GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Paris Sketch

2014-09-18 | 18:45:01 | Illustration/Teckning/Konst/Design

 
Den här bilden är direkt från mitt skissblock i A3format.
Jag håller på att färglägga den i tusch i blocket men jag ville även ha den i svartvitt att leka med i datorn med olika färgställningar detaljer osv.
 
Det är inte ofta jag ritar hela pappret fullt och tar med miljöer och kulisser tillsammans med mina bruttor..men det här var kul och även om perspektiv och skalenligt och proportioner är min starka sida så ger ju övning färdighet...och  va sjutton..perfekthet är oftast ändå bara tråkigt och opersonligt.
 
Men om du skissar och målar för hand så är det ett bra tips att ta in din bild i datorn och testa dig fram med färger innan du färglägger på riktigt.
Och går det åt skogen ändå på pappret så har du ju ändå originalet kvar på sätt och vis som fil.
Kommentera 1 st

Kommentarer
Emma Å
2014-09-19 - 00:36:11

Jättefin!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: