GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

hmm ett inlägg om vad jag tycker är lite dumma tips..och bröst..

2011-11-19 | 17:54:49 | Egocentrerat&Vardagligt

God lördagskväll blogosfären.

Huga vilken menhuvudsvärkmigrän jag har just nu, ajaj.
Varit på födelsedagskalas hela eftermiddagen, snuttat på bebis och ätit megagod chokladtårta.
Skall strax laga lite god pasta och nog ta ett glas rött eller två..

Ska bara svara på en radda kundtjänstmail först och så försöka svara på en massa mail från bloggare som vill att jag ska skicka plagg, sponsra med tävlingar, skicka recensionsexemplar av plagg osv från AVANNA.
Suck.
Visst det är jättejättegulligt och jag blir glad när de/ni  skriver att de/ni gillar Avanna, men jag kan bli väldigt trött på tips som dessa i ekonomiskolan Bambi gjort för Cravingz att man skall höra av sig till företag och be om sponsring som bloggare. När det trillar in ett tjugotal mail om dagen, minst, från bloggare med en 80 besökare om dagen som vill ha hem plagg + nåt att tävla ut, ja det tar en massa tid att svara på och känner mig alltid elak när jag får säga nej tyvärr och jättetaskig när jag måste förklara varför för att de inte har nog med besökare för att det ska vara intressant osv.

Funderar lite på det här med skönhetsoperationer också. Engla har gått ut med att hon vill göra en bröstförstoring, modigt av henne att våga skriva det tycker jag hon som verkar få mest skit i hela blogosfären vad hon än gör.. Och jag har inga fördomar om det.
Det enda jag tycker är att det är så  fint med små bröst. Tycker alltid alla kläder verkar sitta så mycket bättre på de med liten byst. Tycker ju ofta att det är just mina bröst och dess storlek som förstör väldigt många plagg och som gör att inget sitter snyggt överhuvudtaget och att det är så många plagg som går bort för att de just inte är sydda för nån med större kupa än B.

Om jag hade pengarna..ja då skulle jag också vilja göra vissa ingrepp..fettsugning är en, en ögonoperation är en annan och hade det gått gärna en längdförlängning med cirka 10 cm iaf.

Här sitter jag på mitt nu väldigt röriga kontor..strykbräde, plagg, packpåsar, lite t-röd, cleaner till printern, block, räkningar och andra papper i en enda röra...har ju börjat flyttröja så smått nu.

Kommentera 10 st

Kommentarer
dissy
2011-11-19 - 18:57:49

Ögonoperation, why? Och fettsuga dig behöver du verkligen inte göra och inte heller bli 10 cm längre. Det är snyggt att vara kort:)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-11-19 - 19:05:45

dissy: Jag har ju dålig syn så är ju beroende av linser och glasögon vilket inte är kul nånstans.

Kanske hade jag tyckt mer om min längd om jag vore smal men att vara kort och tjock är ingen höjdarkombo enligt mig...och skulle gärna vara lite längre så jag iaf kunde nå allt på hyllor i affären eller slippa stå på pallar för att nå saker i skåpen här hemma.

Maria
2011-11-19 - 20:35:42

Åh jag skulle också så gärna operera ögonen, tänk att slippa glasögon som sitter snett (tror det beror på att mina öron sitter lite osymmetriskt) och kontaktlinser som skaver... Skulle jag får chansen att göra det (+ kanske bli av med en del av mina hemska ärr på bena) så skulle jag bli helnöjd :) Bröstförstoring är inte ens att tänka på, det är så praktiskt med A-kupa ;)

johanna
2011-11-19 - 22:20:00

jag skulle också vilja göra en ögonoperation, vore skönt att slippa linser och glasögon!!

Amanda
2011-11-20 - 00:16:05

du är himla fin som du är

Anni
2011-11-20 - 06:28:00

Du behöver ingen fettsugning! Du är fin och proportionerlig. Lägg hellre pengarna på en ögonoperation, jag kan förstå att det vore skönt att slippa glasögon och linser.

Lina
2011-11-20 - 11:13:11

Vi har nog alla saker man vill ändra på tyvärr... Håller med dig om brösten. Även jag är en av dom som är "välsignade" med stora bröst, och jag håller med om att det är svårt att hitta kläder som sitter snyggt, oversize-toppar ser mest bara ut som tält, och jag känner mig billig i för urringade saker. Små bröst är ju så snyggt! Och tänk att inte alltid behöva ha en stor och otymplig bh på sig :)

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2011-11-20 - 13:33:47

Jag gillar små tuttar. Jag har haft det en gång och saknar dem! Skulle kunna skära bort lite till av mina fettklumpar, jag gillar dem inte - de är ju så i vägen? Och som du säger - alla kläder sitter så snyggt när man har mindre tuttar! :)

carro
2011-11-20 - 18:12:17

Fast Engla skulle ju inte göra dem större än de var innan graviditet. Så det tycker jag är helt ok o lagom.

Jag kommer garanterat vilja det också efter jag fått ungar, men kommer aldrig ha råd.

Min syrra är tex. lite nedstämd pga dessa taxöron efter graviditet. Bröst är ju något kvinnligt o sexigt tycker jag, o blir det då bara skinn kvar kan det ju vara svårt att känna sig hel o fin. även om vi andra tycker det.

Ida
2011-11-22 - 14:54:07

Va? Är det sant att du får så mycket mail från bloggare som "tigger"? Skulle aldrig falla mig in att skicka ett sånt mail.. Men å andra sidan har jag ju ekonomi att köpa grejerna jag vill ha själv. Vill någon att jag testar deras grejer får de maila mig, vilket känns oerhört roligt och smickrande naturligtvis!



Apropå bröst så är jag väldigt nöjd med mina små, runda - men, jag skulle inte vilja att de blev helt platta, som ofta verkar hända efter en graviditet (en vän jämför lite sött sina mammabröst med dessa rispåsar vi hade på idrotten i skolan...), och i ett sånt läge skulle jag nog kunna tänka som Engla och "fylla på" dem, inte göra dem större än tidigare.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: