GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

I blog therefore I am..kind of

2011-06-08 | 13:11:49 | Krönika/Politik/Tankar

Ja här sitter jag alltsom oftast varje dag, framför min stora iMac och bloggar, läser bloggar, redigerar bilder, jobbar, bloggar lite till och läser än fler bloggar. Och sjåpar mig framför Photo Booth i brist på annat bildmaterial till inläggen.

Jag är absolut ingen storbloggare, aldrig varit och kommer nog aldrig att bli. Men visst , lite "känd" här och där inom bloggvärlden kan jag väl känna att man ändå är, man länkas och "tas upp som ämne" då och då hos t ex Bloggkommentatorerna - där det ofta kommer fram andra åsikter kring mig bland deras läsare , än vad jag själv får möta här bland mina egna kommentarer i min egna blogg.

Ibland känns min blogg oerhört yttepytteliten, ibland ekar det totalttomt på kommentarer, statistiken sjunker osv.. Ibland känns det som om jag ändå har lite av den där beryktade bloggmakten då jag vet att en del inlägg jag skrivit lett till störe saker sedan.

Vissa inlägg engagerar nada, sen kan det trilla in 25 kommentarer snabbt på en dagens outfit, tävlingar lockar alltid besökare och små footprints och en del väldigt personliga texter kan svämma över av fina och kloka ord från Er. När jag fyller år får jag fler Grattis än nånsin.

Men jag undrar...kommer man nånsin få kommentarer från ALLA som kikar in?

Det är ju bara en bråkdel som kommenterar .

Tänk om varenda kotte som under en dag tittar in faktiskt bara skrev ett HEJ..?

Vore inte det trevligt?

Eller att alla som kikar in, svarar på

"Varför läser du min blogg? Vad är bäst respektive sämst?"

Kommentera 76 st

Kommentarer
Pernilla Sahlström
2011-06-08 - 13:28:41

Hej Sötnosan!

Jag är en av dem som är här inne VARJE DAG men som aldrig kommenterar.Jag förstår att det är tråkigt för din del men det är ganska skönt att inte känna tvång att kommentera.

Din blogg är aldrig dålig, jag tror inte att jag kan komma på en enda sak som jag inte gillar med den. Däremot så är den fantastiskt bra på väldigt många andra sätt. Du skriver bra, både roligt och personligt. Du har korta inlägg. Du har gott om bilder. Du uppdaterar ofta. Din blogg är den blogg jag tittar in på först av alla de jag följer! Varför? För att du är inspirerande och det smittar av sig! Dessutom är jag väldigt glad över att det går så bra för dig.



Nu har du mina åsikter. Ha en förtjusande dag! )

Kramar i massor! /Pernilla

Lisa - tecknar
2011-06-08 - 13:42:50

Jag tycker din blogg är inpirerande, eller nej inte bloggen utan snarare du. Sen tycker jag väll at dagens outfit är lite ointressant men det tycker jag hos alla! :)

Ida
2011-06-08 - 13:49:04

jag gillar dig:) har läst jättelänge, blir alltid glad när din blogg ploppar upp på bloglovin :)

Miss E
2011-06-08 - 13:55:42

sv: tack :)

Emma
2011-06-08 - 14:02:43

HEJ! Jag har läst din blogg jättelänge, säkert flera år men är riktigt dålig på att kommentera... :)

Malin
2011-06-08 - 14:22:14

HEJ! Jag brukar kommentera lite då och då, men jag förstår verkligen att du vill veta vilka alla är! Det vill jag också, jag har betydligt fler läsare än folk som kommenterar, trots att jag, till skillnad från dig, faktiskt har en yttepytteliten blogg :P



Det bästa med din blogg är variationen, personliga inlägg blandas med mode och mat och inredning och allt möjligt :) Och du brukar svara på kommentarer, iaf ibland. Och det gillar jag verkligen eftersom du faktiskt är lite av en kändis ;) Det sämsta? Hm.. Tror inte det finns nåt :) Kramar

Malin
2011-06-08 - 14:24:11

Jag läser varje dag men kommenterar sällan. Just för att du är du, personlig, kreativ och "vettig" så har jag fastnat för dig. Det är inte många "större" bloggar jag följt så länge som din :)

Carolina
2011-06-08 - 14:25:56

Hej! har följt din blogg ett tag nu, fastnade från början pga av alla illustrationer och målningar som du gör så fantastiskt bra! nu tycker jag även att det är intressant att läsa om hur det går med din webshop och företagande, du gör ju så mycket kreativt av olika slag och det är väl lite så jag också skulle vilja kunna göra en dag, så du inspirerar en hel del!! Fast även alla "vardagliga" inlägg är kul att läsa för du skriver så bra och det är alltid kul att få veta lite mer om personen bakom allt det fantastiska skapandet! :)

Jess
2011-06-08 - 14:27:35

HEJ! :) Du kanske inte är någon storbloggare som Kenza men jag kommer ihåg första gången jag fick en kommentar av dig, kollade arkivet och den 21 februari 2010 skrev du "vad fin du är!". Då tänkte jag att fasen vad coolt att en så känd och cool människa hittade min fjutteblogg och kommenterade! :) Och jag kan svara på varför jag läser din blogg, för att den och du som person är otroligt inspirerande! Sedan skriver du väldigt bra, har (vad jag tycker) genomtänkta inlägg och kul innehåll. Det enda jag möjligtvis inte gillar är att det är så rosa, hehe. Inte min färg alls, men det passar här ändå, det känns rätt.



Och nej, jag tror nog aldrig att man kan få en kommentar från alla som kikar in, tyvärr...

heedvigjonsson.blogg.se
2011-06-08 - 14:28:47

fin blogg ! :)

Maria
2011-06-08 - 14:33:19

SV:Visst är det :)

eroooticaaa
2011-06-08 - 14:42:58

Hej! Kolla gärna in min sex & kärleksblogg! Det kan ju vara kul med något annorlunda, roligt och lärorikt:)

Där skriver jag verkligen om allt, och jag har en massa kategorier som för henne/honom, mina funderingar kring sex&kärlek, mellan våra lakan, gästbloggare, sexnoveller, veckans sexställningar, sextips, sexminnen och massa mer:)

johanna
2011-06-08 - 14:48:07

Samma här! Av alla mina fantastiska 50 läsare om dagen så är det typ..2 som ibland skriver en kommentar. blir lite tråkigt sådär..

Frida
2011-06-08 - 14:54:48

Jag blir så himla inspirerad av din blogg! Jag tecknar/målar lite, ganska amatörmässigt, men en av mina drömmar är att någon gång kunna få in mitt målande och skapande i mitt företag på något sätt, att någon gång i livet kunna livnära mig på/iallafall få en liten extrainkomst av det jag tycker är allra roligast, och där är du och det du gör väldigt inspirerande. :)

Anonym
2011-06-08 - 15:05:19

sv: hehe ok ! :)

Haft en bra dag? =)

Sandra
2011-06-08 - 15:13:35

HEJ! :) Jag kommenterar sällan i bloggar, men ibland händer det. Du är otroligt inspirerande! Har följt din blogg fram och tillbaka under flera år. Du är grym Anna :)

Jess
2011-06-08 - 15:21:51

Tack snälla :) Nej jag förstår verkligen om det inte finns tid för att svara på alla kommentarer, det finns ju trots allt ett liv utanför bloggen som ska levas också.



Hanna-Sara
2011-06-08 - 15:29:20

HEJ!

Josefine
2011-06-08 - 15:35:07

Jag tror att många som läser kommenterar tyvärr ALDRIG. Lite tråkigt faktiskt.



Jag tycker precis som många andra redan skrivit att du och din blogg inspirerar otroligt mycket. Och dessutom är du grym på att kommentera tillbaka och det gillar jag starkt. :)

Carl-Alfred
2011-06-08 - 15:47:39

Älskar din blogg! :)

Everlasting
2011-06-08 - 16:03:46

Jag är helt ny här så jag kan inte säga vad som är bra med din blogg. Men jag meddelar så fort jag kommit fram till det! ;)

anna
2011-06-08 - 16:16:36

Hej! Jag tittar in allt som oftast men kommenterar bara om det verkligen kanns som om min kommentar eller fraga ar relevant...



Bast med din blogg: Nar du skriver om hur det gar med foretaget, valdigt inspirerande da jag sjalv ocksa har ett foretag! Gillar ocksa att den ar personlig, inte alla som vagar vara sa modiga!



Ha det bra fran en annan anna!



Malin
2011-06-08 - 16:19:07

Hej Hej!

Läser ofta (via rss), men kommenterar nästan aldrig!

Dzeli
2011-06-08 - 16:32:13

Hej!



Jag måste säga att anledningen till varför jag sällan kommenterar på bloggar överhuvudtaget är ju för att man aldrig får respons tillbaka. Personligen tycker jag väldigt mycket om just respons och att kommentera på bloggar är ibland som att prata med en vägg :)



Men det är ju en sak som jag uppskattar med dig, att du svarar! Eller tom skriver först, vilket jag fick uppleva för några månader sedan.



Men sen vill man inte heller vara den jobbiga som hela tiden ska kommentera allting :P Man vill vara lite cool liksom :)



I övrigt säger jag som många andra. Du verkar vara en vettig, ambitiös kvinna som man på något sätt kan identifiera sig med och känna igen sig själv i. Därför blir man inspirerad och därför är man här och läser varje dag!

Lena
2011-06-08 - 16:40:49

Hej! :-)

Lina
2011-06-08 - 17:02:32

Hej hej!



Vet inte när eller varför jag hitta din blogg. Men du ligger på min dagliga kom-hem-ta-det-lugnt-blogglista!



Ha de gott!



Marika
2011-06-08 - 17:08:23

Schysst blogg tjejen! Haha va roligt, sitter precis nu med ett exakt lika dant halsband som du har på bilden ^^ Haft en bra dag annars då ?

Annelie
2011-06-08 - 17:22:35

Hej!

Du har ju rätt, man borde verkligen säga hej precis som man gör dom som man träffar dagligen och säger hej tll :)

Jag gillar din blogg för din kreatiitet och det är så roligt att följa din utveckling med företaget och så. Och att du samtidigt är så personlig och ärlig, man känner igen sig i mycket av det du skriver och jag håller ofta med dig.

Jag beundrar även ditt driv och det som skulle vara negativt med din blogg då är väl att jag är lite avis på kreativiteten och drivet och framgången ...men det ska du inte ta negativt för det är ju faktiskt en komplimang ;) Jag är aldrig avis in a bad way på nån ;)

Men jag skulle så gärna vilja komma på nåt som jag kan pyssla med där jag får använda min kreativitet och som jag kan "jobba" med hemifrån så att man på så vis vågar och har råd att testa sigfram med. Just nu är jag arbestssökande och det vore ju rätt tid att börja med nåt eftersom jag har tiden. Men min hobby är ju tårtbakning och det är inte lagligt att hålla på med hemifrån och inte bra för figuren, så jag har lagt den tanken på hyllan om att öppna en tårteria. Jag behöver komma på något annat :)

Jag har testat lite att rita och texta tavlor i photoshop, får se om jag kan utveckla det lite :)

/Annelie

Linda
2011-06-08 - 17:28:54

Hej!

Jag har läst din blogg rätt länge, ett par år i alla fall, och jag är kanske inte inne här varje dag nu för tiden, men det har inget att göra med innehållet i din blogg egentligen - jag har bara mindre tid...

Det bästa med din blogg är alla fina bilder, du tar så fina bilder. Samtidigt måste jag säga att jag älskar när du skriver länge inlägg och berättar dina åsikter i en fråga. Det är alltid spännande läsning, för jag tycker det är få som vågar säga vad de tycker i bloggsverige. Så du får gärna skriva mer om sånt.

Finns inte något direkt dåligt med din blogg, men ibland kan jag tycka att det är liiiite för mycket Avanna-grejer. Visst, det är roligt att läsa om och se på allt ditt skapande, men ibland kan det ta över så mycket på bloggen. Om du kunde blanda lite mer vore det underbart.

Hej då!

ella
2011-06-08 - 17:35:45

Hej, hej :-)

Jag läser din blogg för det känns grymt skoj att följa någon som vågat satsa på sin dröm och driver eget, både upp- och nedgångar. Dessutom uppdaterar du ofta, vilket gör att man alltid vet att det finns något att läsa, varje dag. Jag tycker nog det är mindre roligt när det kommer många inlägg med bara skisser du ritat.

Carro
2011-06-08 - 17:48:35

Hej!

Började läsa din blogg när den låg på VR:s hemsida och nu är jag fast! Kollar varje dag men kommenterar aldrig... på någons blogg faktiskt, förutom dem jag känner.

Ha det fint!

Sanna
2011-06-08 - 17:59:04

HEJ!

Jag läser din blogg för att jag gillar det du skriver, din design osv :)



Fick hem ett linne jag beställt idag, supernöjd! Tack så mycket!

Linda
2011-06-08 - 18:00:55

Hej Anna ! Jag är en av dom som är dålig på att kommentera, men man kan ju bättra sig ;) Jag besöker din blogg i alla fall ett par gånger i veckan och jag tycker om din blogg för att du skriver på ett sånt sätt som man själv kan ta till sig och känner igen sig i. Du låtsas inte utan är den du är och det gör att man känner en ärlighet i bloggen. Många bloggare försöker bygga upp en fasad för att verka bättre men du är redan bra så varför fejka :) Jag tycker du är otroligt kreativ och allt du tar dig till blir bra. Sen att du är från samma hemstad som jag gör ju bara bloggen och dig ännu roligare att läsa. Hoppas du haft en härlig dag i solen och njuter dagen :)

Malin
2011-06-08 - 18:13:46

Jag undrar också ibland om det är någon som läser det jag skriver eller om någon bara hittar på att det klickar in sig folk på min blogg. Oklart.



Jag gillar i alla fall att klicka mig in här för att se den härliga kreativiteten flöda. Det är väldigt inspirerande!

Moa
2011-06-08 - 18:15:45

Ja, varför kommenterar man så sällan? Jag sitter ofta själv och funderar på varför min egna blogg har ytterst få (läs i princip inga) kommentarer. Varför vill ingen skriva något tillbaka till mig, när jag engagerat mig, mestadels för deras skull?

Min analys är inte genomgående... Men om jag ser till mig själv, som läser ganska många bloggar varje dag.. Så försvinner vissa inlägg i mängden. Och vissa stannar i hjärtat. Därför är gilla funktionen så bra på bloglovin tycker jag, med ett enkelt knapptryck har man visat att det här tyckte man minsann om. Det blir på något sätt en lathet som gör att man bara klickar sig vidare. Man läser, registrerar och klickar. Kommentarer är svårt att skriva och fantastiskt att få. Svår kombination.



Varför jag läser din blogg är för att den är ärlig och personlig. Inget hymlande, inget jetset-liv. Du är en hårt arbetande kvinna som jag ser upp till.



Kram

Sophia
2011-06-08 - 18:28:20

Skulle ju inte klara mig utan min dagliga dos av finaste Anna!



kommenterar som bekant sällan men läser alltid varje inlägg med största glädje. Stor kram till dig!

Anonym
2011-06-08 - 18:57:41

jag läser för läsandets skull inte för att kommentera vad du skriver eller uppnå någon slags 2vägs kommunikation

o bland undrar man varför man läser bloggar överhuvet taget

Johanna
2011-06-08 - 19:06:04

SV: Japp den är helt underbar!!

Anna
2011-06-08 - 19:12:42

HEJ

Jag gillar din blogg för att det är så mycket inspiration och du visar att man kan bli nåt utan att flytta till stockholm, att man faktiskt kan bo i en mindre stad och trivas med det. Upplever aldrig heller nån blogdipp från dig, att du försvinner dagar i sträck etc eller gnäller på hur jobbigt det är att blogga vilket gör det roligare att läsa. Sämsta kommer jag faktiskt inte på, det är den ultimata bloggen!

Linnéa
2011-06-08 - 19:39:59

Din blogg är så inspirerande så jag kan bara inte låta bli att gå in - sen är den ju så fin också =) så man blir glad av att gå in och dessutom verkar du ALLTID glad =)

Fred
2011-06-08 - 19:58:29

Gillar att titta in hos kreativa personer, ger inspiration...

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-06-08 - 20:03:11

Anna: Tack för de fina orden och för att du tog dig tiden!

Nej klaga eller gnälla på bloggen eller bloggandet kommer jag nog aldrig göra. Det är ju helt valfritt..bara kul och det har bara fört med sig psoitiva saker för mig!

kram!

Liie
2011-06-08 - 20:15:48

jag läser allt du skriver, men kommenterar väldigt sällan. Jag vill liksom inte bara skriva "fin bild" på något du ritat t.ex, även om den är fin så vill jag gärna förklara varför jag tycker också annars blir de sån ytlig kommentar på nåt vis och sånna gillar jag inte riktigt. och jag är väldigt dålig på att uttrycka mig så det blir sällan att jag skriver nåt, till någon. svarar mest på de kommentarer jag får.



varför jag läser? du är så himla inspirerande!! det bästa är helt klart när du skriver om företaget och hur de går och vad du gör och sånt, förmodligen gillar jag det för att jag är lite i samma sits och kan känna igen mig i mycket av situationerna :) jag älskar ju som sagt inspirerande människor och helst sånna som det går bra för och kämpar sig fram och man ser hur dom växer, blir så glad när man läser att det går bra, glada och positiva inlägg smittar av sig!



det sämsta, jag vet helt ärligt inte? det är inget speciellt jag liksom tänkt på att "gud va tråkigt de är att läsa om de här" fick kika igenom förstasidan nu och kom väl på en sak som jag själv inte tycker är så intressant, inlägg om serier typ, vi verkar inte ha samma smak där, jag t.ex har inte sett ett enda avsnitt av satc haha men samtidigt är de charmigt att du gillar serien så himla mycket så de blir ändå inte tråkigt att läsa om de eftersom de är en del av dig liksom, om man nu kan säga så :)



och så är du grym på att svara på kommentarer trots att du har en så pass stor blogg! kram på dig!

Liie
2011-06-08 - 20:17:06

OJ vad långt de blev märkte jag nu, sorry :p

Carro
2011-06-08 - 20:33:31

Jag vet inte varför jag gillar just din blogg så mycket men jag tycker den sticker ut från mängden och så älskar jag dina teckningar och dina egendesignade plagg =)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-06-08 - 20:36:17

Carro: det tyckte jag ändå var en väldigt söt och fin förklaring som värmde! kram!

Victoria
2011-06-08 - 20:38:53

Jag måste väl erkänna att jag NÄSTAN ALDRIG kommenterar din blogg. Jag läser den varje dag, och älskar din blogg. Den är så fluffigt härlig, anpassad efter årstiden och jag känner mig alltid inspirerad när jag tittar in här!

Jag älskar verkligen din blogg, den är riktigt härlig! En glad och trevlig blogg, men samtidigt ärlig och mänsklig. Inte bara dagens outfit hela tiden, utan vardagsbetraktelser. Storbloggare i all ära som tjänar läskigt mycekt på sina bloggar - men dom bloggarna är så himla ytliga, din blogg är ÄKTA. Man känner av att det är en människa bakom bloggen som har båda fötterna på jorden :o)

Du är grym Anna! Och jag tycker att alla dina kroppsnojor och allt kan du kasta i sopen, DU ÄR SÅ JÄVLA VACKER OCH FIN, PRECIS SOM DU ÄR :D Du är helt fantastisk, både som person och utseendemässigt!



kram på dig!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-06-08 - 20:53:03

Victoria: Men när du väl kommenterar brukar det alltid vara stöttande och värmande...vilket du nu återigen gjort..tack så himla mycket för dina ord! Jag jobbar på att försöka tycka om mig..försöker.

massa kram!!

Maja
2011-06-08 - 20:55:27

Det är första gången jag är inne, men jag tänker säga hej ändå :)

Andrea
2011-06-08 - 21:28:27

Jag får väl skriva hej här också då, jag läser emellanåt, men jag är kass på att kommentera - det är mina läsare också, jag tror inte man fattar hur uppskattat det är med några små kommentarer här och var.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-06-08 - 21:29:46

Pernilla: det betyder massor att du lämnade ett litet footprint nu och jag vet ju att du läser. Och tack för alla fina ord.

Kan bli så nostalgisk när jag tänker tillbaka på hellidentiden och minns hur kul du och jag hade =)

massa kram!!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-06-08 - 21:30:52

Sophia Gunnarsson: Åh Sophia fina vackra Sophia, nu blev jag alldeles varm i kinderna!

Hoppas vi kanske kan få till en date i sommar om du kommer till stan! Du jag karin och öl på brygget kanske?

Smäm
2011-06-08 - 21:31:56

Jag följer med bloglovin' och kollar oftast med iPhonen. Jag kommenterar mer sällan från mobilen vilket är tråkigt eftersom kommentarer ju är kul :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-06-08 - 21:47:19

Anonym: Nja det undrar jag nog aldrig över..bloggar är kul bloggar är intressanta de är inspirerande och en massa mer. Nu mer en naturlig del av nätet och dagssurfandet för mig.



Du som läsare kanske inte är ute efter 2vägskommunikation men för mig som bloggare är det kul att iaf då och då kommunicera mer aktivt med mina läsare utöver de skrivna inläggen.

Ahnna
2011-06-08 - 22:01:17

Har precis hittat tillbaka och var en av dina första läsare. kram kram Ahnna

Ahnna
2011-06-08 - 22:02:33

Men gud försvann ..kommentaren... hittat tillbaka men var en av de första att läsa här. kram kram ahnna

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-06-08 - 22:04:58

Sanna: åh vad glad jag blir! både för kommentaren och att du är nöjd med din beställning!

kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-06-08 - 22:06:07

Carro_ då känner jag mig smickrad att du gjorde ett undantag nu och kommenterade =)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-06-08 - 22:08:48

Ella: Tack för att du delade med dig av dina tankar och åsikter! Det uppskattas!

kramar!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-06-08 - 22:09:54

Ahnna: Nej då den kom fram men tar nog lite tid ibland för en del kommentarer att synas. Och jag minns dig!

Massa kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-06-08 - 22:11:44

Linda: Måste säga att jag blev extra glad av din kommentar.

Att du gillar mina bilder...jag älskar ju att fota och det är en passion för mig vilket jag tror en del helt missar...att en del absolut inte räknar eller ser mig som en fotograf.

Och jag uppskattar verkligen att du gillar det faktum att jag står upp för mina åsikter och skriver om dom och att du gillar de längre inläggen.

Tack för en jättefin kommentar som gjorde mig jätteglad!

kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-06-08 - 22:15:28

Annelie: Tack Annelie för den jättefina kommentaren! Den gjorde mig varm!



Men över till dig. Varför är det inte lagligt med tårteria hemifrån?

Att det kan vara farligt för figuren dock kan jag förstå.



Men våga tro på dig själv och ge inte upp dina drömmar! Livet är för kort för två saker

- att inte bära de kläder och skor man vill

- att inte satsa och jobba med det man vill.



Du har uppenbarligen kreativa sidor och intressen - kasta inte bort det, göm inte undan det och fastna på nåt ickekreativt jobb där du inte trivs och bara kommer drömma dig bort med vad du egentligen skulle vilja göra.Börja med hobbyverksamhet och jobba dig framåt!!



kramar!!

Maria
2011-06-08 - 22:22:27

Hejhej :)



Jag är en "pyttisperiodare". Ett tag läste jag precis varenda dag. Kommer inte ihåg hur jag hittade hit från början... Men på nåt vis hittar jag alltid tillbaka.



Schysst med din webshop förresten, grymt jobbat! Kul att du tror på dig själv och vågar satsa! Ska ta o beställa mig en tygpåse eller linne som belöning när jag har skickat in slutgiltigt manus för min uppsats och äntligen kan plocka ut min examen;)

vicky-toria
2011-06-08 - 22:49:59

Jag läser varje dag. Jag gillar att du har en skön blandning i din blogg. Det är som en godispåse med smågodis :)

Det enda som jag kan ibland kan tycka är tråkigt är att läsa, är när du skriver exakt vad du har ätit under en vecka.



kram!

Ulle I
2011-06-08 - 22:51:32

Hej!

Jag komenterar aldrig (jo om jag är med och tävlar) men läser din blogg varje dag och har gjort så ett tag nu. Min systerdotter som tipsat mej princessbling.blogg.se =)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2011-06-08 - 22:57:32

vicky-toria: tack! det var en härlig beskrivning!



nu har jag inte skrivit om mat på det sättet sen mars, tveksamt om jag kommer göra det igen.

Elisabeth
2011-06-08 - 23:25:26

Jag har läst din blogg i flera år nu och det som har gjort att jag har fastnat för den är att det är en sån skön blandning mellan allt möjligt. Du sticker ut bland alla blåsta tjejer här i bloggvärlden, och du kör ditt eget race vilket jag gillar. Så himla kul att följa din framgång med Avanna också. Superkul!

Det jag gillar lite mindre är när du skriver om precis vad du har ätit (som vicky-toria skrev). Annars är allt himla bra! :)

alexandra
2011-06-09 - 00:23:18

HEJ ANNA =)



Jag läser din blogg varje dag och har gjort det sedan alltid tror jag. Jag kommenterade din blogg mycket förr, men nu förtiden kommenterar jag aldrig bloggar längre, jag bara läser, jag är tråkigt nog inte en av dom som alltid ska ge sig in i diskussioner på bloggar.

Jag brukar dock flika in ett par peppande ord ibland när jag känner att det behövs =)

Du är en otroligt vacker och fin människa, och jag tycker du är helt grym på det du gör, blir nästan lite stold över vad du har åstadkommit med din webshop och allt, utan "gratishjälp" som många storbloggare får =)



KRAM

helle
2011-06-09 - 01:33:56

Hej anna :D jag tycker att din blogg är helt underbar! kikar alltid in när jag saknar inspiration. du är bäst!

kram

Rebecka
2011-06-09 - 09:00:19

Hej Anna!



Jag är också en av alla dom som brukar kika in här titt som tätt men aldrig lämnar något spår efter mig, så nu gör jag väl de :)



Anledningen till att jag läser din blogg är för att jag oftast, efter att ha kollat igenom alla stora bloggar, saknar djup. I dom stora bloggarna är det bara vad dom har på sig, hur mycket dom har att göra med att hämta ut paket, träffa kompisar, hinna på manikyr och även efter allt detta - hinna dricka cider på en uteservering och sen dra ut och dansa.



Hos dig hittar jag lugn då du skriver om vad du läser om, vad ni ätit till middag, vad du och din mamma surrade om på stan och hur jobbigt livet kan vara ibland när man vill hinna med sååå mycket, men oftast bara hinner en bråkdel. Du skriver om hur tufft deet faktiskt kan vara att vara kvinna i dagens samhälle, och dessutom framgångsrik - och att du har tagit dig dit själv!



Jag hittar tröst, lättnad, lycka och ett lugn när jag är inne på din blogg dagligen dags!



Så tack för din distans (även om den inte är menad) och för att DU är DU och inte samma jävel som alla andra.



Ha en uuunderbar dag i solens sken!



Varma kramar Rebecka

Lise
2011-06-09 - 11:12:47

Jag läser din blogg för att du är så duktig och man får se så mycket schysta saker och får så mycket inspiration. Det som är bäst är alla grymma kläder och bilder, det som är sämst är när nyhetsbrevet upprepas i bloggen, på fb och i mailen. Hehe. Men det skulle man ju lätt kunna åtgärda genom att hoppa av nyhetsbrev och fbgruppen men jag vill inte det. :)

Micke
2011-06-09 - 18:26:43

Ups and Downs inom bloggvärlden. :-)

Väldigt intressanta tankar du fick fram där, känner igen mitt eget bloggande i mycket.

Ja, tänk om alla skrev ett HEJ! :-)

Jag tror jag ska prova att be om det och se vad som händer. :-)

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2011-06-09 - 20:27:09

Jag läser din blogg för att jag gillar din ärlighet och uppriktighet och för att du är du... för att du skriver på ett sätt som inspirerar och att du faktiskt är både glad och ledsen och inte har en fasad utåt som många andra! :)

Kram på dig!

Lina
2011-06-09 - 20:41:28

Hej :D

Victoria
2011-06-09 - 21:29:57

Måste ju bara få svara tillbaka :o)



Jag förstår precis vad du menar, jag är inte heller helt nöjd med min kropp och det finns delar jag vill ändra på. Jag jobbar också på varje dag med att älska mig själv som jag är - inte som jag vill vara.



Men du är verkligen fin som du är, precis som du är. Du är riktig!

Isabelle
2011-06-12 - 21:21:10

Läser din blogg för att du har en tendens att skriva så du känns som en av mina bättre vänner. Jag ser dig lite som en klok storasyster som man kan vända sig till och du har alltid något bra att säga. Det spelar ingen roll hur pass mycket skit du fått ta, du lever igenom det och din talang kommer alltid vinna över dina haters!



Sen äslskar jag din konst och dina kläder. Har flertalet linnen och tshirts, bland annat den du har i rubriken till inlägget!



Du är fantastisk. Glöm inte det. Du påminner mig dagligen om att det viktigaste är att följa drömmar och verklig lycka, inte bara hålla upp en fasad.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: