GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Red & Marilyn

2011-09-08 | 12:09:21 | Egocentrerat&Vardagligt

En favorithörna här hemma är denna ni kan se på fotona.
Vårat stora vardagsrum går mycket i rött..två röda KLippansoffor, två röda bänkar/skåp i plåt, röda mattor, blandat med cerise, lila och orange och vita detaljer..lite turkos också.
Och så denna röda hylla med de två röda egendesignade tavlorna med röda ramarna och Marimekkofåtöljen jag fick av mamma och pappa när jag fyllde 22.

Ett gäng favoritböcker om/med en av mina stora idoler..intressen här i livet...Marilyn är ju nåt som också återkommer i varenda rum i form av tavlor, köksinredning, speglar, koppar, klockor etc..

 

 

Vi har ju inrett mycket nu utefter hur denna lägenhet ser ut..planlösningen.

Snart kanske kanske vi är husägare..och kanske snart dags för ännu en flytt..ska bli spännande att se hur våra saker passar in där..om de gör det..

Kommentera 8 st

Kommentarer
pimpXprincess
2011-09-08 - 12:55:59

Du inreder verkligen skitfint! :)

Siri
2011-09-08 - 13:01:13

Jag har sagt det förut, men du har en så sjukt fin lägenhet! Älskar verkligen hur du inreder.

..:Sarah:..
2011-09-08 - 13:53:40

Har snart läst ut BLOND. vilket mästerverk!!

lisaevelinas konst & inredning
2011-09-08 - 14:10:37

Skulle vilja veta mer om varför marilyn är så stor förebild :) Kanske missat det.. om du berättat tidigare!

Jess
2011-09-08 - 15:22:27

Väldigt snygg hörna! Vi har också inrett mycket just efter hur lägenheten ser ut nu, tycker nästan det känns jobbigt att tänka på hur våra saker ska platsa in på ett annat ställe när vi väljer att flytta.

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2011-09-08 - 22:59:13

Jag tänkte på dig när jag kikade i IKEA-katalogen härom dagen. Det är mycket röda möbler nu :)



Det är liksom... "du"? :)

Josefine
2011-09-09 - 08:52:43

Åh, letar ni hus? Spännande!

Alltså jag kan verkligen förstå att det är ditt favorithörn! GILLA!

Emma
2011-09-12 - 22:43:39

Nice! Kan ta dom där böckerna jag. ;) Hehe.

Älskar att fixa i vår lägenhet. Det är så skönt att bo i en lägenhet man verkligen trivs i. :)! Och vi har också mycket rött, rött och massa retro och vintage och coooola saker. :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: