ecco-stövlar! Bor i dem

2. Mina gröna tjockiströja som jag "snodde" av min pojkvän när vi träffades. Tänker på honom varje gång jag har tröjan på mig.

3. Mina svarta H&M-jeans, vanliga och grymt mjuka.

4. Min svarta gina-tricot tunika. Enkel men snygg.

5. Min vinterkappa, grå fiskbensmönstrad trench från cappucino. 19-årspresent från mormor.



Skulle gärna skicka bilder på allt, men min kamera strejkar och jag har inte råd att köpa en ny.



Grattis till Nellyjobbet!

Kram Lina

Sofia
2008-10-13 - 19:28:06

Min fem favoriter i min garderob är:

Mitt grå linne som även går att användas som klänning, inköpt på Monki. Lite indiestyle.

Mina gröna mysbyxor, thaistuk.

En svart lång kofta med luva och större knappar som även går att använda som klänning.

Mina favoritstövlar utan klack, svarta, rockiga och underbara.

Till sist, mina röda pumps, klarröda till färgen och fyndade på Ica Maxi.

Dina tröjor/linnen är underbara!

Anna
2008-10-13 - 21:05:09

1. Min jeansjacka från Lindex med 3/4-ärm, ett fynd för 49:-

2. En svart tubklänning, när jag har den händer det alltid fantastiska saker

3. En svart pennkjol

4. Mitt vita today I'm wearing this linne. ALLA kommenterar det när jag har det på mitt jobb (ett kulturhus)

5. Min omegaklocka. Jag vet, inget direkt plagg. Men det är en examenspresent från mina föräldrar och den betyder massor!

Emma } Acira
2008-10-13 - 22:23:12

1. Den stora, svarta fuskskinn väskan från HM som jag köpte för något år sedan. Den har hängt med på ALLT. Skolan varje dag, alla shoppingturer, alla resor och alla helger jag varit borta. Klarar mig inte utan den! Dessutom får man plats med en jacka, en tjocktröja, en och annan skolbok, dansskor, största sminkväskan, halsduk och en mängd andra saker. Samtidigt!

2 Den oversized kavajen som jag bara sprang på i en liten second hand affär i Malmö. Bara hängde där och bad om mina 160 kronor. Som min syster sa "Det kunde lika gärna varit Acne". Och det håller jag verkligen med om.

3 Åh, min nya, stora weekendbag från HM Man! I´m in Love!

4 Den där underbara, stickade, second hand koftan á la Österike.

5 De nedtrampade Kedsen. En dag för mycket längesedan var de vita, numer en gråbrun ton. Kärlek.

Erica
2008-10-13 - 23:10:53

Hejsan här kommer plagg som jag har i min garderob och gillar.



1. Ett par jeans shorts som jag köpte på HM i somras, love it.



2. Kanske låter fjantigt men min mjuka goa hello kitty pyjamas.



3. En beige lite för stor men skön munktröja.



4. En svart jättefin 3/4 tröjas med dragkedja som jag fått från min mor som hon köpt när hon var i grekland.



5. Sedan en par bruna stövlar som jag köpte på rea på wedins, jättesköna och snygga.



Jag har bara ett svart linne soå om jag vann ditt snygga linne skulle jag bli superglad och de skulle nog bli en av mina nya favoritplagg eftersom jag älskar lite längre linnen :)



Mvh/Erica

Johanna
2008-10-14 - 09:05:19

Mina höstfavoriter är

1. två par shorts ett par i jeans

2. och ett par rutiga

3. mina nya lila leggings (borde nog skaffa fler färger)

4. en lång svart t-shirt

5. min skinnjacka

HANNAH
2008-10-14 - 09:44:36

Jag vann inte förra tävlingen, men nu jävlar ska jag allt vinna den där ubernajsiga tröjan!



1. Mitt SNÖ-armband. Är man ett bijouteri-freak som jag så älskar man att skryta om det.

"Åh, här är mitt armband.. Kommer från SNÖ."

2. Mormorkängorna, kom fram en gammal dam till mig en gång och berömde mig för dem! Älskar dem. Gör vilken sockersöt outfit som helst till rockstar.

3. Min lilla babydolldress från Gina Tricot. Svart som natten, I love it.

4. Jeans använder jag ofta, passar till allt.

Mina favoriter är ett par sönderanvända med en krona på rumpan. ( Kommer från, eh, Kära Barn i Vallentuna)

5. Sist men inte minst! Ett underbart leopardlinne med mimmi pigg tryck på. Självklart från skönaste DIVIDED.

sofias dressingroom
2008-10-14 - 11:32:40

Min favoriter i höst är följande:



1. Stickade koftor. Kan man få för många?

2. Stövlar, både platta och med klack. Snyggt både till jeans och kjol.

3. Fuskpäls västen, trendig men samtidigt såå mjuk och gosig

4. Gladiatorsanddaletten. Sommarens trendigaste så hänger med även i höst fast då med strumpbyxor i dem.

5. Spetsplagg i lagom dos. Ett par spetsleggings eller en spetstopp som sticker fram under ett annat plagg kan vara snyggt.



Hoppas på vinst då jag inte äger ngt plagg för dig men skulle jättegärna vilja göra det.



Stor kram

Lotta
2008-10-14 - 12:22:12

Hejsan! Först måste jag säga att jag verkligen gillar dina illustrationer :) Har följt din blogg ett bra tag nu :)







1. Mina svarta knähöga stövlar från eurosko.



2. Min gråa kofta från Lindex :) Bor typ i den ;)



3. Svarta heltäckande strumpbyxor, bekvämare än jeans ;p



4. Ett par röda lackpumps som jag fyndade på secondhand för endast 30kr! :D Superläckra.



5. Ett långt gult linne från veromoda som jag brukar använda som klännig med ett skärp i midjan :)







Superkul tävling :) Ha en fin dag! Kram Lotta

Malin
2008-10-14 - 14:16:22

Detta är mina garderobsfavoriter:



1. En rosablommig 50-tals sommarklänning, med ett rosa band i midjan. Puffig och helt underbar!



2. Mina nya pumps/kängor från din sko ( Sånahär: butdat%2520DESC" rel="nofollow">http://www.dinsko.se/Dam/Farger/Svart.aspx?art=235728&page=11&sort=ibutdat%20DESC ). Höga men förvånantsvärt bekväma. Och de går till så gott som allt.



3.

stina
2008-10-14 - 15:54:42

Jag vill jätte gärna vinna:)

du e så duktig så skulle stolt bära dina plagg.

mina garderobs favvisar är:



1.mina svarta stövlar



2.mitt buddha halsband

http://kittygitty.blogg.se/2008/october/blingbuddha.html



3.min lilla bh :)



4.hello kitty tofflorna

http://kittygitty.blogg.se/2008/september/basta-kopet-pa-lange.html#comment



5.och ett par jeans från Zara

Malin
2008-10-14 - 15:57:39

Kul att det går bra för dig och ditt märke gumman. Gillar verkligen dina illusar :) great job!



1. Min skinnjacka i mcstuk från HM.

2. Nya gråa lack heels med guldspänne från BelleShoes.

3. Svart klänning med hög hals (halterneck) och urringad i ryggen. Från GT och jag älskar den verkligen.

4. Ett par ljusa jeans ifrån Zara med fabrikata slitningar.

5. Kommer förhoppningsvis att vara ett plagg ifrån Avanna! :)



Kram kram Malin

Olle you know ^^
2008-10-14 - 16:46:24

1. Mina gråa jeans från HM, sitter bäst av alla byxor jag har

2. Mina blåa leggings

3. Min hoodie med geishor på från Carlings, den är varm och skön :)

4. Mina DC-skor

5. Min gula "Don't worry be happy" t-shirt

Vilma
2008-10-14 - 19:40:29

Mitt bidrag finns på min blogg www.viimsan.blogg.se titta där så ser du.



Håller tummarna. Min kamra är på lagning så jag fick andvända bilder från nätet men det funkar ändå hoppas jag!!

Ha en trevlig kväll.

Anonym
2008-10-14 - 19:44:41

Hejhopp kikar in:) Hoppas du får en trevlig kväll! Gillar du scones och vill bli lite suktad så tycker jag du ska ta och kika in;) kramar

Elin
2008-10-14 - 19:44:59

hm va svårt..

1. Min svarta glansiga jacka från hm ( den e alltid på)

2. enklänning från gikatrickot.

3. mina " mc boots"

4. alla mina kjolar =)

5. blommig klänning..



kram kram.. gillar verkligen din blogg, besök gärn min med =)

Jessica
2008-10-14 - 20:59:03

1. Min svarta mössa från H&M som räddar alla dåliga hårdagar som finns!

2. Mina bruna stövlar från Skopunkten som sitter perfekt.

3. Min mörkbruna väska från H&M som jag köpte med älskling i Göteborg. Fullkomligt älskar den väskan!

4. Min oversize-tshirt från Monki i färgen "Pacific". Helt underbart skön men ändå snygg

5. Mitt långa, lila linne från Gina Tricot som går att använda både som linne och som klänning till fest.

Victoria
2008-10-14 - 23:21:38

Mina favoriter i garderoben just nu är:



1. Min skinnjacka, lovely :)

2. Min stora stickade halsduk

3. Mina vita tygskor som passar till allt

4. Mina mörkblåa jeans som är snortajta

5. Och så min blå-randiga skjorta med trekvartsärm. Den är riktigt söt. :)

Nakenhunden
2008-10-15 - 08:55:14

Hej!!!

Snygga kläder du gör!!!

Jag vill vinna!! ;)

1. Mina rosa pumps, linnet skulle passa utmärkt till dom!

2. min hög i midjan kjol! Har ej använt den nån gång då jag ej har något bra linne...

3. Min handväska från Guess, den passar till allt!

4. Älskar mina tights men har tyvärr inte så många långa linnen/klänningar att ha dem till...

5. min svarta FREDPERRY tröja!!

Hoppas jag vinner nu!!!!

Kramar

Emma
2008-10-15 - 09:29:27

Oj, vad svårt!

1. Strumpbyxor!

2. Höst/vinterstövlar i allmänhet

3. Svart kjol med hög midja

4. Stor grå mysig kofta

5. Får jag säga mina mjukisar, som jag bor i för tillfället?



Jag hinner inte göra något snyggt kollage (jag kan inte heller för den delen, hihi), men detta är ju också nedrans snyggt:

http://fashionbyme.blogg.se/2008/october/i-rule-the-catwalk.html#comment

Du håller med va? :)



Ha en bra dag!

isabelle
2008-10-15 - 13:34:56

har lagt upp bild på mina topp 5 på min blogg. Skickade även ett mail men om inte det kom fram så har ju en extra "copy" nu ;)

lollo
2008-10-15 - 16:27:26

Jag är gärna med och tävlar :)



Favoritkläder:

1. min skinnjacka

2. min vinterjacka

3. mina blåa stövlar

4. mina adidasskor

5. min nyinköpta alpck-tröja

Emma
2008-10-15 - 16:43:13

Nu har jag gjort kollage varje gång,menändå inte vunnit.Så du förnöja dig medtext den här gången :D





1. Mina Replayjeans, är som ett gympapass att få på dom men när dom väl sitter där då är dom så snygga att man bara vill dö. Tyvärrbörjar dombli väldans slitna. Sen att jag har ärvt dom så att de var helt gratis är ju bara ett plus ;)



2. Min fejkskinnjacka från Gekås barnavdelning.



3. Mina tygskor från Ö&B xD, fick dom av pappa för att de var så billiga,men dom är underbart sköna.



4. Mina leggings, dom behövs ju verkligen, så vadvore gaderoben utan dom?



5. Mitt nya linne som jag kommer vinna nu, det är grymt snyggt och kommer från Avanna.



;D



sofia
2008-10-15 - 17:02:14

älskar det här linnet från första gången jag såg det! haha :D



1. min äkta skinnjacka. den passar verkligen till allt.

2.mina stuprör

3.min gamla väska som man har över halsen. den är även kolabrun.

4.

Sofia
2008-10-15 - 17:05:08

älskar det här linnet från första gången jag såg det, haha :D

jag är med i tävlingen!



1. min äkta skinnjacka. den passar till allt.

2.mina stuprör

3.min gamla väska som man har över halsen. den är även kolabrun.

4. min höga kjol som jag gjort själv. ska sy på ett par fina knappar också så den får lite sjömans design.

5. min svarta kofta. den akn man nästan ha över alla tröjor om det blir kallt! :D



Balettsajjkot
2008-10-15 - 18:53:36

Lätt älskar jag den från cubus, den stickade, mörkblåa koftan.

Men de svarta cheap monday jeansen funkar verkligen till allt!

Mina UGGs liknande replay skor är helt underbara

Den härliga, ljusrosa canada goose jackan är bäst när det är kallt!

Medans det i garderoben väntar ett par rosa/vita ballerinaskor till när det blir sommardagar så klara.





Hoppas detta lilla rimmet ger mig en anledning till vinsten! Kram!

Tralalalala:)
2008-10-15 - 19:11:28

Jag är jättegärna med i tävlingen skulle bli en stolt ägare till ett av dina plagg:)



Hm mina favoriter måste nog vara:

1. Mina tofflor- skulle aldrig klara mig utan dem skulle bli alldeles iskall om fötterna då.

2. Min spice girls t-shirt från då jag var liten, är grymt skön och nostalgisk.

3. Min mössa- skulle frysa ihjäl om mina kära öron om jag inte hade min mössa.

4. Mina tjocka koftor, helt enkelt det mysigaste som finns nu då det blir kallare.

5. Mina klänningar

Anonym
2008-10-18 - 14:56:19

när berättar du vinnaren ?


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: