GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

tapetjakten fortsätter

2011-09-23 | 08:20:28 | Hus/Renovering/Inredning

Började även denna morogn i ganska så arla stund vid 6.20. Hostattack, samt att Katten Charlie var väldigt gnällig men samtidigt kelsjuk.
Gjorde iordning min bricka med macka te hostmedicin vatten och penicillin, satte mig i soffan med filt och Nyhetsmorgon och så datorn.
Fortsatt att surfa runt i jakten på inredningsinspiration.
Fortsätter här med lite tapeter.

Det finns ju så himla många tapetkataloger och tapetmärken.
Igår betade jag av mina favoriter från Midbec som är en av de största leverantörerna.
Några andra stora är Sandbergs, Decor Maison, Intrade, Tapetterminalen, Eco, Duro, Carma och så Boråstapeter.
Midbec och Intrade är de jag tycker gör allra snyggast tapeter, de andra kanske har nån enstaka katalog med nån snygg tapet här och där.
Idag tänkte jag visa de få jag gillar hos Boråstapeter samt en ifrån Sandbergs.
Få ge ett plus till Borås hemsida för där kan man provtapetsera olika rum för att få en hum om hur det kan se ut vilket man kan göra även på  t ex Decor Maisons sajt. Tycker det borde vara en möjlighet hos allihop.
För det är verkligen svårt att få en helthetskänsla av en tapet från katalogerna där man bara ser cirka 50x50 cm och inte ens kan se en mönsterrepition. Katalogerna borde även bli bättre på att ha med fler isnpirations och överblicksfoton på alla de tapeter katalogerna innehåller samt vara mer noga med att färgerna överensstämmer från produktfotona till i verkligheten  och inte överbelysa och överretuschera/efterbehandla/skruva till sina bilder för att det ska se snyggare ut än vad det är.

Den här tapeten kommer från kollektionen Bohéme (Borås) som även har en hel del fina rostapeter, lite åt shabby chichållet. Men jag tycker det här mönstret är roligast i den katalogen.

Och sen har jag blivit väldigt överförtjust i den här nyheten från Hanna Werning( Borås), som tidigare haft en annan katalog i sortimentet som hette Hanna. Några av de mest populära mönstren från den katalogen har fått följa med till denna nya.

Den här tapeten heter Amelie och kommer ifrån Sandbergs. Sandbergs har mycket gammeldags tapeter och klassiska mönster i sina kollektioner och hör till de mer dyrare tapeterna. men den här gillar jag. Tycker man blir glad av den.



Kommentera 10 st

Kommentarer
johanna
2011-09-23 - 09:47:05

Den sista var ju helt fantastisk!

Karin Froom
2011-09-23 - 09:51:04

Grattis till husköpet Anna!

Gillar den sista tapeten! Den första känns lite som ett hypnosförsök. :D

Natha
2011-09-23 - 09:59:25

Den sista "amelie" var superfin!

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-09-23 - 10:04:22

Jag gillar den översta!

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2011-09-23 - 12:10:03

Jag tänkte på dig när jag var i Tidahölm härom dagen - att jag skulle vetat vart du bor så att jag kunde åka förbi med en chokladkaka och krya-på-dig-kram! :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-09-23 - 12:12:31

Just another crazy blonde: gulledig =)

men vi får ses när vi är friska =)

viktoria cederberg
2011-09-23 - 14:47:51

Boheme-tapeten har jag en halv rulle av bak i bilen (är man målarmästardotter så är man) - den är helt underbar. Vet inte vad jag ska göra av den dock. Klä något, typ.



Jag sålde också tapeter en gång i tiden, och bröt färg. Håller med dig om Midbec, de har uuunderbara tapeter. Haft lite problem med vissa av deras färgstarka tapeter, då de varit lite flammiga tyvärr.

Lotta
2011-09-23 - 16:18:21

Den översta var nog min favorit, kändes som att de färgerna passade bra till 50-talshuset, annars den tredje, den i mitten var lite väl murrig tycker jag =)

Elinn
2011-09-23 - 20:46:07

Åh vad kul med husköp!

Vi har också köpt hus för ett tag sen i en helt annan stad än vi nu bor i, men ack så roligt det är att välja tapeter, få in nya golv, och göra Precis som man vill! :)

Jag har då hittat en ny hobby i inredning och kan sitta flera timmar i sträck och kolla på olika färger till väggarna :D

Carro
2011-09-25 - 23:18:03

Vad en massa grymma tapeter!



Tack! =)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: