GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

wallpapers

2010-08-23 | 10:27:21 | Egocentrerat&Vardagligt

Ok , ni får ursäkta att det kanske blir lite väl mycket hmm tapet och inredningssnack nu..men va fan..det är ju kul! Right!? Dessutom är det mest det som snurrar i skallen just nu..inredning och kläddesign..och det ena ger lite inspiration till det andra. Färg och form. Personligt och Stil.

Det blir absolut den pixliga rostapeten på en del av en vägg i stora vardagsrummet, mellan sofforna. Sen antingen en röd eller en svart på väggen bakom tv:n..Vardagsrummet är ju L-format och mynnar ut i en matsal..i matsalen är det "flerfärgade kyrkofönster" och på en av de kortväggarna tänker jag nog tapetsera en rosa fond..Så har jag fångat upp alla färgerna i rostapten.

Ni ser de matchande enfärgade i hörnet i flikar.

Men så är det då sovrummet. Var inne på den rospixliga även där och sen resten rosa väggar. Men kanske ska ha nåt helt annat..och just nu står det mellan dessa tre. Tre totalt olika tapeter dessutom.

Jag gillar "Bohemétapeten" Gammaldags i modern tappning. Ljus turkos med vita prickar.Men risken finns att man tröttnar kanske..att den är för lugn..Att man känner att man borde gjort mer.

Pipkatalogen har varit en stor kärlek för mig sen den kom. Ny syns den i var och varannan inredningstidning.

Älskar den starka röda med det roliga mönstret, men ska man köra fond eller våga hela sovrummet. För skrikigt för sovrum?

Sen är det då den Metallicturkosa Uni Royaltapeten där blommorna nästan ser handmålade ut och inte tryckta.

Har sett tapeten i nästan ett år men först förra veckan såg jag charmen med den. Men likadant där. Fond endast? Ja..den är skitdyr, nästan 900 kronor rullen..men matcha upp med vad? Pärlemorsmetallic från Eco? Rosaskimrande? Eller kanske den rosa som matchar rostapeten i vardagsrummet?

 

Kommentera 23 st

Kommentarer
My Beauty Secrets
2010-08-23 - 10:52:13

men åh, den översta tapeten var ju helt underbar !!

Jenny
2010-08-23 - 10:55:14

sv; ja, visst är dem :)



vilka härliga tapeter! svårt att välja en

carina
2010-08-23 - 10:56:30

Den blommiga blåa längst ner har jag också tittat på till köket :) Finns ju en uppsjö av vackra tapeter nu och vissa är hur dyra som helst!

www.alexandrastyle.se
2010-08-23 - 11:01:57

Galet snygga tapeter, har sett den översta live och på en fondvägg i en butik, superfin!



www.alexandrastyle.se

Anonym
2010-08-23 - 11:16:44

det hoppas jag också. Än så länge bra :)

Ha det bra själv

Karolina
2010-08-23 - 11:17:45

Sovrummet e alltid svarast. Tank dig att du ska vakna och somna till den tapeten i ett par ar i alla fall. Tror det inte spelar sa stor roll vad det e for farger sa lange du tycker om det ;) Jag gillar svart/vita tapeter for tillfallet. Och aven lite lila. Jag funderar sjalv pa att ha en text fond i varat. Skrev i bloggen om det forra veckan. Kan bli ganska snyggt. Kram fran Manchester

sara
2010-08-23 - 11:21:12

vilka härliga mönster och färger!

Tarawyn
2010-08-23 - 11:25:11

Sovrummet är alltid svårt, men jag tror att det är bra att ta det lite "lugnt" och bara ha en fondvägg med mönster. Om det händer för mycket i ett rum menat för sömn så är det lätt hänt att sömnen blir orolig och inte ger lika mycket. Därmed inte sagt att det behöver vara så lugnt att det blir tråkigt.

PETRAH AKA SHORTY
2010-08-23 - 11:36:38

svar: tack snälla söta Anna :D! Detsamma!



Imorgon bitti åker jag till mallis, så det blir packa och allt sånt :) hihi. Hur har din sommar varit? Kommit iväg nånstans? Kram

carina
2010-08-23 - 11:43:12

Ja, det blir några tusen! Jag har tröttnat lite på fondväggar också och vill ha hela rum i samma färg, eller mönster, annars hade det ju kunnat bli billigare om man bara behövde tapetsera en vägg med en härlig tapet! :)

b
2010-08-23 - 12:05:33

Tapeter är kul! Har en fru som arbetar som chef i färg/tapet affär. Det är lyx :)

Anonym
2010-08-23 - 12:13:51

$v verkligen ! man känner sig nästan top of the world när man fixar sig (A) he he

nice blogg du har! like it alot

Dissy
2010-08-23 - 12:23:11

Åh Uni Royaltapeten var ju helt underbar. Den tycker jag du ska ha: ) Och vad fina de pixliga rosorna var. Vilket fint hem ni kommer att få. Glöm inte att ta före och efter bilder. Spännande!

Anna
2010-08-23 - 12:32:48

Jag gillar verkligen den turkosa tapeten med stora blommor, tror att den skulle bli jätte fin i ett sovrum. Lycka till med inredningen :) ska bli jätte kul att se hur det blir när det blir färdigt :)

Annika
2010-08-23 - 13:28:35

Vilka härliga tapeter!

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
2010-08-23 - 14:13:12

Älskar den röda!! =)

STYLEMIND
2010-08-23 - 14:23:32

JAA Bohemtapeten med ljust turkost och vita prickar! HUR FIN? :) Vad kul att läsa lite om inredning. Sen shit vad sjukt stort ni bor! Härligt :) Har du når eget pysselrum/atelje där hemma eller likannde?



Äre bra annars då? Jag har en riktigt BAD day... less, skitful utväxt, helt pank, trött på min blogg, bara fula kläder hemma... ja du vet de vanliga i landsproblemen...



pöss

Josefine
2010-08-23 - 21:02:15

Jag skulle inte köra på rött i sovrummet men det är nog mycket för att jag tror mycket påa tt vi påverkas av färger och rött just är en färg som effektiviserar, och även stressar upp mm. Så hade nog valt en mer harmonisk tapet.

Men jag hade absolut valt den pixliga i vardagsrummet.



Tycker för övrigt att det är jättekul med inredningsinlägg. :)

Johanna
2010-08-23 - 21:32:10

Det är ditt sovrum så det är viktigt att du känner att det är rätt :) Men min favorit är helt klart den turkosa metalic tapeten (den sista) gillar även den röda men det blir inte så att ni tycker det blir för mycket rött i lägenheten?! Kan ju vara roligt med olika färgteman i olika rum... iaf tycker jag det :) Men som sagt det är ju ert hem så gå på er magkänsla!

Lycka till!

Maria
2010-08-24 - 08:46:40

åh, det är något visst med tapeter, tycker det kan va väldigt kul att titta på alla möjliga tapeter även om jag inte faktiskt planerat att tapetsera :)

Anna
2010-08-24 - 13:03:06

Metallicturkosa Uni Royaltapeten är ptecis vad ajg letr efter till sovrummet, var hittar jag den?

Ida
2010-08-25 - 04:14:29

Den röda med små blommor tycker jag - underbar! Men bara som fond. Skulle gärna se en mörk tapet på resterande väggar, om det ska vara just i ett sovrum då. Kanske ta upp någon ton av det bruna i trycket? Tror svart skulelv ara läckert också, men kasnke blir för... svart, helt enkelt.



Roligt med tapeter och att tapetsera, för det blir ju så fint!

Anna
2010-08-25 - 20:44:40

nu är jag lite jobbig, men var kan man köpa uni royal tapeten? googlat lite men inte hittat något i sverige.


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: