GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

stickade strumpor, barbiedockor eller synundersökning?

2008-10-07 | 11:39:10 | Egocentrerat&Vardagligt

Jag älskar post.
Jag är som ett barn på julafton ( inte för att det är nån skillnad på mig som vuxen mot när jag var barn på julafton heller) varje dag i väntan på vad som komma skall in igenom brevinkastet.
Ivrig, förväntansfull, hoppas hoppas hoppas så att det ska vara nåt kul..

...men jag blir ungefär lika besviken var gång, varje dag, precis som ett barn på julafton som får stickade strumpor och inte en superfin Barbiedocka ( jag tror jag skulle bli lika glad idag för en Barbiedocka...även om stickade strumpor också uppskattas nu i vuxen ålder...)

Det måste ju vara det roligaste med att vara en storbloggare som Blondinbella, Kenza, Kelly och de andra - att de väl var och varannan dag har nya paket och gratisgåvor att leka med och öpnna somd e fått skickat till sig på posten...

Medan en annan får nöja sig med reklamblad från Ica Maxi och erbjudande om synundersökning för endast ett antal hundralappar...om man köper bågar för ett antal tusenlappar..



hmm..jag hatar post...
Kommentera 17 st

Kommentarer
Angel
2008-10-07 - 11:44:05

haha du e för skön.

SCAR
2008-10-07 - 11:48:23

Hm.. känner igen mig!

E
2008-10-07 - 11:58:15

livet är verkligen orättvist :P dem som ändå har råd att köpa alla dessa saker får dem gratis! varför? ge dem till dem behövande istället.

Linda
2008-10-07 - 12:03:47

Hehe. Det enda positiva med att vara storbloggare kan tänkas. Och publiciteten. Såklart. Den vore synd att glömma. Kommentaren av E här ovanför är dock tänkvärd, det såg jag nu.



Det är klart att jag kan komma snart igen. Och fikadate i Skövde låter också helbra. Tisdagar och fredagar är jag öppen för förslag. På onsdagar kan jag vara i skövde runt 16. Måndagar och torsdagar något senare. Du kan väl kolla upp en dag? Jag tror till och med att redan fredag passar mig ;) Om jag inte är ännu sjukare!



KRAM!

donnasandra
2008-10-07 - 12:16:23

Post är bara tråkig reklam och räkningar :-(

tess
2008-10-07 - 12:22:34

Ja, jag vill också ha fina paket!

Ellinor
2008-10-07 - 12:23:29

Jadu, blir mest ica maxi i denna brevlåda också!

Bim HD
2008-10-07 - 12:25:35

Hm, hatar oftast post - konstigt... räkningar, bläää!!! Vill inte ha fler... Ja, det ÄR inte fler än normalt, men räkningar stiger - dock ej inkomsterna!!! blää, igen...

Dock hade jag också en gosestund idag på mig lediga dag... Liten Leo Tass kom och ville bli kliad på magen och gosad med. Vi låg nog också till halv 10 och bara mös... inte möss, eller sork nu ;) Vaken sedan tidigt - men HUR ljuvligt är det inte att ligga där med en katt som spinner och livet känns -ljuvligt!!! Man har inga måsten just då och...

Annars - händer nada... ute är det så grått att man inte ens ser till grannens hus!!! och det är då halv ett - och SÅ långt är det INTE till grannarna, trots glesbygd, hihihi... Vägen där ute - 100m(?) - kan man enbart ana, pga att man vet att den finns där... Nu mot sängen med en bok och möjligen en grå tarm på G... eller sluta med den? hm, får fundera lite där ;)

Må så grankott... och kramar i mängd till skruttisen!!!

Petra
2008-10-07 - 12:35:32

jag är likadan! Aldrig kort från någon som är utomlands och saknar en. Ingen post från någon hemlig beundrare. Ingen avlägsen släkting som vill ge en några miljoner. Eller ett paket med en massa överraskningar. Bara reklam och räkningar. jag är så avis på "stor bloggarna" ibland. :P

Alexandra
2008-10-07 - 14:54:29

hmh... ska göra en synundersökning på fredag :P

Anna
2008-10-07 - 15:09:58

Ja, jag längtar också efter rolig post. Ibland kommer det rolig post, men bara om man beställt den själv. Jag får väl börja skicka rolig post till mina vänner och starta en rörelse =)

Annah - med bebin i magen
2008-10-07 - 15:30:59

Jag tänkte varje dag när jag går/springer ut till brevlådan att "Tänk om nån skickat nått fint paket till mej, en överraskning". Men ja varje dag är det samma sak inga överraskningar:D

Dead Town Girl
2008-10-07 - 16:55:33

Hihi - känner igen det där! Tänk vad roligt det vore om ett helt oväntat brev/paket bara dök upp och innehöll något riktigt spännande. Men, som någon skrev ovan, vill man ha något roligt på posten så får man beställa det själv. Själv suktar jag efter ett brev från en hemlig beundrare. Jag lär få vänta... :-D

Hanna
2008-10-07 - 17:56:38

haha jag jobbar på posten, så jag brukar veta i förväg vad jag får hem i lådan. Är det något kul, tar jag det kvällen innan, är det tråkiga räkningar, ja då får det ligga kvar till dagen därpå ;)

Kristina
2008-10-07 - 18:33:18

Du är inte ensam. Känn dig utvald, jag fick inte ens ngt från Maxi idag... Visst är det en besvikelse att inte få det där stooora fina paketet som man i hemlighet drömmer om att någon skickar till en varje dag.

Linnea
2008-10-07 - 21:11:29

Ah, jag alskar ocksa att fa brev, om det ar riktig post vill saga. Sana dar brev som ser sa personliga och fina ut men som anda bara innehaller reklam blir man ju arg pa. Tacka gud for riktiga postbrev sager jag. Jag ska nog ta och skicka ett brev till nagon tror jag, da far man ju forhoppningsvis ett tillbaka. Plus att den personen blir glad. Ska nog tillochmed satta upp brevpapper pa inkopslistan :) Kram pa dig

lollo
2008-10-08 - 09:03:51

Jag gillar med att få post, men det är ju tråkigt när det bara är relam. Du borde också få gratisgrejer!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: