GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Shoppingrabatt och sjukledig

2013-03-11 | 16:22:54 | Egocentrerat&Vardagligt

Jag kommer ta några dagars sjukledighet för att riktigt vila upp mig, hitta lite balans i kropp, knopp och själ...lyssna lite på vad min kropp kanske försökt säga ett bra tag nu.
Men det är svårt detta med balans och det är svårt att vara ledig och sjukledig som helt egen företagare där det är DU och endast DU..eller JAG och bara JAG som är ansvarig för precis allting från kundtjänst till adminsitrativt till orderpack till skickande av ordrar till reklam, till att synas utåt och påminna folk om att "hej här finns min shop och mina tjänster" osv..och den ständiga oron, som jag skrev i min nyårskrönika/sammanfattning så var 2012 ett skitår och det går fortfarande ganska trögt just nu så ekonomin är ett ständigt orosmoment. Vilket i sig ger mig magproblem. och det är inget tycksyndommigsnack detta..jag har själv valt att ha eget företag och business, men jag vill inte bidra till den rosaskimrande idyll som ofta målas upp av företagare och "entrepenörer" hur lätt allt är och lyckligt och att de tär så lätt att tjäna pengar. Det är ofta en kamp och det är slitigt.
 
Men jag måste vila lite..Måste försöka.
 
Jag erbjuder i alla fall nu lite rabatt på shoppen närmsta dagarna.
 
Kommentera 7 st

Kommentarer
Michaela Lejonberg
2013-03-11 - 17:25:45

Krya på dig fina syssling! <3

Svar: Tack MichaelaHoppas du och familjen mår bra!
<3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Malin
2013-03-11 - 19:08:03

Ta hand om dig! Smart beslut med några sjukdagar tycker jag! Kram

Ida
2013-03-11 - 19:15:32

Det måste vara jättesvårt att som egen tillåta sig att bli frisk i lugn och ro. Tycker det är jobbigt fast jag är anställd. Men jag hoppas verkligen att du kan krya på dig i, åtminstone lite lugn och ro! Massa kryakramar!

Svar: Tack så jättemycket Ida!Massa kram!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Emma Å
2013-03-11 - 19:16:14

Krya på dig!! Du är bra!!
Kram

Emma Å
2013-03-11 - 19:21:10

Jag hade inte läst de tidigare inläggen om huur dålig du varit. Min förra kommentar kändes lite futtig efter det. Hoppas verkligen att du mår bättre nu. Och jag tycker verkligen att du ska vila och se till att du mår bra igen! Hälsan är jätteviktig!!

Svar: nej då inte alls futtig. Tack för omtanken gumman =)Massa kram!!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Fifi
2013-03-11 - 21:02:29

Jag hoppas verkligen att du får ro att vila upp dig ordentligt Anna!
Och måste säga att du är så grym, läser alltid din blogg även om jag har blivit dålig på att kommentera.

Kram

Svar: Tack gumman!Det värmer.
kramar och hoppas du mår bra!
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Therese
2013-03-11 - 21:42:02

Usch, vad tråkigt! Hoppas du mår bättre igen snart! Och hur svårt det än är, speciellt som egenföretagare som du skriver ovan, så är det viktigaste att DU mår bra. För din egen skull, men i slutändan också för företaget. Så ta all den tid du behöver, och krya på dig! :)

Svar: Tack Therese för dina varma ord och ditt stöd! det betyder massor ska du veta.Kramar!!
<3
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: