GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

tummen ner Posten

2010-04-24 | 18:02:51 | Egocentrerat&Vardagligt

Långpowerwalk avklarad, icahandling avklarat..en god gärning också avklarad.

Och nu sitter jag och betalar lite räkningar så att jag vet att jag kan shoppa lite i Stockholm mån-ons med gott samvete.
Dock känns vissa räkningar väldigt sura ( läs CSN) och en del känns hmm jävligt dumma.
Fick en räkning från Posten om att jag skickat några paket med för lite porto på..Paket som jag från början lämnade in på just Posten för att få rätt frankerade eftersom jag inte hade nån aning om vad frakten skulle gå på och jag inte ville chansa.
Så Posten debiterar alltså mig nu för en felräkning de själva gjort..samt en faturaavgift för att skicka just denna faktura som grundar sig på deras egna misstag.
Suck.

Nej nu ska jag fortsätta med att försöka pränta in i min hjärna att man inte kan inspireras klädmässigt av personer i en tv-serie..för då lever man tydligen inte i verkligheten fick jag lära mig bland kommentarerna idag.

Hoho.

Kommentera 25 st

Kommentarer
Bim HD
2010-04-24 - 18:20:28

ja, icke ok navlade finns det alltid - kommer alltid att finnas :)

Hm... jag betalade porto hos inlämningsställe, vilket tydligen blev fel. Om deras våg eller inte stämde, kunde ju inte jag veta - de vägde och meddelade och jag betalade, punk. Kom räkning - fakturaavgiften var högre, suck... ilska och jag ringde och förklarade saken... att jag inte ville chansa och att DE hade vägt mm... räkning ströks!!! :)

Kramis vännen... Skruttisen...

Sara
2010-04-24 - 18:22:13

inge kul med räkningar.. men kul att shoppa i stockholm ialla fall (:

Malin
2010-04-24 - 18:36:33

Haha, men va? Varför skulle man inte kunna få inspireras klädmässigt av någon i en tv-serie? Folk alltså.. Hoppas det löser sig med posten-räkningen, de kan ju gott stryka den om de själva har orsakat problemen!

Erika
2010-04-24 - 18:56:31

Det är ungefär som en kommentar jag fick en gång: Att man inte kan dissa ett par skor innan man provat dem.

Hahaha =)



Men inspireras gör man ju av allt möjligt här i världen och tv-serier också.

pimpXprincess
2010-04-24 - 19:00:54

Fan vad drygt av Posten :S

Ida
2010-04-24 - 20:03:45

Men vad jobbigt! Du borde gå och klaga! Fast inte jämt man orkar det...

Såg att du ska till sthlm nästa vecka, jag funderade på att åka dit till minoutfit-festen, men blir först på torsdag isf, så då är ju du ändå inte kvar där...

Hoppas du får det fint där iaf! Kramar!

Johanna
2010-04-24 - 20:30:21

Haha, men det var ju inte det jag skrev. Jag skrev ju att det lät som man (du) dyrkade en tecknad figur. Klart man kan inspireras, men att alltid tänka på vad en påhittad serie/filmkaraktär skulle haft på sig eller tänkas göra med ett visst plagg känns lite... mkt.

Grunna inte för mkt på det, du gör väl ändå som du vill? ;-)

Ha en mysig kväll!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-04-24 - 20:39:17

Johanna: Va? Finns Satc i tecknad form??



Och nej jag grunnar inte för mycket på det, var lugn..tyckte det var så roligt att du tolkade in så mycket i det hela bara.



;)



kram!

Vicki
2010-04-24 - 21:23:48

Jag tycker inte att du ska fokusera på om någon kommenterar dylikt Anna... Sug i dig de kommentarer som är skrivna av folk som förstår vad du menar istället! Det är ju givet att du, jag och flera andra tjejer inspireras av modet som exempelvis SATC-tjejerna bär. Kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2010-04-24 - 21:37:30

Vicki:

Du har så rätt, men de här kommentarerna var mest roliga och harmlösa, jag fick mig ju ett litet gott skratt =)



Kramar på dig!!

Lottis
2010-04-24 - 21:56:03

Alltså, om man inte kan inspireras av t ex en tv-serie, eller en person i en serie, vad ska/kan man då inspireras av?? Måste allt vara verklighet...? (Jag har för övrigt inte läst kommenteraren/kommentarerna, utgår från mitt eget tänkande). Mycket märkligt resonemang... Fortsätt du att inspirera och inspireras :-) Kram på dig!

lisaevelina
2010-04-24 - 22:17:47

Det är ju underbart att kolla på satc och kunna inspireras, och drömma sig bort och sedan fantastiskt nog hitta en sådan tunika du hittar som är väldigt "carrie"! Love it! Kraaam!

Lady Thirty
2010-04-24 - 22:53:19

självklart ska man inspireras av tv-serier.

allt som vi har runt omkring oss är ju inspiration, eller hur!?



ha det så skoj under dina shoppingdagar!

Kashaya
2010-04-25 - 00:08:04

Posten har ingen vidare service... de skickade tillbaka ett av mina paket till USA en gång, en vecka innan jag var tvungen att hämta ut det.

irma
2010-04-25 - 00:19:07

haha att man inte får inspireras av tv-karaktärer är ju det dummaste jag hört. så man får bara inspireras av personer man ser på gatan eller?? hahaha va fan?!

Art By Tina
2010-04-25 - 07:42:57

Åh nej, är det CSN denna månad? Crap. Alla STORA räkningar kommer alltid på samma dumma månad, hemförsökring, bilförsäkring, person (eller vad det heter) försäkring. Nästan som att bolagen planerat att göra så för att sätta mig i personlig konkurs en månad varje år. Blä. Det blir helt enkelt att shoppa kläder på faktura denna månad. Eller det gör jag visserligen varje månad...



Äh! Det var det dummaste jag hört. Inte inspireras av tv och filmen - varför ska man då titta?

Natasha
2010-04-25 - 09:32:33

Men vad tråkigt!

Jossan
2010-04-25 - 10:39:27

Hej:) sorry att jag skriver här under fel inlägg och allt, men har faktiskt försökt mejla dig för flera dar sen utan att ha fått nåt svar;P kan mycket väl vara min mejl som är lite konstig! men jag vill jättegärna ha ett LW-linne o undrar om dom finns kvar i stl s och om rean fortfarande gäller osv! Kram

luci
2010-04-25 - 10:51:07

ja posten är inte alltid så smarta har jag förstått. även företag man beställt kläder mm ifrån har sina brister. jag skulle fått sms med all info på sms. men nej fick räkning men inget sms så fick maila de och fråga om alla uppgifter jag behövde för att hämta ut det. dock glömde de pinkoden som ica behövde för att idetifiera mitt paket. men det gick bra i alla fall!

Nina
2010-04-25 - 11:53:45

Det kan man visst det. Fuck them.

fanny
2010-04-25 - 12:59:31

Efterblivet av dem. Fattar inte varför det inte kan anställas kompetent personal.

Marie
2010-04-25 - 13:20:56

Posten..galet.

LaLizita
2010-04-25 - 15:54:36

Men Gud! Hoppas du ringer till Posten och skäller ut dem! Jag skulle vägrat betala!

Hoppas du hade en fin lördag! Inget party!? Själv var jag ute och svirade lite. Det blev en sen och trevlig morgon kan man säga ;) Tyvärr är jag lite för sliten för att ta mig ut och njuta av solen.. men det var det värt :)



Njut av söndagen Anna! :)

Kram

Linda
2010-04-25 - 17:31:53

Hihi, jag man kan lära sig mycket av kommentarer man får ;)

Wysteriia
2010-04-25 - 19:06:22

Meh, vilken miss av posten. surt sånt ju!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: