GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Oscars..live in Garderobsgrubbel & Byråbekymmer

2009-02-23 | 01:30:52 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

Men va fan!!!!
Visst jag gillar Filip Hammar men inte så mycket att de ska ha telefonintervju med honom när SJP äntligen blir intervjuad på röda mattan!!

" ni kommer inte missa en enda sekund av sändningarna från Oscars"...well fuck that!


Men jag hann fota hennes Dior haute couture...(japp jag sitter och fotar tv-apparaten)



Amy Adams har riktigt ögongodis kring halsen..Amy som jag i en sekund trodde var Amanda Berg.




Verkar överlag vara en hel del röda klänningar på röda mattan i år...hade väntat mig mer korall, kanske turkos och grönt än vad jag sett..men guldigt, vitt och så röt verkar poppis..

Virginia Madsen



UPDATE


Natalie Portman i vackert rosa.

Vackra Kate Winslet

Underbara Queen Lathifa

Och nu såg jag precis Angelina Jolie...såg mest bara sur ut..Lurar Aniston bakom en Oscarsstayett kanske?
UPDATE

Ok, nu är alla på plats i sina stolar, röda mattan är över.
Vad jag hittills sett
Snyggast: Kate Winslet
Vackraste klänningen: SJP
Coolast: Mickey Rourke i vit tuxedo
Tråkigast: Angelina Jolie..stilrent visst men vi har sett det förr om och om igen ...på just Angelina.
Too Much: Marisa Tomeis pliserade klänning..var det Rami från Project Runway som sytt den??
Laid Back: Robert Downey Jr
Besvikelse: Beyonce..Så snyggt make så snygg frisyr och sen..svart sjöjungfruklänning med guldkladd
Prinsessan: Natalie Portman
Enkelt med det lilla xtra: Anne Hathaway, kul med en icke hellång klänning plus att hon nu gjorde en rolig insats med Hugh Jackman i öppningsnumret
Hugh Jackman: Oh yeah!.


Update:
Klockan är 03.47 och jag är fortfarande vaken.
Jennifer Ansiton var guldigt glänsande som vanligt.
Ben  Stillrt och Natalie Portman gjorde en bra presentation tillsammans.
Sara Jessicas bröst har inte ploppat ur klänningen än och åldras inte Goldie Hawn över huvud taget??
Update:
Ytterligare en timme har passerat, löockan...ehh klockan, är nu 04.47 och av min stavning där att döma börjar ögonen att så smått gå i kors nu
Det har varit en massa prisutdelningar för kortfilmer och filmklippning och ljudeffekter.
Det vart ett fifint musikalnummer med Hugh Jackman och Beyonce i huvudrollerna ( damn vilka schyssta spiror hon har) samt några från high school musical och så Amanda och Dominic ifrån Mamma Mia.
Och så vann Heath Ledger en oscar för bästa manliga biroll. R.I.P.
Last update:
Så blev klockan 05.47 och jag är fortfarande vaken och nu är jag jättefrukosthungrig samtidigt som ena linsen i ögat skaver.
Sean Penn tog nyss emot Oscar för bästa manliga huvudroll(yey) och innan det fick Kate Winslet kliva upp på sen och stråla - bästa kvinnliga huvudrollmen Reese Whiterspoon hade ingen hit till klänning.
Några få priser återstår, bästa film..men nu stänger jag datorn..så hörs vi kanske kring lunch igen..
Hmm Är det endast Pyttis som är vaken?



Kommentera 40 st

Kommentarer
Stina
2009-02-23 - 01:52:34

Håller med fullkomligt! Visst var det irriterande. Jag å andra sidan har inte speciellt mycket över för Hammar. :)

Juliana
2009-02-23 - 02:05:07

Sarahs var väldigt fin och framför allt lite speciell till skillnad från de andra. Synd bara att hennes kvinnliga behag höll på att ramla ut.



Nu är hon på TVn igen. Konstig att man knappt kan se henne som Sarah utan att det bara dyker upp Carrie i skallen. Så besatt man är!



Nu ska jag sova för kvällen för imorgon ska jag jobba.



Sov så gott och tack för Oscars sällskapet. ;)

Karolina
2009-02-23 - 02:06:36

haha. jag sag SJP :D har i England visade dom henne. oooh sa vacker hon va i sin fina Dior klanning :D ha en mysig Oscar natt. det ska jag iaf ha :D kramis

Frida
2009-02-23 - 02:08:27

Åh, Amys halsband gillade jag jättemycket, och Natalie Portman såg fantastisk ut!

..:Sarah:..
2009-02-23 - 02:08:53

de är ju på din blogg man ska hålla till för bra uppdatering!! :D

leopardia
2009-02-23 - 04:51:32

Jag är oxå vaken och sitter på spänn och försöker gissa rätt hela tiden :)

Har inte riktigt bestämt vem jag tycker hade den snyggaste blåsan, men Mickey R vinner väl bland herrarna...

leopardia
2009-02-23 - 05:04:53

Ja, jag ska snart gå upp och gå på föreläsning, men den fortsätter i 'filmens anda', för det är en csi-föreläsning...

Jag tror nästan att jag tycker att Jennifer Aniston var finast... Jag gillade iallafall hennes frisyr, så där helt lagom med sin lilla fläta... MEN jag kom på nu att det är ju faktiskt lite konstigt att Mama Mia inte har nån nominering i musikkategorin... Fast det kanske bara får vara nya låtar... Iochförsig..

leopardia
2009-02-23 - 05:15:33

Jag har ju inte sett Mama Mia än, jag var ju och såg musikalen på cirkus, så filmen har fått vänta lite... Men ja, både den och satc för kostym och annat, det håller jag med om!

Angel
2009-02-23 - 07:15:14

åh jag missade allting,haha

Emma says style, love & rock and roll.
2009-02-23 - 07:24:18

Bara pyttis som är vaken. Fast nu är jag också uppe med tuppen, men det är bara för att jag ska iväg och jobba. Vilket ledde till att jag inte kunde titta på Oscars, men det gör ju inget för Pyttis var ju så smart att fota tv;n - Didn't miss a thang! ;)

Alexandra
2009-02-23 - 07:28:03

Tack sötnos. Det är tack vare Jonas systemkamera :) Herregud människa... jodå jag var också vaken... Jag gick upp 05,30. Ha ha...

annawii
2009-02-23 - 07:34:33

Måste sätta mig och spana lite bilder strax :). Rött låter ju lovande, jag tror extremt mycket på rött i sommar så då kanske man kan få lite inspiration :)

JOANNA
2009-02-23 - 07:38:26

ja jag som inte riktigt vågat mig på att beställa från internet ännu blev lite desperat efter en tisha med detta trycket, så grym ju:)



hoppas du sovit bra, kram

Alexandra
2009-02-23 - 08:08:59

Starkt av dig att ha tittat på hela!!

Jag är sur sur att jag missade det.. om man ändå haft sportlov denna vecka istället.



Me like rött!

josefin
2009-02-23 - 08:20:49

haha ja precis, jag får aldrig ha datorn ifred, får väl köpa en sådan minilaptop till henne;)

Jojjo
2009-02-23 - 08:22:02

Det kändes nästan som om jag var med efter att ha läst det där, härligt inlägg :D Damn att inte SJP gjorde en tutt-chock, det hade ju vart riktigt kul =P



Och det där med kommentatorer tycker jag svensk tv gör hela tiden, riktigt irriterande!



Magnus ja... hehe... han blev lite nervös och fick kalla fötter när han trodde att jag behöver en händig karl, haha. Världshistoriens kortaste äktenskap ;-)

Att ha det gott
2009-02-23 - 08:30:12

Hoppas att du får en UNDERBAR vecka

Sheena / Rockho
2009-02-23 - 08:31:55

"Too Much: Marisa Tomeis pliserade klänning..var det Rami från Project Runway som sytt den??", haha .. han var verkligen inte en av de personer jag höll tummarna för i Project Runway, han hade så konstigt tråkig och strange smak.

Hoppas du ligger o sussar gott nu darling..

Dress Like a Princess
2009-02-23 - 09:17:07

Oj oj oj du höll dig vaken gumman, inte illa! Jag förmodar att du sover nu :P SJPs klänning var fantastisk

Alexandra
2009-02-23 - 09:18:53

Jag hade en trevlig kväll framför Beck igår. Sedan sov jag som en stock. Ingen Oscar för mig ;) Det enda som är roligt med det är just kläderna. Skönt att läsa en update om det så pass tidigt idag så jag slipper oroa mig för det mer. Har annat att tänka på nu. Läkarbesök och anatomiplugg... Suuuck! Vill hellre sova, vilket jag antar du gör nu ;) Kram

SOMMAR (skit) UNGARNA!
2009-02-23 - 09:19:28

att du orkade sitta uppe och kolla! JOBBIGT! Hehe :)

Har du någon fobi? Svara gärna på Dagens Fråga sötis! :) Ha en bra dag! KRAMAR PÅ DIG! :)

Malin
2009-02-23 - 09:27:44

Jag var tvungen att sova...fasen...men jag spelade in hela jädra skiten så jag ska kika på det sen när det finns tid. ;)

Brukade alltid se förr i tiden...man börjar bli gammal med andra måsten.. :( ;)



Va gla jag bir att du gillar min bild förresten...åååh tack sötis. :)



Puss och hoppas du sover sött. ;)

Bim HD
2009-02-23 - 09:56:40

Japp, eller... Jag kanske vaknade vid den tiden, eller något liknande :) Vem vet - inte jag. Tiden du gick och ströp kudden alltså för att drömma ljuva drömmar!!! Hm, en trötter skruttis som dyker upp i bloggosfären denna dag då, senare???

Vad skulle vi som inte orkade göra utan dig - allt är ju sammanfattat och klart nu, fixat! Nu har vi full koll och det tack vara dig...

Må så grankott... kramis skruttisen!!!

(hoppas att dina småttisar till gosepusar också ligger och gosar i sängen... och inte är busepusar så man inte får sova ;))

Ulrika
2009-02-23 - 10:04:10

Jag sov som en stock =)Trevligt med en genomgång.

Liene
2009-02-23 - 10:10:29

sv: men tack, så kul att höra sånt:D då är du själv sån som säger så:D



jag såg inte galan igår så bra är det med ett inlägg om det.

Ha en bra måndag du med!

Helena
2009-02-23 - 10:23:50

Jag missade helt galan inatt. Men så kommer man in hit och får en finfin update.

Sov sött

/Hella

HANNA
2009-02-23 - 10:31:03

Nu har svaren kommit upp från frågestunden! Tack så jättemycket för din/a fråga/frågor! Hoppas du gillar svaren :)

lindal
2009-02-23 - 10:51:23

sv: ja visst var dom coola :D



tack för detta inlägg, känns som man nästan satt klistrad framför tvn själv :D



ha en fin dag! :)

Marika
2009-02-23 - 10:57:44

Sv: Tackar(=

Ja man kan ju I N T E missa GG(=

Ha en fortsatt bra dag!

Maia
2009-02-23 - 11:30:45

Blä, jag hade planerat en helnatt framför Tv:n, men så SOMNADE jag, under röda mattan!! Jag hann inte ens se inledningen på själva galan, jag är så fruktansvärt besviken på mig själv så det finns inte.

Sassy
2009-02-23 - 12:01:07

Du skulle ha passat bra på röda mattan där bland alla snyggingar!



nästa gång du kommer hit får vi leka alla tre:)



puss!

Tanja
2009-02-23 - 12:03:56

God Morgon snygging! Hoppas du fått sova nått :D



Vad kul att du tog kort :D Då gjorde det inget att inte jag orkade sitta upp och titta på det!

Anonym
2009-02-23 - 12:22:19

Din blogg är sååå söööööt!:D:D

HANNA
2009-02-23 - 12:24:41

Vad tror du skulle göra min blogg bättre? Är det något speciellt du vill läsa om? :)

Alexandra
2009-02-23 - 12:46:00

SJP var verkligen strålande vacker!

Tobias
2009-02-23 - 13:23:04

Sovmorgon idag elr? ;D

Fantasy Girly
2009-02-23 - 17:33:13

Ojoj, jag började inte ens titta på det, för jag vet att jag inte kan sluta titta när jag väl har börjat, och jag måste följa mitt "schema" för den dumma magen. -.-' Annars älskar jag sådana galor med vackra klänningar och sådant. ^^, Me like, men tack så mkt för att du fotade, så missade jag inte så mkt. ^^,

Frida
2009-02-23 - 20:08:01

Nädå, jag var med vaken =) Tyckte galan var superrolig i år!

Petra
2009-02-23 - 20:44:06

håller med om många med speciellt Snyggast och Vackrast! :)

S
2009-03-04 - 20:06:39

Det var en väldigt noggrann och rolig uppdatering du hade om oscarsgalan =) Men du, jag har för mig att Anne Hathaways klänning var visst hellång, vit/guldig och hellång, eller minns jag helt fel? =)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: