GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Fylla livet med liv, sen blogga

2016-06-06 | 19:51:02 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Jag tror jag har nått en punkt i livet där jag bara "vill mer".
Jag är hyfsat nöjd med mitt jobb i matbutik och att jag får skriva modekrönikor en gång i månaden till lokaltidingen, nöjd med stadig inkomt och "lugn" efter flera turbulenta år, och givetvis några bra också, som egen företagare.
Men jag har alltid favoriserat Belle från Skönheten & Odjuret som Disneykaraktär och det främst baserat på att hon sjunger " Jag vill nåt mer än leva småstadsliv".
Nu är det exakt småstadsliv jag lever och jag har inga planer på att flytta...
Nej det här med att jag vill mer..det handlar mest om att jag helt enkelt vill LEVA.
 
Därför duggar inläggen här på bloggen mer sällan än regnet i Sahara...just för att jag vill fylla livet med liv och kanske sen ha nåt mer att skriva om än man gått upp, ätit en macka och sen jobbat.
 
Och det behöver inte vara så stort egentligen heller.
Det kan vara av den mentala sorten också som livet skall fyllas.
Som nåt så simpelt att helt enkelt bara VÅGA VARA SIG SJÄLV:
Sluta upp helt med att ens börja bry sig om "men vad ska andra tycka och tänak om dittan och dattan".
 
Jag bir 35 år i år. Det är tamejsjuttsan dags att jag styr över mitt liv. Gör vad jag vill. JAg mår bättre än på länge, känner mig starkare, snyggare , bättre än nånsin.
Bara släppa loss sidorna av mig själv som jag alltid haft men som man tryckt undan och därmed också förklarligt, när de väl kommer ut, blir till att folk tycker att man ändrat sig och blivit någon annan.
Men det är ändå lustigt det där..just att andra tycker man blivit någon annan när man blivit sig själv.
 
Nej det får vara nog med mesigheter, be om ursäkt för sig själv och bara sitta still.
 
John Lennon hade ju så rätt i det där att "Life is what happens while you are busy making other plans"..
Stopp!
 
 
 
Kommentera 8 st

Kommentarer
JUNITJEJ
2016-06-06 - 20:15:10

Helt rätt! Livet kommer först och sen bloggen.

Matilda Berlin
2016-06-06 - 20:38:43

Asså åh vad bra skrivet! Jag är visserligen bara 20 år, men jag känner igen mig varenda ord du skriver. Sånna viktiga tankar och funderingar, och kanske precis vad jag behövde höra ikväll. Så tack! Kram

Svar: men varsågod! Och tack själv, blir glad om jag kan inspirera att bara våga vara sig själv..bara våga..och inte ta skit!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ISA
2016-06-06 - 22:43:12

Jag ÄLSKADE detta inlägg! verkligen. Bort med jante, våga satsa högt! jag är med dig <3

Svar: åh tack <3 !!!!
Vet du va? Då kör vi!!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anna J
2016-06-07 - 11:02:37

Så härligt skrivet. Det gör du rätt i. Det är ditt liv och inte andras... Kram på dig fina Anna!

Svar: Kramar i mängder till dig du fina som alltid peppar och stöttar och lyfter! Du är guld ❤️
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

A
2016-06-08 - 07:26:52

Härligt och peppigt inlägg! Själv fyller jag 49 (!!!) i sommar och försöker tänka som du.
Men ibland drömmer jag om att få bo i en riktigt stor stad, och bara känna att jag kan göra vad jag vill och se ut hur jag vill.

Annie
2016-06-08 - 11:41:02

Helt rätt du kloka människa! :)

Anonym
2016-06-08 - 16:58:36

Blir nyfiken på vad du vill göra:)
Själv har jag precis uppfyllt en gammal dröm och bosatt mig i England i ett år och jag är 37;)
Ju äldre man blir desto mindre bryr man sig om vad folk tycker och det är väldigt befriande faktiskt!

Svar: Men Gud heja dig ! Strongt och bra gjort!!
Ja du just nu handlar det mest om att faktiskt sluta be om ursäkt för mig själv , våga göra vad jag vill, inte isolera mig, inte ta på mig skulden för allting, våga leva och uppleva.. Ta för mig av stort och smått.
Fylla livet med liv och minnen och skratt. Självförverkligande och självläkande och självälskande !
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Anonym
2016-06-17 - 19:25:44

Hej igen!

Låter fantastiskt!

Hade själv ett liknande aha-moment för några år sedan ( kke är någon slags 35årsgrej??;)) när jag insåg att det liksom var dags att börja leva och inte skjuta upp saker eller bara drömma.

Sedan jag började våga mer har det bara rullat på och mer och mer positiva saker har hänt i mitt liv, mer än jag vågat drömma om faktiskt!

Är säker på att så kommer det att bli för dig också nu när du "tagit steget"!

Önskar dig all lycka:) Kram från England!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: