GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

projekt dining room!

2010-10-18 | 14:11:04 | Egocentrerat&Vardagligt

Ojoj nu är jag i inredartagen igen!
Nu skall matsalen få sig ett megalyft.
Just nu funkar den mest bara som en plats där vi hänger tväten på tork..ja ni ser ju hur jävligt det ser ut..och enda gången vi använder den är när vi bjuder hit folk på middag vilket är 3 gånger om året.
Men nu ska det bli ändring!

Kortväggen med ena fönstret ska målas i samma Pink 20kulör som i sovrummet..inegn idé att sätta en snygg tapet där förrän hyresvärden lagat alla hål i taket som orsakdes av vinterns snömassor...

.... och jag var nyss i en heminredningsbutik här i stan och fick väldiga visioner och lade undan 6 stycken knallgröna stolsdynor, en stor orange fluffig matta och 4 panellängder med bottenfärg svart och mönster i rött orange blått grönt och lila.
Nomnomnom!
Och en dag när vi får råd ska jag lämna in den gamla matsalsmöbeln för sprutmålning i halvmatt vit lackfärg.

Kommentera 8 st

Kommentarer
Emma says style, love & rock and roll.
2010-10-18 - 14:56:03

Jag har satt pappa i sysselsättning idag i min lägenhet med gardinstänger, borrar och allt möjligt för att min lägenhet också skulle få sig ett lyft. Nu är iaf halva lyftet gjort :)

Malin
2010-10-18 - 14:57:05

Alltid roligt med förändringar!

Vi har byggt till o renoverat stora delar av vårat hus! Vi valde väldigt neutrala tapeter! Grå, vit o svart! (Med hjälp av dig o Linn =) )

Har tvrummet o ett pojkrum kvar! I tvrummet blir det nog vitt! Tycker det är roligt när man kan byta gardiner mm utan att behöva ta hänsyn till tapeterna!

Malin

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2010-10-18 - 15:37:07

Kommer nog bli skitsnyggt! Lägg ut kort sen när det är klart - vill se! :D



Vi målade ju om hallen här i förrgår, bara det gör att det känns som ett nytt rum :D



Kram Carro

Christmas Time
2010-10-18 - 16:06:01

Vilken bra blogg du har. :)

Lia
2010-10-18 - 16:09:56

sv: tack så mycket!

lovisa
2010-10-18 - 16:23:02

Vad gör du idag?:)

Regina
2010-10-18 - 16:32:21

Kommer nog bli supersnyggt när det är klart! Och visst är det härligt att strosa i inredningsbutiker?

ALICE
2010-10-19 - 17:16:44

Var med i min tävling på bloggen - Skicka in en höstbild! :D

http://aliiceviktoria.blogg.se/2010/october/please-vote-for-me.html#comment


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: