GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Ja..så ska väl jag också resumera också då...

2008-12-30 | 13:46:34 | Krönika/Politik/Tankar



Ok, nästsista dagen på 2008
och det är lite granna ”lag” att i bloggosfären summera sitt gångna år innan det nya tar vid. En del kommer säkerligen bara summera det via bästa/sämsta köp andra kommer nog summera lite kort månad för månad – höjdpunkter, flippar och floppar eller mer blogspråkligt korrekt: Hissar och dissar.

Jag ska väl också summera mitt 2008 men jag gör det på ett lite mer flytande sätt, inte så uppstaplat. För sanningsenligt så har 2008 gått väldigt snabbt och jag minns faktiskt inte alls hur våren var i detalj eftersom hösten varit så intensiv. Och än mer sanningsenligt och faktiskt lite tappa-andan-aktigt så måste det här vara det första året jag ser tillbaka på då jag inte minns en massa misslyckanden, sura miner, en massa ältanden om varför varför varför, eller krossade hjärtan eller svek eller en massa tårar.

2008 måste räknas till det år då jag mått som allra bäst..hittills, och även om jag vet att jag haft dåliga dagar och spillt en massa tårar så har de just inte varit mer än det – dåliga dagar. Och dåliga dagar passerar precis som de kommer åter , men det är skit samma.

Det är inte bara fröken Blondinbella som haft ett framgångsrikt år även om våra framgångar är ganska så vitt skilda och min framgång i hennes värld säkerligen bara skulle motsvara en veckas bra tarmflora.
 Men för mig känns det smått fantastiskt och drömlikt.

I början av året satt jag i vår gamla murriga trerumslägenhet och jag hade precis börjat sälja mina första plagg med egendesignade motiv. Via bloggen men främst via nu nedlagda Modemecka som drevs av fantastiska Käthe samt via Glitzy och jag minns fortfarande den lycka när jag satt på ett fik en fredagslunch här i Tidaholm och åt macka och drack latte tillsammans med Stefan och bläddrade lite i Sofies Mode och där – där var en bild på en av mina t-shirts!

Därefter följde bilder i Klick! Och Veckans Nu. Framåt sommaren började mitt ”Today I’m wearing this” bli känt i bloggosfären med en riktig topp när Kenza visade upp ett sådant linne i sin blogg och jag helt plötsligt hade 300 obesvarade mail när jag kom hem den kvällen. Hann svara på 5 fick 15 nya och det var då jag insåg hur jäkla stor makt en bloggare kan ha. Bra för mina business indeed men samtidigt lite tragiskt att se att så många unga tjejer ville ha ett likadant plagg som en storbloggare.

Jag blev kontaktad av Nelly.com och åkte ner på möte i Borås tillsammans med en febersjuk bror som stöd och fick hålla det kommande samarbetet hemligt ända till oktober. Ja sommaren präglades av hemlighetsmakeri eftersom jag även blev uppringd av Emma Wiklund som informerade mig att jag var en av fem vinnare i deras Rosa Bandettävling och skulle få ha en egen t-shirt i alla Lindexbutiker under en månad..oktober.

Ja oktober var sannerligen en händelserik månad. Jag lanserades som eget varumärke hos Nelly, jag fick se min egna t-shirt säljashos Lindex, jag fick gå på Rosa Bandetgalan och så var det ju blogawards där jag hade designat motivet till goodiebagen och så var jag på en fantastiskt intim fin konsert på Chinateatern med Brett Anderson.

I november var det dags för klädsläpp nummer två hos Nelly och då tyckte de på Nelly att det sålt så pass bra och att de ville satsa på mig att jag våren 2009 ska få en helt egen clothing line – hela plagget ska vara Avannadesign inte bara motivet. Och här sitter jag nu, i en ny lägenhet – en femma med öppen spis, inga grannar, högt i tak, något kräksjuk fortfarande med två könsmogna katter som min allergiske sambo tål och sitter och skissar på hur min egna nacklabel samt påse ska se ut och känner en stor optimism inför 2009.

Jag vill jag kan jag ska jag vågar!

…och okej..en lite mer hissig och dissig årsresumé kommer också med mycket bilder och lite text.
Kommentera 38 st

Kommentarer
Karin
2008-12-30 - 13:54:27

hehe kanske inte lätt för gamla gubbar att se skillnad på barn.. och eh... oss:p

Malin Harju
2008-12-30 - 14:02:20

All lycka till dig, fantastiskt fina och duktiga du! Många värmande kramar mamma Malin

sheima
2008-12-30 - 14:04:36

ååååh vad kul att det gått så bra! fast det råkar ju jag redan veta då jag följt din blogg ett tag nu ;) läste inlägget, är verkligen glad för din skull! och jag menar det verkligen, IM SO HAPPY ;D du förtjänar detta till 101% (hehe) och det kommer nog att fortsätta i samma riktning 2009 får vi hoppas, take care anna, och glöm inte att när (ja, inte om utan NÄR) du har en catwalkvisning med dina avannaplagg, då kommer jag vara där! i'll be there. bara det är i stockholm (A) men dit kommer ju mest folk så det är ju smartast hihi :) när jag är gammal kommer dina plagg vara kända över hela världen, varje plagg kommer säkert att kosta ett par tusenlappar ^^, It will happen, you'll see ;)



<3<3<3<3 Önskar dig all lycka till i framtiden :D

Ellinor
2008-12-30 - 14:06:50

Väldigt framgångsrikt Anna-år!

carro
2008-12-30 - 14:08:33

Så jävla roligt att läsa hur det har gått för dig sammanfattningsvis. jag började läsa din blogg förra hösten och var snabb att beställa en av dina tröjor. :) sen hela din utveckling och skillnaden på dina inlägg är häftig. precis som du själv säger mår du mycket bättre (ingen mår prima 24/7 såklart), och den skillnaden kan man verkligen utläsa i inläggen. :)



Du gör ett skitbra jobb! :D

Angel
2008-12-30 - 14:10:38

härligt gumman

Nea
2008-12-30 - 14:23:30

Vad söt blogg <3

donnasandra
2008-12-30 - 14:25:06

Vilket underbart år! Kramar

Elina
2008-12-30 - 14:28:35

Fan va kul och grattis till dig som haft ett sånt händelserikt (verkar det som?) år!! kram

sara
2008-12-30 - 14:34:09

Jag tycker det är så himla kul för din skull att det gått så bra, man har läst din blogg sedan länge och fått följa med när allt hänt, är glad för din skull!

kramar

LINA
2008-12-30 - 14:35:24

åh låter som ett bra år, måste grattulera dig eller vad man ska säga för att ditt märke lyckats, de är sjukt snygga grejer:P

lina
2008-12-30 - 14:43:11

låter som ett underbart år

Alexandra
2008-12-30 - 15:03:53

Jag läste allt ska du veta-- du lyckas inte bara inom modevärlden utan också att behålla dina läsare. Din språkliga förmåga går då alltid på högvarv :D Jag älskar det sättet du skriver på.



grattis till ditt framgångsrika år. Jag började väl följa dig halvvägs.. ja... lite innan sommaren kanske ^^ Tror jag ;P Du förtjänar verkligen allt. Du har tagit för dig mycket och inte nog med det-- utan också lyckats att klara av det. Visserligen hjälpte kanske Kenza dig- men det var du som hade lyckats göra reklam för det. Du lyckades skissa motivet till Lindex tävling, du lyckades så bra tat Nelly vilel ha det.



Uppskatta dig själv ännu mer under nästa år :) Vi hoppas på nya utmaningar och ännu större framgångar.



Lycka till, och tack för det gångna bloggåret.



OBS: Det lät lite som om jag skulle säga farväl, men det ska jag inte göra. Inte på långa vägar.

SCAR
2008-12-30 - 15:23:12

Älskade det här inlägget. Och har faktiskt tänkt på det - vilket år för dig, tvåtusenåtta!



Själv måste jag säga att det är det bästa året i mitt korta liv hittills, och jag hoppas kunna säga detsamma om tvåtusennio. Puss!

Mackan
2008-12-30 - 15:26:10

Tjena vännen! Här dags börja knega ett dygnsskift, men först en tur in till dig, och se där årskrönika trevligt läsa hur det gått för dig! Önskar min såg liknande ut men blir nog mer i dur.. Men väntar på ett bättre år 2009. Önskar dig ett gott slut så hörs vi igen nästa år!

Mackan

Wican Ahlin
2008-12-30 - 15:32:06

Coool blogg :D

jossan
2008-12-30 - 16:07:07

okej, lät inte bra! du får krya på dig!

jotack med mig är det fint, dock trött bara!

blir det partaj imorgon? ;D

hayley
2008-12-30 - 16:13:36

Som vanligt, underbart skrivet. Väldigt målande! Älskar att läsa dina inlägg. Ditt år har verkligen varit bra! Fastän att det fanns dåliga dagar, men vem har inte det ;).. Ett uberstort grattis ännu engång för dina framgångar! Önskar dig all lycka!



Och tack för dina värmande kommentarer om mina magproblem. Idag gick jag förresten och köpte mjölksyrebakterie-tabletter (långt ord), får se om min såkallade tarmflora blir bättre. :P Lärt mig massa nya ord idag ju! ;)



Känns verkligen som du bryr dig vännen. Vet inte någon annan stor bloggare (som det så fint kallas) som bryr sig så som du gör. Du har brytt dig om min stackars mor som jag inte alls har bloggat om vidare mycket och även mig.. Du är en underbar människa (ifall du inte redan visste detta).



Puss och många nyårs kramar!

Malin
2008-12-30 - 16:35:30

Hej sötis, nu är jag hemma igen. Inte setat vid datorn nånting eftersom vi varit bortresta till Martins släkt i Sundsvall.

Så skönt att vara hemma igen I tell ya!



Puss på dig!

Fredrik *Frisören
2008-12-30 - 16:57:03

Ha en nice kväll!

Amanda
2008-12-30 - 17:02:58

Svar: Visst är de fina? Och billiga allihop! :D

Jen
2008-12-30 - 17:22:59

Vilken härlig bild på dig.

Gott Nytt År!!!!

Ida
2008-12-30 - 17:29:11

du har verkligen haft flyt det här året :) jag är glad för din skull... din lägenhet låter helt underbar. ha en trevlig nyårsafton imorgon och gott nytt år!

Perfektion by Emma
2008-12-30 - 17:30:01

- åter igen påminns jag om de där bildcollaget som borde göras. jag har börjat bli pigg om nätterna, så kanske inatt?



fick du mitt mail sötaste?

Erika
2008-12-30 - 17:41:22

Ett härligt år har det varit för dig, jag tror att 2009 kommer att toppa gamla 2008 =)



Kramar!

Sica
2008-12-30 - 18:03:08

Tack :) Hoppas jag med. Idag är det lite halvt på kant fortfarande. Men imorgon ska jag vara frisk. Finns inget annat på kartan! :)



Vilket härligt år du har haft =) Och lycka till i fortsättningen =)

andrea
2008-12-30 - 18:07:34

vilke söt min :)

Sara
2008-12-30 - 18:10:57

Åh vilket år du haft.

Vad skulle önskan vara inför nästa år då?

Kanske ett Avanna linne visas på New York Fashion Week.

Men vet du vad?

Det är inte omöjligt, så duktig som du är!

Kramar

Ida
2008-12-30 - 18:21:39

jo jag vet, du är riktig kämpe :)

Amanda
2008-12-30 - 18:32:25

Ett framgångsrikt år för dig :) Du har lyckas otroligt bra och det är du värd!



Hoppas 2009 bli lika trevligt, om inte trevligare ;)



Kram

SEX AND THE CITTY
2008-12-30 - 18:32:49

Svar: Ja du. Det vore himlen. Jag fick vraka bland en rad med klänningar. Det var ett steg närmare himlen.

Emma
2008-12-30 - 20:19:08

Gud så härligt att läsa Anna, och vad kul att du har nått så mycket framgång år 2008, det är bara att satsa på att 2009 blir ännu bättre! Gott nytt år och all lycka :D

Bim HD
2008-12-30 - 23:00:51

Läser din summering av året som gått... Ja, jag hittar inte ett ord, ler bara. Tänk att man har fått vara med och följa detta nästan, eller hela?, året och känna... yes, yes, yes - för varje sak som inträffar... Att man hittat hit, fått en vän som är så ljuvligt härlig, helt otroligt vad cyberrymden kan bjuda på... säger hon som just nu sitter här uppe norr - inte långt från Esrange :) - och läser och funderar... Jag funderar lite till - och försöker klura ut HUR jag ska få ut lite bilder till i bloggen, mm... är ju ledig ;)

Må så grankott... kramis skruttisen!!! och sköt om dig och var mer än stolt när du tänker åter på det år som nu har gått... tänk bara på vad som komma skall, med detta år i bagaget... härligt, ljuvligt och jisses!!! :D

Alexandra
2008-12-31 - 13:39:28

Det känns som att alla (vad jag vet iaf) haft ett bra år! Tur är väl det! Är glad för dig skull, gumman!

GOTT NYTT ÅR PÅ DIG!

Fru Evelina
2009-01-01 - 18:52:37

åh fina du, det har verkligen varit DITT år!!

hoppas framgångarna fortsätter för dig 2009!

kram

Frida
2009-01-01 - 22:47:28

Vilket fantastiskt år! Du är grym Anna.

luci
2009-01-03 - 00:28:23

Tack för ett riktigt inspirerande inlägg, och stort grattis till dina framgångar!

Ayla
2009-01-05 - 02:06:47

Varför är det tragiskt att folk vill ha något som en storbloggare har? Det är inte alls konstigt, det finns ju en anledning till att Kenza är känd och omtyckt? Dessutom gynnar det dig :) var glad bara :) grattis till framgången :D


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: