GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Roses are red..and itching

2010-01-20 | 15:10:23 | Smink, Hudvård, Skönhet

Attans också.
Skrev ju om Rosenserien i söndags och att jag köpt flera produkter.
Kändes bra söndag och måndag, igår tyckte jag det såg lite konstigt ut vid ögonen, kändes som om pannan började få finnar.
Och ett acneutbrott hade jag räknat med ty nya produkter kan ju "rensa ut".
Men istället tror jag att jag åkt på nån allergisk reaktion, tyvärr.
Vaknade imorse med klåda i hela ansiktet, utslag mot hårbotten, runt munnen och på ögonlocken och bubblig panna samt en röd rodnad i större delen av ansiktet.
Har tagit Clarityn samt smörjt lite med Aloe Vera så nu har det mesta lagt sig.
Vågar inte fortsätta med produkterna.

Nej jag får hålla mig till min Tjärtvål, Clinique och Nivea.
Vad använder ni för ansiktsvård?



Kommentera 66 st

Kommentarer
Maja
2010-01-20 - 15:15:15

Oj, det låter inte så bra. Hoppas det bättrar sig snart! Jag använder Dermalogica, kring ögonen Nivea, för att ta bort smink ACO och Lactacyd när jag för lat för att hålla på med värsta långa rutinen. :)

Carro
2010-01-20 - 15:18:20

Åh nej vad synd.. :( jag använder nivea och LDB oftast, loreal på en ansiktstvätt och kräm som jag har :)

Johanna - www.johannajagendal.se
2010-01-20 - 15:19:15

Åh fy, vad jobbigt! Låter inte kul... :/ Skönt att utlsgen la sig i alla fall!



Jag använder Neutrogena Visibly Clear-serien. Den är riktigt bra! Har du testat den?



Kram!

Malin
2010-01-20 - 15:21:11

Åh, så typiskt när man köpt massa nya produkter. Just nu använder jag Nivea, de rosa flaskorna. Men har tidigare använt rosenserien, biotherm, garnier, neutrogena, en mängd olika apoteksmärken, tjärtvål, loreal... Suck. Listan kan göras lååång. Och än är jag inte nöjd!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-01-20 - 15:24:56

Malin: Låter som om vi har samma produkthistorik.

Ja det känns surt, men försäljaren lovade att jag fick lämna tillbaka och få pengarna tillbaka om det inte kändes bra.

Madde K
2010-01-20 - 15:25:51

Huva, det låter inte så kul, jag hade inte heller fortsatt med det :o Själv använder jag Nivea cleansing milk och daycream för ansiktet. Är försiktig med uttorkande produkter nu när det är vinter och kallt...

Jennie
2010-01-20 - 15:34:12

sv; skola, bara skola. har precis kommit hem nästan. ;)

Emma says style, love & rock and roll.
2010-01-20 - 15:35:46

Det enda i hudvård som inte resulterar istora finn-utbrott eller allergiska reaktioner är Caroline Winbergs kollektion hos sthlm cosmetics. Jag provade Neutrogenaserien tidigare eftersom att den tydligen skulle vara bra mot finnar men den var den värsta jag varit med om. Resulterade i enorma underhudsfinnar. Hugas. Plus att den inte var godkänd mot djurförsök - så den går fetbort.

Marie
2010-01-20 - 15:43:26

Nämen fy vad jobbigt. Hoppas det blir bättre snart. Jag använder MD Formulation och deras serie gillar jag.

Kram

Wysteriia
2010-01-20 - 15:43:32

Oj jisses :( nog för att jag inte är det största fanet av deras produkter men tråkigt att åka på utslag!! :(



Just nu använder jag Stockholms gruppens produkter. Helt ok och kostar inte alls mycket. Vet inte om jag tycker dem ger mig det resultatet jag vill ha dock riktigt, tror jag har lite väl höga krav ;P Har massvis med småfinnar vid hakan o har haft i en halv evighet nu o dem försvinner verkligen inte :/ inbillar mig att en bra hudvårdsserie ska trolla bort sånt..HAHA. Har inte ätit godis senaste veckan heller så socker känns inte som boven i dramat heller. kluriga små jävlar ;)

Josefine - Mamma till en ängel
2010-01-20 - 15:48:15

Aj då inget vidare det.



Jag har tyvärr "ofta" hudproblem av just den sorten om jag byter produkter. Det enda som funkat hittills på mig är helt vanlig Nivea. Har väll iof inte provat så många dyra men t ex Clarins ska ju vara suveränt vad man hört men den funkar inte på mig. Får hudutslag som bara den av de produkterna.

Men det var ju rätt länge sen så kanske är ändrat nu.



Hade velat köpa några dyrare och kanske bättre produkter än de jag har men studentplånboken skriker emot. :P

Ida
2010-01-20 - 15:54:29

Nej, vad synd! Nu blir ju jag nojig också, jag som täntke testa de produkterna. Har rätt känslig hud... Iofs så var väl din mor frälst, så kanske bara du som har otur? :(

Läste att du fick lämna tillbaka produkerna åtminstoe, skönt det när man lagt ut mycket pengar på dem!



Hoppas det går över fort iaf!

Kramar!

Annster
2010-01-20 - 15:56:55

Jodå, det har funkat. Dock varit så attans trött, sömnbrist senaste veckan, första en löpande katt, sen ihärdiga telefonförsäljare som ringer konstant och nu bygger dom om hissen här. Härligt med snygga grabbar utanför dörren ;) Men det låter något fruktansvärt, trots att de befinner sig en bit ifrån så låter det som om dom står brevid sängen. Dagen har hur som helst mest bjudit på en massa städ och tvätt :) Haft en bra dag själv? :)

Helén
2010-01-20 - 16:00:37

Gud så tråkigt. Jag använder Acos Olivia serie, hela kittet, upptäckte för några år sen att olivtvål var väldigt bra för min dåliga hud och provade då denna serie. Mkt nöjd. Den är mild och krämerna ganska feta men trots att jag har problemhud så blir det bra. Läste nånstanns att man inte ska torka ut sin feta hud utan ge den mkt fukt så den minskar sin egna produktion av hudfett. Om man hela tiden torkar ut huden så försöker den kompensera med att producera mera. Tyckte det lät logiskt. Fungerar på mig.

Annster
2010-01-20 - 16:01:47

Ansiktsvård, jag använder Acos rengöringslotion från apoteket. Kostar bara 80:- för en stor pumpflaska och jag får jätteren och len hud av den. Sen använder jag nu nutrigena eller vad det heter för pormaskar som håller orenheter borta i allmänhet som är lite peeling aktig och riktigt bra. När jag sminkar mig använder jag täckstift på blemmor och vanligt torrpuder ovanpå, undviker flytande fondation då oljan i det där kväver och ger en jäkla massa finnar. Hudkräm är jag dålig på att använda, men där har jag bara haft någon burk från loreal :D

Josse
2010-01-20 - 16:08:53

Vad tråkigt :/ Men vad bra att det börjar gå över<3

Jennie
2010-01-20 - 16:11:01

sv; inte direkt. förutom att plugga spanska i massor. Haha. ;) själv?

Bim HD
2010-01-20 - 16:16:14

Hm, låter inget vidare, men åter till återförsäljaren med det, basta!!!

Tror jag fick testa deras handkräm på någon mässa vi var på... och jag höll på att klia händerna av mig - hade behövt vantar för att kanske klarat mig utan att få rivmärken :P Nä, vågar inte använda deras i ansiktet när händerna reagerar... Apotekets brukar det bli - L400??? eller något, när det blir :P Milla står för peelingen, inga problem :D

Må så grankott...

Må så grankott... kramis Skruttisen!!!

FOTOGRAF JOSEFINE NYBERG
2010-01-20 - 16:33:08

Garnier Fresh heter min ansikstvätt. En gel i grön tub som finns att köpa för 40 spänn på ica, bästa jag har testat!



sen använder jag Garnier Soft ansiktsvatten och creme. Rosa flaska/burk. Gör verkligen underverk!! Värt att testa :)

Sari
2010-01-20 - 16:36:56

Känner igen det där, min hud blev inte alls bra när jag körde med rosenserien :/ Jag har verkligen testat det mesta, just nu kör jag med Caroline Winbergs hudv.produkter o dem är okej, men ska testa weleda snart, har hört en massa gott om dem så hoppas hoppas min hud kan bli bättre :X

Linn-Lay
2010-01-20 - 16:48:02

owwhh vilken snygg header du hade

Katarina
2010-01-20 - 16:51:16

Fy va trist att det blev så! Jag gillar Clinique serien så jag brukar använda den. Nu tillåter inte riktigt plånboken det så jag använder Neutrogena som också fungerar skitbra!

linda - pictures, drawings, me
2010-01-20 - 16:51:32

sv: tack så jättemycket! vad glad jag blir :D

Kashaya
2010-01-20 - 16:52:05

Usch vad jobbigt med en allergisk reaktion.=( Jag brukar köra med Clinique.... men just nu använder jag faktiskt Nivea.

Anonym
2010-01-20 - 17:01:38

fin illustration:)

hehe svarar inte på frågan ,vet inte vad jag ska svara..

Kashaya
2010-01-20 - 17:13:54

Sv. Ja det verkar så.=)



Gillade porträttet du gjorde av Erika (morgondimma).

Jeanette Lindvall - FOTOBLOGGEN
2010-01-20 - 17:14:43

jobbigt :/ ne skulle nog inte heller fortsätta med produkterna



Kram

Lollo
2010-01-20 - 17:15:23

usch då, jag fick en allergiskreaktion från en concealer från makeupstore för några veckor sedan blev ocksp rödprickig. slutade med den och sen försvann det men jobbigt var det minsann!

Maria
2010-01-20 - 17:17:27

Så trist :/ Jag har använt några produkter från Rosenserien, på mig funkade det helt ok. Brukar aldrig köpa hela produktserier på en gång heller, köper först bara ett par produkter, gillar jag dom så komplementerar jag kanske sen :) En fattig studerande som jag har inte råd att göra stora felköp :P

Huyen
2010-01-20 - 17:29:44

använder inte mkt ansiktvård :/ men brukar ta bort sminket med Aco Face rengöringslotion och ansiktvatten X3 juste jag använder ju oxå Neutrogena visibly clear 2 in 1 oxå ibland XD

Gör du nåt kul ikväll?

Tess | Stylish-B.se
2010-01-20 - 17:32:39

Jag är väldigt känslig mot vissa produkter och speciellt mineralsmink också. Får utslag så det heter duga. När det kommer till ansiktsvård använder jag Nivea och ett märke från apoteket som jag i skrivande stund inte kommer på vad de heter.

Wysteriia
2010-01-20 - 17:35:26

Svar: i know. Därför jag inte ätit godis på en vecka nu :) Fick eksem i armvecken o det får jag alltid när jag frossat i mig för mkt sött så nu behöver nog kroppen en rejäl utrensning på gift hos mig. Gått bra första veckan iaf...jag håller tummarna för att jag sköter mig framöver ;)

Malin
2010-01-20 - 17:47:33

Nej vad jobbigt :( Stackare, hoppas det lägger sig snart! Själv använder jag nästan uteslutande produkter från ACO eller L300 men tre minuters ansiktsmaskerna från Yves Roches används också flitigt, de är grymma!

Wysteriia
2010-01-20 - 17:52:32

Svar: I know :) Candida kallas det väl bla! Jag har ju gått utan socker 6 månade för några år sedan då sockret var som värst för mig, toootaaalt beroende blev jag.



Är förvånad över att jag överlevt en hel vecka faktiskt. Men det är nog för att jag inte förbjudit mig från att äta godis denna gången. Ska äta godis den dagen jag lyckas komma iväg på Avatar 3D bland annat :P Men annars är det big no no :P

Jeanette Lindvall - FOTOBLOGGEN
2010-01-20 - 17:55:43

sv. Tack så mycket :)

ska nog kanske pröva mig på en illustration ikväll ;) får se hur de blir



kram

linda - pictures, drawings, me
2010-01-20 - 18:02:16

sv: jo det är ju så det är, vilket är lite tråkigt. Men jag tar inte åt mig så :) tack så mycket för dina fina kommentarer, stora kramar!

towis
2010-01-20 - 18:06:48

usch vad jobbigt. Jag använder cleansing oil från Shuemura och smörjer sedan in mig med aco ansiktscreme för torr hy på vintern, på sommaren använder jag nån lättare från lancome. Kompletterar med scrub från dermalogica.

Wysteriia
2010-01-20 - 18:16:51

gud vad vi är duktiga!!! ;D



HIttar du något smarrigt LCHF recept så måste du dela med dig ;P hihi

Josse
2010-01-20 - 18:18:44

Hoppas det slutar klia snart<3

Matilda
2010-01-20 - 18:33:06

Cliniques tre-stegs produkter och alla deras andra med ;) Attans bara att det svider så i plånboken efter dem!

Linda - ndaiL
2010-01-20 - 18:57:03

usch va tråkigt, o lite konstigt..deras produkter ska ju bara innehålla en massa bra grejjer.



Jag har pecis börjat använda Dermanords produkter, verkar super, dock lite dyra men dom ska vara rätt så dryga så det jämnar kanske ut sig :)

Hanna-Sara
2010-01-20 - 18:59:19

Vad besviken man blir när det inte funkar. Jag är jätteglad i mina produkter från Mary Kay. Dom funkar jättebra för mig och känns mycket lyxiga!

Erika
2010-01-20 - 19:02:27

Vad trist att de inte funkade.



Jag kör med clinique nu sedan några år tillbaka.

Funderar på att testa boots no7 cremen eller vad den heter som ska vara så bra. Nu när jag börjar bli till åren kanske det behövs en bättre creme ;)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-01-20 - 19:49:18

Hanna_sara: vilken tur att du är nöjd med dom när du verkar sälja dom ;)

irma
2010-01-20 - 20:03:55

samma tjärtvål som du ibland en ansiktstvål från Oriflame, Nivea Young ansiktscreme och Apotekets scrubrondeller.

towis
2010-01-20 - 21:21:27

gör det! Riktigt bra shit från japan :)

Alexandra
2010-01-20 - 21:35:11

Näää. Va synd :( Använder mycket olivprodukter från apoteket. De är skonsamma mot min hy iaf. Sen att min hy lever sitt eget liv nu när jag är gravid... Det är en annan historia! Hihi!

Hoppas att allt är bra med dig annars. Kram

emma härnqvist/perfektion
2010-01-20 - 22:56:48

aj aj aj de där va inte alls bra ju! jag ska prova rosen-serien så småningom, har inte kommit så långt än men nu använder jag decleor, nivea och clinique.

emma härnqvist/perfektion
2010-01-20 - 23:04:57

hm jo de är ju mycket möjligt. de flesta jag har pratat med som "konverterat" har fått reaktioner på ett mer eller mindre obehagligt sätt. vågar du, så ge de ett par dagar till.. kram!

Anna
2010-01-21 - 00:13:04

Ajdå :S

Jag använder produkter från Body shop, de tycker jag är väldigt bra, gillar särskilt deras tea tree produkter då jag har perioder med lite finnar.. Men de perfekta ansiktsprodukterna? Finns de? Jag tror inte de :(

Annica
2010-01-21 - 08:13:42

Mary Kay! ohotat överst på listan hos mig!!! Bästa produkterna ever!!!

Anna
2010-01-21 - 09:16:56

nej vad trist, jag använder alltid nivea, riktigt bra och inte så mycket parfym.

Ullstrumpan
2010-01-21 - 09:32:48

Hmm,tråkigt med allergiska reaktioner:( Jag använder faktiskt uteslutande rosenprodukter på ÄKTA bulgarisk rosenolja.Milda,väldoftande och helt fantastiska..Har även anti-acne krämer som är gjorda av lavendel..Jag och min dotter importerade en hel del produkter direkt från BioFresh Cosmetics..Använder du någon sorts acnekräm Anna? Vad är det för sorts hudvårdsprodukter du använder/behöver ha? Kram

Ullstrumpan
2010-01-21 - 09:53:26

P.S. Jag menar vilken sorts hudkrämer...Om det är fuktighetsbevarande och så...D.S

I D A :)
2010-01-21 - 09:58:37

sv. ja det kan det vara :)

Mörktopp
2010-01-21 - 15:06:09

Hej Anna!!

Var hemma hos mor och far för något år sedan och testade samma produkter. Dagen efter var min hy hemsk! Kliade och var röd, nästan som jag hade brännt mig i solen... så aldrig mer rosenserien! Använder Biotherm,den är grym!

Kram!

Moon_dust
2010-01-21 - 15:52:08

Jobbigt! Tur att du får pengarna tillbaka.

Jag använder forevers aloe vera produkter och ibland yvonne rydings nattkräm om jag är riktigt torr. Bra att du använder naturlig deo!

Man får bröstcanser av vanlig deo, å det vet läkarna om!! (jävla pack!)



Hoppas det lägger sig nu då. Sköt om dig gumman,

kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-01-21 - 19:10:44

Moon_Dust: Fast du som är lite expert..tror du det var allergisk reaktion eller kraftig utrensningsreaktion?

kram!!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-01-21 - 23:12:39

Mörktopp: Usch då..ja detta måste ju vara allergiska reaktioner och inte utrensningsreaktioner.

Har kört biotherm i omgångar men aldrig riktigt funkat på mig.

Hoppas allt är bra med dig vännen!

kramar från ljustopp!

JUST ANOTHER CRAZY BLONDE - WITH JUST ANOTHER STUPID BLOG
2010-01-22 - 01:39:24

Jag håller mig till vanlig skonsam tvål och ibland lite Clerasiltvätt när jag får mina UNGDOMSblemmor lite här och var ;) Haha.



Annars bara Ryding och Nivea och sånt lätt till ansiktet - jag tar inte hand om min hud så jättebra... borde väl vara bättre antar jag men jag ser ju fortfarande ung ut ändå peppar peppar :)

Lena
2010-01-22 - 10:37:55

Nu blir det många kommentarer på en och samma gång här.. haha..

Jag har precis börjat använda REN. Vilket nog är det bästa jag provat på. Innehåller absolut inga konstiga ämnen. Och är väldigt milt, men väldigt rengörande. På en vecka har huden blivit mycket klarare. (om man bortser från finnarna runt haka och käklinje, som är pga av hormoner.. och som tydligen inga produkter kan råda bot på.) Rosenserien var för stark för mig med. Förutom ögoncremen, som funkar jätte bra.



Men hoppas det blir bra snart!

Moon_dust
2010-01-22 - 18:29:33

Hum? Svårt att säga? Du är inte allergisk mot rosor eller nån annan av ingredienserna? Jag blev också lite röd av krämerna och jag använde dom säkert i tre mån eller mer. Det ska ju va bra, men går det inte så går det inte, det viktigasre är väl att det inte är mineraloljor och paraffin i krämerna man använder för det täpper till porerna. Funka inte Yvonnes krämer på dig då?



Jag säljer bla ett superskönt serum och en massa andra sköna krämer, de flesra är nöjda och det balanserar huden väldigt bra, det är dessuton 3 månaders öppet köp även fast tuberna skulle va tomma.

Lycka till gumman! Kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-01-22 - 23:01:32

Moon_Dust: De innehåller ju en massa olika saker från naturen och jag är ju tex både nypon och gräspollenallergiker.

Nu blev jag ju inte bara röd utan fick bubblig hy jätteklåda och så efter 3 dagar.

Yvonnes funkade väl men inte nämnvärt bättre än annat..dock nös jag av dom då och då.



Har du nån sida man kan läsa om produkterna?



Allt väl med dig?

kram!

Anonym
2010-01-24 - 10:30:08

WWW.foreverliving.se



Allt är bra med mig, själv då?



Jag tror syrran fick en ordentlig reaktion av Rosen serien, det låter som en blandning av allergi och utrännsning.

Kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-01-24 - 11:27:35

Moon_dust: Det var nog bara allergi eftersom jag direkt fick en reaktion i armvecket med riktigt eksem.



ska kolla in sidan! kram

Therese - Bloggar fran Dubai!
2010-01-25 - 12:06:47

Nej, usch va trakigt. Jag kor med Lancomes milky make-up remover, & sen har jag ett kit med ansiktsprodukter som jag fatt av en van.. Minns inte vad market var.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: