GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

My home, my home sweet home

2016-01-15 | 14:30:51 | Hus/Renovering/Inredning

Nu njuter jag för fulla muggar av en LEDIG dag!
Igår eftermiddag gick jag av en sjudagarsarbetsvecka med 8-11timmarspass varje dag. När jag vaknade idag fattade jag inte först att jag inte skulle till jobbet haha.
Det var nära 17 minusgrader igår morse när jag traskade till jobbet och nästan lika kallt när jag traskade hem med min Dr Oetker Mozzarellapizza, godispåse och flaskan med rödvin som jag hade köpt för att ha riktig mystorsdag för mig själv då sambon jobbar kväll denna vecka.
Körde dock 15 km på cykeln i källaren samt lite styrkeövningar innan jag "tog helg".
 
Lite lätt fredagsstädning idag men som sagt, njuter nu av ledighet och långhelg.
 
Tänkte det kunde vara dags att visa upp hemmet litegranna med fler bilder. Jag älskar vårat hus även om det än finns mycket att åtgärda och renovera, även om det kanske är lite konstig planlösning här och men det är ändå byggt 1952...vilket också gör att det är blåbetong i grunden och därmed finns radon här..Men men.. Det är vårat hem och jag känner mig verkligen hemma.♥
 
 
 Här är en del av tv-rummet med den jättestora, sköna soffan, nya fotpallen och fågeltapeten. Ska försöka få till väggen där till vänster bättre framöver, funderar på en massa inramade foton och bilder.
På andra sidan av rummet, dör jag står och fotar , står tv och tvbänk.
Byter ständigt ut ljuslyktor oxh skålar på soffbordet samt kuddar och filtar, har inte hittat 100% rätt känsla här inne.
 
Det här rummet, som ligger vägg i vägg med tv-rummet och har utgång till altanen är det som har ändrat sig flest gånger under våra fyra år här i huset. Just nu försöker jag väl få till en liten "salong/Tea room" känsla i det .
Soffan och rosa fåtöljen är nya och jag älskar dom!  Det är även här jag sitter och tecknar och ser fram emot att sitta och läsa böcker framöver.
 
 
Sovrummet , som i somras förvandlas från cerise och mörkt till luftigt, ljust och turkost.
Är väldigt nöjd med förvand,ingen då det blev en helt annan harmoni i det rummet. Här har jag även min lilla walkincloset.
 
Hallen, som jag gjort till mer av ett rum, då vi allt som oftast ändå inte använder den här entrén utan går in källarvägen , vilket de flesta som vi känner också gör.
 
 
Badrummet, som var största investeringen 2015 och som fick sig en total makeover, förutom badkaret och handfat/tvättställ som vi satte in nytt våren 2013. Nytt golv, ny våtrumstapet/matta, ny toastol etc, väldigt nöjd, blev rent, fräscht och lyxigare känsla.
 
 
Köket. Kanske det rum vi från start var nöjdast med vid inflytt och som fått vara ganska mycket förutom nytt bord, stolar och så byts detaljer ut dåoch då. Men älskar den kitschiga känslan och att det i detta rum får vara femtiotalssjäl som hör huset till.
 
I år får vi se om satsar på lite renovering av utsidan, en del av fasaden behöver bytas. Skulle även vilja ha bort gruset och sitället lägga plattor på framsidan. Förstår inte hur folk vill ha grus, så opraktiskt vid skottning t ex och hmm tja våra katter och hela kvarterets gör sina behov i det..not so najs.
Sen finns det som sagt mycket kvar att göra inne med..källaren är ett stort projekt men är glad att förra ägarna ändå inredde och gjorde ett stort jobb med tvättstugan så att den är trevlig och fin och fräsch och inte bara en grå cementbunker.
Jag har en dröm om vita golv i hela huset och enhetligt utan trösklar.
Trapphuset och övre hall behöver också en makeover, omvårdnad och kärlek.
 
 
 
 
 
 
Kommentera 4 st

Kommentarer
A
2016-01-15 - 15:01:06

Älskar ditt hus! Så himla fint, mysigt och personligt!

JUNITJEJ
2016-01-15 - 20:24:12

Så fint ni har det hemma!!!

Cecilia Bergman
2016-01-18 - 13:11:28

Åh, så färgglatt och härligt ni har det!

Amanda
2016-01-19 - 13:53:12

Så otroligt härligt hus det där! Blir glad av att se det!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: