GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Hallway makeover

2014-10-02 | 17:46:53 | Hus/Renovering/Inredning

För ganska precis ett år sedan fick jag ju ett ryck och målade om hallen i en härlig rosa nyans och möblerade om litegranna. Den förvandlingen kan ni se HÄR.
 
Sedan dess har det möblerats om igen då den svarta kistan numer är ett bord till en svart soffa i ett rum som egentligen inte används som säkerligen snart också kommer få sig en makeover bara jag kommer på vad jag vill göra.
 
Idag, efter en rask långpromenad och efter att jag skurat, dammtorkat och rengjort toaletterna grundligt så fick jag ett ryck igen med hallen..
Den har liksom återigen bara varit en stökig avlastningsplats där väskor, påsar, kvitton och annat samlas på hög och den har bara känts som ett ångestmoment. Har funderat ut och in på vad vi ska göra med den då vi inte själva använder den som just hall eller entré utan går in källarvägen på huset.
Så varför helt enkelt inte bara göra om hallen till ett litet extrarum/mysig plats?
Och det bästa av allt var ju att jag redan hade allt hemma.
..dock funderar jag på ett par matchande vita speglar och en vit tamburmajor istället..om vi nu ens ska ha just funktion för avhängning där alls..
 
"tyvärr" måste vi ha kattmatskålar där vid dörren eftersom ena katten alltid annars vill kissa ner tröskeln.
 
Får bjuda på bättre bilder sen när jag funderat klart på vita speglar etc.
 
 
Kommentera 6 st

Kommentarer
Carro
2014-10-02 - 18:47:27

Fint! Tyckte det var fint med det svarta.

Vår hall är hopplös. Eller, det är knappt någon hall. Man kommer liksom nästan direkt in i lägenheten, öppet till vardagsrum o kök. Får plats med skoställ och krokar för jackorna, som man stör sig på när man sitter i soffan... ser alltid rörigt ut!
Sån grej jag stör mig på men inte går att göra nåt åt.

Hanna Karlsson
2014-10-02 - 19:14:17

Vad fint det blev!

Jess
2014-10-03 - 08:00:38

Fint! Tycker om när det står en stol eller fåtölj vid dörren, önskar jag kunde ha det här hemma men platsen räcker inte till. Kan tänka mig att det vore fint att måla fåtöljens ben vita om du vill få in mer vitt utan att köpa något nytt :)

Jeanette
2014-10-03 - 15:26:13

Var har du hittat klädhängaren?

Maria
2014-10-04 - 21:17:33

Så himla mysigt det blev! :)

Emelie
2014-10-07 - 02:12:29

Det där är en riktigt snygg hall. :D


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: