GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

En lantis upplever Stockholm Fashion Week..

2008-01-28 | 23:30:36 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

Jag är megatrött efter denna dag som jag trodde skulle börja lugnt då jag gick upp i god tid men som ganska snabbt blev kaotisk.
Det var meningen att jag skulle ta en buss mot Skövde klockan 08.45 som skulle vara framme kl. 09.20 och mitt tåg mot Stockholm skulle gå 09.29.
Jag klev ur sängen klockan 06.58 och klockan 07.16 ringer min mamma och säger att jag verkligen inte borde ta den där bussen klockan 08.45 då den linjen/bussbolaget kan vara kvarten-20 minutrar sena.
Illamåendepanikochbeslutsdilemma cirkulerade i min hjärna - skulle jag chansa ändå eller skulle jag skynda mig utav bara helvete och ta bussen kl 07.50?
...
Klockan 07.51 satt jag på bussen.
Klockan 08.01 ringde mamma. Hon sa åt mig att köpa mig en modetidning på Pressbyrån när jag kom fram i Skövde eftersom jag nu skulle få vänta i en timme innan tåget gick. Hon skulle bjuda mig på den.
Jag köpte två.
Så jag satt vid ett fikabord i en timme och läste Vogue och missade nästan att tåget kom in på perrongen..Min fot hade somnat så jag bröt nästan högervristen när jag skulle resa mig.
Sen väntade en låååååång tågresa på 3 timmar och 24 minuter.

Väl framme i Stockholm var jag klockan 12.53 och klockan 13.18 hade jag fyndat en tröja på Monki för 62.50 kronor och styrde stegen mot Berns.
Utanför Berns var det köer men jag traskade in och agerade förvirrad bonnläpp och frågade en mycket trevlig tjej med en Stockholm Fashion Weekgrej runt halsen hur det hela funkade och hon pekade mot en dörr till vänster där LiseLotte Westerlunds visning skulle börja klockan 14.00.
Till höger var det som ett litet fik där jag trodde att endast "viktiga" människor fick vara tills jag på ett nördigt sätt åter frågade den snälla tjejen om jag också fick gå in.
Det fick jag.
Så klockan 13.37 stod jag och sörplade en kopp te för 30 kronor mitt framför systrarna Fahrman...Fan vad liten och petite den där Sofi är! Så titade jag till höger och där stod en 3 meter lång Nora Strandberg och lite längre bort satt en åldrad men fortfarande handsome Pontus Gårdinger.
Klockan blev över 14 och det bildades kö och jag hamnade bakom Ebba von Sydow och Quetezala men vågade inte säga hej...fast varför skulle jag? Känner ju inte dom...
Väl inne i rummet för modevisningen så fick jag ett glas champagne i handen och kände mig mer bortkommen än nånsin. På reseverade press - och V.I.P-platser stod det stora snygga goodieboxes - yes goodieboxes och inte goodiebags och det såg så lyxigt ut.
Jag blev tillsagd att ställa mig nånstans längre bak åt sidan...Jag gjorde det men sen flyttade jag på mig lite granna och vips så sade en till mig att sätta mig på en av de där lyxiga platserna...snett bakom Ebba..och en goodiebox var min!
Sen startade showen och snyggt , svart, vitt, dramatiskt....men HJÄLP! Vilka magra modeller! Fick lust att ringa efter hämtpizza när jag såg dem.
146310-4234
(illustration: jag själv)

Visningen var över lika fort som den började och sen trängdes man ut ur rummet bara för att påbörja ny köbildning till Sandra Backlunds visning. Hamande bredvid nån bloggerska jag inte kände igen men hon pratade om sin bloggmanager och att hon fyndat nån typ av väska samt lite prat om Elle-galan..ja hon pratade i telefon alltså..jag tjuvlyssnade inte..ty vi stod packade som sillar...

Inne i rummet för Sandras visning så blev jag tillsagd att gå uppför en trappa och sätta mig för att beskåda visningen men väl uppe, ovanför trappan så såg jag inte ett jota så jag klampade nedför trappan igen och bad till gud att jag inte skulle snubbla och återigen var det en som sa åt mig att jag skulle sätta mig på en "press-plats"..och jag hamnade bredvid Frida Fahrman och återigen kom småstadstjejen fram i mig
 " Öhhh ehh heje - du är Frida Fahrman va? Jag tycker atte atte atte att du ehh skriver bra!"...
Och jag vet inte ens om jag läst nånting av vad hon skrivit..?

146310-4235

(foto: jag själv)

Sandra Backlunds visning var lite mer "normal"..om man nu kan kalla kortkorta stickade saker med hål i och trosor till normalt..men det var härliga former på det stickade, lekfullt och inspirerande.

Skulle ha beskådat Carin Westers visning klockan 16..men där stod jag med goodiebox och goodiebag samt min egna tunga väska och svettades och allt var ju redan försenat och tåget hem gick klockan 17.10..så jag struntade i sista visningen.

Japp..det var min denna bloggerskas första ( och sista?) upplevelse av Stockholm Fashion Week..
Kommentera 18 st

Kommentarer
Juliana
2008-01-28 - 23:53:48

Goddiebox OCH bag. Nu blev jag avis. Du måste visa vad som var i dem! Kraaam

DONNASANDRA
2008-01-29 - 00:51:06

Åh vill precis som Juliana se innehållet ;-) Hoppas du får sova ut imorgon! Natti

Käthe
2008-01-29 - 00:52:04

Hihi, det är nog bra att känna sig lite bortkommen ibland. Helt underbara beskrivningar. Önskar att jag också hade kunnat gå på lite visningar. Men det känns nästan som om jag varit där nu.

Mathilda
2008-01-29 - 00:59:16

Vart kan man handla från din kollektion? :)

anna
2008-01-29 - 04:30:02

häftigt! vad var det i dom där goodiebagsen?

Mia
2008-01-29 - 06:13:25

Låter spännande! Precis så bortkommen kan jag också känna mig ibland, i vissa sammanhang. Kul skrivet!

JOSEFIN
2008-01-29 - 08:09:38

vad kul du verkar ha haft det gumman!

Marie
2008-01-29 - 09:27:07

snygg illustration!

vet hur det känns, det där när foten somnade. En gång höll jag på att vrida knät ur led när jag försökte resa mig upp med en somnad fot, sånt är läskigt.

Sofia
2008-01-29 - 10:39:49

"...tills jag på ett nördigt sätt åter frågade den snälla tjejen om jag också fick gå in."
Haha, vad söt du är! Själv tror jag att jag skulle vänt i dörren av rädsla för så många (självutnämnt) "coola" människor samlade på samma ställe.

Är också väldigt nyfiken på goodieboxen och goodiebagen.

Sassy
2008-01-29 - 10:50:07

Oj, vilken spännande dag gumman!
Och du skriver så roligt och medryckande.

kram

Sara
2008-01-29 - 15:04:57

haha jag tycker du skriver såå skönt :P
Du måste fota o visa vad som fanns i goodiebagen o boxen ;)

Angelica
2008-01-29 - 17:14:51

Låter som du hade en spännande dag ;)

Julia
2008-01-29 - 19:20:17

gud vad kul för dig!lite avundjsuk är jag allt.

J E N N Y
2008-01-29 - 19:59:24

Låter minst sagt som en spännande upplevelse :)
väldigt fin bild också!

ronnie
2008-01-29 - 22:03:18

nu får du ju förklara dig lite...hur kom det sig att du åkte iväg sådär nu och ska du inte komma tillbaka imorgon??? jg hänger inte med i svängarna

Miia
2008-01-30 - 15:13:52

Vad roligt att ha varit där & sett allt live! Vad fanns i goodieboxen nu då? Tell us!

Sminkan
2008-01-30 - 18:04:36

Skönt och distanserat skrivet! Jag gillar din blogg!

Nikolaimolly
2009-11-19 - 08:20:51

I like this site. Keep it up!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: