GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

inredningscravings

2015-11-27 | 11:15:45 | Hus/Renovering/Inredning

 
 
Mitt i adventspyntandet och byta ut mycket rosa och turkos mot julerött i en månad så känner jag väldigt mycket för att göra om här hemma och köpa ny inredning.
Jag följer en väldans massa inredningskonton på Instagram, de flesta av dom har dock samma stil: Det är vitt + marmor+mässing/gulddetaljer+några grafiska posters + några väl valda coffeetablebooks+ännu mer vitt.
Och det är väldigt väldigt snyggt på bild och det attraherar mitt öga....men det är inte min stil.
Jag vill ha färg.
Jag vill ha rosa och turkos och guld och lite kitsch blandat med fashion.
en blandning av Carrie Bradshaws lägenhet i film 1 blandat med Villa Villerkulla och Mamma Mia.
 
Ovan ser ni lite grejer som står på min vill-ha-lista just nu.
 
- Jag skulle vilja ha en hög med nya prydnadskuddar i både soffan och i sovrummet. ( på bild från Ellos och H&M)
- En kristallkrona har jag drömt om länge. (Rusta)
- Den vita steghyllan har jag i sovrummet och skulle nu vilja ha en till i vardagsrummet och byta ut den röda jag har. ( Rusta)
- Lite nya krukor, ljuslyktor och kriskrams i guld.
- Sugen på nån typ av bokstavslampa, antingen bara ett & men kanske även A och S för mig och Stefan. (Modesto)
- Mattor är nåt jag på senare tid verkligen börjat älska och fått upp ögonen för hur de kan förändra ett helt rum och hur insett hur mycket mer ombonat det blir med just fina mattor. Den här turkosa är verkligen fantastiskt fin! (Ellos)
- Vårat andra finrum/matsal/minivardagsrum är under ständigt grubbel vad vi ska göra med..jag har ännu ej hittat matsalsstolar till det runda bordet som jag vill ha..nu funderar jag på en härlig liten soffa till bordet istället och kanske bara ha två stolar...lite " tea-room"feeling. (Furniturebox)
- Åh så vill jag ha en rosa fåtölj..eller fler..i hallen..i sovrummet, kanske i matsalen..(Åhlens)
Kommentera 2 st

Kommentarer
Linda
2015-11-27 - 13:30:48

Snyggt! Lamp-tips:
http://www.jollyroom.se/produkter/alice-fox-lampa-bokstav-metall-vit

Hoppas du får en bra helg! Kram från en som tittat in titt som tätt sen du började blogga :)

Anna
2015-11-28 - 10:11:41

Det är roligare när folk har olika stil, annars kan det kännas tråkigt och opersonligt :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: