GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

whatever makes her happy..on a sturday night...

2008-06-14 | 20:45:15 | Egocentrerat&Vardagligt

Är hemma och mellanlandar lite, dricker lite TequilaRosedrink och lyssnar på bra musik med StefanDarling ♥. Just nu lyssnar vi på Manowar.
Det blir nog en ute/festkväll ikväll. Trots att stämningen är lite deppig efter Sveriges förlust mot Spanien. Vi såg matchen på stadshotellet här i Tidaholm, sittadens på terassen och åt grillbuffé och drack öl.
Mamma och Stefan gick dit först medan jag var på fotojobbet och sedan joinade även pappa som under dagen varit på nåt galej i Göteborg.

Fotojobbet gick skitbra. Har snabbt kollat igenom bilderna nu och en del av bilderna är bland de bästa porträttbilder jag nånsin tagit. Så snygg tjej, vilka ögon - wow! Så jäkla kul att få till de där pangbilderna som fotograf. Och samtidigt bli sugen på att en dag kanske också själv få bli fotograferad av nån duktig fotograf...

Därför var det också extra kul att komma hem och i mailen finna dessa rader och denna bild från Emma:

"Hej! Försökte rita av dig i illustrator och här kommer resultatet :)
Det är så generöst att du lottar ut dina fina linnen och delar med dig av dina fina illustrationer så nu försökte jag göra något för dig!
Jag har bara kunnat illustrator i en månad så ha inte för höga förväntningar...
Jag älskar din blogg och du är en riktig inspirationskälla, tack för en underbar blogg!
 
Kramar!
 
Emma
"



Tack!
Kommentera 25 st

Kommentarer
Daisy
2008-06-14 - 21:01:19

Vad söt du blev, trevligt med en utekväll, hoppas att du får trevligt.

Söderlund
2008-06-14 - 21:04:32

Haha aja,

Hur har helgen varit? :)



Mvh

Söderlund

Anna
2008-06-14 - 21:06:36

Haha, jag tror jag smäller av - vad är det du säger människa!? :D Jag får bara tacka och buga, för jag vore väll en idiot om jag inte tog åt mig av dina underbart fina ord, men jag kan säga att det käns lite lustigt då jag själv lättare ser åt små brister än dom bra egenskaperna :D " rodnar"

Anna
2008-06-14 - 21:12:42

Jag kan hålla med om att jag är nöjd med vissa drag, men jag bokstavligen hatar min krokiga näsa och kanske kan jag älska mig själv till hundra när mina 30 kilo trillat bort.

Söderlund
2008-06-14 - 21:15:41

Jag har kvar den, och jag har pubbat den.

Jag svarade på andra kommentarer medans,

och har nu publicerat de flesta...



Men jag skriver inte så till dig på grund av att

jag vill få till mig läsare. Jag skriver till dig

för att det är vad jag känner. Jag skriver det till

andra också, men skulle jag vara ute efter läsare, så

skulle jag uttrycka mig om annat än något sådant.



Jag tycker de är för många som tycker, men inte

vågar, eller orkar, uttrycka sig om dom tycker att

det är något positivt med någon blogg, vilket jag gör.



Jag får väl ursäkta om du tycker de är fel.



Mvh

Söderlund

Anna
2008-06-14 - 21:19:41

Nej men alltså, jag har gått upp 30 kilo efter en livskris jag gick igenom för ett år sedan och det måste bort pga hälsan tagit stryk, högt blodtryck och liknande. Även familjen ser min övervikt, att det inte syns på bilden är för jag säkert vinklat kameran på ett visst sätt. Det mesta av dom där kilona sitter runt magen och det syns ganska mycket, men det är bara att träna bort :)



Tack i alla fall för dina söta ord, jag tar faktiskt åt mig av dom och det gör mig glad :)

Wysteriia
2008-06-14 - 21:27:55

Vill du verkligen använda mig? Vet du hur glad du gör mig?! Måste inte dom godkänna mig som modell eller något?



Gash jag törs inte ens hoppas något. För blir det av kommer jag rent ut sagt hoppa och studsa av GLÄDJE!! :)

EMMAHÖGLUND
2008-06-14 - 21:31:57

fint du tecknar=)

EMMAHÖGLUND
2008-06-14 - 21:35:24

okejokej, men jag ahr sett dina också =) dom är minst lika fina dom =)

Wysteriia
2008-06-14 - 21:37:56

Åååååh m en gud vad jag kommer KRAMA dig när vi ses!!!!!! :D



lycklig

Helena
2008-06-14 - 21:38:56

Hoppas att du får en trevlig utekväll :)

Denise
2008-06-14 - 21:39:34

Fint!! Och fin blogg du har!! Får man skriva till dej om man vill bli modell eller vad!? Se kommentaren av Wysteriia ovan!! jag vill gärna bli det!! Kolla på min blogg för att se mina modell bilder!! Men det var abra när jag testade det för en dag!! har mera om du söker på inlägget modell för en dag!!

Skulle vara superkul!! har även en kompis som blir superbra på bild och gärna vill bli modell!!



Anna
2008-06-14 - 21:39:35

Haha vad du skämmer bort mig fina åsikter, tackar så mycket! :) Du är inte så pjåkig själv :)



Jo det är just det, jag vinklar och tar hundra bilder innan jag godkänner en som är någolunda. Men jag har typ sån där övervikt som sätter sig i buken, den farligare så det mesta sitter runt magen. Och jag är längre än dig 165, men fortfarande kort och har vägt mycket mera än det du sa nu. Men jag har tppat 6 kilo och endå unna mig gott på helgerna, så jag har hittat min lilla strategi utan att utesluta det ena eller det andra :)

Wysteriia
2008-06-14 - 21:41:36

Jag hoppas verkligen det blir av:) Fan va roligt vi kommer ha!!! :D Vart kommer fotograferingen ske i så fall? Vi måste ju nästan hinna umgås lite också! :D

Anna
2008-06-14 - 21:46:11

Aaa jag minns att du berättade det förr och jag känner igen mig så. Vi är ganska lika på den biten, för på mig sätter det sig också just där, mindre i ansiktet. Under högstadiet till gymnasiet tappade jag 10-15 kilo och det bara utan vidare, jag gjorde liksom ingenting och pang sa det bara. Sen träffade jag på en person som gjorde livet surt för mig och innan jag växte på mig psykisk vilekt jag gjort idag så tröståt jag och var tillbaka igen, fast denna gången värre. jag har aldrig haft en fast vikt, utan pendlar hela tiden mellan olika.

Wysteriia
2008-06-14 - 21:53:30

Åh men då måste jag nästan ge din mamma en stor kram med! ;D



Alltså du inser att du hjälper mig något enormt med mitt modellande va? Helt jäkla galet!



Jag är så glad så jag vet knappt vart jag ska ta vägen ärligt talat! :)



Vi ska minsann visa dom att man kan bära upp kläder trots att man inte är smal som satan ^^ (inte för att jag vet om satan är smal eller inte..tss ;P)

Wysteriia
2008-06-14 - 22:06:15

Får jag ingen betalning så känns det ändå ok, men jag kan ju hoppas?! ;) haha.



Det är ju ett ganska så stort kliv för lilla mig. Och förstå känslan att i så fall vara den första (?) modellen på Nelly som har en normalvikt samt former! :)



Det vore iaf ett steg i rätt riktning i modellvärlden :)

EMMAHÖGLUND
2008-06-14 - 22:09:33

aa,älskar nästan all glass (;

Fröken Högerkrok
2008-06-14 - 22:21:30

Hon Emma var ju duktig :) Riktigt fint.



Hoppas din kväll har varit bra, kramar

Helena
2008-06-14 - 22:48:40

Anna: hur schyssta plagg som helst! :) En undran bara... Finns planer på att börja me V-ringade t-shirts?

Denise
2008-06-14 - 22:56:53

Ja vad roligt!! Det skulle vara superkul!! Jag skulle älska det!!!

Bim HD
2008-06-15 - 00:40:55

Hm, tänk på att DU har gjort någon glad idag... du själv vill bli fotograferad av en riktig fotograf... och DU har låtit någon bli fotograferad av dig idag... Tror du inte att HON är glad idag?

Och tänk att få en bild avmålad av en bloggare... sträck än mer på dig och njut!!!

Må så grankott... kramis skruttis

Garderobsgrubbel & ByråBekymmer
2008-06-15 - 11:32:02

Helena: Planer finns yes...vill bara hitta en schysst grossist, snygg modell på sådana plagg.

kram

Helena
2008-06-15 - 12:57:26

Ooh, nice :) Tack för ditt svar! Då väntar jag me spänning :P



Kram

gerda
2008-06-15 - 20:14:07

hade jag kunnat rita hade du definitift vart mitt motiv men nu är det så att jag ritar som en stol så../:


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: