GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

my very last day as a twentysomething girl...

2011-11-10 | 10:34:11 | Egocentrerat&Vardagligt

Jahopp..så var tionde november här. Imorgon är det alltså 111111 och då fyller jag så där megavuxet - 30 år. Huga!
Så idag är det min allra sista dag som en tjugonånting.
Känns lite vemodigt. Jag har väldigt svårt för det här med åldrande.
Nu tycker jag inte att jag ser särskilt gammal ut, än hänger inte pattarna och jag tycker jag är nästintill rynkfri men ändå..hilfe.
Men mitt år som 29 har varit väldigt bra på många sätt. Visst det har varit väldigt tufft med mycket ångest och djupa dalar emellanåt men varför fokusera på det?
När jag var 29 så fick jag flyga flygplan för första gången..4 gånger dessutom! Först Tur/retur Tenerfiffa på en underbar resa som mina svärföräldrar bjöd med oss på i mars och sen vann jag ju en tävling hos Solresor och fick ta med mig min älskade mamma på en helt ljuvlig vecka nere på Cypern.
Jag har startat en helt egen webshop, jag har påbörjat nya helt jätteroliga samarbeten.
Vi bestämde oss för att börja leta hus och i september köpte vi en underbart gult femtiotalshus som vi flyttar in i december.
Och så blev jag ju faster till älskade lilla Polly!
Så nu hoppas jag ju att mitt nya liv som trettioåring skall innehålla en massa bra och positiva saker det med.

Kommentera 11 st

Kommentarer
Mary
2011-11-10 - 10:47:17

Ett ganska bra år med andra ord ;) Och hur awsum är det inte att fylla runda år på ett sådant häftigt datum!

Hayley
2011-11-10 - 11:15:04

Låter ändå som ett riktigt bra år. Och hur ska vi annars kunna uppskatta det underbara om vi inte har några dåliga stunderna. Ditt år som 29åring låter riktigt bra och lärorikt år (?) om inte annat.



Jag höjer mitt glas (kopp te) och säger grattis i förskott. Du är då den coolaste soon to be 30 jag "känner". Du är en förebild och en enormt stark kvinna, du klarade dig ju igenom dina dalar fastän att det var tufft. Jag ser upp till dig verkligen! Grattis ännu engång (i förskott!).



Kram på dig underbara Anna!

Jess
2011-11-10 - 11:17:35

Du kunde knappt inte haft ett bättre år iaf, tycker det är så himla häftigt allt du gjort :)

Cissi
2011-11-10 - 13:41:18

Passar på att gratulera en dag i förskott till min favoritbloggare som verkar så himla sympatisk och rar, och som jag beundrar mycket såväl gällande konstnärskap som entreprenörskap! Hoppas det nya året blir minst lika bra som det förra, det har du verkligen förtjänat! Kramar till dig! :)

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2011-11-10 - 14:04:53

STORT GRATTIS lite i förskott (om jag glömmer imorgon!!)

Hoppas att du får en jättebra sista dag som tjugonånting ;)

Kramis!!

Kashaya
2011-11-10 - 15:03:36

Grattis i förskott och välkommen till 30-års kklubben.;-)

Karin
2011-11-10 - 16:24:51

Vilket händelserikt och underbart år för dig!

sara [fotograf] - trettontretton.blogg.se
2011-11-10 - 17:53:45

jag ska faktiskt åka till teneriffa om 2 veckor :) hoppas på att det är riktigt fint :)

pimpXprincess
2011-11-10 - 17:56:01

Age is just a number ;) Du är fin som fan och verkar ung i sinnet, så gammal är du inte :)

Malin
2011-11-10 - 18:05:24

Vilken tur du har! Mina pattar hänger nere vid knäna och har så gjort de senaste tio åren! Men man ska ju acceptera sin kropp så som den är skapt, inte sant!? ;)

Helena
2011-11-10 - 18:43:02

Grattis i förskott! Kul att du fyller jämt den 11/11/11! Fattas bara att du föddes kl 11.11


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: