GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

åh rubrik..vad ska man sätta för rubrik!?

2011-09-12 | 16:22:44 | Egocentrerat&Vardagligt

Denna måndag har mest bestått av en massa väntan och dötid. Väntan på Vårdcentralen, bilresa till och från Falköping väntan på röntgen väntan på röntgenresultat väntan tillbaka på vårdcentralen..
Massa dötid massa väntan och vad blir resultatet?
Lite hostmedicin samt en fot som det inte är några fel på.
Alltså den smärtan som uppstår i foten av och till när jag går få det att svartna framför ögonen..men ingen skelettskada syntes  och läkaren på vårdcentralen sa att det inte finns nåt att göra "ta en ipren om det gör ont...och kom tillbaka om det inte gått över om 2 veckor"..
Grrrr!!!
Nåväl..en liten tröst i det hela - fick umgås med fina pappa i flera timmar som snällt väntade med mig och så fixar fina Folksam att jag får lite ersättning.
Nu har jag en massa massa jobb och planering att ta tag i.

Kommentera 13 st

Kommentarer
Mikaela
2011-09-12 - 17:19:39

Tips! Gå till en sjukgymnast med foten, det kan vara en nerv som kommer i kläm eller liknande. Sjukgymnaster är mycket duktigare på mjukdelar än läkare.

Maria
2011-09-12 - 18:04:48

Snygga skor, önskar man kunde gå i såna klackar :P Och jag hoppas att du bara fotade skorna och inte faktiskt trippar omkring i dom med dina fotproblem ^^



Förresten, ska du kanske utse en vinnare i senaste tävlingen snart, eller har jag bara missat det? :P

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-09-12 - 18:10:01

Maria: Haha don't u worry..bilden är nästan 2 månader gammal ;)

Och jag har inte hunnit utse nån vinnare än, ska försöka göra det under kvällen =)

kram

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-09-12 - 18:10:36

MIkaela: får kanske göra det då om det inte blir bättre. Tack för tipset!

kram!

irma
2011-09-12 - 18:24:34

säger som ovanstående: gå till en sjukgymnast! har alltid fått mer hjälp av sjukgymnasterna än läkarna

Martina
2011-09-12 - 18:50:44

Jag hoppas du blir bättre i foten. Kram

Sofia
2011-09-12 - 19:13:17

Vad träligt, hoppas du blir bättre snart iaf!

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag
2011-09-12 - 19:25:00

Jag tänker på stressfraktur. De kommer efter aktivitet och syns ej på röntgen. Brukar gå över efter några veckors vila.

Elin Atterstig
2011-09-12 - 21:24:56

Usch, inge roligt när man får dessa besked.. typ "gå hem och ät godis och vila".. Hoppas foten blir bra snart!

Like på bilden. :)

Tess
2011-09-12 - 22:22:35

Hoppas verkligen att du blir bättre! Kram!

Frida
2011-09-12 - 22:25:09

Fina, fina Anna.

Har en vän som haft problem med sin fot, och det låter som om det skulle kunna vara någonting liknande som du åkt på. Han hade inget egentligt fel på foten, utan någon form av inflammation.



De hittade ingenting hos läkaren, trots röntgen, men efter en veckas voltarenätande så började det gå över. Han tog tre om dagen, och nu är det bra.



Tänkte att det kunde vara en liten tröst.

Krya på dig, fining!

a Lady & a Tramp
2011-09-12 - 23:52:53

åh, sånt där är så jobbigt!

har också haft liknande, fast kanske inte riktigt lika ont ändå.... men spelade basketmatcher totalknarkad på alvedon men ingenting hitta man på röntgen.... men så visade det sig vara en stressfraktur, alltså spricka som uppkommit långsamt av överansträngning eller annan typ av stress för skellettet, inte vid direkt skada som vanliga frakturer.... och dessa syns tydligen inte på röntgen!

så jag vill inte va neg, men ev. kanske det kommer synas om några veckor så om de inte lyssnar, fråga om stressfrakturer och om du inte kan få röntga igen!



trots aatt botet isåfall ändå bara är vila så vill man ju ha besked och för att verkligen inte belasta och det är lättare när man vet det är begränsad tid och kommer hjälpa....

vad jag förstår så har du tränat ganska hårt för att vara du senaste halvåret + kört rätt hårt med företag, kattsjukor, jobb, jobb jobb och powerwalks...inte konstigt kroppen tar stryk!

jag var jättevältränad men tränade inte på elitnivå, åt bra, sov bra, inte stressad i skolan men ändå så plötsligt...var det mer än just det lilla benet tålde.



men ska hålla tummanra det inte är det! hursomhelst så blir det säkert bättre med vila men man får ge det tid! krya på er du och fossingen!

kram

Sofie - Mamma till två små
2011-09-13 - 13:55:13

Skönt att det inte bara är jag som har svårt att komma på rubriker! :)



Ha en fin dag!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: