GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

ömsom solsken ömsom mörka moln

2014-06-10 | 18:34:19 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Efter en natt med totalt kass, ja nästan utebliven sömn, så var jag uppe och ute på en motionsrunda redan innan kl 7 imorses.
Men härligt att se en ny dag vakna till liv och ha fått massa gjort innan kl 9.
Legat och solat har jag gjort och i eftermiddags kom världens bästa svärföräldrar hit med trädgårdspresenter - en härlig solsäng till mig så jag slipper ligga på dyna i gräset och riskera mer bett och stick och så fick vi en trimmer att kantklippa och så med.
Så snällt!♥
 
Och det behövdes sannerligen lite sådan snällhet och lyx idag då det ändå dök upp "mörka moln" på den soliga sommarhimmlen i form av en saftig faktura från leasingföretaget jag skrev om här.
Jag bad specifikt under hela våren om worst case scenariokostnader vid återlämnandet och fick prisuppgifter i mail.
Att vissa av dessa summor nu på räkningen har mer än tredubblats mot prisuppgifterna jag fick..fy fan.
Dessutom hävdar de nu att jag har skulder på räkningar från förra året som rätt och riktigt betalades in just förra året.
Blir så inhelvetiskt trött på det här. Klump i magen och ångest. Och ilska.
Men har pratat med banken och lite annat idag så förhoppnings kan jag bara få bort den där räkningen innan helgen så jag kan få ett avslut på denna mardröm som det till mångt och mycket varit.
Vill bara gå vidare, kunna andas, slappna av och kanske på kuppen då få bättre sömn igen,
 
Finns inget som jag längtar så efter som just lugn.
Kommentera 7 st

Kommentarer
Ida Nielsen
2014-06-10 - 19:59:56

Usch, vad jobbigt! Vilken tråkig sits du hamnat i. Håller tummarna för att det löser sig snabbt och till det bästa.

Mia
2014-06-10 - 20:42:31

Häng ut de jävlarna , rent ut sagt. Jag sitter här och blir skitförbannad på allt du "berättar". Vad är det för idioter egentligen, så oprofessionellt beteende.

Anna J
2014-06-10 - 21:37:09

Men så får det väl ändå inte gå till?! Usch vilka oproffs... Hoppas det finns nåt tryckeriforum där du kan varna för detta företag. Håller med Mia - idioter är vad dom är.

Linnéa
2014-06-11 - 06:12:28

Alltså jag tycker så synd om dig. Men du ska ju inte betala för mer än du ska. Du får sätta hårt mot hårt, jag vet att det är svårt och att man ibland bara inte orkar längre. Men jag tycker så synd om dig. :-( kämpa på vännen <3

Svar: jag vet itne vad mer jag kan göra Linnéa än att hela tiden ifrågasätta, hänvisa till tidigare mailhistorik och svar, skicka betalkvittenser att saker visst är betalda, ifråga sätta ifrågasätta ifrågasätta...men svårt när de inte ens behagar svara.
kram
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Sanna
2014-06-12 - 22:03:55

Men så får de inte göra! Sätt hårt mot hårt, visa upp mailen där de lovat dig att det inte skulle kosta mer än de sa, visa upp att du betalat det de säger att du inte gjort! Stå på dig! Jag förstår att det är tungt och jobbigt just nu, men det är ju såhär de säkert alltid gör. De testar hur långt de kan gå och hur mycket de kan tjäna på att lura andra människor, som inte orkar kämpa emot. Stor kram till dig!!

Svar: jag har gjort allt detta Sanna, skickat inbetalningskvittenser, bifogat mailhistorik, ifrågasatt gång på gång men det är mest ett läge nu att de skiter i att svara alls och bara ignorerar.Jag kämpar och strider men kommer ingenstans.. Vet inte hur många mail och samtal jag gjort om dagen nu senaste veckorna.

kram
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Linnéa
2014-06-14 - 14:38:02

Men om du har betalat så har du betalat, det är samma sak som att betala för en klänning två ggr. Dra av det du vet och har bevis på att du har betalat, de kan aldrig vinna i rätten mot kvittenser och mail som de har skickat. Finns det ingenstans som du som småföretagare kan vända dig för att få hjälp och stöd så att de förstår att de INTE kommer kunna lura dig. Någon slags laglig hjälp måste du väl kunna få? Jag tycker så sabla synd om dig och önskar att jag kunde hjälpa dig. Känner du ingen jurist du kan ringa? Kram <3

Linnéa
2014-06-14 - 14:42:37

http://www.bolagsverket.se/polopoly_fs/1.8830!/Menu/general/column-content/file/pdf_ang_bestridande.pdf

Följ länken ovan så kan du läsa om hur du bestrider en faktura på laglig väg.

Lycka till tjejen <3

Svar: tack gumman. <3Jag har redan bestridit en räkning till de som sköter själva leasingavtalet men de hävdar ju att uthyraren är den som ska säga upp avtalet och så länge de inte gör det så måste jag betala hyra.
men får väl försöka fortsätta bestrida..
fan vad trött jag är på detta.
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: