GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

shoes you..shoes me

2008-03-20 | 18:58:33 | Avanna konst/design/foto

Ja - då drar vi igång en Påsktävling  då!

I potten ligger denna sprillans nya t-shirt, fortfarande varm etfer ugnen på tryckeriet...

En tävling for you shoelovers out there...men man kan ju inget annat än älska skor..right?

146310-4982

Tävlingsregler: Berätta om dina drömskor! Det kan vara skor du haft, har eller går och suktar efter.... Eller kanske rent av skor som inte finns men so du skulle vilja fanns? Berätta, bildlänka eller gör ett kolagga och maila mig eller publicera på din blogg. Dock är det inget krav att länka till tävlingen i sig, även om jag naturligtvis uppskattar reklamen ( hehe).
Tävlingen avslutas på Påskdagen kl 19.
Tävlingen avskutad - Grattis Therez!
Vinnaren får en en vit t-shirt enligt ovan men får naturligtvis välja storlek: S,M, L, XL.

Kom igen!
Tävla!

Good Klack...ehh Luck...
Kommentera 83 st

Kommentarer
Carro
2008-03-20 - 19:05:51

Jag har väldigt svårt att köpa skor, jag gillar nämligen inte mina fötter. Dock så ser jag ofta skor som jag vill ha. När jag såg dom här så blev jag KÄR. http://carolineblomqvist.blogg.se/1199774987_mina_nya_skor.html#comment

Det fanns bara i en storlek i butiken jag var, så jag köpte dom, trots att dom sedan visade sig vara förstora. Jag gillade dom så mkt att jag köpte ett par till, i en annan butik och en mindre storlek, dock inte bruna utan svarta.

Jag är fortfarande glad att jag hittade dessa skor, jag använder dem nästan varje dag, och för mig som nästan ALDRIG köper skor så var det en stor lycka att hitta dessa.

Kramar!

Mandiz
2008-03-20 - 19:09:20

Jag hade förra sommaren ett par röda ballerinas, med vita prickar. Var nog dom skönaste&sötaste skorna jag nånsin haft. Dom var helt underbara. Sen är jag en sån som faller för utseendet, och inte kvaliteen, så jag kan faktsikt inte berätta om nått annat par, för alla har gått sönder efter 1-10 användningar. Men denna tröjan var ju bara så snygg!

anna
2008-03-20 - 19:09:51

ahhh, min skohistoria är kort; jag har en massa dojor, inte så mycket finskor. För tok för mycket ballerina, men det ska det bli ändring på!
Mina dröm skor är svarta klassiska(såg ett par på wyred som är min dröm!!) och till sommaren skall jag investera i ett par höga sandaler i skinn. Mums:)

Maxine
2008-03-20 - 19:23:13

Mina drömskor är ett par skor jag ägt. De var underbara, om du har sett filmen Percys magiska skor så förstår du. De var inte alls vackra, de var inget känt märke.. de var en kopia av ett par vita converse skor.. men de var som om de var ut o in! Fodret var utanför. Och de var alldeles fransiga, jag hade bytt ut de vita snörerna mot ett par rosa o ett par gröna. När skorna började lida mot sitt slut, alltså lite hål där o var.. och hälen hade jag fått tejpa ihop med silvertejp. Men dessa skor var magiska för mig, var med på en hel del konserter. De fick avsluta sitt underbara liv på Gyllene Tiders konsert i Oxelösund i augusti 2004. Nu har jag hängt upp dem på väggen, signerade av Per Gessle

Frida & Fabulous
2008-03-20 - 19:25:54

Perfekt t-shirt för mig som är skogalen OCH älskar rosa! :)

Jag älskar dessa http://www.mycatwalk.com.au/pages/Resources/louboutin29fc.jpeg

Två hinder dock:
1# De är snoooordyra - jag är überfattig lärarstudent
2# De har hööga klackar - jag är 178 cm lång. Inte perfekt kombo.
Men drömma går ju...

Kram!

Jossan
2008-03-20 - 19:26:43

Mina drömskor vore ett par snygga som samtidigt e sköna men inte apdyra ... finns de ?

Vill gärna vinna den där snygga tröjan !

Kajsa
2008-03-20 - 19:42:57

Mina "drömmskor" skulle vara ett par tuffa gympaskor (gärna av nått märke) som sitter bara på fötterna som man kan gå
med en hel dag utan att få ont i fötter och ben, dom ska vara enkla och ha bra passform och man ska kunna använda dom länge

donnasandra
2008-03-20 - 19:46:25

Då gör jag ett försök då ;-) Mina drömskor är faktiskt ett par 1700-talsskor i rosa silkesbrokad, replikor såklart så jag kan bära dem. De skulle ha en speciell hylla hemma hos mig där de skulle stå när jag inte hade dem på mig. Det skulle kännas annorlunda och orginellt att ha sådana på mig till moderna kläder.

Anonym
2008-03-20 - 19:46:46

Okej mina drömskor ska jag själv uppfinna en vacker dag! Dom ska vara höga pumps helst röda eller svarta. Klacken ska vara smal och dom ska se skit sexiga ut på en! an ska få underbara ben helt enkelt. Men det är inte det bästa vettu! Mina skor ska ha en inbyggd propeller i sig så att om man är helt slut i fötterna efter en dags shopping så kan man trycka på en liten knapp så att de viks ut och man svevar iväg hemmåt. Dessa skor har fördelen att man slipper få skavsår, slipper ah ömma fötter dagen efter och att man slipper byta skor när man är påväg hem från krogen! Nackdelen kanske är att allt fler börja använda dom och allt fler människor blir fetare eftersom dom inte går lika mkt... Men det är skit detsamma haha..

kram!

Emma
2008-03-20 - 19:47:06

jaaa påsktävling, vad trevligt! Gjorde ett inlägg om skor på bloggen idag elelr igår, allt har vart så stressigt. nåväl drömskorna är ju ett par svinhöga, multifärgadeskor gå in på min blogg och se. det är de sk höga gladiatorsandalerna men jag hade önskat att de vore i tan och i gult. Sen är även ett par wedges som framifrån ser ut som gympapjuks helt underbara:D
Äh jag kan inte välja allt med klack är min melodi.
tack för tävlingen , vad glad jag blev både av den, att det e påsk och den blogg design:D
kram

Josephine
2008-03-20 - 19:49:40

Åh, vad roligt :) Idag publicerade jag ett inlägg med ett par nyckelpige-converse. Dom vill jag jättegärna ha :)
Gladpåsk och kramar!

http://bitchtalk.blogg.se/1206032343_sta_converse.html#comment

Julia
2008-03-20 - 20:04:26

Ja, det blev en hilma trevlig torsdag! Hoppas du fick en superdag du med!

lisa
2008-03-20 - 20:11:17

Åh, kommer denna sötsak finnas tillgänglig att köpa senare? :)

Kram Lisa

Fredrik
2008-03-20 - 20:25:38

cool tröja!

Helena Lundqvist
2008-03-20 - 20:29:02

http://www.brandos.se/e_generated/article_2834_0_0_0.asp?extra=&nocache=3%2F20%2F2008+8%3A27%3A13+PM
Där har jag varit in och snurrat ett antal gånger...Jag VILL HA!!!!!Dom e ju bara sååå coola!!

Lisa Nilsson
2008-03-20 - 20:39:58

Jag äger redan mina drömskor. Det enda trista är att jag inte har så jättestor användning för dem för det mesta, men så fort det är läge åker de på. Det är ett par totalt opraktiska men ack så snygga röda klackisar i mocka med 10 cm klack. De har rundad tå och vristrem och färgen är härligt klarröd. (önskar att jag hade ett par svarta med!)

Jag gillar verkligen din blogg och det är den enda jag följer regelbundet. Kul med dina tävlingar efter som dina designer är så snygga! Glad Påsk!

panki
2008-03-20 - 20:45:12

Såg i cosmopolitan att dom hade en tävling där man skulle designa en egen t-shirt. Tänkte på dig då.
Kolla på
http://www.cosmopolitan.se/artiklar/mall1.asp?artikelID=247&kategoriID=2

Emma
2008-03-20 - 21:21:58

Ettpar skitsnygga ballerina, det ärju rena drömmen. Och det går faktiskt att använda på vinterna med. Tänk dig ett par svarta det funkar ju till vilken outfit som helst så underbart :D

anna
2008-03-20 - 22:03:48

Lisa Nilsson: tacg gumman för den kommentaren! kram!

Frida
2008-03-20 - 22:23:23

Åh min drömsko skulle vara en blandning av allt jag gillar på skor (samtidigt som det absolut inte skulle få se över spexat eller fult ut).
En öppen tå är snyggt, slingback lika så och kilklack eller bara vanlig klack är gudomligt.
En snygg lack färg som svartglänsande är grymt eller bara en härlig röd färg (kanske i mocka?).

Jag har inte hunnit min drömsko ännu, men när man är 13 bast har man många år kvar!

Här är min länk, lånade din bild!
http://fridar.tjejsajten.se/blogs/215592/fylla-ut-garderoben--perfekt-pris-.htm#WriteComment

kram!

lejla
2008-03-20 - 22:46:36

Designers, Louboutins, ja pumps i all ära men inget, vekrligen INGET slår mina lika älskade som uttjatade Chucks ( Converse All Star , Chuck Taylor). Det är pinsamt att erkänna, men under åren som gått och efter varje nyinköpt par som inhandlats efter att helt ha tvättat ur och slitit ut de gamla, känns det som att återse en gammal vän. De har varit med mig i alla väder: jag kommer aldrig glömma mitt första röda par som jag fick i sexårspresent. Inte heller kommer jag glömma mellanstadiets försök att vara unik, dvs trä svarta skosnören som kontrast på det färgglada paret (något som snarast blev unikt när hela skolan använde sig av kneper) eller när partyåldern nåddes, och det var lätt att packa ner dem i väskan för att på hemvägen behandla pumps-svullna fötter. Jag har ägt många par, men "sexårsandan" har levt i dem alla. Som sagt, en kär vän, de där chucksen.

Tack för en go blogg :)
/L

Sussie
2008-03-20 - 22:50:20

Som alltid ger jag det här ett försök!

Här är mitt lilla bidrag :) http://stringbeanjean.blogg.se/1206049772_shoes_me_dear_easterb.html

ha det bra, kram

daloatf
2008-03-20 - 23:16:20

Jag vill gärna vara med i tävlingen. Har gjort en egen drömsko som finns i min blogg på denna adress http://daloatf.blogg.se/1206042024_min_drmsko.html. Jag valde ett par vita tygskor med blåa blommor för att jag skulle vilja ha ett par tygskor som var lite speciella och jag har inte hittat några som varit det. Mina drömskor har blåa blommor som kommer att sprida glädje och färg till ett par annars helt vanliga skor. Dessa på sommaren till en snygg klänning. Kan det bli bättre... Lägg också märke till hjärtat på skon. Det här är som sagt min drömsko!

lovisa
2008-03-20 - 23:24:31

Jag har börjat fantisera om typ metallicrosa gummistövlar, MC-boot modell med platå och gult foder. Låter sajkat. Men det vore nog rätt häftigt!Här är ett litet kollage:
http://lovisasord.blogg.se/images/my_shoes_1206051824.jpg

leopardia
2008-03-20 - 23:33:44

mina drömskor är de som carrie har på sig på sin date med mr big och som avbryts för att miranda ska föda och som mirandas vatten går rakt ovanför. jag vill alltid säga att de är dior, men jag har för mig att jag har för mig att jag varje gång fått banna mig själv för att det inte är det... men ja, jag vet att du vet vilka jag menar.
glad påsk och kram på dig!

Bim H-D
2008-03-20 - 23:40:03

Ja, min bild i bloggen säger väl mer än tusen ord, eller? Orsaken till att jag behöver skor - även om de sitter på en t-shirt, suck... Och de på bilden ÄR dessutom MINA älsklingar, suck... hjälpvarning var det där ja... och vem vill gå runt och frysa i sommar - svensk sommar du vet - behöver även tshirt då, jö... och med HÖGA klackar... ja, det BÖR jag INTE gå i säger farbror doktorn... eller herr sjukgymnast, no-no-no-läge där... Synd om vissa, eller hur? ;)
Må så gott... värmländskan Bim, som alldeles nyss hade kraschad blogg efter senaste inlägget och... säkerligen har det än, eftersom jag inte okat leta kodningsfel, bläää... less...

S A N D R A
2008-03-21 - 00:09:40

jag älskar skor! och älskar man skor så.. är ju inte ens sko kollektion komplett förräns ett par louboutin har sin fina plats i sko hyllan. visst, nu är jag alldelles för liten för att hoppa rundor med 12 cm klackar, risken för att se otroligt ful ut finns. men.. när jag blir stor så! kosta vad det kosta vill, ska jag ha ett par röda sulor.

i mina drömmar!
tur då att skorna på tshirten är så snygga! ;*

http://www.net-a-porter.com/Shop/Designers/Christian-Louboutin/Shoes

Åsa
2008-03-21 - 00:55:05

Jo då, magen blev bättre framåt kvällen. Har dock haft några små mindre bakslag sen dess, den är lite knasig för tillfället...
Men här kommer mitt bidrag till din tävling:
http://augustibarnet.blogg.se/1206051464_mina_drmskor.html
Puss

Sofie A
2008-03-21 - 09:32:56

Ett par skor som är sexiga med höga klackar..svarta och som ändå trots klacken är sköna att gå i.. drömmer,,, hoppas de finns.

http://tavlingsdax.blogg.se/1206088219_vinn_tuff_tshirt.html

Sara
2008-03-21 - 09:38:13

Åh jag vill gärna vinna denna tröjan..

Då ska jag berätta om ett riktigt skofynd jag gjorde för ett par veckor sedan.
Jag har haft megadålig ekonomi det senaste året och även att man inte har pengar till det suktar man ju efter nya skor..
Jag har varit på jakt efter pumps, ville verkligen ha ett par snygga pumps o strutta runt i när det kommer bli soligt o fint.. Men att köpa ett par till fullpris har varit ett stort Nej. Men sen hittade jag ett par megasnygga pumps på second hand! Jag som aldrig i mitt liv gått o handlat på second hand! Dessa underbara lackpumps med en rosett framtill var helt supersöta..o precis min storlek.. Gissa priset.... 30 kr! :D
Här är bild på dom : http://fabulousprincess.blogg.se/1205176901_vintage_skor__fyndat.html#comment

Hoppas nu jag vinner denna fina tröja att matcha... ;)

Ha en bra dag!

Ema
2008-03-21 - 10:16:32

Mina favoritskor är från Italien som jag köpte när jag var 5 år, för 10 år sedan.
Jag minns inte mycket av själva köpandet av skorna, men när jag skulle gå till skoaffären gick jag förbi en stor blommbuske, och då minns jag att jag lagade en blomma i håret.
De är svarta lädersandaler och var jättebilliga.
Jag använde dem tills de var för små, överallt, bröllop, stall, stan osv. Nu är det min lillasyster som använder dem. Men även fast de är mycket andvända så är det inte en skråma på dem.
När de är för små för min lillasyster lägger jag dem på min hylla!
Nostalgi kallas det.

Linda
2008-03-21 - 10:18:07

Mina drömskor köpte jag faktiskt på rea på topshop i somras. Dom var en halv storlek för liten och det sista paret så även om jag bara hade lite pengar kvar den månaden skrapade jag ihop det sista jag hade och lånade lite pengar från en kompis för att köpa dom. Det var ett par låga tygskor, somriga men skulle funka till hösten med. Det var massor med tjocka pilar på i alla möjliga färger, grön, lila, orange.. Jag blev jätte glad så fort jag tittade på dom. Tyvärr så glömde jag dom på tågstationen precis innan jag åkte hem och sen dess har jag gått och saknat dom. Det var dom perfekta skorna, sköna att gå i och gjorde mina ben och fötter snygga :)

elin
2008-03-21 - 10:25:37

mina drömskor hittade jag på myrorna i vintras. bruna med klack. dessvärre var de en halv storlek för stora och jag hade inga pengar löst för att köpa dem. jag ångrar detta än idag, för jag har inte hittat några skor som kompleterat dem och jag går fortfarande omkring i mina fula converse

Linn
2008-03-21 - 10:27:48

Med dessa skor: http://www.shoewawa.com/burberry-sandals.jpg

Hade jag varit den lyckligaste männsikan på jorden! Dem har allt jag kräver: Hög klack. Oh vad jag skulle varit lycklig med dem!

Jenny
2008-03-21 - 11:03:07

mina drömskor är rätt enkla. ett par söta sommar skor med liten klack (som inte skaver) och lite detaljer :)

EmmahSusanna
2008-03-21 - 11:20:49

Min skohistoria är inte låg alls; Jag drömmer om ett par svarta, skyhöga Louboutins :)

Fashion Gossip
2008-03-21 - 12:12:11

Mina drömskor. Oh ja, jag vet vilka

Lotta
2008-03-21 - 14:22:31

Jag har faktiskt turen (för en gångsskull) att ha köpt mina drömskor. Det är ett par väldigt fina högklackade blåa klackskor i lack med snörning där fram. Dom är perfekta på alla sätt och passar till nästan allt!

Hanna
2008-03-21 - 14:55:26

Mina drömskor är dem till vänster på länken, boots från Rizzo. Jag är annars väldigt diskret med skor och har inte några par som är utstickande med klara färger, men dem här skulle jag verkligen inte säga nej till! Jag älskar färgkombinationen och klacken på dem!

http://fashionholic.blogg.se/images/fashionholic_loves_colours_1193072597.jpg

madde
2008-03-21 - 14:57:02

Jag faller väldigt sällan för skor. Nästan aldrig..
Men ett par jag fick/köpte för sisådär 8 år (när jag var ungefär 7-8år) sedan är några jag i princip hade på mig dygnet runt tills mamma slet av mig dom och tvingade mig köpa nya. De var turkosa tygskor och egentligen inte särskilt snygga. Men jag var stolt över dom, för de hade en läskigt tjock sula & det var ju det som var inne på det glada nittiotalet. Saknar såna skor ibland. Du vet, som ger världens färgklick till den numera snötävkta stan. Som din tröja! Rosa liksom. WOW!
kramar

m
2008-03-21 - 16:11:50

jag ser att många har svarat på frågan om drömskon med långa inlägg. jag har världens otur när d kommer till tävlingar så jag tänker inte lägga ner energi på påhittade historier om skor så jag säger bara, min drömsko är skon som kan ta mig hur många mil som helst, utan skoskav, och som i slutet av dan fortfarande får mig att känna mig skitsnygg.

Lovisa Fjellet
2008-03-21 - 17:04:34

Högklackat är gudomligt snyggt, om jag ändå kunde gå i
sådana... Det finns ett par svarta pumps med röd skyhög klack som jag sett i en massa bloggar, men nu kommer jag ju inte på märket..Om jag ska hålla mig till sånt jag kan gå i så älskar jag converse, och mc-bootsen från vagabond som jag tänkte buda hem från tradera, men då ville inte skoldatorerna tillåta tradera så det blev inga skor :(

anni
2008-03-21 - 17:45:44

Detta par skor vill jag ha just nu: http://knasanni.tjejsajten.se/blogs/161142/puma-skor---.htm#WriteComment

Röda(min favoritfärg)och helt galet söta. Men de finns inte att köpa i Sverige så vitt jag vet. Får fortsätta drömma om dem!!

Hoppas jag vinner den ursnygga tröjan! Ha en jättebra påsk, kram!!

Louise
2008-03-21 - 17:47:33

I vintras införskaffade jag ett par snygga, svarta boots som jag trånat efter ett rejält tag. Prislappen var 1900 kr, lite väl mycket för min lilla budget, men jag tänkte: "Äh, man lever ju bara en gång", och så slog jag till på dem. Gud, vad vackra de var! När jag öppnade skokartongen hade jag samma känsla som alla nyblivna mödrar beskriver när de tar emot sin nyfödda för första gången. Jaa, precis så kändes det! Som om jag var nykär och såg karl min i ögona! I början vågade jag knappt använda dem, skorna, alltså. De kändes så exklusiva, och jag var såå rädd om dem. Vågade knappt låta de sova bredvid mig på kudden, för tänk om jag skulle drömma att jag var en hund som skulle bita sönder en tuggleksak? Det var och är fortfarande mina absoluta drömskor! (8 Älskar de så pass mycket att jag nästan nobbar våren som är påväg. Vill ju gå i mina drömskor ju... Trevlig Påskhelg (:

[email protected]

Izabelle
2008-03-21 - 18:21:10

http://honizabelle.blogg.se/?c=1206119969

Där är mina drömskor! Enkla, eleganta, lätta att matcha och helt...helt underbara!

Den t-shirten + de skorna =perfect match;)

Josiee-shoeaholic
2008-03-21 - 18:24:21

mina drömskor? Åh raring, dom står kvar på en skohylla i New York, skyhöga 10 cm klackar, perfekt modell med öppen tå, delikat djupblå färg och passformen, dom var bara som skapta för mig, varje morgon när jag passerar skohyllan tänker jag, där skulle dom stått dessa skapelser från himmelriket, men ack nej dom vandrar antagligen omkring på någon lycklig donna i New York och inte på lilla mig i Sverige, oh life is tragic sometimes..

(ps länkar inte till tävlingen men på annat sätt )
http://josieeme.blogg.se/fashion/1206119786_oh_you_people_make_my.html

Erica
2008-03-21 - 18:36:00

hejsan
När du skrev "Det kan vart skor du haft..." kom jag och tänka på ett par skor jag hade när jag kanske gick i 7:an. Jag tyckte inte att det fanns några anadra snygga skor, så varje gång jag köpte nya skor köpte jag likadana, fast med olika förg på loggan !! Så innan jag kom på att det "faktist" fans andra snygga skor stod jag där med 3 likadana skor (fast olika färg på loggan) !!! dessa skor var lite sportiga platta skor som gick att köpa på Stadium vet jag :D Kan inte påstå att det är mina drömskor, men de var det definetivt då !!!

Sandra
2008-03-21 - 18:41:57

Ja, mina drömskor. Det måste vara ett par skor jag inte kan hitta nånstans, så jag får nog ta och uppfinna sånna själv! Ett par röda snygga lackpumps, dom jag har hittat har alltid haft en ca 9 cm hög klack och det alldeles för högt för mig. Tanken är väl att man ska kunna gå i sina skor. ;) Pumpsen ska inte ha ngt spänne eller annat krafs, bara enkla man bara sätter ner foten i. Dom hade fått mina små korta ben att se så mycket längre ut. Det hade vart perfekt!

Linda (åt Isabel)
2008-03-21 - 18:46:29

Jag vill vinna den här underbart snygga tishan som present till min rara väninna Isabel ("Belle"), hon skulle verkligen älska den.

Om du följer min blogg kan du läsa om hennes hjärtekross på senaste tiden under rubrikerna "SATC in real life" och hur hon på grund av detta dessutom gjorde bort sig fatalt på jobbet. Så en parantes är att hon verkligen är värd att muntras upp - och dessutom fyller år om några veckor.

Nu till motiveringen: Isabel har alltid haft krångel med skor. Hon älskar sexiga skor med höga klackar (speciellt eftersom hon bara är 153 cm!) men har storlek 35. Följdaktligen finns nästan aldrig hennes drömskor i rätt skostorlek.

I somras hade hon sin första stora konsert. Det var i Kungsträdgården/Sthlm och "alla" skulle komma. Media, familj, vänner, ex och fans. Isabel hade riktig panik för hon hittade absolut inga skor som matchade hennes scénkläder (som var fastställda då de skulle matcha hennes fyra dansares).
Speciellt svårt var det att hitta några som matchade, fanns i strl 35 OCH gick att göra avancerad koreografi i. Dagen innan spelning ringer hon mig från en butik och låter som om hon vunnit på lotto. "JAG HAR HITTAT SKORNA!!!". Med barnslig förtjusning berättade hon detaljerat om de läckra högklackade stilettskossingarna som var stabila nog att dansa i tack vare massa snygga remmar. Hon gick in dem hemma under natten och dagen efter dansade hon fram i dem på scénen mycket galant, ingen vurpa! (puh!) Dessa var hennes drömskor på flera vis alltså!

Jennie
2008-03-21 - 18:50:03

Pga min längd (177 cm) så klarar jag inte av att gå i högklackat - eller klart jag klarar av det men det är inte så kul att bli 190 cm lång ;P Men mina drömskor var ett par skor jag hade i somras. De va ballerinaskor med döskallar på. Jag är helt såld på döskallar så jag älskade dem! Plus att det var otroligt sköna för att vara ballerinaskor så jag hade dem på mig i stort sätt hela tiden. Nu har dem dock gått sönder (väl använda som sagt) och jag får väl hitta nya :(

Emelie
2008-03-21 - 18:58:31

Ja,jag skulle verkligen vilja kunna ha klackiskor som inte har spännen ! Jag har aldrig kunnat haft ett par klackiskor utan spänne för det flippar när jag gå då, vilket verkligen inte är kul !
Skulle vilja ha några av dom där 3 klackiskorna utan spännen,min dröm !
http://keepdreaming.blogg.se/1206121340_snygga_skor.html#comment

Amanda
2008-03-21 - 19:00:18

Jag har ksk inte direkt några drömskor, jag har bara ballerina skor som "fin skor" , eftersom jag inte gillar mina fötter och att jag aldrig hittat några fina skor med klack, vilket jag vill kunna ha!

Men nån dag ska jag shoppa massor av snygga skor, bara dom är sköna o sitter bra, både skor till fest o vardag..

Snygga tryck du gör på kläder btw! ;D

linda
2008-03-21 - 19:34:51

En dag ska jag designa mina egna skor men ideerna måste komma först men tills dess kommer jag vilja ha dessa
http://klockanlinda.spaces.live.com/blog/cns!1F654E8AB2A442C2!431.entry

Vendela
2008-03-21 - 21:03:10

Vill ha nya skor varje dag! Drömmen just nu ärett par gula ballerina med söta rosetter från Forever21! De du hade på din T-shirt var också jättefina, var fick du din inspiration ifrån angående skorna?

Linnea
2008-03-21 - 21:26:45

Skofantast är jag verkligen men har svårt att hitta skor!
Vill ha som en pump fast de ska vara med en klack på kanske 4 cm. Det ska vara undefär som dessa skor: http://www.dinsko.se/Dam/Modeller/Ballerinor-och-pumps.aspx?art=233189 fast med klack dåra!

Nea
2008-03-21 - 21:37:05

måste säga att jag tycker du är duktig som ska orka dig igenom hela den här högen med drömmar om de perfekta skorna. och för att få dig att läsa lite till så måste jag ju såklart lägga till mina ;)

det jag allra mest skulle vilja ha i skoväg är ett par enkla svarta balleringa. lätt match att hitta tänker nog de flesta, men icke! jag har vänt upp och ner på stora som små affärer, dyra exklusiva boutiqer som billiga kedjor och ingenstans finns ett par fina, enkla svarta ballerina i skinn med en söt rosettdetalj eller liknande!

hoppas du får en fin kväll så ska jag fortsätta min jakt i nätaffärernas värld..

Kristin
2008-03-21 - 21:54:58

Hej! Jag har alltid älskat gummistövlar, det som är så underbart nu är jag kan känna mig riktigt inne och inte som jag nyss kom från fisketuren eller trädgårdslandet (gillar det med men...)Tänk dig dessa ljuvliga stövlar http://www.have2have.se/product.asp?product=2869&sub=0&page=1 ihop med din underbara t-shirt WOW säger jag bara. Glad Påsk och Tack för en underbar blogg!

Joohanna ´
2008-03-22 - 00:17:56

En bild säger mer än tusen ord:
http://www.thebudgetfashionista.com/images/StripedPumps.jpg

Jag bara älskar dessa underbart söta skor :D

Anna
2008-03-22 - 00:42:12

Mina drömskor är ett par jag precis fått i min ägo. Har letat efter dom i över 2 år sedan jag såg en tjej med sådana skor på stan.! Har kollat i varenda butik båda på nätet och i stan men aldrig hittat dom. För nån vecka sedan gick jag in på tradera och förstå min lycka när jag hittade dom, exakt dom jag letat efter och inga bud lagda så dom blev mina :) Det är ett par stövletter, med ganska lågt skaft och snörning fram. Jag är otroligt nöjd och stolt över dessa och jag kan verkligen säga att det är ett par drömskor, eftersom jag ansträngt mig såå mycket för att få dom. :)

Amandaa
2008-03-22 - 11:23:26

Mina drömskor är ett par svarta pumps med röd baksida...:)
Dom är otrligt snygga har letat jätte länge man kan inte hitta dom!

snadder
2008-03-22 - 12:25:49

Skorna från Diors nya kollektion. Ohhh my god så snygga!!!! Går inte att länka till dem men de är de snygga lite dalmatinermönstarde med en delad hög klack och ett hål igenom.. Sååååå snygga=) har lagt utbild på den på min blogg fast då är de oranga. puss

Emma
2008-03-22 - 14:30:34

Jag har länge letat efter ett par högklackade sandaler där "remmarna" ska vara beiga eller ljusbruna och klacken ska vara i mörkt brunt. De ska vara ca 8-10 cm höga och väldigt bekväma. Vart finns mina skor?! Jag vill ha de!

[email protected]

Sofi
2008-03-22 - 14:42:14

Jag hade ett par svarta klackeskor med ett "pussmärke" under skon. Men sen en gång for vi utomlands och jag hade med mig mina skor till stranden, när jag kom upp ur vattnet hade någon tagit mina favoritskor och sen var min semester förstörd.

Dragana
2008-03-22 - 16:54:43

Mina favorit skor har inte gjorts än, i alla fall inte vad jag vet. Jag vill ha ett par platå, svarta pumps, runda där framme och släta fina linjer, inget komplicerat, bortsett från stooor rosett på baksidan. Och det är viktigt att platån biten är klarröd och även insidan av skon.
Men en bild säger mer en tusen ord. :)
Så spana in de här.
http://iseedee.blogg.se/1206201011_tvlar.html#comment

Joana
2008-03-22 - 19:14:02

Mina drömskor är ett par peeptoes i mjuk skinn, gärna skyhöga och där bak ska det vara en stor rosett också den i svart. :D

Jannica
2008-03-22 - 20:56:25

Med risk för att låta tråkig så måste jag svara att jag drömmer om ett par klassiska Christian Louboutin läderpumps med hög klack och röd sula. De passar verkligen till allt och är tidlösa, men ack så dyra... *drömmer*

Sandra
2008-03-22 - 21:07:42

Najjs tröja! Den hade passat fint i min samling av dina tröjor! :) Mina drömskor har jag haft, det var mina första märkesskor, nämligen ett par neongröna/ärtgröna Björn Borg sneakers i lack! Haha! Gud vad jag älskade dom skorna!

Sandra
2008-03-22 - 21:21:26

Jag bara älskar de här topshop skorna: http://www.topshop.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?beginIndex=0&viewAllFlag=&catalogId=19551&storeId=12556&categoryId=74413&parent_category_rn=42358&productId=561440&langId=-1

Anledningen är för att de är så anorlunda! Har aldrig sett sådana tidigare. Innan så skulle de klassas som slampiga, men nu är dem sexiga. Hoppas att du ocå tycker om dem. :)

Sandra
2008-03-22 - 21:22:33

Ville också bara säga att jag verkligen älskar dina grejer! Åh, du är så uppfinnig. :)

Therese
2008-03-22 - 22:02:42

Mina drömskor är nog de jag har nu, de är perfekta til l max och jag vill inget annat än att använda dem varje dag. Men måste låta det vara, låta mig själv sukta till helgen då jag kanske, bara kanske, kan använda dem. För vad vore det om de vart slitna? Ett par höga pumps med svart färg och lite räfflat i färgen, och brunt under. Gosh, går inte att förklara.

Jessica
2008-03-22 - 22:16:17

Sjävlklart är jag med och tävlar :)

Mina drömskor är ett par klackskor. De ska vara lila vid hälen, sen ska de vara rosa neråt tån. Alltså ska de vara droppfärgade.
Och i sulan innuti skon ska det vara glitter och så ska det stå med lite kursiv text "I Love You".

Har aldrig sett ett par sådana skor, men det kan väl kanske bero på att de endast finns i mina drömmar :)

Yasmin
2008-03-23 - 00:18:26

Mina dröm skor, ett par klackar i candy coated red... som godis på fötterna.

Hang
2008-03-23 - 03:39:52

Åh åh åh, jag vet precis!
De ska vara pums, lätta att gå i snygga, fräscha!
Enkelfärg, med små synliga detaljer.
Ooh prefect.

Jacqueline
2008-03-23 - 10:51:15

Jag gör väll som alla andra? Deltar i dne här lilla påsktävlingen :D
Jag är inte den som är bäst på att berätta och beskriva, och jag är vekrligen inte bäst på att painta i paint haha! Men här får du ändå mitt bidrag... i bild,paint form ;)
http://jacquelinnie.blogg.se/images/jacquelinnie_1206265816.jpg
GLAD PÅSK & kramkram/ Jacqueline

malin
2008-03-23 - 11:53:55

det ska vara lagom klack, lätt att gå i - drömskor måste ju vara bekväma. Ljusrosa, lite gameldags nyans, typ som den som du har som bakrund fast mer rosa. Gärna ska dom vara lackiga och det ska vara pumps. sen så ska det vara en rosett på som helst är vit elr också rosa. Man ska kunna ta bort rosetten om man inte vill att det ska vara mindre gulligt.

Vill man inte att det ska vara för "fint och gulligt" så kan man ha stuprörsjeans och nån cool jacka och varför inte DEN SNYGGA T-SHIRTEN men skorna på som du lottar ut. Skulle ju vara perfekt!

Hoppas jag har nån tur nu då, kram!

Rebecca
2008-03-23 - 15:29:40

Ett par röda lackpumps med öppen tå till min balklänning i juni... Har tyvärr inte hittat dom än. :(

Ha en bra dag!

Emma
2008-03-23 - 17:08:45

Jag älskar skor i alla former och färger. Pumps, ballerians, tygskor, sandaler. Allt är underbart. Men mina absoluta favortiskor just nu är mina fotbollskor. Mina nya underbara fotbollskor. Det låter säkert roligt, men spelar man fotboll så förstår man. Jakten på dom perfekta skorna finns där med, som att hitta dom perfekta ballerinaskorna. Jag har iallafall hittat mina favoriter nu :)
http://m0e.blogg.se/1205244234_nya_skor.html

Carlotta
2008-03-23 - 17:55:49

Mina drömskor är dom du har ritat på din T-shirt. Dom skulle jag vilja ha!

Johanna
2008-03-23 - 18:20:12

Det här är nog mina drömskor just nu:

http://www.asos.com/Asos/Punched-Peep-Toe-Platform-Shoe/Prod/pgeproduct.aspx?iid=232587&cid=4172&clr=Black&Rf-100=Heeled%20Shoes&sh=0

Eller drömskor och drömskor, jag tänker sluta drömma och helt enkelt beställa dem :)

Linda
2008-03-23 - 18:25:48

Jadu mina drömskor hittar jag alltid på Asos.com o idag så var det dessa som jag bara måste ha,men denna månaden kommer det inte finnas en spänn över tyvärr=(Så dom får snällt vänta..kanske kan man vinna en t-shirt för att bli på bra humör igen=)

http://www.asos.com/Shellys/Shellys-High-Peep-Toe-Cross-Front-Shoe/Prod/pgeproduct.aspx?iid=265679&cid=4172&clr=Black&Rf-100=Heeled%20Shoes&sh=0

Anna
2008-03-23 - 18:31:26

Mina drömskor är ett par klackeskor med skyhöga klackar som inte klämmer någonstans och som inte får mina trampdynor att kännas som att de håller på att brinna upp! Tänk om något sånt fanns! I wish! Hoppas du får en mysig kväll! Kram

Anonym
2008-03-23 - 19:09:00

mina drömskor är ett par reebook som är svarta jätte sköna jag vet att jag är 8 minuter försenad

URL: http//nicolebambi.blogg.se

Fatma
2008-03-23 - 19:18:33

Drömskon är nåra jag har sett.. dom är pumps men är som ballerina också.. (A) haha lite konstigt, men dom är sjuuuukt snygga.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: