GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

vem var det som kasta?

2010-03-29 | 16:28:17 | Egocentrerat&Vardagligt

Så där, då var jag på väg hem igen, ett antal gulla Gekåskassar i bagageluckan, ett antal hundralappar fattigare.

Läser igenom era kommentarer på "Modeflickor får inte vara tjocka och fula" och jag blir så glad över mina läsare.
Ni är så jävla bäst. Vet ni det?
Fick dock ett mail från den manliga chefredaktören om att jag har vinklat mitt blogginlägg och att jag gör mig skyldig till både förtal och är djupt orättvis.
Att det var jag som blev anklagad att vara så tjock att jag är en dålig förebild verkar inte alls vara ett påhopp då..
Well sorry, min blogg alltså blir det inlägg från min vinkel -så som jag ser saker och ting. Mina upplevelser.
Dock finns ju precis alla hans ord till mig dokumenterade och helt öppet i "Nu får det banne mig vara vår"..och flera av er, mina smarta läsare, har ju faktiskt själva läst hans ord och bildat en egen uppfattning.

Ja jisses. ..



Åt ett chokladkex innan bilden togs men såg till att tugga ur ordentligt..så jag inte upprör liksom..
Kommentera 29 st

Kommentarer
Lina
2010-03-29 - 18:36:38

DU är bäst! Jag var också inne och läste er konversation och jag tycker inte alls att du vinklade. Kram på dig!

Helén
2010-03-29 - 18:54:12

Haha klart han tycker det, blev ju jobbigt nu. Trodde väl att du bara skulle sitta tyst och inte säga ifrån. Och han har väl upptäckt att det är hans värderingar som är sneda. Själv åt jag ett vingummi nyss, ett gult. =)



Hoppas du gjorde riktigt många fynd! Kramis

Katta Kvack
2010-03-29 - 19:05:41

Åh herregud. Han kan ju inte sitta och anklaga dig för förtal när det är han som grävt sin egna grav genom de kommentarer han satt och skrev här på bloggen så sent som igår. Du har inget som helst att oroa dig för, det är troligtvis bara han som inser vilken tavla han har gjort. Du har vare sig publicerat hans namn eller personuppgifter och bara återgett det han själv skrivit på din blogg, vilket så vitt jag kan minnas av mina studier till jurist inte är grund för att åtala någon för förtal.



Erika
2010-03-29 - 19:24:52

Du är så bäst Anna!!

Alexandra
2010-03-29 - 19:29:05

Du brukar vilja veta: Top Model 13 på trean om sådär 30 minuter! Har totalt missat detta...

frida
2010-03-29 - 19:47:05

Hela den här viktdebatten känns så sjukt gammal. När ska folk ge sig? Du är alldeles perfekt som du är, sötaste Pyttis. Det är så förlegat med män som honom. Det är ju inte direkt hälsosamt att vara undernärd. Men. Folk måste få se ut och leva som de vill, stor som liten. Jag håller tummarna för att han ber om ursäkt och ångrar det han skrivit. För du är tamejtusan bäst, Pyttis!



Dessutom.

Man går ju liksom inte upp i vikt (inte för att det är något fel med det) bara för att man käkar choklad och sötsaker. Kroppen känner av kalorier, den känner inte skillnad mellan en kanelbulle och knäckebröd. Sedan är det väl kanske inte så mycket näring i candy, men vad fan. Big deal.

sofie
2010-03-29 - 19:52:37

Han försöker uppenbarligen skrämma dig genom att slänga dit lite snack om förtal och hit och dit. Att du skriver fakta om vad han sagt till dig kan aldrig leda till ett straff för dig.



G2 / Gosia
2010-03-29 - 20:26:12

vilken jävla idiot!

FYNDBOXEN
2010-03-29 - 20:40:53

FYNDA FYNDA!



En massa olika klädesplagg och annat under 100-lappen! :)



Fyyynnndaaa ^^

Isabell
2010-03-29 - 20:44:27

Jag tycker att du skriver helt rätt saker och det där om att du skulle ha begått förtal är väl bara ett skämt från hans sida eller? Fortsätt på din bana och med din stil! :)

Girly
2010-03-29 - 20:48:18

SMAKEN ÄR SOM BAKEN DELAD.



Spinkig är hans skönhets ideal.

Men absolut inte allas.



Jag med flera tycker det är finare att vara kurvig och hälsosam.

Så du ska inte känna att du inte duger du är som du säger kreaktiv & duktig på det du gör men även jätte söt.<3



Puss Girly

Sara
2010-03-29 - 20:51:00

Stå på dig, finns ingen som ska komma och säga att du är en dålig förebild! Så det så!

STYLEMIND
2010-03-29 - 20:59:11

Nu har jag mailat dig! :)



KRAM

Modeblogg - The Daily Influence
2010-03-29 - 21:26:31

Tack så mycket :) Och jag hoppas du inte tar åt dig av vad han skrev, för du är verkligen hur fin som helst och absolut ingen "hälsofara" ;) Kram

mikaela
2010-03-29 - 21:29:34

shiit vilken gubbe ja! isch isch... haha go chokladkex!!

Cecilia
2010-03-29 - 21:34:04

Gud vilken äcklig otäck typ! Men kan verkligen en chefredaktör vara så korkad och uttrycka sig så plumpt som han gjort? Helt otroligt om han verkligen är så jävla korkad! Vilka är det hans "modeflickan" riktar sig till? Jo det är just oss tjejer och då vinner man inte på att kasta skit på de som har lite hull. Vilket pucko!!

SIEL
2010-03-29 - 21:59:14

haha, jamen ellehur, naturgodis är <3

Elin
2010-03-29 - 22:22:08

Äh du är bäst. Man blir rädd av att höra att chefredaktören till en tidning som vänder sig till 14-åringar(eller hur gammal en sk modeflicka nu är...) har såna åsikter.

Kim
2010-03-29 - 22:32:44

Igår beställde jag en tröja från Avanna. ;)

Sirkka
2010-03-29 - 22:53:22

Bra vinkling, sanningen svider alltid bäst när den biter en chefredaktör i baken.

lisaevelina
2010-03-29 - 23:07:04

DU är skitcool. Du är stark som vågar stå upp för vad du tycker. Jag håller med dig, verkligen! OCH du är skitsnygg! Ät choklad och fortsätt vara den härliga tjej du är. Stor kram!

Kashaya
2010-03-29 - 23:39:24

Skulle säga att det var försvarligt att lämna uppgiften, den är sann och jag skulle inte påstå att du ens skulle ha utpekat honom som brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämnat uppgifter som är ägnad att utsätta honom för andras missaktning så jag skulle knappast kalla ditt inlägg för förtal..=)

Emma Damm Drawings
2010-03-30 - 09:16:12

Asså den där Camilo eller vad heter verkar ju helt dum i huvudet. Vilken jäkla gris som påstår att du gör fel som äter choklad? Det är snarare helt tvärtom.. ja jisses! Stå på dig fina fina du!

Johanna Urban
2010-03-30 - 09:51:01

En stor kram från mej till dej!! har först nu läst (haft en fullspäckad helg); stå på dej! ..och jag älskar din blogg... och CHOCKLAD!!!! :D



kram kram

Johanna

Josefine
2010-03-30 - 13:59:59

Hmm, okej, förtal är det väll inte om folk gör en egen tolkning av hans ord iof. Förtal vore ju om man ändrade historien, det vill säga det han sagt/skrivit. Det råder ju yttrandefrihet i Sverige och om du nu blivit sårad av hans ord så har du den fulla rättigheten att berätta detta. Dessutom så talar ju hans ord ganska så mycket för sig själv. =/ Hans ord är ju klara och det fattar väll de flesta vad han faktiskt är ute efter.

Diskriminering från hans sida kanske vore mer rätt. Det svider när sanningen kommer fram som någon skrev.

Anonym
2010-03-30 - 15:39:23

jag står så på din sida, har hört "mer" om den här grejen:) jag är fett irriterad haha

Lis
2010-03-30 - 21:57:08

Haha, men OMG, förtal? Stackars människa. Nej nu mår jag ännu sämre förresten. Varför har hon fått en chefsroll?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-03-30 - 22:26:33

Lis: Det är en han inte en hon, inte för att könet spelar nån roll både kvinnor och män agerar så här men just i detta fall, en han.

Tessan
2010-03-31 - 21:18:50

Nej men oj. Blev nyfiken när du skrev så här och gick in å läste förra inlägget. Herregud, fattar han inte vilket jäkla miffo han är? Stackars tjejer som bloggar för den sidan. Usch.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: