GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Tävla med Garderobsgrubbel och Melba!

2008-12-08 | 14:39:54 | Lyx


Ja nu är det dags för tävling här på bloggen igen och för första gången har jag fått äran att få en sponsrad tävling.
Finfina Melba ställer upp med ett julepris!

Vinnaren får själv välja bland
Hoodie med knappar
Kanintröja eller
Heart sweater

Tävlingsuppgift: Hitta på ett julklappsrim kring något/eller alla av de tre plaggen du kan tävla om och skriv rimet bland kommentarerna till detta inlägg.
Du får jättegärna länka till tävlingen på din blogg, men är absolut inget krav.
Tävlingen avslutas på måndag den 15/12 klockan 20.00 och därefter utses en vinnare av mig och Melba.
Kommentera 68 st

Kommentarer
Malin
2008-12-08 - 15:06:42

Haha, jag hade också kassettbandet med tillhörande bok. :) Ja, filmen är så fin och musiken också. :)

Ja, det är klart vi är lika, det har vi ju konstaterat ett antal gånger...det blir bara fler likheter...inte klokt. :)



Sakna anna åsså...hoppas verkligen det finns tid när du kommer upp....

puss

Daniel
2008-12-08 - 15:19:47

Kaniner föder ungar

Jag suger pungar



En kanin tröja jag vill ha!

ebba!!!!!
2008-12-08 - 15:38:19

tröjan med en kanin

skulle allt sitta fin.

en svart som en natt

skulle göra mig glad, ät kexchoklad!





som julklapp till mej

skulle denna grej

vara mer än okej

den är perfekt som en liten konfekt



ha det bäst, drick läsk



/E!!

Emma
2008-12-08 - 15:48:44

Kanintröja:



I detta paket kan du finna

en sak som är rosa och mjuk

Snart kommer du bli ägarrinna

av denna sak, du vill ha på dig när du är sjuk




God jul!







Ellen
2008-12-08 - 15:50:34

Kanin tröjan va söt, så här kommer ett rim om den:



När du på vintern går ute och fryser,

sitter jag inne och myser.



Då är detta plagget på,

finns i färgerna svart, grön och grå.



Motivet är ett sött litet djur,

som ofta bor i bur.



Jag hoppas du gillar den här saken,

men vem vet? Smaken är ju som baken.



Jag gör i alla fall det,

tycker den är het.



Så nu får du ha en riktigt God Jul,

hoppas du får det jättekul!





















Elizabeth
2008-12-08 - 16:16:16

Julrim om kanintröjan:



Bunny, conejo, usagi, kanin

Inte en verklig men minst lika fin

Någonting sött, mysigt och varmt

Som gör det vintriga livet något mindre kallt

En grön, grå, svart eller rosa

Öppna nu din klapp som är så grandiosa!





[email protected]

Anneli
2008-12-08 - 16:17:23

Åh man tackar!

lollo
2008-12-08 - 16:22:35

Hoodie med knappar:



Om du är kall och frusen

Så kommer denna göra susen

Den är stor och grå

Du den snart kommer få

I den är du både varm och fin

Den har ingen bild på nån kanin

God jul och Gott nytt år

Jag hoppas du nytta av denna får

Vilma
2008-12-08 - 16:23:26

här är mitt lilla rim om hjärt tröjan



kärlek kärlek.

Vilket tjafs.

själv får man aldrig vara med om något sånt fnask.

kärlek kärlek.

vad kan man göra.

om man blir kär så får man mycket att göra.

så njut nu av vinters tjat.

innan man blir kär.



jaja allt rimmade inte men jaf tror att det blev bra :)

Jennie
2008-12-08 - 16:46:00



It looks like my own rabbit I had when I was seven, but now he is in heaven.

I miss him so, but I had to let him go.

I hope he is fine whereever he are, maybe he turned out to be a star.







beabea
2008-12-08 - 16:51:25

Hoodie med knappar





En stor fin hoodie

Skulle kännas goodie





En kall årstid som den här

Känns det fruset i varenda artär



En titt på den här

Och man blir genast kär

vill ha på mig den på varje premiär

När jag blir miljonär



Vid varje abstinensbesvär





Känner mig spektakulär

Egenkär





Redo för en kärleksaffär.









En julklapp från mig till mig, puss

Johanna
2008-12-08 - 17:01:39

En Hoodie med knappar - så fin och skön,

Den vill jag hitta under min gran - så grön.

I den vill jag dricka te och mysa

så att jag under vintern slipper frysa.

Snälla Anna, ge den till mig!

Då blir jag en väldigt lycklig tjej.



Kram!

Sandra
2008-12-08 - 17:07:53

Hoodie med knappar:



Här sitter jag och fryser, skicka mig nu Hoodien som skulle göra susen. Anna, jag tycker att du är så cool, snälla kära du, skicka mig hoodien så att jag skulle glömma bort vintern och min depression. :)

Lene-Therese
2008-12-08 - 17:09:20

Anna, jag tycker att du är fin,

så här får du en MELBANisk kanin.

^^

Louise
2008-12-08 - 17:17:23

Den är vacker och speciell

Don´t kiss and tell

En hoodie med knapp

In it, I can take my christmas-nap

Kanin på shirt

Want to be my christmasflirt?

Tina
2008-12-08 - 17:18:19

Med tröja så fin

blir det ingen sur min



Kanin så söt,

vill äta upp min julenöt



Ge mig tröjan nu

annars säger jag muuuuuu!

Matilda
2008-12-08 - 17:33:44

Kläder så det räcker och blir över

tror jag säkert att du behöver.

Knappar, kaniner och hjärtan på,

nu undrar du nog vad du ska få?

Ett mjukt paket

Är det med säkerhet.

Tröjor i triss

kan väl aldrig bli en miss?



God jul önskar Matilda :D

(Och om jag vann skulle jag vilja ha en hoodie med knappar)

[email protected]

amanda
2008-12-08 - 17:47:48

Juklappsrim om kanintröjan. (;



Med en söt kanin på magen,

blir du varm och snygg om dagen.

Moa
2008-12-08 - 17:53:01

denna saken är mjuk och skön och härligt grön. en sak som kommer värma dig, saken är till dig och kommer från mig



(rim till kanin hoodien)

Angelica
2008-12-08 - 18:37:01

Här är något varmt i kylan

Inte en skiva av Herr Dylan

Den har inga lappar

Bara några knappar

I detta plagg blir ingen ful

Hoppas du verkligen får en bra jul!

(Hoodie med knappar)

/God jul Anna och ni på Melba!

suss
2008-12-08 - 18:46:38

När du behöver något att värmas av,

när hjärtat är kallt eller

ensam du är

och du känner dig knäpp

Så får du det hära

så du slutar hänga läpp.



Passar till alla tröjorna, tycker jag :)

linnea
2008-12-08 - 19:03:35

hoodie med knappar:



Det här är ett mjukt paket

Använd den om du vill bli het

En mysig och kall kväll som den här

Får dig att vilja använda den där

Hopas nu att du blir nöjd

då får alla frid och fröjd

GOD JUL!



en till, hoodie med knappar:



En grå och varm liten grej

till en söt liten tjej

Använd den om du skulle frysa

då kan du med mig sitta och mysa

GOD JUL!



Massor med kramar! /Linnea

Hanne
2008-12-08 - 19:56:14

En kanintröja skulle jeg gjerne ha,

den hadde sittet veldig bra.

Fin og varm,

hadde den sittet over min barm:)

Ulrika
2008-12-08 - 20:04:13

En hoodie med knappar,

min haka jag tappar.

Så söt och så fin,

jag önskar den vore min.



Om jag hoodien så vann,

ack va jag skulle bli grann.

Josefin
2008-12-08 - 20:12:05

Hoodie med knappar är bra XD

sanda
2008-12-08 - 20:17:46

Jag skulle gärna vilja ha en kanintröja,

den skulle sitta så fint ihop med min slöja.

Jag är muslim och firar inte jul,

alla retar mig, och det är inte alls kul.

Jag har aldrig i hela mitt liv fått en julklapp,

det gör att jag känner mig ledsen och slapp.



Melba är så söta som ger ett julepris,

jag tycker dom ska ge det till en som inte ens äter gris.

Det vore rättvist eftersom resten av tävlarna

redan får julklappar,

vinner jag så ska jag skicka er ett paket haribo nappar.



Julen är en dag då alla är lyckliga och glada,

jag sitter ensam hemma och får istället av tråkighet bada.

Jag är ledsen för att jag inte får ta del av er tradition,

det gör att jag vill dränka mig i diskhon.

Jag vill så gärna vinna en sån där kanin,

då skulle jag på jul gå runt med ett flin.

Hitills på jul har jag alltid varit lessen,

melba & anna, om jag vinner skulle

jag älska er som delikatessen.

CherryCheek
2008-12-08 - 20:37:00

Läs på denna papperslapp, som sitter på din mjuka klapp; presenten är både gosig och varm, och hänger över din barm! Så nu i vinter du slipper frysa, och kan istället sitta framför brasan och mysa!



(Innehåll: En hoodie med knappar)

Sofia K
2008-12-08 - 20:52:48

Om du vill vara fin, bör du bära kanin!

Sara
2008-12-08 - 21:05:21

En snygg tävling hos Anna

snyggast är dock alltid kläder från Avanna

Men jag vill ändå tävla och hoppas på att vinna

så att jag ett mjukt paket i brevlådan kan finna



En tröja med en kanin

hoppas jag blir min

Fast om jag vann en med hjärtan på min framsida

skulle jag inte heller lida



:)



Sara
2008-12-08 - 21:07:14

En snygg tävling hos Anna

snyggast är dock alltid kläder från Avanna

Men jag vill ändå tävla och hoppas på att vinna

så att jag ett mjukt paket i brevlådan kan finna



En tröja med en kanin

hoppas jag blir min

Fast om jag vann en med hjärtan på min framsida

skulle jag inte heller lida



:)



Amanda
2008-12-08 - 21:35:08

När tomten närmar sig med sin säck

Och julstöket är tydligt, med lussebullar och knäck

Så skulle det väl passa med en kanin på tröjan min

Helst i färgen svart men alla passar in!

Dragana
2008-12-08 - 22:17:31

Snart är det vinter

och kylan den kommer.

Här har du en present som du sällan glömmer.

Jag är så kär,

mitt hjärta det klappar,

här har du en... (hoodie med knappar!)

Sandra
2008-12-08 - 23:10:53

Är du djurvän som jag

kommer du se på denna och bli knäsvag

och älskar du din kanin kommer du med denna bli precis LIKA fin! :)



(kanintröja)

leopardia
2008-12-09 - 00:33:17

jag ger mig själv kanintröjan:



i detta paket finns en kanin

till en snäll och söt liten josefine

jag vet att du förvisso dig med en kram skulle nöja

och detta är inte avanna design, men kaninen sitter på en *****



Lina
2008-12-09 - 10:55:08

En hoodie med knappar skulle var flott,

om det blir det denna gången blir min lott,

Den skulle sitta som en smäck,

och folk skulle tycka att jag var riktigt fräck,

Nu är det slut på detta rim

hoppas du väljer mitt ibland ett helt stim.



Stay cool- Lina

erika
2008-12-09 - 14:53:37

hoddie med kanappar är riktigt skön.

inte behöva lägga ut av sin lön.

Det skulle glädja mig riktigt stort.

Få den skickad direkt till min port.

Mari
2008-12-09 - 15:36:09

Knack knack vem där?

Lilla Anna och Melba här

En hoodie med knappar på

som du nu i jul ska få!!



Jag suger på att rimma men förska duger ju :D



JOSEFIN
2008-12-09 - 21:20:56

Här lämar jag min lilla lapp,

och jag hoppas jag vinner en Hoodie med knapp



haha enkel , men :d

Jessica Schultz
2008-12-09 - 21:37:55

Jättefina tröjor tre.

Till mig kan du dem gärna ge.

En med en kanin så söt.

Det är så att jag i ögat blir blöt.

Jag skulle verkligen behöva en ny tröja.

Om jag vinner ska jag rösten höja,

Och ropa glatt: JA,

Ett stort tack ska Garderobsgrubbel och Melba ha!









Isabell
2008-12-09 - 22:06:32

Oavsett om alla rimmare är bättre än jag

Gör jag ett försök, kanske gör det min dag?

Ty en tröja att mysa i vore ju verkligen helt rätt

Även om den är för stor och sitter helt snett



Julen närmar sig med stora stora steg

I köket luktar både glögg och lussedeg

Man skyndar och skyndar, får inte ett break

Det är så man undrar, om julstämning bara är fejk



För vareviga dag ser jag stackare som stressar

Jag är inte en av dem - för detta år jag testar

Att ta det riktigt lugnt, bara sitta still

Det är julstämning det, det är vad jag vill



Jag hoppas och hoppas att kanintröjan där

Får vinnas av någon som håller den kär

Och skulle denna tröja vilja skutta hem till mig

Ja då, lilla Anna, då hyllar jag dig!

Evelina
2008-12-10 - 17:30:09

hoodie med knappar:



I denna tröja jag skulle vara cool.

Även en sommarnatt med strålande sol.

Att vara ensam en kall kväll är inte kul,

speciellt inte när det är jul.

Då skulle denna tröja med knappar va perfekt,

både värma och sitta chekt.



Jag vill tacka dig Anna för en underbar blogg,

med många fina bilder och massa annat skojj.

Så fort jag är lite depp så skyndar jag mig

in här med ett knäpp.

Jag hoppas du får en trevlig jul med mycket

hallon-choklad och annat kul.

Linda
2008-12-10 - 21:49:08

Att ha en kanin, som är så fin

Att ha en tröja, så gosig och mjuk

Att ha en underbar vän, en bästa vän

sådant är mysigt.

Annas tävlingsblogg
2008-12-10 - 22:16:52

Jag har tipsat i min tävlingstipsarblogg, hoppas massa folk hittar till din tävling :-)



http://molnboanna.blogg.se/2008/december/klader-fran-melba.html

Cinsaga
2008-12-10 - 22:27:50

Goodie, goodie - hoppas att jag får många mysiga stunder i denna MELBA



En grå skulle passa bra,

hoppas turen är med mig idá

Astera
2008-12-10 - 22:29:17

Hej!

Jag vill gärna vara med i tävlingen och det här är mitt rim:

"En hoodie med knappar vill jag gärna ha

så jag kan känna mig varm och mysig varje da

tar jag av mig den kommer min syster hoodien ta

så gömma den är vad jag ska"!



Tindralen (spana in min egna julkalender)
2008-12-10 - 22:46:18

Om jag är längre bort än du vill,

och värmen inte räcker till,

och du denna drar på,

så blir det som en kram ändå



Rimm till alla tre men jag skulle hellst vinna hoodien med knappar!



God jul och kram!

Jennifer
2008-12-11 - 11:20:32

Kanintröjan:



Denna klapp använder du när det är kallt, då snön och frosten träder fram. Du har ju redan allt, men jag hoppas den inte bara kommer samla damm.

Eva
2008-12-11 - 15:53:18

En hoodie jag vill ha

för den verkligen fin va´

För att inte ute i vinter frysa

eller varför inte framför brasan bara mysa



God Jul!

Evelina
2008-12-11 - 16:55:03

Tröjan med en kanin är alldeles för fin

Men grönt är så skönt

Precis som jultomtens skägg i min gröt :D



God Jul på dig ,hoppas jag vinner ;)

Ronja
2008-12-11 - 17:35:15

Jag vill vinna en av dessa tröjor

och inte bara äckliga blöjjor

jag vill ha den med kaninen

för at den är en så fin den.





Alltså om jag vinner vill jag ha dendär tröjan med kaninen på ! ;D

Jag ska även länka i min blogg :P

Carola
2008-12-11 - 18:23:07

Nu du ej behöver frysa mer

Öppna paketet, jag lovar du ler!

Kajsa
2008-12-11 - 18:38:46

En hoodie med knappar vill jag ha som klappar. Om jag inte slappar kanske jag kan få en hoodie med knappar. Jag vill vinna för jag kan inte rimma, det går inte så lyckat men detta har jag inte knyckat. Jag förskökte så gott jag kunde för jag är ingen hund (e) xD Julpuss

Christine;
2008-12-11 - 20:07:28

Med denna tröja som kan värma ditt frusna HJÄRTA bryr sig ingen om din ljusna stjärt-a!



Heart sweatern handlar det om, hahaha:D





[email protected]



Malin :)
2008-12-11 - 20:32:00

Från Melba och Garderobsgrubbel & Byråbekymmer

detta fina paket till just dig rymmer.

Ett litet busfrö som kärlek sprider

passar dig väldigt bra nu i juletider!



Rimmet är till Heart Sweater som ni kanske förstod :)

ebba
2008-12-11 - 21:44:50

Här får du en sak som är mjuk

Något som du kan använda om du är sjuk

För då kan du ligga och mysa

Utan att frysa!




O självklart pratar jag om den fina fleecen med knapparna. Underbat? Jadå! :D Kram!

Marie
2008-12-11 - 22:03:58

Julstämningen får du från Melba i år

Det är inte en gris och inte ett får

Nej, du blir både varm och fin

Iklädd denna söta kanin!



Rimmet är förstås om den jättefina kanintröjan! =)

Jenny
2008-12-12 - 15:42:31

en fin hoodie med knapp

är precis vad jag vill ha i klapp

hoppas jag får napp

Linda
2008-12-12 - 19:52:43

Med denna kan jag mysa,

utan att behöva frysa.



Den skulle följa med överallt,

även då det är riktigt kallt.



Detta plagg skulle verkligen passa,

och jag vill ha det en massa.



Den är grå och har knappar,

och den är bättre än de flesta klappar.



En perfekt julklapp till mig,

från Melba och sötaste dig!



Puss puss! /Linda

Anonym
2008-12-12 - 19:56:16

Fick du mitt rim? :)

URL: http://g
Linda
2008-12-12 - 19:56:48

Oj sorry..

Anja
2008-12-12 - 22:23:17

På magen en kanin och du kommer att bli riktigt fin. :)

Kanintröjan skulle jag vilja vinna ;)

Jenny
2008-12-15 - 12:26:59

Lång, mysig och fin

Den kan du ha på dig hela ti'n



Hoodien med knappar med andra ord =)

yonna
2008-12-15 - 12:29:17

rim om kanintröjan



Mjuka klappar i all ära

detta plagg kan du stolt bära

du känner dig säkert fin

med denna tröja med avbildad kanin

ebba
2008-12-15 - 15:55:15



tröjan med en kanin

skulle göra mig riktigt fin.

med ett stort flin, gör du mig glad tralala

hanna
2008-12-15 - 16:04:27

En hoodie med knapp

är goodie som en japp

hoppas jag får napp

en hoodie i klapp!

ebbabebba
2008-12-15 - 16:24:21

på magen min

skulle en kanin passa in

jag skulle känna mig fin.

tröjan skulle passa mej

mer än okej!

Milla
2008-12-15 - 19:45:54

Om man ingen julklapp skulle få, kan man ha tur och vinna och i en varm tröja få gå. Passar utmärkt en skön kväll, då man sitter på sin fäll. Åh dricker en kopp te, då kan man inget annat än le.

Anonym
2008-12-15 - 19:47:16

Om man ingen julklapp skulle få, kan man ha tur och vinna och i en varm tröja få gå. Passar utmärkt en skön kväll, då man sitter på sin fäll. Åh dricker en kopp te, då kan man inget annat än le.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: