GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Det är gratis så länge du betalar..

2008-11-09 | 17:20:31 | Krönika/Politik/Tankar

Som jag skrev i det här inlägget , den 3 augustii i år, är jag väldigt skeptisk till hela Gratisbiogrejen.
Det hela går i mångt och mycket ut på att spendera pengar för att få pengar...eller om man har turen att ha en storstor blogg där läsarna vill behaga blogginnehavaren genom att bli medlem via bloggarens länk och på så sätt samla poäng.
Jag har stått stilla på 171 poäng senda augusti.
Men, jag har heller inte fått de poäng jag skall ha. Jag signade upp mig på att donera pengar till WSAP och därmed skulle jag få minst 900 poäng. 
Jag mailade för två veckor sen till Gratisbio och undrade var pengarna tagit vägen, då sa de att det kunde ta upp till en månad. Det har nu gått över en månad sen pengarna drogs - jag mailade igen och undrade och fick svaret att det kan dröja upp till två månader..
Så jag antar att om en månad igen kommer de säga att det tar tre månader.
För mig är Gratisbio en bluff . Lika mycket som alla dessa webföretag som ringt mig och vill göra min hemsida "gratis" vilket egentligen betyder " 599:- kronor i månaden + moms"..
Det är gratis så länge du betalar..

Det enda jag kan glädja mig med är att jag skänkte pengar till ett gott ändamål.



( och självklart är jag medveten om att det hela funkat för en del och att det ibland är väntetid på poäng, det är hur gratisbio marknadsför sig som gratis samt deras bemötande i mail + att det inte ens gick att felanmäla som jag vänder mig emot).
Kommentera 27 st

Kommentarer
Wysteriia
2008-11-09 - 17:25:58

Att du inte fått dina poäng är inte gratisbio's fel utan WSPA's fel om du nu ska skylla på någon ;) WSPA har som uppgift att typ "godkänna" att den och den medlemmen gjort erbjudandet. Dom har alltså inte godkänt dig kan man säga..och meddelat gratisbio om detta.

SCAR
2008-11-09 - 17:26:27

Du har nog rätt. Gick med i någon sådan hemsida förrut, men jag ligger väl på 2-3 poäng fortfarande..

Wysteriia
2008-11-09 - 17:34:08

Jag fick ett mail med en förklaring förut, kan se om jag hittar igen det :)

Wysteriia
2008-11-09 - 17:44:56

Just ja..Gratisbio frågade mig förut om jag inte kunde maila WSPA och "skynda på dem lite"..för dom trodde att om man hörde av sig till dem så kanske det gick fortare om WSPA förstod att det var folk som väntade på sina poäng. MEN När jag skulle maila WSPA så fungerade inte ens deras mail så det har jag glömt bort.

Anna
2008-11-09 - 17:45:38

Jag tror att mycket är en bluff.. Tyvärr! Sen är allt alltid så himla krångligt!

Angel
2008-11-09 - 17:47:26

tråkigt :(

Elin [ n e v n a r i e n ]
2008-11-09 - 17:55:56

Jag har inte reggat mig. Har fått nog av alla som gör reklam så vill inte beblanda mig :P

donnasandra
2008-11-09 - 17:58:05

Synd att det blivit så med just de, men det verkar ju som att det ligger hos WSAP snarare än hos Gratisbio. För mig har Gratisbio fungerat toppen, alltid fått poäng och aldrig betalat för erbjudanden utan blivit medlem gratis på spelsidor och sådant som man inte binder sig till. Att jag fått många poäng beror nog på att jag startade att värva folk när det var rätt nytt och färre var medlemmar. Ja pengarna gick iaf till ett gott ändamål men du borde ju få dina poäng...Hur mår du idag gumman? Kanske borde jag läsa dagens inlägg innan jag frågar hihi. Många kramar

Alexandra
2008-11-09 - 18:05:47

Jovars, men rätt ska vara rätt. De där 900 p är dina ;P

Liene
2008-11-09 - 18:45:54

Så sant det där!

madde
2008-11-09 - 19:24:39

ja, me halsband kan du "Måla" hela lr bara den delen som e mest irriterande för dig,på den största utan.

Erika
2008-11-09 - 19:32:36

Gratisbio är jäkligt segt att samla poäng i, jag har inte heller fått poäng för allt jag gjort och då känner jag mig lite lurad. Även om det inte är gratisbios fel så borde de ha bättre koll på att deras samarbetspartners sköter sig och talar om vilka som ska ha poäng.

Det tog över ett år för mig att skrapa ihop de poäng som krävdes för att få 700 kr presentkort.

Det finns en massa andra gratissidor som har ploppat upp också men de har jag inte brytt mig om. Säkert samma skit alltihopa.



Förresten, nu när du skrivit om dem så kan du meddela dem det och få poäng för det :o)

Alexandra
2008-11-09 - 19:51:36

Ytterligare ett tecken på att jag har gjort rätt i att inte orka kolla upp de där gratisgrejerna. Tack!

Anna
2008-11-09 - 20:03:48

Det känns bra att märka att jag inte är den enda som haft problem med den där sidan. För överallt läser man ju bara om hur bra Gratisbio är. Jag tyckte också det ett tag, men har nu helt ändrat uppfattning. De lurar folk på pengar så det står härliga till. De poängen jag skulle ha fått, om de hade hållt det de lovat, hade gett mig minst 700 kr i presentkort. Men icke... De svarar inte på mail, och skulle de göra det så är de nonchalanta och otrevliga och skyller ifrån sig. Dålig stil, usch!

Veronica, Beauty Place
2008-11-09 - 20:10:26

Du är utmanad på min blogg :)

Alina
2008-11-09 - 20:13:30

För mig har det inte heller funkat:O också mejlat..ger upp nu:/

Emma
2008-11-09 - 20:15:19

sv: Jag vågade inte heller klippa mig själv först men det där tricket är bombsäkert! det KAN inte bli fel ;) :D



ne orka med gratisbio haha. det är bara de mest kända bloggerskorna som får mer än vad dem ger. andra måste kämpa i timmar.

Mynta
2008-11-09 - 21:10:32

Gratis bio har inte funkat för mig heller och håller med dig om det du säger.

Malin
2008-11-09 - 21:55:19

Håller med dig. Jag har själv testat och det är mycket jag inte fått poäng för. Har dock inte pallat mejla dem om det. Jag tror det fungerar mest på dem som kan referera många av sina läsare dit, och då är det ju lättare att få poäng. Nope. Det är bluff alltihopa. Just nu ligger jag på 244 poäng och jag tänker fortsätta klicka på gratislänkarna tills jag får min biobiljett och sen ska jag avregistrera mig.

Vill man ha något "gratis" måste man jobba för det!

johanna
2008-11-09 - 22:41:56

Jag hade samma problem... jag fick göra saker om och om igen och fick ändå inte mina poäng.. till sist började jag maila gratisbio om alla mina poäng och fick dom på så vis istället...

men inte fan är de roligt när man sitter o kämpar för sina poäng och inte får dom som man ska...

jag körde på det tills jag kunde få ut ett presentkort på 700 sen sket jag i det fullständigt för jag tycker att de är så dåligt att man ska behöva vänta och eller tjata om sina poäng som man har gjort sig förtjänt av...

Nee jag skiter i sånt där nu...

//Johanna

Sara
2008-11-10 - 00:23:50

Jag blir förvirrad av alla gratissajter, jag orkar inte med dom. Folk har blivit som besatta av dom. Suck!

Viktoria
2008-11-10 - 08:00:00

Hände mig också, men mejlade dem aldrig. Vet dock inte ifall det är värt det, förstår dig dock eftersom det var rätt mycket poäng. Tråkigt bara att man skall hålla på och att det inte funkar direkt som de lovar.

Ha en bra dag!

KRam kram

..:Sarah:..
2008-11-10 - 13:42:10

Du har så rätt!!

Madde
2008-11-10 - 17:48:02

ja håller med om gratisbio och poängen.. asså ja har också donerat pengar till den där djurgrejen och mejlat dem om att ja inte fått några poäng, jag har dock aldrig fått svar utan såg att dem tillagt nu på den där djurlänken att man måste ge ett år innan man får poängen.. Det skulle framgå från början tycker jag!

Tess
2008-11-10 - 19:51:36

Det står ju nu att man ska vara medlem i ett år som givare för WSPA..

Madde
2008-11-10 - 20:21:29

ja men så känns det lite. Förstår inte varför de är så okrångliga med vissa, eftersom vissa får hem bijett efter biljett utan problem medan vissa (som vi ) står stilla, inte får några poäng och inte får något svar i mejl. Näe USCH haha! ja ska säga upp det så fort ja får presentkort hem!

Petite d'Lish
2008-11-18 - 09:50:14

Ser att många försvarare sajten precis som om de vore delägare i den :) Fast det är ändå Gratisbio du "köper" varan av och det är dess varumärke som tar stryk om tjänsten inte fungerar. Företaget borde alltså ha bättre koll på sina samarbetspartner.



Ungefär som när jag lämnade in ett par glasögon för lagning till min lokala optiker. En vecka skulle reparationen ta. Det tog en månad. Varför?



Brillorna hade skickats till Italien och Gucci drog ut på tiden. Min optiker var förmodligen helt oskyldig till fördröjningen. Men det var ändå den butiken jag spydde galla över. För det var där jag lämnade in glasögonen, det var butiken som sade att det skulle ta en vecka...



Att underleverantörer schabblar ska inte kunden behöva lida för.




Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: