GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Wallpaper..it´s a jungle

2011-09-22 | 07:59:39 | Hus/Renovering/Inredning

Godmorgon blogosfären. Min dag började vid 05.45 då hostan satte in.
Men ganska så mysigt att gå upp riktigt tidigt ibland, gosa med katterna ( som inte tycker det är särskilt mysigt med en hostande matte i och för sig..) göra en kanna te och kura ner sig i soffan invirad i filt.

Sitter och googlar och surfar på olika inredningssajter och sparar bilder och inspiration.
Men tänkte fortsätta lite med att visa en del favorittapeter.

Först några från Midbec:

Den här är ifrån katalogen Amy Butler. Lite härligt sjuttiotal. Älskar färgerna i den samtidigt som den är väldigt clean och ljus. Känns som en fin halltapet.

Den här är från katalogen Belle Rose. Jag älskar ju rött och rosa ihop och här är de två kulörerna i en perfekt symbios. Rent inredningsmässigt är bilden också en inspiration med ramarna.

Och en sådan där prickig kanna tänker jag köpa...finns på VILMAS HUS ! Som har så himla mycket fint i inredningsväg.


En något mörkare och lite murrigare tapet men som går att matcha med väldigt mycket - rosa vitt cerise rött guld. Ser den mer som en fon eller kanske två väggar än ett helt rum. Katalogen heter Extravagance.


Sen vore ju den här fototapeten av Brigitte Bardot från katalogen St Tropez helt ljuvligt häftig. Tänk den med röda soffor..mmm.

Anouschka heter katalogen som den här tapeten är hämtad från. Härliga färger och man , iaf jag, blir glad av att se den. Men kanske känns väldigt somrig så frågan är om man tröttnar vintertid..?
Kommentera 7 st

Kommentarer
johanna
2011-09-22 - 08:38:50

Åh den där svartrosavita så himla fin!! :)

emma härnqvist
2011-09-22 - 12:11:12

ingen fara, se till att krya på dig istället :) jag ska klura ut någonting annat! men hur är det med storlekar, för är jag gjorde min beställning fanns de inte så mycke smått kvar! kram

Charlotte
2011-09-22 - 15:07:00

Många fina tapeter! Förstår att det blir svårt att välja. Men jag är ju lite förtjust i Pip tapeterna... :))



En fråga, skulle vilja ha en t-shirt till min dotter, men hon drar 98/104 i storlek och barnbodysarna fanns ju inte så stora. Är det något du tänkt ta hem?



Gulliga du, klart du ska ha något prickigt i ditt kök!! Du är alltid välkommen!!



Massor med krya på dej kramar kommer här!!

MALIN
2011-09-22 - 15:20:04

Åååh så fina ! skulle med vilja tapetsera om men det är så jobbigt när man bor i hyresrätt, massa folk som ska godkänna och skit...

Pauline
2011-09-22 - 17:09:59

Bardot tapeten var verkligen ursnygg! Den skulle gärna få fungera som fondvägg i min walk in!

Karin
2011-09-22 - 17:31:22

Åh fototapeten av Brigitte Bardot var ju underbar!

Eve
2011-09-22 - 22:07:06

Gilllade den mörka, svart vit rosa... men kanske blir lite för mörk för ett helt rum :P


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: