GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Elsas Värld - webshowen

2011-11-05 | 12:03:31 | Modebloggerskan , Mode & Modestuff

Jag håller ju på och läser sista delen i Sofi Fahrmans boktrilogi om Elsa Gustavsson. och mitt första intryck av första kapitlen skrev jag ju om tidigare i veckan HÄR.
Nu har jag ju kommit lite längre i boken, halvvägs och det som väl får mig att läsa vidare är att den är lättläst, sidorna passeras snabbt, man vill luska ut vilka kändisar och bloggare som det skvallras lite om och sen är jag väl mest nyfiken på om jag kommer, överhuvudtaget, känna nån sorts sympati ellr gillande över själva huvudkaraktären Elsa....nånsin? Vilket känns lite konstigt att undra då jag verkligen gillar Sofi Fahrman...i alla fall bloggmässigt.
Jag förstår liksom aldrig vad den där Hugo ser i henne.
Nåväl.

Nu har ju böckerna även filmats och satt i gång som webtvshow på Tv3Play. Första avsnittet har sänts och jag kollade på det igår. Det var ett väldans kort avsnitt så lite svårt att tycka nåt alls ...men tyckte det fångade bäckernas/Elsa naiva personlighet, det väldiga rabblandet och överberättandet, den lite osammanhängande handlingen och det ytliga ganska så bra.
Fast TvElsa är charmigare än BokElsa.

Kommentera 9 st

Kommentarer
Sanna
2011-11-05 - 12:41:23

Jag hann inte se det när de hade premiär men min syrra sa att det var svårt att få sig en uppfattning eftersom avsnittet var typ 10 minuter.. lite trist.

Bambie
2011-11-05 - 12:59:29

Kan inte annat än hålla med om vad du skriver ovan. Men alltså 10 min kan man ens klassa det som en Tv-show? För mig är det mer en teaser.



Sen vad du skriver om böckerna håller jag med om, de är lättlästa, går fort att ta sig igenom. Men jag blir bara mörkrädd hela tiden vilken bild som visas hur man som tjej kan bete sig och ändå lyckas med att få allt!

Anna
2011-11-05 - 13:28:54

Gillar Fahrman, inte förtjust i böckerna däremot. Önskar jag kunde tycka om dem men nej.. det går inte :(

ANNAWII ♥
2011-11-05 - 14:57:34

Har varken läst böckerna eller sett första avsnittet och är inte så sugen på det heller. Känns som att jag skulle bli less efter en sekund hihi ;)

Hanna
2011-11-05 - 15:55:19

Såg första avsnittet idag och gillar det inte. För tramsigt.

J e n n s a n s v ä r l d ♥
2011-11-05 - 16:28:29

Måste verkligen ta och se avsnittet, har sett reklamen på tv och tycker det verkar väldigt B och... tråkigt?

Alexandra Kjellman
2011-11-06 - 14:02:15

Jag blev rätt besviken på första avsnittet, och i övrigt så sammanfattar du i princip vad jag tycker om Elsa med det här inlägget! ;)

linnéa
2011-11-07 - 11:22:22

Jag håller med dig fullständigt. Jag älskar Fahrmans blogg jättemycket men har väl aldrig direkt lockats av att läsa böckerna. Men så har du skrivit en del om dem och då tänkte jag att jag faktiskt måste läsa dem. Så jag har börjat med den första nu. Tycker att den är helt okej men oerhört ytlig, vill folk verkligen så desperat vara i modevärlden och är den verkligen så ytlig som den framförs. Jag älskar mode men jag skulle aldrig göra vad som helst för att få vara en del av den världen. Skrämmande. Nog för att jag har en blogg men jag trivs bra med att folk inte vet vem jag är - det räcker att mina nära vet vem jag är.



Men hursomhelst så har jag en fråga till dig gällande litteratur. Vilken är din favoritbok och varför? Vilket slags språk lockar dig eller vad är det egentligen med en bok som lockar dig? Jag skriver ju en bok som du säkert har förstått vid det här laget och om man nu får drömma om en utgivning så är du den typ av läsare jag vill locka till mig. Så vad tycker du att en riktigt bra bok skall innehålla? Då pratar vi chiclit ( min har lite mental ohälsa i sig haha)

Diana
2011-11-07 - 15:49:02

svar: åh tack så jättemycket, vad glad jag blir!! :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: