GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

time to make a change

2013-03-11 | 13:42:00 | Egocentrerat&Vardagligt

 
Jag mår mycket mycket bättre nu men har ont i hela kroppen och är mycket trött och får inte i mig mycket mer än nån halv kopp te och några Mariekex.
Jag kände mig lite olustig nästan hela förra veckan med huvudvärk som kom och gick och konstig känsla i kroppen.
I lördags morse mådde jag bra, mina svärföräldrar kom hit på fika och sen skulle jag ut på promenad med mamma.
Då började huvudvärk komma igen som bara blev värre.
Det blev ingen lång promenad alls på grund av isande kall blåst.
Väl hemma sprängde det i höger sida av huvudet samt runt ögat och sen kom en äcklig halsbränna.
Kort därefter började jag att kräkas , 2 ggr i timmen från kl 14-18 och därefter 4-5 ggr i timmen från kl 18-20.
De två sista kräkningarna var mest bara blod och jag var så medtagen att jag inte orkade prata eller egentligen ens resa mig. Jag hade panikringt hit mamma som ringde sjukvårdsupplysningen som sa åt oss att åka till akuten.
 
Så Stefan körde dit mig, minns inte mycket av bilfärden in til Skövde alls, och det tog ett tag innan vi kom in till sköterska där jag blev liggandes medan de tog prover och gav mig dropp och jag fick flera gånger berätta om hur jag mått under dagen. Klockan var väl närmare 1 på natten när det bestämdes helt att jag skulle läggas in och Stefan fick åka hem. Kände mig så ensam och ömklig och jag ville verkligen inte vara där.
En del läkare/sköterskor pratade bara om influensa nån nämnde blödande magsår.
Har fortfarande inte fått några svar.
Antagligen var det en jävlig variant av vinterkräksjuka...jag har haft maginfluensor förr men jag har aldrig nånsin mått så dåligt som i lördags...kanske att det hela späddes på av för mycket psykisk stress och grubbel och oro senaste tiden.
Sen var de tvngna att väga mig på sjukhuset..och det var ingen rolig vikt jag fick reda på så självklart stressade jag upp mig för det och fick ångest medan jag låg och spydde och fick dropp.
MEN, nu ska jag se till att vila upp mig och bli frisk. Så får jag, återigen,  ta tag i det där med vikt, motion och kost när jag mår helt bra.
 
..och det kändes skit att det enda jag fick se av Melodifestivalen var snabbgenomgången i väntrummet..
Kommentera 13 st

Kommentarer
Lollo
2013-03-11 - 14:08:33

Usch vad jobbigt . Hoppas att du får något svar på vad det var. Men stress är aldrig bra för nåt. Krya på dig!

Marie Bergman
2013-03-11 - 15:23:22

Usch =( Hoppas att du mår bättre snart!

Anonym
2013-03-11 - 15:31:15

http://www.ptfia.se/fia-sager/vi-pratar-om-vikten/

Svar: tack anonym för denna länk. Väldigt kloka ord av henne!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Molly P
2013-03-11 - 15:54:03

Näe, vad hemskt Anna! Krya!

Dissys
2013-03-11 - 16:10:52

Ush vad tråkigt! Låter hemskt. Jag hoppas du mår bättre snart. Krya på dig fina du.. Många kramar:)

Ida
2013-03-11 - 16:39:30

Stackare vad hemskt det låter. Krya på dig fina Anna! :)

Svar: Tack Ida <3kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Cissi
2013-03-11 - 17:38:00

Usch, vad obehaglig och jobbigt! Hoppas att du mår ännu bättre nu, krya på dig!

Svar: tack cissi! Mår mycket bättre nu men lite sliten.Kramar!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Malin
2013-03-11 - 19:12:22

Näe, fy, vilket skit! Nu är det på tiden att det vänder till det bättre för dig. Krya på dig fining!

Svar: Tack Malin.Vi får hoppas det vänder!
massa kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

JUNITJEJ
2013-03-11 - 19:21:04

Stackare!!! KRYA!

Svar: Tack Junitjejen!kramar!!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Annster
2013-03-11 - 22:22:32

Krya på dig!!

Andréa
2013-03-12 - 10:11:03

Men usch, krya på dig! :( Har du fått veta om det var magsår eller något annat? Det låter ju konstigt om man skulle kräkas blod av vinterkräksjuka. Kram!

Svar: Ja nu har jag fått provsvaren och det var en agressiv vaiant av vinterkräksjukan.Antagligen spydde jag så pass mycket att det sprack i halsen/slemhinnor.
Uscha.

kramar!!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Maria
2013-03-12 - 20:52:42

usch, låter himla otrevligt, skulle själv bli lite rädd om jag kräktes blod.. :/ har aldrig själv hamnat på akuten, och hoppas verkligen att jag slipper undan sånt även i fortsättningen...!

Krya på dig, hoppas att det bara är något tillfälligt och inget allvarligt <3


Svar: det hoppas jag att du också slipper gumman!massa kram!!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Hayley
2013-03-13 - 08:46:54

Åh fina fina Anna! Ta hand om din kropp och krya på dig! Hoppas verkligen att du snart kommer att må 100% igen.

många stora kramar!

Svar: tack fina Hayley! Det värmer.Mår mycket bättre nu.
kramar!!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: