GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Wanna have some passion in your life?

2008-02-17 | 14:01:26 | Avanna konst/design/foto

Då så!
Då drar vi igång en ny t-shirttävling för er t-shirtvinningssugna där ute!

Denna gång är det denna t-shirt som står på spel:

146310-4519
(foto/design: jag själv)

Strl Small/36, 100 % Bomull och värd 249:-

Dock har den ju en liten defekt - den har ett milimetetstort hål på baksidan, 10 cm ovanför nederkanten som jag kommer sy ihop med ett stygn. Syns egentligen inte men kan ju heller inte sälja en defekt t-shirt.
Bättre att nån får vinna den istället.

För att tävla vill jag att du i detta inlägg lämnar en kommentar om vilken karaktär i en romantisk film som du helst hade velat spela själv och varför?
Ni får gärna länka/tipsa om tävlingen i era egna bloggar men absolut inget tvång och ni får gärna låna bilden på t-shirten. Nya kollage om hur ni skulle matcha denna t-shirt bäst vore också roligt =)
Tävlingen avslutas tisdagen 19/2 kl 19.00
Tävlingen avslutad. Grattis Johanna!
Kommentera 115 st

Kommentarer
HELENASCITY
2008-02-17 - 14:12:33

fin den var!

Venus
2008-02-17 - 14:14:32

Kate Winslet, i Titanic. den filmen är verkligen så underbar och jag är alltid lika avundsjuk på henne när hon blir omfamnad av Leonardo. om ändå man själv skulle få kunna vara med om någonting liknande någon gång... haha fast då menar jag inte hela Titanic händelsen utan mer kärleken mellan dem två. älskar den filmen. lycka till allihopa puss puss

katrina
2008-02-17 - 14:18:51

Jag skulle lätt vilja spela Baby i Dirty dancing!
Älskar dansan och tiden då de levde... Hon blir kär i en liten bad boy på sommarn och dom dansar i vattnet! Speciellt skulle jag vilja vara med i scenen när Baby sitter intryckt i ett hörn och ser ledsen ut och så kommer han och säger "No one puts baby in the corner!" sen tar han henne därifrån och de dansar :D såå najs! Min favorit film kan se den många gånger i rad utan att tröttna!

kram!!

S A N D R A
2008-02-17 - 14:28:48

Wiho en till tävling.. hm såg att någon redan hade skrivit om kate winslet i titanic.. så får väll komma på en annan istället!
Jag tänkte först på lady & lufsen. Den romantiska scenen skulle väll vem som helst vilja vara med i ? Han bjuder med henne till en mysig resturang, natt promenad genom parken och live romantisk musik!
Visserligen är det en tecknad film så det är kanske lite svårt att spela henne? Men med lite fantasi hehe .. ja det är mitt bidrag!

Lina
2008-02-17 - 14:30:44

Åh, den t-shirten är så fin! Jag har tyvärr inte storlek 36 så jag skulle vilja vinna denna till min vän Johanna. Jag hoppas att hon inte kikar in här och ser detta för det skulle vara kul att överraska henne om jag vann. Jag skulle gärna vilja spela Cameron Diaz i filmen The Holiday, både för att hon får chansen att kyssa Jude Law ;) men också för att det känns som om hon lär sig något viktigt och utvecklas som person under filmens gång. Jag väljer att inte visa tävlingen i min blogg eftersom att jag inte tävlar för min egen skull, men jag tror att min vän skulle matcha din t-shirt med en sliten jeanskjol som hon har med i en inlägg i sin blogg (johanna-m.tjejsajten.se. Ursäkta längen på kommentaren, men jag ville inte missa något! Kram

leopardia
2008-02-17 - 14:36:28

oj, svårt! men rätt enkelt ändå; Vianne Rocher i chocolat; både choklad och johnny depp. Choklad gör mig lycklig och Mr Depp gör mig något heeelt annat, men något lika trevligt ändå, men båda två är ju just Passion!

Natalie
2008-02-17 - 14:37:37

Jag vill absolut vara med och tävla!

Jag skulle vilja vara Allie Hamilton i filmen "Dagboken" just för att jag verkligen älskar den filmen! Det är inte klokt vad jag gråter av den filmen, både av lycka för att de är så kära i varandra och för ledssamma saker. Så varför vill jag vara hon i filmen är just för att hon hittade sin sanna kärlek!

Det är förresten ett bra filmtips i fall du gillar romantisk drama :)

www.naataalies.blogg.se

Emilia
2008-02-17 - 14:43:16

Superfiiiin! :)

niki
2008-02-17 - 14:48:08

kom och ta en fika nu!

Malin
2008-02-17 - 14:49:25

Kiera nightley i pirates in the caribbean, älskar sjörövare!!

T-shirten är hur snygg som helst kepp up the good work

niki
2008-02-17 - 14:59:16

fixa msn nu förfan!

Mia
2008-02-17 - 15:14:49

Hehe tack :) Jo den bilden var jag jättenöjd med! ;) Känns nästan lite proffsigt :) Kram!

Tess
2008-02-17 - 15:16:22

Ingen tvekan här inte JULIA ROBERTS i pretty women, vaddå nu tänker du vill hon vara hora! haha nej! Men den karaktären är så underbart lovley i den filmen hon går från att ha det kämpigt, är på rätt plats vd rätt tidpunkt och hennes liv vänder till något hon verkligen förjänat!!!....

Ps denna tröjan hade jag lugnt matchat med ett par baggyjeans om man hade velat ha dte slappt annars till fest helt klart med en svart kjol och höga dojor!!!!!...

Good luck to my self:)..hehe

sandra Holmberg
2008-02-17 - 15:27:23

Åhh jag har länge tittat på dina jätte fina t-shirts men aldrig riktigt haft råd att beställa en, och så kommer det nu upp en tävling=) Jippi!!

Om jag fick välja en person jag skulle vilja vara i en film skulle det bli nicole kidman i moulin rouge gråter floder varje gång jag ser den.

Jag skulle ha den t-shirten antingen till en hög svart kjol eller instoppad i ett par snygga höga och utsvängda jeans.
Tack för en jätte bra blogg, och riktigt snygga t-shirts ( älskar den med skorna på)

niki
2008-02-17 - 15:34:45

testa med webbmsn då baby!?

Cornelia
2008-02-17 - 15:38:58

Brooke Shields roll i The blue lagoon - ensam på en öde ö, måste klara sig själv, och inte minst en av världens vackraste kille. Det är PASSION.

Carro
2008-02-17 - 15:44:33

Jag skulle vilja spela Elisabeth Bennet i Stolthet och Fördom. Delvis för att jag älskar den filmen och delvis för kläderna och håret och danserna. Hehe, tycker helt enkelt att det skulle vara grymt roligt att prova på något från 1800-talet ^^

Sara
2008-02-17 - 15:48:04

Giselle (Amy Adams) i Förtrollad. Vackra klänningar, New York och kyssa McDreamy.. Need I say more? :) Skickar ett kollage på mailen!

Petra
2008-02-17 - 15:51:14

Satin/Nicole kidman i Moulin rouge. Tänk att få bli så vacker som Nicole är i den filmen och få ha en hemlig romans med Ewan Magreeger. Sedan dö en dramatisk död. Thats the shit!

By The way! Tack för en suverän blogg.:)

Tiny
2008-02-17 - 15:51:56

JAG VILL HA DEN TRÖJAN! fy snattran vad snygg den va! :)

Eluään
2008-02-17 - 15:53:12

Jag skulle vilja spela den lilla rollen som Mischa Barton har i Notting Hill! Dels för att jag inte tycker om att stå framför kameran så mycket, och dels för att då skulle jag i framtiden få vara med i OC och bli assnygg! Haha :)

Tiny
2008-02-17 - 15:54:13

Jag skulle vilja vara Julia Roberts i Notting Hill, inte bara för att den snygga killen spelas av Hugh Grant utan också för att jag tycker Julia Roberts är så otrligt söt ! Sen så är hon ju filmstjärna i filmen ockås, absolut inget minus haha :)
Du får ha en trevlig dag ! :D

ina
2008-02-17 - 15:54:53

skulle isåfall vilja vara sanna i sherdil, hästtjej som jag är (; tycker allting är så charmigt i den filmen. Sedan så känns det lite för vuxet för mig att dra till med typ notting hill eller nåt eftersom jag bara är just en högstadiehästtjej(:

Tiny
2008-02-17 - 15:55:57

Eller Hilary Swank i P.S. I love you ! :) helt underbar film...

Stoft
2008-02-17 - 16:02:12

Sally i The Nightmare Before Christmas. Tänk att få Jack Skellington, vilken lycka. Sedan att leva i en värld skapad av Burton vore inte helt fel.

Cruella
2008-02-17 - 16:02:56

flera av mina favoriter är reda omskrivna så då säger jag Carly i Sliver (Sharon Stone) för att den är både sensuell och galen.

Miss S
2008-02-17 - 16:06:29

Guud va cool tee :) Jag skulle vilja spela Julia Roberts i Nothing Hill för att filmen är underbar, London är underbart och Hugh Grant är bedårande och spelar i den filmen den typen som jag lätt skulle falla för. Söt, snäll och lite halvtöntig men ändå med stora potential. Kanske en mr. right?

Erica Holmberg
2008-02-17 - 16:52:58

Hmm... jag skulle nog vilja vara Allie (rachel mcadams) i filmen dagboken, för att det är en av världens bästa filmer, Vet inte hur många gånger jag sett det !

Elina
2008-02-17 - 16:58:38

älskar t-shirten!
Jag skulle helst vilja vara Anna Scott i filmer Noting Hill. Hon är så sjukt vacker och hon prioriterar rätt saker i livet !

Caroline
2008-02-17 - 17:00:35

Jag skulle vilja spela Juliette Binoche i filmen Chocolate. Dels för att filmen är så himla bra och för att jag älskar choklad. + att Jhonny depp är snygg.

Sassy
2008-02-17 - 17:14:15

Jag hade velat spela Winona Ryders roll i Edward Scissorhands, för visst är det en romantisk film? Hon är vacker, Edward är vacker och hela storyn är så söt, men samtidigt så vansinnigt sorglig att jag gråter en skvätt varje gång jag ser den...

kram

Caroline.
2008-02-17 - 17:20:50

Romantiskfilm... huh!(?) Vad svååårt! Jag ser ju knappt på sånna filmer. Romantisk film... hrm.. tänker så det knakar. Luktar nästintill bränt också. Dirty Dancing är ju otroligt romantisk och vem hade inte tackat nej till att vara Baby? Men de har ju redan någon/några andra sagt så det är ju tråkigt att köra på samma. JA nu vet jag! Marion i Robin Hood... Robin Hood är ju romantisk.

Erika
2008-02-17 - 17:42:08

Tävling igen, skojsigt.
Men jag måste fundera lite på det där med romantiska filmer. Är jättelängesedan jag såg en sådan. Jag är mer en skräckfilmsdonna =)

anna
2008-02-17 - 17:45:55

jag vet inte om amelie från monmatre är så romantisk, men lite?
Jag tycker att huvudrollen i filmen är helt underbar! Hon är pricis som jag, tycker om att göra ett företag av en knappnål. Jag älskar slutet när hon föreställer in i minsta detalj hur livet med hennes käresta skulle vara; han köper plommon på torget som han ska ge till henne eftersom hon ska laga hennes berömda plomonpaj och plötsligt står hon med pajdeg mellan fingrarna och storgråter över hennes fantiserade dröm som hon inte kan se som verklighet. Pricis som jag...
I alla fall får hon den charmige pojken
slut och jag blir lika deprimerad varje gång jag ser det slutet, å mina egna vägnar..
hoppas någon värdig vinner..^^

Anonym
2008-02-17 - 17:56:37

bästa kärleksfilmen jag sett är nog Dagboken så jag skulle nog måsta vara Allie eftersom det skulle inte skada att någon kämpar så bara för att få behålla min kärlek och få mig att minnas även när jag inte kan minnas!

Sara
2008-02-17 - 18:00:17

Okejj jag skulle självklart ha sagt Pretty Women om det inte vore för en film jag såg igår vid namn Big Fish. Bara filmen i sig är så oerhört glad och positiv i så mycket härliga färger. Så jag skulle vilja vara Sandra i den filmen där edward Bloom är fast besluten om att hon ska bli hans. Och han håller på i tre år åt att ta reda på vem hon är och till slut hittar han henne och säger att han ska gifta sig med henne, men hon är förlovad med en annan men det hindrar inte honom från att försöka få henne att gilla honom. Dom blir tillsammans och håller ihop tills de blir gamla. Dessutom är Sandra i sig så oerhört söt/vacker med sitt rödblonda hår och hennes gammeldagsa klänningar är så fina.
Mvh Sara - Kolla även i min blogg har gjort ett litet kollage med t-shirten där.

Jessie
2008-02-17 - 18:14:04

Om jag ska välja en karaktär i en romantisk film väljer jag Sandy i Grease. Varför? För att det hade varit underbart att få dansa och sjunga så som Olivia Newton-John gör då hon spelar Sandy. Hela filmen är ett lyckopiller - tänk att få vara en del av det! Och så hade det varit hur kul som helst att klä sig i kläder som inte passar idag :)

alicia
2008-02-17 - 18:31:20

ÅHH! Det är en sån t-shirt! Har sett rätt många kändisar som
har en sån! Den är jätte snygg!:)

/Alicia

Hanna
2008-02-17 - 19:02:01

Jag skulle vilja vara Allie I "Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta". Den filmen är så otroligt underbar. Jag skulle vilja vara henne eftersom hon träffade Noah första gången när hon var 17 tror jag. Sen när de blev lite mer vuxna så blev de tillsammans igen och levde livet ut. Så skulle jag också vilja ha det, att man har en själsfrände.

Joss
2008-02-17 - 19:33:31

Jag skulle vilja vara cameron diaz i "snygg, sexig och singel". Mina vänner skrattar alltid åt alla dumma situationer jag hamnar i när det gäller romantik..så för att på nåt sätt lyckas att spela en romantisk roll så väljer jag den för där går allt lika snett som det brukar göra för mig. Men med ett lyckligt slut i filmen förstås..

camilla
2008-02-17 - 20:08:36

Jag skulle vilja spela i Runaway bride, därför att för det första är Julia roberts med och för det andra är Richard Gere hysteriskt rolig när han följer efter Julia eller Maggie som hon heter i filmen ,
ex : när hon kollar på bruden och brudgummen som hon ska sätta på tårtan , då kommer han in och då blir hon i kassan alldeles till sig och skrattar :D haha det är roligt. Grymt roligt att du har en till tävling jag älskar dina t-shirtar :)

Här har jag tipsat om tävligen

http://sofly.blogg.se/1203275078_jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.html

Noleime
2008-02-17 - 20:11:46

Jag hade velat spela Maximus fru (som tyvärr inte har något namn) i Gladiator.
Tänk att någon älskar dig så mycket att han vågar stå upp mot ett helt imperie och trotsa en kejsare för att hämnas dig. Att han gör allt för att straffa de som gjort dig ont och när han väl gjort det, så accepterar han med lätthet döden och återförenas med dig eftersom han vet att det inte finns något kvar att leva för i världen när du inte finns där.

Även om Gladiator inte klassas som en romantisk film så tycker jag att den är en av de mest romantiska jag någonsin sett. Jag hoppas att själva genren av film inte spelar någon roll utan att kärleken och motiveringen kring den är det som räknas.

Kajsa
2008-02-17 - 20:12:52

Ska man skriva vem man vill vara i nån speciell film eller hitta på?
Många vill ju vara hon som får den snygga hunken till slut, men som från början är den lite blyga och så. jag skulle vilja vara huvudrollens nördiga kompis. som tror att hon är så cool men alla bara tycker hon är jobbig, hon som gör flimen mer komisk. aja.. fin tröja iaf var kan man få tag i den på nått annat sätt?

Johanna
2008-02-17 - 20:15:24

Åhhh mitt favorit tryck:)
Jag skulle vilja spela den sexiga tjejen som den snyggaste killen spanar in bara för att jag väldigt sällan känner mig sexig eller får höra att jag är det... Jag är bara söt och snäll :) (och det är ju inte helt fel det heller)
Kram

Sandra
2008-02-17 - 20:40:01

Vad roligt med en t-shirt tävling! :) Jag tänkte direkt på Baby i Dirty Dancing! Roligt att ingen hade tagit den då. Jag hade velat vara henne, hela filmen är så fantastisk! När dom båda tillslut fått upp ögonen för varandra och man känner riktigt den hära underbara känslan som bara ligger i luften mellan ett nyförälskat par. Det bästa av allt är ju slutet när han kommer upp på scen och dansar med Baby och dom får stå för sin kärlek för första gången.

Sandra
2008-02-17 - 20:45:18

Men du vilken läcker t-shirt! Det finns många karaktärer jag skulle vilja spela och för att nämna en film som inte blivit vald redan skulle jag säga Bridget i filmen "Bridget Jones's Diary". Tycker att hon är så härligt vimsig!

Erika
2008-02-17 - 20:50:38

Åh vilken snygg t-shirt!
Jag skulle vilja vara Allie Hamilton i "The notebook". Det är den bästa filmen jag sett, den är så romantisk och jag gråter alltid till den. Tänk att få uppleva sån kärlek, liksom! Därför skullejag vilja vara henne.

Madde
2008-02-17 - 21:06:43

Jag skulle vilja vara Amanda i The holiday. :) Hon får drömkillen, ett underbart vackert hus och reser till England. :)

Noleime
2008-02-17 - 21:11:55

Håller på att knåpa ihop ett kollage med vad man kan matcha den urhärliga tshirten med! Skriver igen när jag har lagt ut det i bloggen.

Linda
2008-02-17 - 21:17:41

Nu är det ju så att jag inte är en size small så jag skulle skänka t-shirten till min underbara väninna Isabel (lebasi.blogg.se) som är liten och nätt och dessutom helt besatt av Marilyn Monroe som jag tycker illustrationen liknar.

....Åh hade jag fått spela hade jag verkligen velat spela med just PASSION! Passion är ju vad man lever för! Alltså hade jag varit eldiga Scarlet O'Hara i "Borta Med Vinden". Här har vi en Drama Queen av stora mått som går igenom stora sorger, stor lycka, vild dramatik och stor kärlek. Hon är temperamentsfull som få, vägrar anpassa sig till normen och var den första rollen som gjordes med äkta girl power! Dessutom inger hon hopp även när kärleken och passionen dumpar henne på slutet då hon genom tårarna konstaterar att "imorgon är en annan dag"...

Noleime
2008-02-17 - 21:44:17

Har lagt upp kollaget nu, det är det senaste inlägget i min blogg www.noleime.blogg.se
Ha en bra kväll!

sussie
2008-02-17 - 21:53:01

Lady i Lady och Lufsen! Det är väl en romantiskt film, iallafall till viss del? Jag är så typiskt Lady, blyg och vågar inte riktigt men till sist faller det ju på plats mellan dom två sötnosarna och det har det gjort för mig med :)

Ha det bra, kram!

Rebecca
2008-02-17 - 22:24:22

när man läser alla kommentarer ser man verkligen hur många bra filmer och karaktärer som finns.
Allie Hamilton i filmen "Dagboken" såg jag var tagen, inte för att jag inte skulle få välja den, men.. (den är himla bra den filmen i alla fall!)

jag skulle i så fall välja jude law i The Holiday.
han är så underbar i den filmen.
i nästan alla filmer spelar han en flörtig, sexig kille som ligger med allas flickvänner.
i denna filmen är han precis tvärtom. han är en perfekt pappa, rolig, snygg, sexig. han är mr napkinhead, han har världens sexigaste accent, han är åhhh. underbar! (a)
jag vet inte om man måste välja en kvinnlig karaktär, men jag tar jude.

Bea
2008-02-17 - 22:24:51

Jag hade velat vara Keira Knightley i Försoning. Jag älskar filmen, och James McAvoy är ofattbart snygg där. Sån stark kärlek skulle man själv vilja få uppleva.. Sen är hon ju så vacker!

Ida
2008-02-17 - 22:39:53

Hmm, eftersom det var Dirty dancing idag på tv får det nog bli den romantiska scenen på Baby när hon lyfts på senen i Dirty dancing. :)

Becka
2008-02-17 - 22:45:18

Jag är inte med och tävlar (eftersom storleken är för liten för mej...) men jag gjorde ett kollage ändå, för jag tycker det är så kul och för att du gör så snygga t-shirts!! :-)

Becka
2008-02-17 - 23:08:07

Hehe...känner mej sjukt nöjd själv!! :-)
Inte så mycket för själva outfitens skulle (även om den är också är sjukt cool!!) utan mer för att jag fixade att göra ett kollage!!! Hehe...man kan kalla mej nybörjare! :-)
kram!

Almedina
2008-02-17 - 23:20:30

Jag hade nog valt att vara Mandy Moore i filmen ; A walk to remember!!
Orsaken varför jag valde Mandy är att hon lyckas vända "the badboy" 360 grader, hon visade honon vad som egentligen spelade roll i livet, och när hon sa till han Don't fall in love with me, då lyckades han endå göra det!! Så jag hade lätt velat vara hon, ha ett kort liv pga en sjukdom men känna av den kärlek han och hon gjorde. För i slutändan allt som spelar någon roll är att känna den kärleken som han och hon gör, ibland så önskar jag att jag själv också skulle kunna uppleva något sånt, varför måste kärlek vara så komplicerad på alla möjliga sätt =/ ..

Dragana
2008-02-17 - 23:35:45

Åhh, så fin den är!
Jag skulle vilja spela Julia Roberts i Pretty Woman, eftersom jag känner igen mig i henne. Inte hela prostituerad grejen utan att vara fattig och inte bli tagen på allvar. Har själv varit utsatt för det alldeles för mycket förr. Och Julia gör en underbar tolkning av rollen. Sen att hon får killen i slutet är ju bara perfekt! En klassiker som man inte tröttnar på!

Angboa julie
2008-02-18 - 00:52:57

Hmm..small bara..:-(... kanske kan ha den som top..

Sassy
2008-02-18 - 08:49:34

...och nu har jag länkat till tävlingen!
kram

RS
2008-02-18 - 09:55:48

Jag skulle gärna tävla om den t-shirten, men den är på tok för liten. Om jag skulle dra på mig en storlek 36 skulle ingen vilja träffa mig, så skulle de skämmas för den stoppade korven som jag skulle bli då.
Hoppas du kommer med en i större storlek framöver.)

Cecilia
2008-02-18 - 10:03:00

Åh, jag skulle vilja vara "Nala" i lejonkungen:) Visst räknas väl den som romantisk? Jag tycker då att den är superromantisk:)

Frida*
2008-02-18 - 10:22:54

Det finns många sköna brudar i filmens värld som jag lätt skulle byta plats med. Men måste jag välja får det bli Baby i Dirty Dancing. Musiken, dramat, dansen & kläderna. Underbart!

RS
2008-02-18 - 10:35:59

Juste att alla kan tävla utan att de måste länka. Därför puffade vi får tävlingen från Bloggtidningen också.

Åsa
2008-02-18 - 11:21:14

Vill ha, vill ha! (som alla andra tydligen....)

En film som är sååå mycket nostalgi för mig och är så där härligt 90-tal är "Reality Bites" med Winona Ryder och Ethan Hawke. Vore häftigt att få spela Winonas roll där, tänk bara hennes namn: Lelaina Pierce. Hon har världens coolaste men slappa klädstil. Hela filmen andas lite lagom grunge och alla har så sköna personligheter, dessutom är musiken schysst. Och vilken tjej skulle tacka nej till att få spela mot mysiga Ethan och få en filmkyss...?

Här är länk till mitt inlägg med förslag på outfit:

http://plysch.blogg.se/1203329302_annas_tvling_nr2.html

=)

anni
2008-02-18 - 12:29:56

Jag skulle vilja vara Elizabeth Swann i Pirates of Caribbean. Inte världens romantiska film men att ha en sån underbar kille, och få vara med om en massa coola äventyr! Skickar ett kollage om hur jag skulle matcha till din mail. Hoppas jag vinner för en gångs skull!!

Hanna Sjögren
2008-02-18 - 15:33:43

Äntligen! Jag har väntat på denna t-shirt i evigheter!

Detta är visserligen ingen kärleksfilm, tvärt emot snarare. Och det är ingen kvinnlig karaktär heller. Jag skulle vela spela Derek Vinyard (Edward Norton) i filmen "American History X". Jag tycker det är en otroligt intressant och lärorik film. Jag valde inte honom för att han är snygg eller får spela mot snygga personer, utan för att han utvecklas otroligt mycket under filmen, ett utveckling som inte många lyckas genomgå. Han gick från den högsta nazistledaren i staden (vilket är otroligt, otroligt dåligt, jag menar utvecklingen från en dålig till en bra person som är beundransvärd) till en genomsnäll och underbar person. Därför valde jag honom.

Jag har även länkat till din tävling;
http://hannasjogrens.blogg.se/1203345082_tvling_hos_pyttisblog.html#comment

Pauline
2008-02-18 - 15:42:00

Jag skulle vilja vara Kate Hudson i How to lose a guy in 10 days, anledningen är för att hon är bedårande vacker i den guldiga klänningen men också för att filmen är väldigt rolig, att få bete sig så mot en kille utan att han kan göra slut för att han också ska bevisa något för sin chef. Att man har så många roliga dagar och att det sedan leder till äkta kärlek! Jag tycker verkligen jättemycket om denna film och det hade varit underbart att få spela en rolig, desperat tjej som Kate Hudson som gör allt för att killen ska göra slut. Sen är det inte helt fel att Matthew McConaughey är motspelaren, mums.

--Bitemee--
2008-02-18 - 15:56:46

Titanic, Kate Wilson. För då hade jag varit på en lyxig båt och kysst (+mer) Leonardo. För han var faktiskt riktig het i den filmen, aaaah. ;) Det är ett stort plus att hon överlever också, för då ahde jag itne velat spela henne haha ;) Jag är så lol. Snygg tröja btw.

Hej hopp jag vill ha Leornados snopp!

Annika
2008-02-18 - 16:09:58

Lucy i medan du sov. Den e bara för underbar! Och visar att kärleken segrar till slut

Linda
2008-02-18 - 16:35:13

Jag skulle vilja spela Allison Vernon-Williams(Amy Locane)i Cry Baby(romantisk??)Hennes roll är underbar med all sång samt för att hon spelar mot en ung Johnny Depp.
Om den inte klassas som romatisk så vill jag nog va som många andra Lady i Lady o Lufsen och framför allt den lilla bit som visas på julafton.

Erika ! :D
2008-02-18 - 16:51:39

Törnrosa skulle jag vilja vara då. Vem vill inte att drömprinsen kommer på en häst och räddar en?
Hela filmen är ju otroligt vacker och sagolik så det skulle jag inte banga på :)

Maria
2008-02-18 - 16:58:49

Jag skulle nog helst spela Satine i Moulin Rouge, den filmen fänglar mig något alldeles oerhört, mera romantiskt och dramatiskt kan det väl knappast bli!Skulle även gärna spela tjejen i Dirty Dancing 2, för att jag så gärna skulle vilja kunna dansa som henne :) Och så är ju motspelaren bara för söt, i både Moulin Rouge och DD2 ;)

Milla
2008-02-18 - 17:13:27

Jag är mer än gärna med och tävlar (=
Ja, och jag skkulle helst vilja vara med i filmen Dirty Dancing. Varför?? Ju, för att jag inte skulle ha något emot att vakna jämte Patrick Swayze (thihihi) och spela Baby.., älskar dansen och musiken i filmen och har själv varit med om att det blir förbjuden att älska som det blev för babyb men ändå klarade avv alting sm dom två i filmen. otroligt känslosam... Håller tummarna för alla men lite xetra hårt för mig själv. Kram

dita
2008-02-18 - 17:40:44

de kommentar som jag har läst vill de flesta spela baby i dirty dancing 1, själv skulle jag vilja vara hon (som jag inte vet namnet på)i dirty dancing 2 därför att jag bara älskar den filmen eller Jenna Dewan i filmen Step Up för där får hon dansa med den snygge Shanning Tatum, kan helt enkelt inte bli bättre att få dansa i hans famn :) Liksom 7 heaven vore man jue vara...Ha det bra! En läcker t-shirt som jag vill vinna! :D

shoebox
2008-02-18 - 17:52:05

Hmmm, vad svårt...Jag skulle nog vilja vara Cameron Diaz rollfigur i The Holiday. Den filmen visar precis hur jag skulle vilja finna kärleken, om jag inte redan hade den :)

Tina
2008-02-18 - 17:54:06

kommer inte på någon speciell film jag skulle vilja vara med i utan jag har min egna lilla film där jag "lillbitchen" som snor en annans kille och lever sedan lyckligt med honom i alla mina dar ;) anledningen är att det alltid är kul att få vara lite bitchig (brukar inte på tillfälle till det så ofta) sen känns det ju alltid så skönt att få det man vill ha :) haha

amanda
2008-02-18 - 18:06:01

synd att man inte har strl small :(

Emma
2008-02-18 - 18:52:18

Jag hade velat vara Honey i Honey, först för att hon dansar helt grymt och är asball + att hon spelas av Jessica Alba som är skitsnygg ; ) Sen så har hon världens goaste pojkvän som ställer upp för henne hela tiden. :)

mikaela
2008-02-18 - 18:54:07

Hej, t-shirten är übersnygg! :D Och jag skulle vilja vara Cameron Diaz i The Holiday. :) Dels för att hon får kyssa drop dead gorgeus Jude Law, men också för att hon dansar så härligt och omhämmat i stugan första natten till Mr. Brightside och för att hon lär sig att älska och gråta och är sådär härligt tokig, haha. :)

Helena
2008-02-18 - 19:00:21

Skitsnygg!

Jag skulle nog vilja vara Cathrine Zeta Jones i Kärlek på Menyn. Jag gillar hur hon från början verkligen inte klarar av sin kollega men hur hennes systerdotter får dem att träffas och börja tycka om varandra. Feel good på hög nivå!

Natalie.
2008-02-18 - 20:14:24

Jag skulle garanterat välja lady i lady och lufsen ! Så romantisk kväll =)

sandra
2008-02-18 - 20:18:19

Renée Zellweger i Bridget jones dagbok, Hugh Grant is hot!

Lina
2008-02-18 - 20:35:28

Jag skulle vilja vara Vivian i Pretty Woman! Hon får allt en kvinna kan önska + extremt mycket mer! Hon får dessutom kyssa Richard Gere som är den hetaste gamling jag någonsin sett! ;)

Angelica
2008-02-18 - 21:17:09

gud vad svårt. men tröjan är snygg så jag försöker ändå ;D

jag skulle vilja vara miss o'hara i "borta med vinden". dels för att hon är en kvinnlig kvinna, men hon är samtidigt så stark för att leva på den tiden. det bästa med henne är när de blir fattiga under krigets gång, och hon tar och syr en ny klänning av ett par mossgröna gardiner. tyvärr får hon ju inte prinsen, men ash! det gör inget (:

Line
2008-02-18 - 21:19:05

Jag skulle nog vilja vara Kate Winslets rollfigur i the Holiday..hon har ju en så underbart mysig stuga och ett liv som verkar trevligt, särskilt sen när hon hittar kärleken. och filmen är så himla söt och verkligen feelgood. Jättegulligt hur hon träffar Jack Blacks rollfigur och hur de bli kära och lyxigt med semester i "Cameron Diaz" hus!

Cita
2008-02-18 - 22:05:27

Jag är gärna med och tävlar om denna grymt snygga tshirt,tyvärr är jag dålig på kollage men jag kan beskriva hur jag skulle tänka mig mixa denna skönhet.
Jag skulle kunna ha den med en högmidjad kjol med bälte i midjan, skinnjacka och ballerina, eller jeans och högklackade skor, antingen med klumpig eller smalklack, även finbyxor och ja, egentligen skulle jag kunna mixa den med vad som helst!

Och sedan till vilken film jag hade valt med att vara är den klassiska Dirty Dancing. För det första är Patrick assnygg och sedan att få uppleva en så stark first love är ju ljuvligt! Musiken, handlingen och speciellt kläderna är ett stort favorit i filmen. Älskar babys vita sneakers, hennes shorts, body, hår, ja, i princip allt.

Nu är det bara dags att hålla tummarna och stortårna!

Paulin
2008-02-18 - 22:22:28

riktigt snygg t-shirt så varför inte? :)
ganska svår fråga, har inte riktigt tänkt på det. jag skulle nog vilja ha rollen som Allie i filmen "Dagboken". Hon är otroligt vacker och filmen är underbar. Man kan knappast låta bli att gråta när man ser den och man kan se den hur många gånger som helst. Fördelar att spela som Allie är att man får spela med Noah som inte ser inte precis är ful ;) han är så söt och gullig. tänk dig en kille som skulle vänta på dig i alla de åren och göra såna saker för dig. är han inte för underbar? helt storyn i filmen är hur bra som helst! älskar den.
den här är förresten min första tävling, hoppas verkligen på att jag vinner. verkligen snygg t-shirt! lär användas om jag vinner :)

kristin
2008-02-19 - 09:37:28

"First dance. First love. The time of your life"
Jag skulle självklart välja Frances 'Baby' Houseman i Dirty Dancing. WOW säger jag bara ;)
Otroligt underbara T-shirtar du gör! KRAM

Jennie
2008-02-19 - 09:59:00

Jag skulle vilja vara Olivia Newton-John i Grease för den filmen är helt underbar. :)

Lina
2008-02-19 - 10:08:55

Jag skulle lätt vilja vara Dutchess i Aristocats, en vacker kattkvinna som tillsammans med sina underbara barn blir räddade av Tomas O'malley, och på köpet får en man och pappa till sina barn. Kan det bli bättre?
Kram

Lilla Fröken
2008-02-19 - 10:09:16

Den karaktär ur en romantisk film som jag allra helst hade velat spela är Belle ur "Skönheten och Odjuret". Jag skulle vilja vara henne för att jag på ett sätt är som henne...och jag vill inte vara någon person som är alltför olik mig själv till sättet och inte heller tänker för olikt om kärleken än vad jag gör.
När jag var yngre och tittade på denna film kände jag igen mig så i bokslukerskan Belle. Jag kan likt henne försvinna in i böckernas värld och vi är båda drömmerskor. Hon drömmer om kärleken i början av filmen på ett sätt som jag minns att jag förut drömde om kärleken - att finna den stora kärleken i en man.
Hon möter odjuret och förälskar sig i hans inre egenskaper så att även det yttre blir vackert i hennes ögon, fastän han är ett odjur till utseendet. Och det är precis så jag också blev kär i min kille...jag blev kär i hans inre egenskaper...till det yttre var han inte riktigt min typ, men det var han till hans kärleksfulla inre! Belle fick till slut sin prins och jag fick min. Jag brukar kalla min kille för "min prins".
Belle är en sådan positiv lekfull tjej som kastar en snöboll på Odjuret för att busa lite kärleksfullt. Och sådan vill jag bli lite mer av till sättet - lite mer sprudlande glad.
Belle lyckas plocka fram alla de bästa sidor hos Odjuret...och det är vad jag också vill kunna göra hos den jag älskar...

Danii
2008-02-19 - 10:25:20

Julia Roberts roll i Notting Hill! :D Älskar den filmen, och att få spela en kändis i en film skulle vara kul ^^ Filmen är både rolig och söt, och vem skulle inte vilja spela en av huvudrollerna i en klassiker?
Mitt collage hittar du här
Länk: http://i30.tinypic.com/23u60r8.jpg
Mitt första collage, tyvärr har jag bara paint

*Hålla tummarna* ^^

Carolin
2008-02-19 - 10:55:47

Kul!
Jag hade velat spela Allie i The Notebook. För vilken resa dom går igenom tillsammans. Först en helt underbar tonårsförälskelse som sen leder till att Noah måste vinna tillbaka Allie. Och han kämpar verkligen, tänk att någon skulle kämpa så för en. Och som han offrar sig för henne. Nej, henne hade jag verkligen velat spela.

Jag har skrivit om tävlingen i min blogg här:
http://makemebreathe.blogg.se/1203414404_utlottning_av_tshirt.html

Annika
2008-02-19 - 11:03:25

Hej Anna! Denna karaktären är väl inte så romantisk, men Goldie Hawn i "Tjejen som visste för mycket" filmerna, passar på mig!! Jag är nog lika virrig som hon! Hi Hi!!
Kram Annika i Västerås.

beatrice
2008-02-19 - 11:35:22

jag vill vara med och tävla !
och det är väl rätt självklart att man vill spela Drew Barrymore i filmen "50 first dates" det är inte för att jag sett filmen ett dussin gånger, det är för att filmen är den sötaste jag någonsin sett, och även för att hon är så otroligt vacker och söt! vem vill inte likna henne? så fint änglahår och jag älskar henne ! så jaa, :)

Jennie
2008-02-19 - 12:25:07

Jag skulle vilja spela karaktären Allie Hamilton i "The Notebook" eftersom det är den i särklass vackraste filmen jag någonsin vilat mina ögon på!

Emma
2008-02-19 - 12:31:29

verkligen skitsnygg t.shirt! :)
den skulle man inte tacka nej till..

an
2008-02-19 - 12:56:54

Gaaah vad snygg T-shirt ´kolla på de andras bidrag och måste säga att alla mina ideer är tagna, får man ta samma? nee jag kommer på ngt,.. ja snygg sexig singel, med Cameron diaz, hon är så söt och blir så vimsig av kärleken, man känner igen sig även om man inte gör på pricken som hon, men visst blir man lite galen av kärleken? ^^

Carro
2008-02-19 - 13:06:25

Gud vilken tuff! Jag hade nog valt Julia Roberts i Pretty Woman. Kanske inte så kul att vara prostituerad haha, men tänk på alla kläder hon får shoppa.;)

K
2008-02-19 - 14:41:15

Sophia Miles i Tristan och Isolde. Hon är vacker och hela historien är så otroligt romantisk. såg den med min förra pojkvän som jag fortfarande älskar överallt annat. Och vi låg i varandras armar och va så kär under hela filmen. Förknippar dom med oss. Så den betyder otroligt mycket.

Andrea
2008-02-19 - 15:30:01

Kate Winslet i Titanic. Älskar den filmen! Hon är så
vacker och jag älskar helt enkelt filmen. Den är så fin på något sätt, men ändå sorlig! Det är den enda filmen jag gråtit till.

Elin
2008-02-19 - 15:33:08

Jag skulle vilja vara Kate Winslet i Titanic.
Jag älskar den filmen, men inte för händelsen utan dom härliga kärleks scenerna.
Jag kan inte komma på någon som är lika vacker som Kate & att hon dessutom får kyssa leonardo Dicaprio i filmen är väl heller inget minus?
Jag skulle vilja vara Kate som åker på en super lyxig båt, lever ett lyxliv & blir förälskad i Leonardo i smyg!
Finns det någon härligare, vackrare , undebarare scen än när dom står längst ut på båten Kate sträcker sig ut över havet & leonardo står bakom henne & håller ut hennes armar.
Jag vill vara Kate i den filmen, thats it.

Kajsa
2008-02-19 - 15:49:59

Riktigt snygg! Skulle matcha den med ett par tajta jeans (jag är typiska jeans och t-shirt bruden, så den skulle vara ursnygg!)
Jag skulle lätt vilja spela mot Leonardo di Caprio i Titanic, vem hade inte han som drömkille när han spelade i den filmen?

Marica
2008-02-19 - 15:51:05

Jag skulle då vilja vara Susan Parrish i Meet Joe black.
Vilken kärlek dom har. & inte helt fel att få hångla med Brad Pitt.
Bli kär i döden.. Kan nog vara himla spännande.
& att få lära upp honom om allt vad kärlek & sex är..

Camilla
2008-02-19 - 15:52:04

fattar inte hur jag kunnat missa den här tävlingen! (har btw länkat i min blogg; http://camillau.blogg.se/nyblogg/1203432452_tvling.html )

Jessica Biel i Illusionisten. Det är kärlek när den är som starkast, och vem vill inte ha en kärlek som kan stå emot allt?

Hannah
2008-02-19 - 16:03:20

det skulle nog bli Nicole Kidman i Moulin Rouge. jag är en riktig musikaltjej och älskar denna filmen. den är så vacker!

Erika
2008-02-19 - 16:05:46

Jag skulle vilja spela Toula i "Mitt stora feta grekiska börlopp". Jag menar skönare familj får man ju leta efter och att drömkillen verkligen kämpar för en gör saken bättre. Det skulle bara vara roligt att spela in allt (:

Jossan
2008-02-19 - 16:37:27

Jag e med ! Har inte small själv men tror min brorsdotter som e 17 skulle bli mycket glad för den :-) !

Amandaep
2008-02-19 - 18:42:21

Såhär tjugo minuter innan tävlingen avslutas skriver jag och hoppas att jag inte gör det i förgäves.
Det här med vilken karaktär jag skulle vilja vara är lätt. Audrey Hepburn som Holly i Breakfast At Tiffanys. Det är inte någon självklar kärleksfilm men den är underbar och jag rekomenderar verkligen alla att se den! Det är inte den typiska filmen man numera ser och det är det som gör den så speciell. Hon lever sitt eget liv som hon vill och låter inte sig påverkas av någon. Hon gillar den lite annorlunda men söta killen (en klassiker) och såklart så fångar hon in honom. Tss, detta var kanske den sämsta förklaringen MEN om jag inte vinner denna tävlig så tycker jag att du ska se den så att du förstår vad jag menar ;) xoxo a

Mathilda
2008-02-19 - 18:43:38

Jag skulle vilja vara baby i dirty dancing, helt enkelt eftersom filmen är underbar med dans, kärlek och en massa andra saker.

Elin
2008-02-19 - 18:45:43

Jag är med!:)
Om jag skulle få välja så skulle jag vilja vara Rose(Kate Winslet ) i Titanic. varför kanske en del undrar? det som hände var hemskt, men hon fick ändå vara med om det bästa som kan hända en människa..hon fick uppleva sann och villkorslös kärlek. Något som många bara har i sina drömmar. därför är hon den självklara!:)
http://elinelinelin.blogg.se/1203442922_elin_tvlar.html

Mysan
2008-02-19 - 18:51:17

Jag är med!
Jag skulle vilja spela i dagboken, kommer inte ihåg vad skådespelerskan heter, men i alla fall hon som spelar den äldre hon i den filmen. Så otroligt fin film, med så otroligt fint budskap. Jag gråter varje gång jag ser den :)

Augustcelebrity
2009-11-10 - 11:32:30

Hello! If you want exchange links with my website, contact me please. I can install your link


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: