GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

lycka vore att få gå i ett jeansshorts med ett smil

2010-05-21 | 19:04:40 | Klädfunderingar& Önskeoutfits

Godafton i stugorna blogosfären.
Så var det då åter fredagskväll..kyckling ligger i marinad i kylen, jag är på väg in i duschen, skitig och svettig efter en dag på jobbet, katterna har bajsat kattlådan full..jag funderar på att knäcka en kall bira..eller en päroncider kanske.

Sitter och funderar..på jeansshorts.

Tycker det är så fantastiskt snyggt med jeansshorts..med tunika med slappt linne..till klackar, till sandalaer..till boots.
..men så har jag ju enligt mig, världens mest groteska ben, och jag vill bara dölja dom..inte visa dom..och det gör lite ont i hjärtat att jag inte kan addera jeansshortsen till min garderob.
Så blir jag bitter att just jag fötts med detta korta stabbiga köttfärslimpor till ben som inga promenader, joggingturer, utfall, benböj eller pilatesövningar verkar kunna shapea till. Så tänker jag, ska jag bara skita i komplexen och bära shorts ändå?

..njae, psyket är nog inte redo för det.

men shoppingsuget är stort..

Nej nu, mot duschen så får jag väl självpeppa mig med att jag har amazing bröst eller nåt..röven är också fast o fin, som två kulor fryst melonglass som Stefan säger.

Snygga shorts i Boyfriendfitmodell ifrån Lindex, 249:-

Kommentera 82 st

Kommentarer
Grimgoth
2010-05-21 - 19:09:00

sv:

Okej, misstänkte nästan det.

Då var det nog tyvärr lite för dyrt för min smak.



btw 3vlig helg.

Junitjej
2010-05-21 - 19:09:48

Snygga jeansshorts!

- Alexandra!
2010-05-21 - 19:15:24

Egengjort marinad eller köpt? Om du köpt, vilken marinad? :D

Anonym
2010-05-21 - 19:17:37

PÅ MED DOM BARA FÖR 17! mina ben är heller inget att hurra för men det är ju så jäkla snyggt + att de blir svettigt att dölja dom :)

Lisa
2010-05-21 - 19:18:18

Jag vill också kunna gå omkring med shorts, men jag har också stora komplex för mina ben. Eller ja, jag giller inte låren men jag tycker jag har fina vader.

Så jag får köra på kjol och klänning i sommar igen, men det är fint med. men shorts är också snyggt, så snyggt.

Linnéa
2010-05-21 - 19:20:31

Anna, självklart ska du bära jeansshorts! Ben behöver inte vara smala för att vara snygga, kolla bara på denna brutta som verkar trivas helt sjukt bra i sina jeansshorts till bara ben: http://westmanshanna.se/2010/may/dont-you-ever-come-around-here.html

Inte världens smalaste ben precis, långt ifrån. Men ack så snyggt!

Grimgoth
2010-05-21 - 19:21:27

I get your point.

Förstog dock att du skulle ta betalt där av min fråga då du driver ett företag med sånna här grejor.



Gillar det du gör och slutprodukten, dock så är jag fattigast i världen nu där av att priset var lite för mycket nu.



Får återkomma när jag kanske har mer cash ;)

Elin
2010-05-21 - 19:23:23

Du ska skita i dina komplex!! Självklart. Även om DU tycker att du har konstiga/fula/groteska ben, så finns det säkert massor med andra som tycker att de är SKETASNYGGA om du tar dig en sväng på stan i jeansshorts!

Susanna
2010-05-21 - 19:28:40

bra blogg!



Kolla in min också!



pearlsfromparadise.blogg.se

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-05-21 - 19:34:27

Linnéa: nu vet jag inte om det var schysst att benämna hennes ben som "ickesmala", tycker de ser ganska så normala ut.

Dessutom är de mycket längre än mina ben.



jag är inte ute efter beniga rangel..bara mindre groteska.

Anna
2010-05-21 - 19:45:01

hej! :)



jag gick in på hjälp på mitt bloggkonto och föreslog till administratörerna att de skulle ha fler med på "mest aktiva" så fler kan få chansen att få visa upp sig. jag föreslog att man skulle kunna se 100 st istället för 20. gör samma sak du om du håller med mig! ju fler som meddelar dem detta, desto större chans att det kan bli verklighet! :)



/Anna

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-05-21 - 19:46:48

Anna:hmm men försvinner inte själva poängen då med att visa de som är just allra mest aktiva..? det skulle ju ta en jäkla stor plats på startsidan..och frågan är om nån skulle kolla särskilt mycket på plats 25 och uppåt ändå..?

Grimgoth
2010-05-21 - 19:47:34

sv:

Ingen fara tog det inte personligen och jag förstår at tdu får många sånna förfrågningar och sen bara drar dom så fort det blir tal om pengar.



Ingen fara.



Kram

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-05-21 - 19:51:59

Elin: haha nej du.. sketasnygga ben är det sannerligen ingen som anklaga mig för att ha.

;)

Jeanette
2010-05-21 - 19:52:13

Dina ben håller dig igång. Dina ben tar dig framåt. Dina ben är hela. Dina ben är en del av dig. Var stolt över dem (eller neutralisera din inställning åtminstone) istället för att lägga energi på att avsky dem. Och du... de blir varken längre eller kortare bara för att du gömmer dem och förmodligen lever man bara en gång så gör slag i saken att unna dig det som gör dig glad.

Erica
2010-05-21 - 19:54:01

jag har precis lika dant problem! mina ben ser ut som små,korta fula taxben, tyckte de var jättejobbigt förut men det skiter jag i nu. fan jag ska ha shorts iallafall! de borde du också!

Paulina Müller
2010-05-21 - 19:54:15

sv: Tack detsamma!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-05-21 - 19:54:25

Jeanette:fast då gör jag nog mest och bäst i att ändå inte klä mig i shorts och istället ta hellångt eller under knäet..det suger nog allra minst energi.



men dina ord är kloka.

kram

Anna
2010-05-21 - 19:55:39

sv: jag sa inte att du måste göra det ;) det var ett förslag från mig bara eftersom jag tyckte det vore kul att se :) det måste inte vara på framsidan utan man kan trycka på "se alla" och får se en längre lista, tänkte jag :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-05-21 - 20:01:40

Anna : det var ju så i början när startsidan endast bestod av en lång lista av de mest aktiva.



och nej jag tolkade det inte som nåt måste, jag gav bara min syn på saken. Tycker det är jättebra och lagom med 20.

Anna
2010-05-21 - 20:02:44

sv: okej, det var nog före min tid som det såg ut så... :) jag tycker startsidan är jättebra som den är nu med olika inlägg osv men skulle gärna se en längre lista OCKSÅ... :)



ha en bra helg! :)

Anna
2010-05-21 - 20:12:25

sv: jo självklart, håller med dig att man ska satsa på bra inlägg, svara på kommentarer etc :)



men det vore kul att ligga på den där listan! ;) hehe

Helena
2010-05-21 - 20:19:00

jeansshorts är sommarens bästa plagg!

viktoria i norr
2010-05-21 - 20:20:08

Åh. Jag skuttar runt i jeansshorts för fullt nu. DOCK med svarta strumpisar under. Har också väldigt svårt att visa upp mina cellilitsamlare. :S

pimpXprincess
2010-05-21 - 20:20:12

Jag känner igen mig i det där. Jag hatar också mina ben :/

Helena
2010-05-21 - 20:21:54

Sv: Jag kan inte tänka mig att du är så ful i det som det låter. Men är man inte redo för att visa benen ska man inte göra det. Hoppas problemet löser sig med tiden :)

eriana
2010-05-21 - 20:24:57

jag vet hur det är med komplex med benen..

Anna
2010-05-21 - 20:26:09

sv: nja, jag har bloggat i 2-3 år men jag raderade allt för det var så många klagomål, så jag tappade sugen att blogga men nu har jag tagit upp det igen :)

Anna
2010-05-21 - 20:27:20

det var några pers som klagade på att jag nämnde mitt jobb i inläggen men nu har jag tjänstledigt o studerar så nu handlar min blogg inget om jobbet längre.

Martina
2010-05-21 - 20:28:39

håller med ovanstående, man behöver inte ha smala ben för att ha snygga ben! jag har smala ben, men skulle lätt byta ut dem mot ett par tuttar, haha! tänk att man aldrig kan vara nöjd med det man har. fin blogg har du!

Sofia
2010-05-21 - 20:29:22

SV: Ja visst är han underbar! :)

Lisa
2010-05-21 - 20:37:19

haha tydligen inte xD Alla är så snälla :) Trodde inte att jag skulle få sånn respons på dom.

Paulina
2010-05-21 - 20:44:17

Tänker likadant när jag funderar på att ha på mig jeans shorts D:

Anonym
2010-05-21 - 20:48:38

ja, jag kan samla på mig hur mycket film som helst :)

anna
2010-05-21 - 20:59:19

Bara kör på! Man oroar sig så mycket i onödan och egentligen är det ju typ bara en själv som bryr sig :p

johanna
2010-05-21 - 21:10:10

tummen upp för boyfriend jeans (Y)

eriana
2010-05-21 - 21:13:56

visst är det=)

helt fenomenalt gott ibland=)

Jennie
2010-05-21 - 21:15:33

jag håller med , jeansshorts är snygga !

emelie
2010-05-21 - 21:23:41

Hoppas du får en toppen helg =)

Dissy
2010-05-21 - 21:33:28

Klart du ska testa jeansshorts:) Om du har fin rumpa kommer den säkerligen väga upp mot dina sk "stabbiga" ben. Vad nu det är. Du är så fin så:)

Angel
2010-05-21 - 21:38:48

Jag älskar mina jeansshorts men stör mig på dom stora fickorna som får allt se så¨tokigt ut,helt klart ett bra köp.

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2010-05-21 - 21:44:41

Jag känner som du. Jag är som en köttbulle med två prinskorvar till ben. Och de får aldrig nånsin visa sig ute i ett par shorts :(

Emma
2010-05-21 - 22:17:40

Den här sommaren vill jag också våga mig ut i jeansshorts. Jag har tröttnat sjukt mkt på att alltid gå runt i leggings när det är så satans varmt och svetten rinner där under.. :P Dessutom vill jag gärna ha lite färga på mina nu kritvita ben. Men, har man BDD är det inte så lätt. Jag ska dock försöka. Hoppas du gör det med! Kram!

liinn
2010-05-21 - 22:23:44

tack detsamma ! :)

Camilla
2010-05-21 - 22:25:52

Att ha snygga bröst och rumpa låter inte helt fel, du får helt enkelt låta det andra överväga samtidigt som jag tycker du ska använda shorts ändå. Du behöver ju inte ha dem så högt upp så många andra har, utan lite längre ner. Vilket som, tycker jag du är fin precis som du är ...



Gull, nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen och ska läsa igenom lite förlorade inlägg här. Hoppas du får en mysig kväll och att den där kycklingen smakade precis som den skulle, om inte bättre. Klappa Nelly från mig :)

Natasha
2010-05-21 - 22:39:32

Anna, vilket skönt inlägg! Känner igen mig i det där, brukar gå runt i jeans och svettas som fan varje sommar. Ska nog bli ändring på det i år!

Anonym
2010-05-21 - 22:40:27

klart som fan att du ska skita i lårnojan och ha på dig ett par schyssta shorts! Går du dessutom rak i ryggen och med ditt kroppspråk talar om att du VET att du är skitsnygg så kommer folk också tycka det! Snygging!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-05-21 - 22:52:06

Emma: Nej det här med BDD stjälper verkligen och förstör.

men jag hoppas du får en underbar sommar med eller utan shorts! kramar!!!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-05-21 - 22:55:04

Anna:fast är det verkligen det? Man själv spanar ju in de flesta som korsar ens blick och man blir själv tittad på av andra,självklart att andra synar en.

Eva
2010-05-21 - 23:40:46

Snygga shorts! Jag tycker att du ska köpa dom. :) Om du inte vågar ha dom bland folk så kan du ju ha dom hemma. O du kanske trivs så bra i dom så du vill ha dom bland andra sen. :)

Jag tror iaf att du kommer passa bra i dom!

Agnes
2010-05-22 - 00:20:29

Anna, skit fullständigt i vad andra skulle tycka, eller vad din hjärna säger åt dig att tycka. Tänk med hjärtat, vill du ha jeansshorts för att det är snyggt, så ska du ha jeansshorts för det är snyggt! Bara för att vi tvingas leva i den värld där alla förväntas svälta sig och se ut som benrangel, måste vi ju visa att vi inte går med på det. Precis som du tidigare har skrivit att du äter hur många kexchoklad du vill, att ingen behöver ifrågasätta det eller säga till dig att du inte ska göra det för att inte ge "fel" signaler till läsare. Du ska tänka på samma sätt här, du ger inga fel signaler, du visar bara att man borde göra som du och visa upp sin vackra kropp. För vad du en säger så är du vacker. Kanske kan du ta ett par gamla för korta jeans och klippa till först, och gå hemma, vänj dig. Sedan tar du en promenad i kvarteret, känner solen mot dina vackra ben, och märker att ingen kommer tänka "Vilka tjocka ben" utan istället "Vad du är modig som vågar visa vem du verkligen är!" Och när du går där i dina shorts med den där fina tunikan, lite snygga smycken och solen mot benen, då kommer du aldrig vilja ta av dig dina shorts! Ha det bra och kväv hjärnspökena! Kram.

Alice
2010-05-22 - 00:39:35

Kör hårt! dina ben är säkert jätte snygga :)

e m e l i n a
2010-05-22 - 01:06:04

svar: yes de är helsant, hon passar dock i de mesta :)

Ida
2010-05-22 - 06:58:21

Klart du ska "trotsa" benen och gå i shorts! Läste ett inlägg hos Käthe precis om att skita i att man tycker att man inte kan visa sig barbent och göra det ändå. Det är rätt inställning!

Och jag tycker du är superfin, hela du!

pimpXprincess
2010-05-22 - 08:04:25

Svar: Tyvärr tycker jag att hela jag är en stock. Haha ;D

Det konstiga är att jag tycker att folk som är större än mig ofta har finare kroppar, trots att jag själv vill bli smalare.

Jenlen
2010-05-22 - 08:25:51

Jag har tyvärr samma dilemma, så snyggt med shorts på andra skulle så gärna vilja ha det själv men så missnöjd med mina ben, plus har en tatuering på vaden jag är missnöjd med som jag håller på ta bort så än så länge går jag inte i det. Synd hade vart så härligt att använda det!

Cornelia
2010-05-22 - 08:50:22

sv: tack så mycket :)

anna
2010-05-22 - 09:08:19

jag tror inte dina ben är så "groteska" som du själv tycker. Alla kan ju inte ha långa fotomodellben. Sen behöver man ju inte ha de allra kortase shortsen. De på bilden tycker jag är snygga!

Sanna
2010-05-22 - 09:17:39

som du vet så har ju jag samma komplex som du när det gäller ben. Men jag har försökt att strunta i det och köpt mig lite längre jeans shorts ifrån H&M som jag faktiskt tror att jag ska kunna gå i under sommaren. Hoppas att du oxå låter dig gå i ett par..kämpa mot komplexet !! Du är så otroligt vacker

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-05-22 - 09:23:39

Agnes:det är jättebra och fina råd du kommer med gumman och tack för att du tog dig tiden.

Nej ingen annan ska nånsin tala om för mig att jag inte får 'ta det och det och borde göra si och så för att se ut på ett sätt De tycker är rätt..det ska vara mina val.

Samtidigt lider jag av BDD och inte heller jag kan stå emot dagens ideal alla gånger eller strunta i att jämföra mig.

Och även jag studerar andras kroppar när de går förbi och synar folk..så självklart gör andra det med mig.

Men jag gör mig själv en tjänst att skippa de där shortsen hur snyggt jag än tycker shorts är, för psykets skull..för jag skulle ändå bara kola ner och se hur mycket låren dallarar för varje steg och hur oskyddade de är om jag sätter mig ner på en bänk eller på huk.

Och tyvärr finns inga jeans som kan vara för korta för mig..och de flesta jeans är nu för små i garderoben..



kramar!

Sanna
2010-05-22 - 09:30:13

sant,men det vore så synd om du inte kan bära en grej som du önskar tycker jag. Men jag vet känslan..kommer att slåss för den varje sekund när jag har på mig mina i sommar...men det SKA inte få stoppa mig

kram på dig

Natasha
2010-05-22 - 09:31:49

Ärligt talat så är jag inte heller nöjd med mina ben, brukar i stort sett aldrig gå runt barbent.

Camilla
2010-05-22 - 09:32:20

Ja men då förstår jag lite närmare för just ovanför knäet kan jag tycka är helt okej men det ville du även dölja antar jag ... men då är det lika bra att gå barbent och ha en längre klänning, luftigt, skönt och framförallt SNYGGT. Ta hand om dig och njut av en riktig sommar-lördag. Själv jobbar jag till halv 4, sen är det min tur att gå på helg :) Puss

Emma
2010-05-22 - 10:08:27

Jag har riktigt smala ben. Och skäms också i shorts/kjol. Tycker de ser knotiga och alldeles för smala ut, inte alls kvinnligt :/ Men jobbar på det, alla e vi ju olika och det är ju bra egentligen. Gäller ju bara att komma till ro med sig själv.

Elin
2010-05-22 - 10:28:30

Jag vill också ha jeansshorts, speciellt i en "boyfriend" modell. Men mina lår är groteska. Men det är en dröm att kunna ha shorts, ett slappt linne, sandaler och en hatt på huvudet. Min dröm-sommar-outfit.

Johanna
2010-05-22 - 11:16:03

Även jag som många andra har en sommardröm om jeansshorts eller shorts i allmännhet, men stoppas av mina spöken (dallret och celluliterna). Under åren har jag blivit mer till freds med mina lår men fortfarande inte tillräckligt. Spöken är svåra att bli av med. Jag skulle nog kunna ha shorts med strumpbyxor under (det håller ju ihop lite) men har inte hitta några bra shorts.

Cissi
2010-05-22 - 13:59:19

Jag känner precis likadant! Funderar på att ett par långa kanske funkar? Så det värsta göms :)

Christina
2010-05-22 - 16:24:01

Jag känner likadant om jeansshorts, eller shorts överhuvudtaget. Tycker inte om mina ben det minsta lilla, men funderar ändå på jeansshorts. Tycker dock att de flesta modellerna är så korta i benen. Men de på bilden ska jag definitivt pröva.

Madde
2010-05-22 - 16:44:00

I say go for it! :D det krävs mod för att visa sig själv i sånt man tror inte passar på grund av ens kropp, tro mig, jag har samma problem! Men du är en stark och cool tjej, så skit i andra och gläns i jeansshorts eller vad som helst som den stjärna du är! :)

dumb_blonde
2010-05-22 - 19:24:21

Anna, dina ben kan omöjligt vara så hemska. Förstår att du med BDD har svårt att se det men du är en jättesöt tjej och kombinerat med ett par grymma heels och lite BUS kommer du vara riktigt foxy i jeansshorts. Kan du inte testa lite i taget, kanske bara smyga runt hemma i början tills du vänjer dig? Eller börja med ett par långandiga (fake it ´til you make it-tipset) strumpbyxor under? Utmana dig själv. Jag håller tummarna för att du vågar testa.

Stina
2010-05-22 - 21:15:46

Säger som flera andra här... SJÄLVKLART ska du bekämpa dina tankar om för kraftiga ben. Du är grymt fin - HELA du! :)

Jag säger som många med mig.. Hellre former än trådsmal... Jag röstar flera gånger om på att du ska satsa på ett par snygga shorts i år.. Har själv inte de smalaste benen, men skulle aldrig palla att gå i plagg som täcker mina ben under sommaren, det är alldeles för plågsamt.. En fundering... Vad tycker din sambo? Tycker han att du har för kraftiga ben för shorts? Skulle gissa: "nej".. ;)

Ha en fortsatt härlig helg!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-05-22 - 21:25:52

Stina: Men så här är det: Allt är inte tankar här i livet som gäller komplex, vissa saker är sanna fakta. Jag har långt hår: sant, jag har stora bröst: sant: jag är kort: sant, jag har fina tänder: sant jag har tjocka ben: sant.

Vissa saker går inte att bortse ifrån.

Och jag är inte ute efter trådsmal, men mina ben har heller inte former, det är ganska jämfett hela vägen och de flesta shorts jag provat sitter som korvskinn för inga shorts blir lösa kring mina ben och jag tycker inte det är snyggt när shorts skär in så det ger illusionen av än tjockare ben.

Så ja jag sörjer att shorts inte är en vacker syn på mig men jag väljer den sorgen framför att toaläcklas och inte koppla av om jag bär det mot att istället bära långklänningar och uppkavlade jeans.



Nej det tycker han inte men jag tycker inte det hör till saken..förutom..är man nånsin helt ärlig mot nån man älskar vad gäller utseende om man vet att sanningen faktiskt skulle kunna såra?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-05-22 - 21:28:42

stina: men tack för de grymt snälla orden! kram!

Sofie
2010-05-22 - 21:30:54

Men du! Det är klart du ska skjorts! Dummer, du som är så fin!

shopping and fashion
2010-05-23 - 13:42:07

Fina underbara anna. Skit i alla kropsnojjor. Jag skulle kunna hålla på i timmar men att skriva hur missnöjd jag är med min kropp men grejjen är att hur mycket jag än ändrar på mig med vikt osv så blir jag liksom aldrig nöjd ändå. Jag tycker att du är supervacker och skulle passa så bra i jeansshorts. Förmodligen är det ingen annan än du som kommer tycka något annat. SÅ på med jeansshortsen och smörj in bena med lite b.u.s så ska du få se.. Du kommer att vara skitsnygg! kram

STYLEMIND
2010-05-23 - 14:34:44

Hej gumman! Kalla inte dina ben för groteska, var lite snäll mot dom. Försök hitta ett par jeansshorts som passar bra i sorlek, smörj in benen men DOVE-bus det blir skitfint det gjorde jag. Och "provgå" lite hemma :) Sen efter några dgr kanske du vågar dig till affären och små små framsteg är alltid bra! Du kan ju ha tights, bara ett tunt tyg. Då kan du ha shorts, jobba lite på det så hoppas jag att det går bra.... du skulle vara så fin! kramar

Camilla
2010-05-23 - 15:25:24

Jag säger som du... Varför är jag född med dessa groteska ben?

Säkert ingen annan som tänker på det, men det räcker ju med att en själv gör det...

LaLizita
2010-05-23 - 21:21:38

Fy fan vad jag känner igen mig! Jag visar aldrig mina ben förutom då jag "måste" ligga på stranden. Det är så jävla hemska och feta. Inget hjälper. De är fetast vid knäna liksom. Det gör att det inte blir någon fin form på benen. Bara tjocka stammar liksom. Lika breda överallt. typ.. Hemskt är vad det är!

Fabian
2010-05-24 - 16:01:50

Det är lite tungt att dra på sig korta kjolar eller shorts med bara ben under. Stackars dom som måste se allt det dallriga bleka. Men vi är nog finare än var vi tror.

Karolin
2010-05-24 - 20:55:46

Jeanshorts är fint, men jag tror inte på att bära kläder som man inte känner sig fina i, är man obekväm i något så syns det ofta. Det är hinla tråkigt om man gillar något man själv inte kan bära, men man får glädjas åt kläder som passar precis en själv, men kanske inte en annan :)

Sofia
2010-05-25 - 18:18:41

Klart du kan! Du har supersnygga ben! Att jag visar mig i det är däremot en skräckfilm men det skiter jag i ;)

jaana
2012-06-20 - 08:18:43

Tack för titten,Jätte fin blogg=)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: