GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Då kör vi! Oscars!!

2013-02-25 | 00:22:00 | Egocentrerat&Vardagligt

Då så, då var det igång! OSCARSGALAN 2013!
Nu börjar kändisarna anlända så smått på Röda Mattan som i år har pelare med tecknade bilder av olika vinnare genom åren och deras snygga kläder/looks, istället för de sedvanliga guldiga Oscarsstatyetterna som brukar stå där.
 
Jag har sett nästan vaenda gala LIVE sedan 1996. Galet! 17 år!
Första året jag vakade och såg hela galan så gjorde jag det tillsammmans med Karin. Vi fick ta över mina föräldrars dubbelsäng, hade tevatten i termos och mackor iordning i kylen. Mamma sov i min säng och pappa sov nog i nån soffa.
 
Några galor har jag sett med min bror, nån gala har kantats av en horibel urinvägsinfektion.
Men OSCARS är ett måste och vad är en natts förlorad söm en gång om året liksom och lite zombietillstånd dygnet efter?
 
Jag kommer uppdatera detta inlägg löpande under natten med rödamattanbilder allterftersom och lite oscarssnack.
 
Så här ser Kelly Osbourne ut på röda mattan:
Jessica Chastain en av Holloywwods nya älsklingar, som var oscarsnominerad förra året för sin roll i Niceville och som även är nominerad i år. En ganska klassisk Oscarslook tycker med glittrande hudnära, sleek och lite Rita Hayworthstyle.
Fina Amy Adams i en helt underbar Oscar de la Rentaklänning!
Alltid vackra Reese Witherspoon i en lång blå klänning med släp.
Känns som utsläppt hår med lite vågor eller sleek look kan bli en trend detta år.
Söta Octavia Spencer!
 
Oj nu syns nominerade Jennifer Lawrence, som allt är en rödamattanhit i mina ögon..ser ut att vara en blekrosa klänning så hoppas det kommer bilder snart!
Jennifer Lawrence! Det är en fin klänning indeed men tycker ändå den har en ganska konstig form ..men det ser klart bättre ut "live" än på stillbild och definitivt mer WOWfaktor i tvrutan.
Vacker! Dior.
Åh ! Amanda Seyfried ligger mig varmt om hjärtat och hon gjorde mig icke besviken denna gång heller.
Stunning, smashing, beautiful!
Alexander McQueen som enligt henne tydligen är så tight att hon inte kan sitta.
Svenska, söta Alicia Wikander i en lite turkosgrönblå spetsklänning, bohoromantiskt!
Lite av en levande legend - utmärka Sally Field i en röd skapelsemed släp!
En gyllene och strålande Catherine Zeta-Jones!
Jennifer Hudson i en mörkblå klänning med både hög hals och lång ärm vilket vi inte sett mycket av på mattan än förutom Sally då. Ingen favorit hos mig. Men håret ser fantastiskt ut!
Roliga, vackra  och fantastiska Mellissa McCarthy från bla Brides Maids.
Nja det var väl ingen direkt hit och förstår minte på det där lilla skinn(?)stycket som sticker ut.
Men snygg frisyr!
Peplumtrenden på röda mattan! Chalize Theron ser sval och snygg ut i tvådelad klänning.
Dior.
Blekrosa verkar vara hett i år och här ser vi nominerade Anne Hathaway i en klänning..där sömmarna och passformen upptill ger en illusion av nakenhet och bröst...
Nja ingen favorit för mig..ser för enkel ut, in a bad way.
Vackra i Adele i en hmm lite mindre vacker klänning som jag inte tycker var särskilt smickrande eller rolig. Hade varit roligt med nån häftigare färg till den frisyren och makeup:en.
Naomi Watts i en ganska så annorlunda klänning med rolig lite futuristisk skärning upptill.
Snyggt!!
Stiliga, knapptåldrande Helen Hunt i en mörkblå klänning av väldigt klassiskt mått..Varken spännande eller tråkig..tidlös..kanske lite intetsägande. Snygga accessoarer! Klänningen visar sig vara en specialdesignad från...H&M!
Och nu kom Aniston! The one and only. Hon har defintivt haft mer smashing redcarpetmoments..men va fasen Det är Aniston, hon är alltid vacker! Älskar det enkla med det utsläppta nästan lite "just got out of bed" håret.
Kan det vara Armani? Nope Valentino!
Nicole Kidman ser rockigt snygg ut ikväll, gillar looken!
Damn Damn Damn! Sandra Bullock du har gjort det igen!
Fantastiskt vacker i Ellie Saab. Åh så fint!
Halle Berry brukar vara en rödamattanfavorit både hos mig och andra men nja..jag tcykte inte detta var så spännande. Versace. Fats ju mer jag kollar..ändå coolt.
Kristen Stewart i..hmm..jag vet inte vad. Nej jag hade nog hellre sett en stram frisyr till detta än att alltihop mest verkar ska se ut som "hey I don´t care"..fast det är ju en del av hennes stil och utstrålning.
 
Nu börjar snart själva galan!
 
Seth MacFarlane , årets värd har inlett.. varken fantastiskt kul eller bra eller pinsamt dåligt. Ingen spektakulär inledning.
 
♥Kvällens första pris är Årets Manliga Biroll och den går till...Cristoph Waltz!
 
♥Varit lite priser för effekter, makeup och kostymdesign och nu blir det en hyllning till James Bonds 50årsjubileum.
 
♥Nu börjar för övrigt mina första trötthetskänslor komma..kl 03.23
 
♥YEEEESSS! En OSCAR till Sverige för Searching for Sugar Man!!♥
 
♥ Hmm..Har John Travolta genomgått nån föryngringsprocess?
 
♥Mäktigt musikalnummer med Catherine Zeta-Jones med ett nummer frn Chicago
Jennifer Hudson från Dream Girls och så stora ensemblen med Hugh Jackman, Anne Hathaway, Amanda Seyfried, Russel Crowe m fl från Les Miserables.
 
♥ Oscars till bästa sound editing delas mellan två filmer..och två svenskar! Tjooho!!
 
♥ Nu bär djävulen Prada på scen när Anne Hathaway kliver upp och får sin Oscar för bästa kvinnliga biroll!
 
Så där, nu är klockan 09.43. Godmorgon.
Jag har sovit några timmar nu. Blev inga fler updates efter birollen där på grund av att internetet bestämde sig för att sega.
 
♥Men Jennifer Lawrence fick en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll och föll i trappen på väg upp!
 
♥ Ang Lee fick en Oscar för bästa regi och Quentin Tarantino en för bästa manus!
 
♥ Adele fick en Oscar för sin Bondlåt!
 
♥ Bästa film blev Argo och även i år fick Daniel Day-Lewis en Oscar för bästa manliga huvudroll.
 
Kommentera 4 st

Kommentarer
Mickan
2013-02-25 - 08:58:35

Åh Aniston!!!!
Åh Chicago!!! Den ska ja de ikväll!!!

Hanna Karlsson
2013-02-25 - 13:26:16

Himla fina klänningar, de flesta av dem.

Anna J
2013-02-25 - 21:12:22

Visste väl att jag kunde lita på dig. Jättebra sammanställning och jag håller med dig om ditt tyckande kring det mesta. Härligt med röda klänningar som Jennifer och Sally bjöd på eftersom de flesta verkar ha antingen mörka dova eller bleka ljusa färger på sina klänningar.

Elaine
2013-02-26 - 18:10:25

Så fina klänningar! Skuöle inte tacka nej till att bära en själv :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: