GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

massa tjejer ser så coola och snygga ut i sina tighta jeans

2008-02-02 | 17:30:38 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

146310-4303
Jag kollar runt på en massa bilder och bloggar dagligen och tycker att en jädrans massa tjejer ser så coola och snygga ut i sina tighta jeans och stora t-shirts och conversekängor till..Lite punkrockigt sådär och en stil jag rådiggar..
Men som jag inte kan bära upp själv..Och det sörjer jag nåt grymt.

Men jag försöker mig alltid på ändå att införskaffa mig de  rätta plaggen för just denna stil men det slutar alltid likdant - med ett enormt självhat och känslor som " jag kommer aldrtg äta en bit mat nånsing igen fan nu blev jag godissugen och fan varför ska inte jag kunna få..!?"..
Jag önskar så gärna att jag kunde accepterra min väldigt korta längd..acceptera att mina ben snarare ser ut som överfyllda korta prinskorvar istället för snygga raka  långabrödpinnar..
..men jag kan inte.

Och i sådana här lägen kommer även ett annat hat fram..och det emot en butik som jag älskar..eller egentligen två butiker..
Monki och Weekday.
De har de snyggaste kläderna, de har attityden och de har stilen
. Och jag har handlat där i veckan..
Fast enbart toppar..Och topparna får jag på mig i allra minsta storlek och de är ändå skitstora..
Men jag skulle ju vilja matcha dem med ett par schyssta stuprör..Men hur mytcket jag än vill och försöker får jag inte på mig ett enda par jeans på Weekday...Jag provar jeans 5,6,7,8 storlekar över min "normala" storlek och de kommer fan inte över låren. inte nån byxa.

Idealet är en lång väldigt smal kroppstyp utan vader ..Absolut inget för ben som mina  som hinner sluta innan de hunnit börja..
Och ja..jag blir bitter..bitter på klädaffärerna ..men mest bitter på mig själv och så kommer de där svidande jävla tårarna och lusten att bara vilja ..ja..en massa och ingenting..


( och nej - ni som brukar störa er på mina sådana här inlägg - jag fiskar fortfarande inte efter några komplimanger ..detta är ett rent uppriktigt ledset inlägg med en massa frustration).

Kommentera 40 st

Kommentarer
S A N D R A
2008-02-02 - 17:41:39

jag tycker inte du är tjock.. :)

katrina
2008-02-02 - 17:47:54

Jag förstår dej helt och hållet! har precis samma sak!! Skulle oxå köpa byxor på Weekdays men inte fan att dom gick på miG! Jag kände mig bara fet och äcklig... Men det är juh deras design som det är fel på! Alla måste köpa storlekar större än vad man egentligen har och då känner man sig bara som en rullande fotboll när man kommer ut från den affären! Så jag handlar aldirg jeans där! haha

kram!!

Lottis
2008-02-02 - 17:48:34

Åh, gumman... blir ledsen när du är ledsen, men jag förstår dig. Jag är inte jättelång, men har långa ben och de är rätt pinniga. Däremot är inte min mage i fas med benen... Följden blir att alla jeans fladdrar om låren men smiter åt om magen... Snyggt? Nä, inte nånstans... Så jag förstår så väl. Och ledsen får man vara ibland, förbannad oxå.
Vill mest säga att jag tycker om dig, och sen skicka över ett gäng tröstande kramar. Ta på dig nåt skönt och kura ner framför tv:n el datorn och mys en stund. Drick lite te och ha det bra, för det vill jag att du ska ha. *stora kramar*

ANNE VON POLAT
2008-02-02 - 17:54:49

Men Anna du är ju jättesmal och borde vara riktigt nöjd med hur du ser ut.

Jag undrar en annan sak Anna hur kommer det sig att du blev inbjuden till Elle galan? Är det pga av din blogg eller att du är designer? Eller beror det på något helt annat?

Jag brukar läsa din blogg ofta det är den enda blogg jag läser så ofta. Sedan brukar jag även kolla in Hanna Friden och Käthes samt Kelly blogg. Ni är de enda jag besöker ofta men din besöker jag mest. För jag kommer i håg dig bäst för du har varit brilliant när det kommer till blogg design också.

ANNE VON POLAT
2008-02-02 - 17:56:41

en aanna fråga; Jo när du lägger in tex den här bilden på den här inlägget. Ritar du och fotar med en kamera eller ritar du direkt i ett program för bilderna ser inte handgjorda ut de ser så proffsiga ut.

Förlåt för många frågor men det är så kul att veta om den bloggare man mest läser om så klart.

Johanna
2008-02-02 - 17:57:52

Jag vet inte vad jag ska kunna säga för att muntra upp dig vännen förutom att jag tycker att du är fin som du är! och du är JÄVLIGT duktig på att illustrera och fota!
KRAM

Stina
2008-02-02 - 18:09:37

Du sätter ord på mina tankar.

Marie
2008-02-02 - 18:11:12

själv har jag ett annat jeansproblem. har alldeles för smala ben i proportion till min mage så hittar jag ettpar tajta jeans är de alldeles för små i midjan, skitjobbigt! visserligen är det väligt många som går rutn med alldeles för tajta jeans p sig och jahg förstår verkligen inte hur de står ut, jag tycker det är så sjukt obekvämt och obehagligt.

Martina
2008-02-02 - 18:18:01

Ja, det är ju förjävligt att vi dumma människor aldrig ska vara nöjda. Det är ingen pik, jag talar om alla här.

Anonym
2008-02-02 - 18:24:47

Tights en stor tröja/skjorta o overknees är en favorit hos mig! ser lagom sött ut också:)

Johanna
2008-02-02 - 18:37:09

nej usch de där tajta jeansen är inte bekväma har jag kommit på nu i senare dara när jag redan har slängt ut några tusen på att inskaffa sånna.
De funkar inte att börja sig ner, sätta sig knä eller krypa upp i soffan för de är så jäklar obekvämt. =( usch!!
Nu kör jag på raka jeans istället =) Mycket bättre och så funkar det dessutom alltid.
Mode kan vara snyggt men det ska vara bekvämt med.

Ha en trevlig kväll

kramar Johanna

Alexandra
2008-02-02 - 18:38:58

jag kan inte heller ha sånna byxor. Har skitsvårt att hitta stövlar oxå - har så jäkla muskulösa vader och ben så det går liksom bara inte :S Jag kan va väldigt ledsen för det ibland. :(
Nu är valpen hemma iaf :D

jennie
2008-02-02 - 18:41:49

det är likadant för mig. är kort och korvig. det är verkligen hemskt, för det är så snyggt med såna jeans. det jobbiga är att jag har varit så smal att jag kunde det men sen har jag gått upp av mina mediciner. nu sörjer vi.

Johanna
2008-02-02 - 18:50:58

Det var så lite så! Vill ju uppmuntra mina bloggerskor! :) Vad händer imrogon då?

Annah
2008-02-02 - 18:57:50

Känner igen mej så mycket i detta inlägg.
Jag kör på leggings istället, för det kan man inte se fel ut i :), inte i mina ögon.
Pussis!

jennie
2008-02-02 - 18:58:35

tack. och det är på nåt sätt en liten liten klen tröst att det finns fler. kram

Alexandra
2008-02-02 - 18:58:54

jaaa visst e hon UNDERBAR. nu ligger hon på laptoppen - mellan mina armar och med huvudet på styrplattan. det e lite jobbigt att styra "musen" då.... speciellt eftersom musen jag har som jag kan sätta till inte vill funka just nu.... SUCK *flyttar örat för att skicka iväg detta*

DONNASANDRA
2008-02-02 - 19:02:36

Perfekta jeans är nästan omöjligt, och standardmodellen passar ju inte alla. Alla är ju inte lika byggda. Du är ju inte tjock eller ful på något sätt, men det är sjukt att man inte ska kunna hitta några bra byxor för att allt som sys ska passa en viss kroppstyp. Var inte ledsen, det är faktiskt inte dig det är fel på! DU är så fin så fin! Jag lovar!

alexandra
2008-02-02 - 19:06:09

jag vet precis hur det känns, jag har 30 eller 31 på jeans och kan inte ha riktiga stuprör för de går inte över låren. men - så provade jag ett par cheap monday hemma hos en kompis som hon inte kunde ha, det var storlek 29 och de var förstora! så ge inte upp hoppet!

elin
2008-02-02 - 19:06:34

jag tycker det är sorgligt när folk känner att de inte passar i vissa kläder, och jag vet inte vad jag ska säga för att ditt självförtroende ska öka. egentligen borde man inte bry sig om hur man ser ut i kläder, men tyvärr lever vi i en ytlig värld

Tess
2008-02-02 - 19:08:35

haha monki deras kläder är byggda för pinnar inte för vägar med kurvor haha;)...Cheap monday , jag och en vän skulle prova hon sa det är bara för jag är outvecklad som jag kan klänga på dessa...."hon är världens smalaste gymnast" jag tog på de till vaderna sedan vände jag o sa jag försöker inte ens haha!

zara
2008-02-02 - 19:13:08

jag tycker din kropp är så fin, kurvor på det rätta ställerna smal midja och platt mage =) det är inte lätt med självhat...jag har själv stora problem med sånt, vissa dagr, andra dagar är man hur nöjd som helst ...jag önskar verkligen att man bara kunde gå in på en affär ta första bästa jeans( ca stl 26-27) och bara veta att dom passade..istället för att kämpa i provhytten, draa över låren och suga in magen för att knäppa..sen när man andas ut sitter jeansen inget snyggt längre...jag har ca 5 par jeans jag gillar..men GILLAR verkligen inte att handla jeans...hatar provrummets hemska ljus..och kompisarna utanför som säger- får jag se nu?...hmmm...hopps du får en mysig lördagskväll gumman...och du ska veta att du har en skitsnygg kropp =)

Wysteriia
2008-02-02 - 19:17:26

Typ sådär känner jag :P Jag kan INTE ha stuprörsJenas tex..jag har för kraftiga vader så det går verkligen inte ;P

Angelica
2008-02-02 - 19:37:38

Var inte ledsen.. du har jättefin kropp! Köp ett par jeans i ett anna märke som du brukar kunna ha, sen syr du in nere till stuprör. Så gör jag ibland =)
Jag har också jeansproblem, har rätt breda höfter i förhållande till ben så cheap mondays stuprör ser ut sin skit på mig.

Jane
2008-02-02 - 19:38:33

åh :( men jag har sett många bilder på dina outfits och så och ja tycker du har superfina ben inget fel på de och du är absolut inte tjock!!

:)
2008-02-02 - 19:47:07

Det är mänskligt att känna som du gör. Promise. Du är inte den enda som hatar ibland. Hoppas du håller huvudet högt ändå. Kram tjejen

MANGO
2008-02-02 - 19:56:35

gud nej jag tycker verkligen inte att du är tjock!
jag har oxå lite svårt för mina vader dessvärre .. :(

Guldregn
2008-02-02 - 20:17:35

Åh gumman jag känner alltför väl igen mig i det där. Min rumpa och höfter kommer inte i ett par monkijeans, jag vet inte hur många gånger jag försökt klämma mig i ett par i provrummet och känt mig som en fet kossa. Numera skrattar jag bara när jag provar. Trots allt tycker jag att former är fint och det finns andra snygga jeans som passar min rumpa =). Kramar till dig!

Jonna
2008-02-02 - 20:29:46

äsch, oftast känner man så bara själv.. jag tycker du har en kanonfin kropp!

Jennifer
2008-02-02 - 20:38:23

jag känner likadant, det är riktigt snyggt men sen när jag står där i omkädningsrummet och ska pressa på mig ett par jeans mår jag bara dåligt. Fast jag har slutat testa cheap monday och monki jeans det fick vara nog när fem storlekar större inte passade. Att tips är D-brand jeans som brukar passa de flesta och är snygga och bra i storlekarna. :-)

Malin
2008-02-02 - 20:49:46

ja, det är ju som vi sa när vi sågs också, rätt kul hur modet fungerar. Vi korta måste sy upp byxorna vid knäna och missar helt formen och ja...det där med jeans är ju en hel vetenskap...usch ja..

Tack darling för att du tycker jag är fin, det värmer jättemycket, särskilt just idag när jag känner mig trött och gråtig (är så stressad nu). Du var så söt du också, och så liten du var! Jag är inte van att träffa folk som är lika korta som jag så jag får för mig att jag är jättelång då. :) Skumt. :)

Kramkram och hoppas din lördag inte förstördes av de dumma jeanstankarna!

Niklasbb
2008-02-02 - 20:54:57

Jävligt imponerad över att du tar alla bilder oså själv.. inte dåligt de inte!!?

Anna
2008-02-02 - 21:26:34

jag förstår precis hur du tänker, jag sitter i samma sitts eller det går åt rätt håll men det har varit ett helvete. Personligen tycker jag inte att du ser ut som en prinskorv, du är jätte fin som du är ^^

Men det finns byxor som faktiskt sitter snyggt även på en bredar, det jobbiga är bara att hitta dom. Sen tycker jag att tjockstickade strumbyxor och kjol både ger en rockig attityd och en slankare utsida.

Att inte få äta godis, det är döfött. Håller man på sådär förstår jag att det skiter sig för människor, man måste ju han e balans i livet som med allt annat. Man får själv bestämma vilka dagar man inte ska äta något sånt på och kanske sattsa mer på träning och vilka dagar man fååår unna sig !
Jag har gjort så att under helgerna får jag äta vad fan jag vill och på vardagarna sätter jag en gräns. Jag äter vilken middag jag känner för, så länge jag sätter gränser på hur mycket jag äter. Hemligheten med allt är att allt man äter måste också förbrännas,jag har införskaffat mig en egen spinning cyckel som jag trampar på till skit bra musik och ser roliga tv program till, du skulle se vad det går undan, jag som hatar och svettas annars.
En timme om dagen blir det och då äter jag fortf onyttigt, men det funkar och jag har gått ner flera kilon på det. Det gäller bara att kunna sätta gränser och finna en balans där allt är tillåtet sina speciella dagar.

Stor Kram

Sassy
2008-02-02 - 22:02:50

Det är något som är fel, jävligt fel, när kläder enbart görs för smalisar. Det är så orättvist och det föder så mycket frustration och tårar...Och det sänder ut hel fel budskap - du duger inte som du är! Arrrggghhhh!

Massor av kramar till dig Anna, som är supersnygg, med eller utan stuprör! Och glöm aldrig att det inte är dig det är fel på, utan kläderna!

C
2008-02-03 - 04:08:29

Jag känner igen det alltför väl.

Anonym
2008-02-03 - 11:15:15

punkrock är ingen jävla stil man bär upp eller inte, det är något man är för man lyssnar på musiken.

anna
2008-02-03 - 11:20:41

anonym: Ja men då får du väl ta och läsa igenom min blogg helt och hållet då för att se vad det är jag lyssnar på!

jag lyssnar inte på techno direkt.

och jag kanske vill klä mig efter det jag lyssnar på men jag kan inte och därför svider det lite extra.

Dock så kan ett mode vara åt ett punkrockigt håll utan att det betyder att det definierar just en riktig punkrockare.

Mickan
2008-02-03 - 15:18:37

Köpte jeans innan i veckan, fick lägga upp den nästan 25 cm! Jag har också korta ben...

belle.
2008-02-03 - 18:32:51

din blogg är ju bara helt jävla underbar! keep up the good work tjejen!! love this diary :)

Sussie
2008-02-03 - 18:33:44

Jag känner samma mot CM-jeans. Och ändå är jag 175 cm lång men har dom där underbara fotbollsvaderna och breda höfterna som gör det svårt att hitta jeans som passa bra utan att man känner sig som en prinskorv om vaderna eller världens bredaste lastbil med varningsskylten "varning för bred last"! Urk.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: