GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

4:36 minuter av tårar

2014-06-08 | 17:53:12 | Egocentrerat&Vardagligt

 
 
 
Vid midnatt, natten mellan igår och idag , klockslaget då min webshop officiellt stängde ned, webshoppen jag haft i 3 år och klädmärket jag haft i över 6 år, det som jag gjort och som mångt och mycket blivit till VEM och VAD jag är, liksom dog, ja då gav jag mig själv en låt, en enda låt att gråta ut.
Gråta ut över den smärtan som det faktiskt varit och är, hela processen.
Men också över allt annat som smärtat något oerhört denna vår.
Smärtan och förtvivlan som varit och är kring vad en människa gjort inte bara mot andra men mot sig själv.
Det ofattbara och ogreppbara.
Hjärtat har krossats på så många sätt denna vår.
Eller som ett fönster.
Man kan slå i det med en hammare och det bildas ett stort mönster av sprickor men ändå håller det ihop på nåt sätt och kan så göra länge länge.
Men så räcker det en dag med en lite liten vindpust och det rasar samman... alla spillror i en stor hög. Krossat.
Så har det känts.
 
Men jag gav det 4:36 minuter vid midnatt att gråta ut över. En sista gångs tårar  över de krossade drömmarna och det krossade hjärtat.
Nu är det dags för en ny ren fönsterruta med nya utsikter.
 
Och jag har haft en ljuvlig söndag i min trädgård med mina tre älskade katter. En ljuvlig sommarsöndag, med besök från mamma, jag har lapat sol och lyssnat på Värvet Podcasts.
Och om några timmar kommer min älskade karl hem och då ska jag ta ett djupt andetag och bara låta mig kramas och känna trygghet.
 
Och jag vet att jag kommer finna mig själv igen och aldrig skall varken nån annan eller jag själv få definiera det jag gör till vem jag är.
 
..låten jag valde heter Turn to stone av Ingrid Michaelson.
 
 
 
Kommentera 4 st

Kommentarer
Malin
2014-06-08 - 18:11:24

Vackert avslut. Hoppas att du är redo att gå vidare nu.

Svar: Tack Malin, jajamänsan jag känner mig redo =)kram
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Amanda
2014-06-08 - 18:35:53

Skickar lite kärlek till dig <3

Svar: Tack Amanda <3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Hanna Karlsson
2014-06-08 - 22:51:28

Kram!!!

Svar: kram tillbaka fina Hanna!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Sofia
2014-07-12 - 22:53:47

Åh bästa Anna! Så tråkigt att höra! Du är så fantastiskt driven o duktig o kreativ o begåvad! Sluta aldrig med det! ;-) Går det inte att få tag i Avanna-plagg längre? Jag har äntligen gått ner 35 kilo efter en gbp-operation o skulle så gärna vilja unna mig ett fint Avanna-plagg!
Kram

Svar: Tack! Näe den delen av verksamheten är nedlagd och jag hade utförsäljning i några veckor. Har ju lite kvar i lager men svårt att visa upp vad. Kram
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: