GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Bloggkoll- nollkoll

2009-03-25 | 15:19:54 | Egocentrerat&Vardagligt

Ärligt talat: Jag fattar inte grejen med bloggkoll..Eller bloglovin' som det nu tydligen heter.
Min blogg är reggad där dock har jag inte reggat den själv..eller heter det ens att den är reggad?
Jag prenumerar inte på en enda blogg, vet inte ens hur det funkar.
Dock verkar detta blogglovin' vara en i det närmaste besatthet hos många och jag antar att det antagligen är nåt jättebra eftersom man får ett stort antal kommentarer varje dag som låter" Ska vi följa varandra med bloglovin´? Lägger du till mig som lägger jag till dig".

Vilket ju låter helknäppt
Då jag trodde att det hela gick ut på att man skulle kunna följa just sina favoritbloggar enklare och slippa memorera adresserna...men ja just det ja..jag fattar ju inte grejen...Skrev jag ju nyss. Silly me.

Men om jag kollar antalet prenumeranter jag själv har på min blogg så är ju den siffran väldigt låg jämfört med det antal som faktiskt kikar in här varje dag, inte ens hälften. Så jag antar att jag har finfina läsare som antingen faktiskt kommer ihåg min bloggadress eller helt enkelt använder sig av de good old fahion way- lägg till i favoriter/bokmärken.



Passar väl bra med en egobild där efter två inlägg med ätbart...vill ju inte riksera att få kommentarer som "matvrak"..
Nu ska jag äta jordgubbscheesecake! Inga äckliga våfflor här inte.
Eat me!
Kommentera 58 st

Kommentarer
Jojjo
2009-03-25 - 16:09:36

Jag använder mig faktiskt av bloglovin eftersom jag är en sån som gärna tar mikropauser på jobbet... då vill jag läsa nya blogginlägg, och hela tanken med bloglovin är att man går in på ett ställe och ser vilka nya inlägg som har postats på de bloggar man prenumerar. Inte för att jag inte kommer ihåg bloggadresserna, men för att det är smidigt och bra! Och ja, jag prenumerar även på din blogg ;-)

Bim HD
2009-03-25 - 16:10:23

Eh, jag SER omgående när du har uppdaterat, oftast då... via bloglovin'... :) Det syns direkt... men, nu kan ju jag din adress utantill ändå ,så... :P

Hm, jag är hotad idag... japp. Det jag kommer få att käka är... våfflor... och vad hatar jag? Japp, våfflor... bantardag? Hm, inte ens yoghurt kan jag ta istället - orkar nämligen inte stoppa i motorvärmaren i bilen och sedan åka iväg till affären - gå nähä... inte en mil eller vad det blir tor... Bara för att sk kocken gillar våfflor så ska jag lida? Magen är nog kass som den är idag redan, bläää... hua, vad jag lät kinkig nu då, hihihi..

Må så grankott... kramis skruttisen!!!

Do it in Louise Style
2009-03-25 - 16:12:58

Det blir som en skvaller blaska, man slår upp en sida där alla nya inlägg som ens favoritbloggar publicerat, helt toppen. Sedan lägger man till andras bloggar som man är sugen på att följa, reggar som du skrev, det gör man inte på sin egna blogg för då premenuerar man på sig själv$ ;p.

Julia Ekendahl
2009-03-25 - 16:15:11

Hej!

Ville bara kika in och önska dig en bra kväll!

Allt bra med dig ? :)

Kram Julia

Moa
2009-03-25 - 16:25:03

din adress är väldigt enkel att komma ihåg. men jag följer din blogg ändå på bloglovin. så vet jag när du skrivit något nytt ;)

e
2009-03-25 - 16:35:43

Det jobbiga är att gå in på alla bloggar för att se om de är uppdaterade. Bloggkoll är skitbra eftersom man ser direkt där om det kommit något nytt så man slipper trycka in en massa adresser i "onödan" :P

Emma says style, love & rock and roll.
2009-03-25 - 16:42:03

Man behöver inte 'regga sin blogg' utan bara göra en användare själv. Sen kan ju jag skriva in din blogg-adress och prenumerera på dina inlägg oavsett om du har en användare.

Jag gillar det - för jag gillar att se när alla lägger upp något. Det är snabbt och enkelt. Förut hade jag bokmärken men det är halvjobbigt när man sitter på olika datorer. Jag kommer väl ihåg ett tjugotal av adresserna - men jag glömmer ändå alltid någon när jag inte använder mig av bloglovin.

Kram

Johanna
2009-03-25 - 16:43:49

Jag har också fått den kommentaren några gånger; "Ska vi följa varandra med bloglovin'? Lägger du till mig som lägger jag till dig". Och jag tycker precis som du, att det är helt sjukt! Haha. Jag vill ju inte direkt prenumenera för att prenumenera, utan för att ha koll på mina favoritbloggar i sånnafall. Kram!



Anna
2009-03-25 - 16:52:03

räcker upp handen



Jag har dig bland favoriter, funkar fint :o)!

Helen
2009-03-25 - 16:59:24

Jag har noll koll vad gäller sidor som Bloglovin' och RSS-prenumerationer. Borde kanske undersöka detta lite närmre, då jag har en tendens att glömma bort vissa bloggar ibland. Men allt går ju att lägga i Favoriter! :-)

Helen
2009-03-25 - 17:01:21

P.S. Gillar du inte våfflor?!? (Fast jordgubbscheesecake lät väldigt gott...). :-)

Fanny
2009-03-25 - 17:18:42

Bloglovin' är vår tid kompishjärtan, du vet.

alexandra
2009-03-25 - 17:24:07

jag har dig på bloglovin =)

Fanny
2009-03-25 - 17:24:28

Bloglovin' är vår tid kompishjärtan, du vet.

Milla
2009-03-25 - 17:24:41

Jag hâller mig till det gamla sättet...minnet! Funkar bra för mig :)Sedan är ju din adress inte sâ svâr att komma ihâg! kram

vivivivi
2009-03-25 - 17:30:56

jag håller med dig, jag förstår heller inte grejen med bloglovin. det är säkert jätte bra och så, men det känns också mer som ngt som blivit en hype, att man bara vill ha så högt antal siffror som möjligt..lite löjligt tycker jag, om man gör det enbart för den sakens skull dvs. :)

Labbas
2009-03-25 - 17:43:08

Undrar om Booblovin' finns? (=

Allt väl idag?

Alexandra
2009-03-25 - 17:45:44

Jo, men... om man prenumenerar på en blogg så kommer det alltid upp när denna blogg har skrivit ett nytt inlägg :) Jag tycker dte är ganska praktiskt faktiskt--- bortsett från de gångerna då det inte fungerar såklart!



Ybertjusig bild på dig förresten ^^

JESSICA
2009-03-25 - 18:01:16

ellerhur! det är helt skumt att andra fråga om man kan lägga till deras blogg på bloglovin, när det egentligen är till för lägga till de bloggar man gillar och följer=O... Jag har iallafall dig på bloglovin=) pussss

Angel
2009-03-25 - 18:12:58

ja men ussh för dessa prenumerera på min blogg så gör jag d med din,sooo lame ;)

Anonym
2009-03-25 - 18:23:08

Tills jag var tre år ja, och sen i repris efter några år.. klart jag kunde hänga med mamma och pappa framför tv'n!

Anonym
2009-03-25 - 18:31:49

Jo men som du kanske märkte så skrev jag ju en hel del på ironi. Men kommer faktiskt ihåg reprisen. Och jag skrev aldrig att jag "kollade" på det på 80-talet, skrev att jag "hängde" framför det;)

Malin på Livingroom
2009-03-25 - 18:32:36

mina favoriter kan jag utan att tänka efter. några finns i bokmärken, precis som du säger. och du är en av dem! kram på dig!



/M

donnasandra
2009-03-25 - 18:39:55

Jag använder det varje dag eftersom jag tycker att de är skönt att se sina favoritbloggars senaste inlägg. Så "slipper man" kolla runt där det inte är uppdaterat ;-) Fast det där med att det finns de som vill byta förstår jag verkligen inte! Kram

bella
2009-03-25 - 18:40:29

jag fattar inte heller bloglovin :p

Nina
2009-03-25 - 18:41:48

Haha, jag har inte heller fattat grejen! Jag var på väg igår, men gav upp! Jag är alltid inne på mina favoritbloggar varje dag ändå :-)

bea
2009-03-25 - 18:41:52

haha fattar inte heller det där! palla :P

Susan
2009-03-25 - 18:49:19

Hejhej!



Vill du följa min blogg skriver om mitt liv skvaller och mycket mer :)

Om du har bloglovin kan du lägga till mig och jag kanske kan lägga till dig bara om du vill alltså :)



kram!"

Haha den här komentaren passa kanske inte in i inlägget där du skriver om att du inte fattar bloglovin men läs gärna min ändå (a)

pernilla
2009-03-25 - 18:55:03

bloglovin är rätt bra :) jag äter inte heller våfflor, mockarutor ska det va!



kram

The Daily Influence
2009-03-25 - 19:02:24

håller med dig, följer inte en enda blogg genom bloglovin. Kör på the old fashion way och har bokmärkt mina favoritbloggar. Så mycket enklare :) Dock har jag registrerat min egna blogg då jag vet att många gillar grejen.

Karin
2009-03-25 - 19:08:15

Jag använder bloglovin´ och tycker det är jättesmidigt. Behöver bara gå in på en sida och se om mina favoritbloggar uppdaterat. (Naturligtvis finns du med) men jag fattar heller inte grejen med "prenumererar du på mig så prenumererar jag på dig". Jag vill då bara prenumerera på dom som jag är intresserad av att läsa... Antar att dom tycker att dom ser populära ut om dom har många premumeranter???

Labbas
2009-03-25 - 19:10:24

Ja det kanske jag skulle göra.. eller bara kalla mig mig Booblover... men det kanske skulle se lite illa ut? (;



Usch då, är han sjuk stackarn. Ge han lite whisky, plåstra om din fot o tomaten ruttnar säkert en dag! (=

Clara
2009-03-25 - 19:16:29

Jag gillar bloglovin, det är bara så bekvämt..

Men man behöver inte lägga in sin blogg där för att den ska finnas, utan bloggar finns automatiskt. Finns en sökfunktion så det är bara söka på adressen. Men det är ju ingen måste såklart.

FRÖKEN GRÖN
2009-03-25 - 19:21:39

Jag använder bloglovin' och tycker att det är en himla bra funktion. Men jag stör mig så in i helvete på alla dessa förfrågningar som du nämner i inlägget!



GAAAAAH!



När blev funktionen ett sätt att ragga folk?

Är man mer populär och en bättre bloggare bara för att man har många prenumeranter?



Trams.

Anonym
2009-03-25 - 19:28:18

Jag är ju hellugn:) Förklarade bara hur jag menade med inlägget eftersom du undrade:)

Alexandra
2009-03-25 - 19:28:37

Jag har inte heller fattat tjusningen med bloglovin... Ha en skön kväll sötnos :)

matilda
2009-03-25 - 19:46:48

Cool bild på dig... riktigt grym!

Allt bra med dig? :) Kram

Anonym
2009-03-25 - 19:47:10

Nope, ingen våffla.. nu när jag tänker efter så var det nog flera år sen jag åt våfflor, riktiga våfflor alltså.. sånna där tjocka gills inte, sånna åt jag i London. men jag äger inget våffeljärn... och jag tror inte att jag skulle ställa mig och grädda våfflor själv heller:p + att det finns annat som är godare haha har du?

Elisabelle
2009-03-25 - 19:50:57

Jag använder mig av favoriter, mycket enklare. Men alla bloggar jag följer har jag också lagt in på Bloglovin. För om jag sitter vid någon annan dator och plötsligt får lust att läsa bloggar, så är det bara att gå in där och kolla adressen:)

Anonym
2009-03-25 - 19:52:35

Hehe ok, jag kommer knappt ihåg hur våfflor smakar nu när jag tänker efter.. men är väl stor skillnad på det och pannkakor? Pannkisar är ju gott:D Och flottiga är dom väl inte, fast kanske beror på hur mycket fett man steker dom i haha

Anonym
2009-03-25 - 20:16:23

Hehe pannkakor med köttfärssås i?! Det var något nytt! Hum du menar inte mer crepes då? Det är ju riktigt gott btw, man kan ha olika stuvningar i, eller typ ja du vet ost och skinka och sånt:)

Ullstrumpan
2009-03-25 - 20:23:57

Söta Anna,jag har iaf lagt till dig i mina favoriter;)Förresten,kolla bilen jag tog kort på häromdagen...skulle passa till din fina outfit ibland...Tänk dig att du är vid den i dina matchande kläder...Stor kram!!!

Alexandramarias
2009-03-25 - 20:31:10

Se vad jag shoppat på min blogg. Var på stan i 5 timmar idag. Kommentera gärna! :)



http://alexandramarias.blogg.se

Malin
2009-03-25 - 21:22:08

Jag får nog räkna mig som bloggkollsberoende. Ett enkelt sätt att hålla koll på de bloggar man gillar och följer. Vilket i mitt fall är ganska många... En del gillar man ju mer förstås, och läser alla inlägg. Och en del följer jag mindre och klickar mig in på bloggen bara om inlägget verkar intressant...



Men grejen med att "lägga till varandra" fattar jag inte. Det är nog en del som blivit lite väl fokuserade på antalet prenumeranter...

Miss Magnusdotter
2009-03-25 - 21:23:01

haha! kunde inte ha sagt det bättre själv! ha en bra kväll :)

Angel
2009-03-25 - 21:41:36

ja men ussh för dessa prenumerera på min blogg så gör jag d med din,sooo lame ;)

Alexandra
2009-03-25 - 22:14:06

jag fattar inte heller grejen med det. Tycker det är bättre att "favorisera" bloggen på Favoriter och sedan gå in och kolla bloggen när man har tid och lust själv :)

Petra
2009-03-25 - 22:17:24

det där med prenumeranter har blivit lite som en tävling. den som har flest är "coolast" känns det som! Det ska ju bara va ett hjälpmedel! :)

Ellinor
2009-03-25 - 23:20:54

Mäh, äter du inte våfflor heller?? Jag har ätit tre stycken med sylt ikväll.

Jag tror att vi får lära dig att äta våfflor och ananans :-) Nått mer du behöver lära dig att äta?

Sandra
2009-03-26 - 00:14:47

Från en annan som inte heller har någon koll på bloglovin'(?), jag har Godstart som min startsida :D Där kan man själv lägga till 10 hemsidor som snabbknappar typ, och på min profil finns då bland annat Garderobsgrubbel och Byråbekymmer med, såklart! :)

Och det är inte det enda som är bra med Godstart, utan varje gång man går in på en hemsida från Godstart, så samlar man in pengar till en valfri välgörenhetsorganisation, det kostar ingenting, och man gör samtidigt dagens goda gärning, helt perfekt tycker jag!

www.godstart.se



HejHopp från mig :)

Lene-Therese
2009-03-26 - 07:54:39

Alla bloggar går liksom att prenumerera på där :) Det är smidigt när man inte hinner sitta varje dag vid datorn och när minnet är alldeles för kort och man helt plötsligt glömmer av allas bloggadresser.. 20 år med dåligt minne - ja. men iaf. 422prenumeranter på din blogg är ju inte fy pyttsan :) jag har 3! ;P tihi. ha en underbar dag! kram

SugarPuff
2009-03-26 - 08:24:39

Jag är nog lika oförstående som du är, du ligger i favoriter under Bloggar, där får du stanna. ;)



Bakåtsträvare!? Jag!? ;P

juliairene.blogg.se
2009-03-26 - 10:34:28

jag tycker bloglovin är skitbra! man ser när ens favorit bloggar har uppdaterat :)

Ellinor
2009-03-26 - 16:31:53

Jag förstår heller inte, spelar det ngn roll hur många prenumeranter en blogg har? Jag tycker dock det är kalasbra, då håller jag koll när mina favoriter uppdaterar!

Lady Humpalot - fun & fearless
2009-03-26 - 23:31:12

Hehe, jag har bloglovin' men använder aldrig det. Jag orkar inte ;-D Kör på med Favoriter/bokmärken :-)

Brutala Bloggen - även den vackraste tjejen skiter
2009-03-27 - 09:46:42

när jag läste 5-7 bloggar, så var jag ok med att ha dem i favoriter. men som sagt, det tog ju onödig tid att klicka på varenda favoritlänk för att se om någon uppdaterar.



nu läser jag många fler bloggar, och jag orkade inte hålla på att klicka på varenda en i favoritlistan. nu klickar jag bara på bloglovin, och alla kommer upp på en sida. Helt underbart praktiskt. Ni som kör på gamla vanliga sättet vet iofs inte vad ni missar om ni aldrig testat ^^



(fattar inte heller det dära: följ min så följer jag din, dem ignorerar jag)

Pamie
2009-03-28 - 08:53:17

Ska vi följa varandra med bloglovin? Lägger du till mig som lägger jag till dig.

Haha sorry, kunde inte låta bli ;P

Tomtelisa
2009-03-30 - 19:37:22

Smoky sexy eyes! ;D


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: