GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

wake up, eat, work sleep repeat

2016-01-24 | 16:55:40 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Ny kjol i en underbar blå kulör och jag ansträngde mig lite och klädde upp mig när jag klev ur sängen igår istället för att dra på mig sweatpants och linne.
Har hamnat i årlig, sedvanlig vinterdvala tror jag med trötthet, låg inspiration och en krypande rastlöshet.
Känns mest som dagarna nu består av jobba, äta, försöka hålla dammråttorna borta och vårda nariga läppar och frostsprickor på fingrarna haha. Mellan jobb och sömn blir de tmest slappande i soffan och tvserietittande men försöker när tid finns att vara ute och röra på mig , få dagsljus när jag kan och tanka d-vitamin.
Har fuskat litegranna och varit på besök hos "Solarieöarna" .
 
 
Som jag längtar efter värme, grönt gräs, kunna ha altandörren öppen hela dagarna och kvällarna, sitte ute i flera timmar , känna dofterna av blommor och hörra surret av humlor, ta en svettig morgonlöprunda och äta frukost efteråt på trappen ...och framför bara kunna dra på sig en luftig klänning och stoppa de brunbrända fötterna i ett par öppna sandaletter...utan en tanke på vantar, strumpbyxor, halsdukar och om jackan är varm nog eller ej.
 
Men men, nu är nu och idag är det söndag, just ätit en smarrig chokladmarshmallowmuffin efter en slaskig långpromenad, njuter av några avsnitt av The Carrie Diaries och tankar klädinspo inför våren..och så försöker jag hitta ett hotell i Stockholm till rimligt pris och hyfsad standard till min stundande tripp om 1,5 vecka då jag ska på konsert och se mitt älskade Suede igen! Ska bli så roligt!
 
Kommentera 1 st

Kommentarer
ISA
2016-01-24 - 22:45:46

låter som ett bra avslut på veckan ändå! snaaart vår ;)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: