GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

näe fuck u höst

2014-09-03 | 11:34:00 | Outfits och Garderoben

...så enkelt..inga bekymmer..
 
Bröl stånk pust bröl igen gaah.
Näe jag förstår mig verkligen inte på alla modemänniskor och ickemodemänniskor för den delen som säger att hösten är bästa modetiden på året, har bästa kläderna.
Jag förstår fortfarande inte vad som är tjusningen med att börja klä på sig en massa igen..
 
Att återigen behöva tänka byxa, strumpa, top, kanske kofta eller hmm blir det förbylsigt med den här och jacka..tar jag detta linnet har jag ingen matchande kofta, den här byxan nej har inga skor som passar..tröja eller jacka? Blir det för kallt eller varmt?
Hur kan nån inte bara tycka att det är bäst att egentligen inte behöva tänka på kläderna?
Sommar - en klänning + sandaler= Klar
Shorts+ linne+ballerinas= klar
Kjol+tshirt+klackar= klar.
Bara slänga på sig nåt och man är klar.
 
Solen strålar ute och det är nästan 20 grader varmt..nästan som sommar förutom höstvindarna ..
Men det skulle kännas så naket att gå i kortare kjol nu bara för att det är september.
 
Näe..ge mig sommar året om tack..
Där har vi en enkel bekymmersfri garderob.
 
Lager på lager? Vad är tjusningen?
 
// den totalt uppgivna höstpessimistiska sommarälskaren
Kommentera 8 st

Kommentarer
Fröken H
2014-09-03 - 11:55:49

Jag gillar hösten och kläderna som kommer med årstiden, men i år är jag inte alls redo! Skulle gärna ha sommar ett par månader till, men inte jämt.

Svar: nej jag är inte heller redo..har en drös klänningar o klackar jag inte hann använda denna sommar.Men är nog lite hur man är kanske i sitt kroppstänk också..sommaren kan jag bara ha det lätt i långa maxiklänningar, fladdrande kjolar, slappa linnen..behöver inte tänka så mycket kropp..
då jag är både kort och inte så värst jättesmal så tycker jag alltid att ju mer jag behöver klä mig ju mer fokus blir det på kroppen ..jag måste hitta och ha jeans som jag sällan hittar och hatar att prova..och strumpbyxor vill jag ju ska synas men då krävs kortare kjolar och det är jag inte bekväm med pga enorma benkomplex osv.

kram
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Lakritsdraken
2014-09-03 - 12:08:26

Jag älskar hösten! Mår så mycket bättre då än på sommaren. Jag har mer energi och luften är friskare och klarare. Den här sommaren har varit en pina för mig. Alldeles för varmt och man blir helt utslagen. Allting är jobbigt i sådan värme. Nu äntligen kan man ha snygga strumpbyxor och slipper hålla de håriga benen i trim!
Tänk positivt Anna!! ;) ♥
Kram!

Svar: fast jag mår bara bra av värme och tycker bättre om luften på sommaren..och strumpbyxor näe..fulla med katthår, de går sönder, noppor och de hasar ner så man måste dra upp i tid och otid..
de håriga/ohåriga benen håller jag i trim året om eftersom jag endast rakar mig för min egna skull oavsett årstid eller så.

nej allt är lättare om sommaren.
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Maria
2014-09-03 - 14:10:03

Hur orkar du vara så negativ? =) Allt ordnar sig bara man har positivt tänk och viljan i sig!

Maria
2014-09-03 - 14:10:03

Hur orkar du vara så negativ? =) Allt ordnar sig bara man har positivt tänk och viljan i sig!

Svar: måste man tycka om precis allting?men äsch jag har bara en lite dålig dag och jag anpassar mig allteftersom..men just nu vill jag bara ha mer sommar..sån är jag.

men tycker jag är väldigt positiv om väldigt mycket annat.
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

E
2014-09-03 - 19:04:38

Men vissa föredrar hösten helt enkelt, vet inte varför du har SÅ svårt för att förstå att man kan ha en annan åsikt :P t.ex. när "lakritsdraken" bara berättar hur hon ser på hösten så säger du blankt "nej,det är lättare på sommaren" fast alla tycker faktiskt inte det av många anledningar.

Svar: Klart jag förstår det och tror de allra flesta förstår att alla inte älskar sommar som jag/en själv och alla älskar inte vinter som andra.
Lite kan man väl ta med en nypa salt också?

Men det är lustigt ändå att när man uttrycker nåt negativt om nånting ska det ifrågasättas, men när man uttrycker positivitet och tacksamhet över annat så får man noll kommentarer eller tummen upp kring det..?

Och Lakritsdraken är en kär gammal vän till mig, hon kan nog ta hur jag är ;)
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Jess
2014-09-03 - 20:10:35

Tänk vad kul det är att folk är så olika. Själv tycker jag sommargarderoben är den absolut sämsta, men så älskar jag ju mina jeans medan jag inte alls trivs i klänning eller kjol. Hoppas ändå att sensommarvärmen som varit i dagarna håller i sig ett tag, det behöver inte bli ruggigt höstväder riktigt än :)

Svar: Självklart är det härligt att vi alla är olika med olika smak.
Ja är hösten som den är nu får den gärna stanna länge 😊 kram på dig!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Lakritsdraken
2014-09-03 - 20:40:54

Anna, såklart jag tar dig som du är! Och hur vore det om alla tyckte lika? Nej fy så trist! Jag gillar sommaren jag med men inte den hettan som var detta året. Skönt med höst tycker jag men såklart att även jag uppskattar dessa somriga höstdagar :)

Malin
2014-09-04 - 17:41:40

Jag älskar också sommaren och skulle vilja ha sommar året om. :)
Lager på lager och höstkläder är inte kul alls, så det får mer än gärna
bli fler somriga höstdagar. :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: