GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Om boken blir en bestseller - chanel och blahniks

2009-03-05 | 23:36:06 | Lyx

Det blev goda spagettirester till allra första avsnittet av Ugly Betty på dvd följt av choklad + blåbärste och Lyxfällan..Haha ja den där Anna Hibbs är söt men oj så olika uppfattning man kan ha om fynd och kap och priser..
Undrar om man nånsin ens kommer kunna köpa nåt plagg eller väska för 25 000..eller ens 9000 som den där jackan var nedsatt till i programmet..

Hmm skulle jag nån gång ha massa pengar så vill jag köpa mig en klassisk Chanelväska och kanske ett par Manolo Blahniks..Och sne shoppa loss på Topshop och Urban Outfitters..mmm..
Kanske om min bok blir en bestseller då..haha..

Hittade förövrigt ett omslag jag gjorde till  den där boken i början av min blogg...Tror nog jag får göra ett nytt, har varken kvar koftan, hårfärgen eller garderoben längre..ser lite grådassigt ut dessutom..Måste ju vara mer rosa!



Om ni skulle få lyxshoppa för låt säga 50 000 kronor en dag..Vad skulle ni shoppa då?
Kommentera 57 st

Kommentarer
Eliyana
2009-03-05 - 23:41:04

Esch, du är så bra som en Larsson så.



Jag skulle handla alla fina kläder som är ifrån USA eller Malaysia som jag vill ha. Sen skulle jag handla alla skor jag någonsin önskat mig.!!

Aldrig varit mycket för märken så det skulle inte röra mig ryggen om det var H&M eller chanel.

Eliyana
2009-03-05 - 23:44:08

Hm, kanske. Eller nej, visst kul att kunna säga att man har en, men skulle inte direkt bry mig. Sen antar jag att deras väskor är kadaver med eller något.

Jag säger icke skinn, det är kadaver ^^

Hm, jag är lite mittimellan bög och lesbian. ^^

alexandra
2009-03-05 - 23:46:14

oj shit vad svårt, en resa eller en bil skulle jag köpa då, men om det ska va typ klädshopping haha .. jaa .. skulle väl åka till sthlm, gå runt där och köpa precis allting jag vill ha .. typ :P

Vanessa
2009-03-05 - 23:47:07

sv; Jodå bara fint,

självdå?

kram

Eliyana
2009-03-05 - 23:47:40

Hah, fast det är ju faktiskt sant ^^

Sandra Onttonen is half gay... eller något. Haha

Nu börjar vi komma utanför ämnet ^^

Eliyana
2009-03-05 - 23:51:31

Haha, snyggt namn du gav dig själv. Håller dock inte riktigt med. Tycker Anna är ett fint namn, även om det är vanligt.

Sen känner faktiskt inte jag så många som heter Larsson så för mig är du speciell!

Eliyana
2009-03-05 - 23:56:57

Och du gör mig glad. Inte kallats lyckopiller förut tror jag. Haha :D

Meen, hur är det att bo i Tidaholm då?

När jag började läs din blogg så var jag tvungen att kolla på en karta vart Tidaholm låg ^^

NIKI
2009-03-06 - 00:03:12

När får man ett signat ex?

Eliyana
2009-03-06 - 00:04:27

Ja okey, bra att det finns något bra med tidaholm då.

det där med affärerna känner jag igen!

vi fick scorett för typ en månad sen. men alla går till Kalle P. sko/din sko iallafall ^^

tycker det är skönt att inte vara så igenkänd. Inte för att jag är känd någonstans. Hah.

Vi har två rulltrappor! Wo!

sen har vi en mataffär mitt i stan som är öppet till 7 och det enda som är kvällsöppet är "med eller utan" som serverar typ baguetter och Pekkas som är en korvkiosk.

Men Motala är knappt fint på sommaren heller så jag ska försöka ta mig härifrån nu när jag tagit studenten.

Tess
2009-03-06 - 00:06:54

Snyggt omslag ändå ju! Jag skulle köpa säsongskort till fotbollen, biljett till Roskilde, biljett till Coldplay och Morrissey sen storhandla på Urban Outfitters, Stockhome, Designtorget..

alla biljetter kommer jag ju köpa ändå men..ah!

Eliyana
2009-03-06 - 00:10:16

Ja, jag läste någongång när du hade frågestund att du gjort det. :)

Men jag ska bara flytta till Linköping, vilket är typ 40minuters bilfärd ifrån Motala. så kommer ändå bo nära men ändå slippa skiten^^



Tog förövrigt reda på att det är 145 km mellan Motala och Tidaholm och att det tar cirka 2 timmar 20 min med bil ^^

Haha. känner mig nästan lite stalker!

NIKI
2009-03-06 - 00:10:50

Stöt på då! Så jag kommer igång med mer då!! :D

SANIBO
2009-03-06 - 00:14:06

exemplariskt omslag!



sv: tack och massa kram tillbaks!

Emma Damm
2009-03-06 - 00:17:40

Neej faktiskt inte. Det blir väl någon bra film och något gott att äta. Du då? Tacos? ;-) kramar

Sweet life style
2009-03-06 - 00:18:21

en resa till USA, om de räknas :D

Eliyana
2009-03-06 - 00:19:14

Såbra. Nu slipper du mig aldrig.

Mouhahaha!



^^

Miss Muffin
2009-03-06 - 00:21:15

haha... hotellfrukost slår alla frukostar! till och med egg n' milks! vilken lyx. vi funderar på att snart gå ut här i stan och betala för en hotellfrukost. gjorde det en gång på radisson. 150 kr för ren och skär matlycka. jag älskar mat. innerligt. speciellt frukost! :)

Emma Damm
2009-03-06 - 00:22:12

Haha firandesnusk! Men åh grattis! Fem år och lika kära? ;)

Eliyana
2009-03-06 - 00:25:43

haha, det skulle allt vara nått va!?

Du kommer till Lindex och där sitter jag utanför och väntar och säger med min "fina" östgötska "Va görröö?" "Va harru kööpt för någöt?"

Emma Damm
2009-03-06 - 00:27:33

Åh så gött. Att hålla ihop i fem år i dessa tider tycker jag är fint. kraam

Eliyana
2009-03-06 - 00:32:41

Hahaha. Man skulle spela in om vi skulle ha ett samtal någon gång.

Skulle nog vara ett roligt klipp!

madde
2009-03-06 - 00:36:02

har du tips på var man kan lära sig det*

shirin
2009-03-06 - 01:04:39

snygga skor av bra kvalité!

Ellinor
2009-03-06 - 01:22:34

Jag har också tänkt på att om jag får en massa pengar någon gång så skulle jag vilja köpa ett par Manolos, de som vet säger ju att det kvittar hur höga klackarna än är så är just dessa skor bekväma. Men jag tror om jag verkligen skulle få en massa pengar så skulle nog snåltarmen ändå tala om att jag istället borde spendera pengarna på kvantitet hellre än kvalitet, precis som jag gör nu, fast i MÄNGDER!

Duracellmamman
2009-03-06 - 03:24:31

Hmm 50 000... MASSOR av klänningar till Tildis såklart!!



Du jag har en liten idé... vi har ju en Mammablogg Galan på G, kanske vore det något för dig att ställa upp i, ja som utställare. Så du får chans att visa upp alla dina fina tröjor ;-D



Önskar Dig en härlig fredag!



Varma kramar!!

Camilla
2009-03-06 - 05:59:47

Oj så frestande det låter :)

Ja en klassisk Chanel 2.55 i jumbo modell skulle det bli. Sen skulle jag vilja anlita en personal shopper/assistant en hel dag i hela Stockholm, jag är inne i en såndär period då alla kläder ser trista ut. Om jag har någon med mig som plockar ut kläder till mig som passar min kropp & mina färger, som sen tvingar mig prova, ja det skulle nog vidga mina vyer

Ha en toppen fredag

Jenny
2009-03-06 - 07:05:09

då väntar jag med späning på boken! omslaget redan klart och allt... :) annars är det bara bra. lite trött men det är ju morgon. ska bara ta mig till jobbet och jobba lite och sen är det helg! gött. hur är det med frk larsson då? (och för 50 000 skulle jag köpa en resa eller två eller tre) kram kram

J O A N N A
2009-03-06 - 07:05:37

mycket dyra väskor och skor balndat med "vanliga " kläder som topshop och h&m, resa mycket!





god morogn:)

Alexandra
2009-03-06 - 07:29:17

sv: Du anar inte vad glad jag blir :D:D Stor björnkram till dig!



Hmpf... ja, jag hade shoppat klänningar och tunikor som bara den, fast först hade jag nog velat ha en snygg väska och några par fina klackar. Just det ja-- jag hade också shoppat loss på Nike's hemsida ;) eller så kanske jag hade kunnat ta ltie av pengarna till en snygg balklänning... oj, vad jag behöver de där pengarna!



Sica
2009-03-06 - 07:37:23

Oj. För 50 000 skulle jag ta ett flyg till New York för egna pengar och shoppa något oerhört vackert och fint från de stora modemärkena. Såklart! :D Kläder och accesoarer från Chanel skulle vara prio ett!



Hade jag pengarna skulle definitivt hela min garderob bara bestå utav designermärken, och second hand samt vintage-fynd. Snacka om att då ha en unik garderob :)

annawii
2009-03-06 - 07:45:50

Jag skulle shoppa tre par designerskor och sedan gå loss på Topshop, H&M och UO. Jag är mer för budgetshopping än lyx men det vore nice att ha tre par skor som ingen annan här i stan hade.



kram

Sanna
2009-03-06 - 07:49:21

Jag skulle nog shoppa loss på det mesta blandannat sådant som är lite för dyrt för att köpas på impuls nu, men framförallt en resa till mig och sambon!

Ellinor
2009-03-06 - 07:54:56

Pinsamt var det igår tyckte jag. 23 år och får 15000 i månaden av pappa!

Sofia
2009-03-06 - 08:10:57

Oh jag skulle köpa en till voffsing, en labrador - så där brände jag ju 10000 direkt! Sen skulle jag nog köpa mycket inredning för pengarna, tycker det är roligare än kläder =) men några plagg skulle nog slinka med! Kram

Emma says style, love & rock and roll.
2009-03-06 - 08:11:34

Jösses. Jag vettefan om jag hade köpt jättemkt dyrare grejor - men vanliga saker jag shoppar fast mycket mycket mer av allt! och bara gå in i favoritaffärerna utan att behöva tänka på prislappen!

Mia
2009-03-06 - 08:14:48

oh det känns verkligen som en dröm just nu. shoppingen skulle föregås av en rensning. sen jäklar... det skulle bli en massa stilrena basplagg, friluftskläder, träningskläder, lyx-delikatesser (mat), lite sammanhållande inredningsdetaljer till ny hemmet och BÖCKER! Fina böcker som får mig att må bra.

paulina
2009-03-06 - 08:27:20

japp.. rosa slår aldrig fel! ;D

Mackan
2009-03-06 - 08:29:40

Goder morgon Anna... den boken vore någe me att ha i bokhyllan....av denna gigant inom mode;)

50.000 mm en stor summa pengar som skulle gå till kläder, hemmabio, ny tv, ny spis och resa för mor o far..

Ha en bra dag

Kram

Mackan

Amanda
2009-03-06 - 09:00:22

Åh, tack det är skitbra idag. Ovanligt pigg, och så är det fredag! Hur är det med dig?



Se till att på riktigt skriva en sådan bok nu... jag vill köpa den!

Tess
2009-03-06 - 09:00:57

godmorgon allt bra idag?



kram

Malin
2009-03-06 - 09:09:59

50 000 på en dag...hmm...oj vad svårt...massa fina klänningar tror jag. Och skor.



Jag hoppas vi hinner ses nåt innan bebis kommer, fast sen kommer jag som sagt ha mycket tid för dig. Hela året ;)



Det var säkert rätt beslut om det känns så i magen.



Puss!

bitter besserwisser
2009-03-06 - 09:16:25

Helst av allt skulle jag bara vilja ut och resa för den summan pengar, men ska jag vara lite roligare och tänka "vanlig" shopping så:

jeans i mängder, har inte så många par och hittar aldrig några i min prisklass som passar min knubbiga dvärgkropp

stövlar i alla möjliga färger och modeller

ballerinaskor, "vanliga" och mer party

sneakers

väskor för alla tillfällen

ett par snygga jackor i olika modeller som passar alla min olika klädstilar

underkläder!

klänningar, kjolar och linnen

ett träningskort så jag kommer i form för alla nya kläder jag köper



Lite hem också:

en spishäll + inbyggnadsugn, en ny micro

badkar med snygga fötter

ny kyl + frys

en sängstomme

en större TV + hemmabiosystem



Naturligtvis skulle väl inte pengarna räcka till allt detta, men i drömmarna räcker pengarna till allt och lite till :)



Ha en bra helg, sköt om dig! kram

Eva
2009-03-06 - 09:17:00

God Morgon Tjejen =) Hmm, va skulle jag köpa, detta drömmer jag om varje kväll, haha... Jag skulle nog först köpa några Jimmy Choo sen en matchande väska och lätt en Mulberry Bayswater, e pengarna slut nu? haha... Hoppas du har en underbar fredag !!



Kram Eva

NonSmoke
2009-03-06 - 09:21:13

Sluta röka du med idag!



Skaffade en blogg igår "Sluta-röka-bloggen". Mitt mål är att den ska vara ett stöd för andra att sluta röka och ge motivation. Själv är detta mitt substitut som håller på att sluta jag med.



Tipsa och var med och tyck. GE MASSA PEPP!//Nonsmoke

mallis
2009-03-06 - 09:34:31

Åh vad skulle man köpa? hmm massa inredning och betala snickaren att fixa golvet i huset ;)



Annars så Skor! en mulberry Mabel i blått och sen gå lös typ i london eller nåt. Hehe med väntande taxi då till alla påsar. Sen är man nog pank igen heh.



Sv: Tackar tackar! Vi är glada så in i! HAr fjärilar i magen nu. Ska snart till mäklaren och skriva på.



Kram kram

annabanan
2009-03-06 - 09:36:02

Jag tycker ändå bokomslaget var rätt bra, lite uppdatering av dig kanske och som sagt mer rosa, men sen är du hemma. JAG skulle lätt läsa den boken.

NonSmoke
2009-03-06 - 10:01:34

Jag tänkte att man får ta åt sig om man vill :) Man vet bäst själv.

Bim HD
2009-03-06 - 10:03:05

Hm, för 50 000?

Ja, jag skulle se till att någon kom med mig och så skulle vi göra en tur, Sthlm låter det bra? (jag köper alltså biljett till ngn mer!!!) In och ut i butiker - märkeskläder, nä... In och ut i vanliga butiker och handla det man vill - sitta och njuta med fika, kanske tom god mat och bara vara... HELST ska det hittas ett billigt boende och bli en natt att ligga och bara prata och prata - möjligen något att dricka... Bara njuta av livet... ... ... Man, hade ju ändå inte haft dessa pengar om man säger så...

Hm, och förresten... Var det inte Magnus Uggla som stängde sin blogg och gav ut den i bokformat istället? Kanske vore något att tänka på? Ja, du får INTE stänga den, men kan ju ge oss lite av den ändå - Pyttis bästa ur Garderobsgrubbel & Byråbekymmer? Nyare bild, och så är det klart... Sätt dig och kolla bloggen nu och kopiera över texten till bokformat, basta... Eller börjar du med boken om modebloggerskorna? Jisses, vilken kändis till vän man kommer få - signerade ex framöver?

Må så grankott... kramis skruttisen!!!

(livskvalite imorse var att ligga och gosa med lite Leo Tass - ljuvliga tider...)

..:Sarah:..
2009-03-06 - 10:12:18

nu säger du ju lyxshoppa så jag säger kläder då.. för annars skulle jag nog absolut ta en resa om 50.000 ramla ner i mitt knä. men i klädväg skulle jag köpa mig en balenciagaväska i svart/silver, skor av lyxmärken och en jäkla massa underkläder från diverse fin fina märken. :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-03-06 - 10:46:46

sofia: En hund låter som ett bra lyxshopping tycker jag =)

Vanadesse.
2009-03-06 - 10:50:09

gud va svårt.ja skulle shoppat en massa olika saker. snygga designsaker, kläder etc :D

Jojjo
2009-03-06 - 11:22:30

Som det ser ut just nu skulle jag shoppa MÖBLER!!! Eller kanske lägga de pengarna på en bil... Fast det kanske inte räkbas sin lyxshopping...? Hmmm.



Låt oss säga en Mulberry Bayswate och en boxervalp istället... Resten får gå till hunddagiset, haha





Ser för övrigt fram emot boken ;-)

Anonym
2009-03-06 - 11:58:19

ja tyckte de omslaget var skitnsyggt faktiskt:) det är ett sånt omslag som ja fallit för att läsa baksidan på hehe:)

Moa
2009-03-06 - 16:41:03

en varm och skön everest jacka och nya reebok.

CherryCheek
2009-03-06 - 18:44:02

50 000... Hmm...

Kamerautrustning och en massa skor!

Ett par väskor eller 10 får väl åka med också ;)

Celinda
2009-03-06 - 20:01:08

Först skulle jag köpa mig en egen laptop och en läderjacka a'la sandy i Grease. Sen skulle som du sa en chanelväska inte sitta helt fel! Jeansjacka skulle hänga med, ett par acne jeans och ett par killer heals (budgeten har för länge sedan passerats) ett par snygga gladiatorsandaler vill jag ha och sedan en riktigt fin sommartopp . SEn är jag nöjd! Kram

Fantasy Girly
2009-03-07 - 23:12:10

Jag skulle köpa sådant som man inte kan köpa nu, eftersom det bara är det nödvändigaste som pengarna räcker till. Jag skulle köpa klänningar (äger inte en enda) jeans (äger två) såna där fina tighta koftor (äger bara två grovstickade, en oversize, en lång med luva) skor, särskilt converse (äger inga converse, bara ett par stövlar) en massa söta t-shirts och linnen, och lite enfärgade basgrejer så att jag kan matcha lte och skapa nya kombinationer. ^^, Sen några ögonskuggor, ringar, parfym... (Har varken någon parfym elr ring) och en massa annat fint. ^^, En väska skulle sitta fint också. (äger ingen, bara en skolväska med Snobben på) Behöver också en mysig morgonrock som är lagom stor, nya morgontofflor, lite Palestinasjalar, kjolar, gärna en rutig (äger ingen kjol) och assecoarer (stavning? xD) som skärp, sjalar, hattar etc... Haha, jag blir helt ivrig bara över att få skriva om det. xD


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: