GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

Some kind of fashion calendar 2009 tävling!

2009-01-24 | 10:07:46 | Avanna konst/design/foto

Good morning blogosfären.
Hoppas ni fått en strålande start på er lördag.
Jag sitter och väntar på mamma och brorsan så vi kan åka iväg till Skövde för lite shopping.

Och medans jag gör det tänkte jag att ni kunde få tävla litegranna..
I potten ligger en kalender från Avanna - ja mina egna teckningar/illustrationer alltså.

"Some kind of fashion calendar 2009".



För att tävla - lämna en kommentar om vilket som var dit bästa köp 2008 - ett klädesplagg? en Kamera? Hus? Bil? Båt? Hamburgare?Dator? What?
Tävlingen pågår till och med tisdag 27/1 kl 20.00
Tävling avslutad- vinnaren meddelas via mail!
Kommentera 96 st

Kommentarer
Malin
2009-01-24 - 10:13:30

Hmm. Det måste ha varit halsbanden, ett till mig och ett till pojkvännen. Mitt namn på hans, hans på mitt. Och så ett datum på bägge bbaksidor såklart. Datumet då det blev vi ! :)

Karin
2009-01-24 - 10:22:59

Klart man e m o tävlar!!!



Mitt bästa köp 2008 va min fina lilla bil. Jag visste att den gamla jag hade va lite opålitlig...det gick tex inte att stänga dörrarna när det va minusgrader ute om bilden ens startade då...haha Mest spännande va det när man blinkade vänster då plippade det i stereon sen DOG hela bilen...haha Men men så kan det va!



Blev en hel uppsats detta du.

Ja nu vet du d om mig iaf, kul o lätta sitt hjärta även om jag inte vinner :)



Kram

Emma
2009-01-24 - 10:41:17

Oh, jag vill vara med;



Mitt bästa inköp 2008 var min fejkskinnjacka i MC-stuk, jag har använt den blodigt under hela året, den är inte i äkta skinn men håller måttet extremt bra ändå, jag slipper känna skuld över att bära skinn & den kostade bara £6 på Primark i London. Under hundralappen för ett plagg som kommer att användas otroligt mycket framöver. Det är det bästa!

Celinda
2009-01-24 - 10:41:24

Hmm...... Bästa köpet 2008 måste ha varit mina älskade converse. Ett par persikofärgade godingar med världens finaste blommönster och turkost foder . De var en födelsedagspresent som jag fick välja själv och det användes varje dag från mars till oktober. NU står de i hallen, ser ganska sjabbiga ut men jag längtar bara tills våren återkommer så att jag kan få sätta på mig älsklingarna igen. Tyvärr har jag fått problem med hälen efter flera års användande av nästan enbart basketkängor och ballerinor, men de bekymren glömmer jag snabbt när våren och sommaren är tillbaks! Tack för underbar blogg! 27138104.jpg" rel="nofollow">http://celindan.blogg.se/images/2009/allt-mjligt-mest-pics-p-moi-02027138104.jpg

(hoppas att länken funkar,annars finns bilden på min blogg, i januariarkivet, rubrik Converse :) )

Kram

Mackan
2009-01-24 - 10:41:41

God morgon... ja man får väl säga så här datorn som gett mig alla trevliga stunder i bloggvärlden:)

Ha en bra dag

Kram

Mackan

Therese
2009-01-24 - 10:45:26

Mitt bästa köp, om man kan kalla de för det. Var när jag åkte på kryssning med min familj. :)

Alexandra
2009-01-24 - 10:47:16

Oh- vilken rolig tävling!!

Mitt bästa köp 2008 var nog mina klackar från Monki! Riktigt coola och höga. Jag har sett många ögon som dragits till dem, och det är ju coolt ^^

Therese
2009-01-24 - 10:49:48

Mitt bästa köp måste ha varit mina träningsskor. Jag måste ha speciella skor till min träning och mina gamla var över två år och höll bokstavligt talat på att falla isär. Sömmarna hade spruckit, saker var lösa och det ramlade skumgummi ur dom haha.

Annelie
2009-01-24 - 10:54:57

Mitt bästa köp var utan tvekan kameran med tillbehör eftersom jag med den kan utveckla fotograferandet. Årets bästa köp hoppas jag bli ett macroobjektiv som jag håller på att sparar till så jag hoppas du har en ny tävling nästa år så jag kan få säga det då ;o)

Ha en fin dag!

/Annelie

Stina
2009-01-24 - 11:03:45

Mitt bästa köp 2008 var helt klart biljetterna till Takidas "tack-konsert" i Göteborg på Trådgårn.. Mitt i allt vimmel, precis innan konserten började började jag och min kompis prata med två killar, efter några utbytta meningar upptäckte vi att vi (killen jag pratade mest med) var från samma by (en by som ligger 50 mil bort från min nya bo-stad..), så fort han sagt var han kom från såg jag direkt vem det var - min ungdomskärlek!! Hade inte pratat med honom under min förälskelseperiod (livsfarligt när man är tonåring ju!!), och inte sett honom på nästan 10 år.. Nu är vi sambos och jag har aldrig mått bättre än jag gör nu i en relation..

Så.. Takida-biljett till Trädgårn i Göteborg är mitt bästa köp 2008 - kanske mitt livs bästa till och med.. :)

Lina
2009-01-24 - 11:04:55

Mitt bästa köp var nog trots allt huskuken. Han kom i och för sig utan garanti, men drygt ett år har han hållt än så länge:)

lollo
2009-01-24 - 11:05:46

Bästa köpet 2008 var helt klart min och min pojkväns lägenhet. Vi hade hyrt en lägenhet i andra hand men kunde i maj 2008 flytta in i vår alldeles egna lägenhet. Det är en 2,5 på 59 kvadrat med balkong ganska nära city. Så det är perfekt!



Kram

Emma
2009-01-24 - 11:07:09

Mitt bästa köp under förra året är helt klart min Netbook, lg x110, snygg och lätt att ta med sig samt förståss väldigt praktiskt :)

Anneli
2009-01-24 - 11:11:48

Åh vilken rolig tävling:)

Mitt bästa köp måste nog vara min och min pojkväns förlovningsringar :)



Hoppas du hittade massa shopping idag!

Kramar!

Rebecca
2009-01-24 - 11:18:45

Hej Anna, tänkte bara höra med dig om en sak.. Sedan jag köpte ny dator kan jag inte läsa å, ä, ö på din blogg..

Jag har en mac, och trxten ser ut typ såhär..

"Good morning blogosfären.

Hoppas ni fått en strålande start på er lördag.

Jag sitter och väntar på mamma och brorsan så vi kan åka iväg till Skövde för lite shopping."



Jag kan ju lista ut vad det står, men... Tänkte bara att du skulle veta det. Jag vet inte om det är på grund av min dator, det kan ju vara att andra också har det här problemet.



Kram Rebecca!

Louise
2009-01-24 - 11:22:47

Mitt bästa köp var en biobiljett, detta låter urlöjligt men det var till filmen Twilight, och för risk att låta som världens största skrikiga tonårsfanatiska tjej så har den ändrat mitt liv. Jag har aldrig varit sådär besatt och tonårsstinn av mig, aldrig haft posters på idoler, jag har inte ens haft idoler, men den biobiljetten ledde mig in i dom mest fantastiska böcker jag någonsin har läst och jag har läst många, jag sitter med näsan i böcker för jämnan. Så ja, en biobiljett som förändrade mitt liv. Och jag har inte ens kvar den.



Emma
2009-01-24 - 11:30:59

Mitt bästa köp var en flygbiljett till Izmir, Turkiet! Jag jobbade hela sommaren för att ha råd och äntligen efter 9 månaders väntan fick jag träffa honom igen. Det var de två bästa veckorna i mitt liv.. Allt jag har sett, allt jag har gjort och upplevt under dessa 14 dagar..herregud det var värt varenda öre.

Kattis
2009-01-24 - 11:31:24

Mitt bästa köp var min bil som jag köpte i slutet av maj! Den är gammal och har lite skavanker, men den är bara min! Tog mitt körkort i februari och känslan av att ha en egen bil och att kunna åka vart jag vill precis när jag vill, utan att vara beroende av andra, var obeskrivlig! Nu undrar jag bara, hur har jag kunnat klara mig i 27 år utan körkort?

Moa
2009-01-24 - 11:54:40

jag är med!



mitt bästa köp är nog ett par låga stövlar som jag har haft princip varje dag hela hösten. det är först nu det börjar gå i sönder lite.



Kram

Hanna
2009-01-24 - 12:04:38

Mitt bästa köp var helt klart min söta lilla laptop som har gjort livet en hel del enklare!



Ha en fin dag!

vilma
2009-01-24 - 12:05:33

Ja en tävling:)



Mitt bästa köp var nog min lilla asus dator , hade sparat jätte mycket pengar så när jag äntligen hade kommit upp i en bra summa så åkte vi till medimarkt och köpte den. Sprang fram till dator av delningen och tog den lilla kartongen, gick till kassorna och betalade:) Sen dess har den används varje dag nästan:)



Kram

Att ha det gott
2009-01-24 - 12:06:47

VILL VINNA denna Jag tror mitt bästa köp var en mexx kjol å torget för 10 kr

Mikaela
2009-01-24 - 12:12:25

Mitt bästa köp 2008 var mitt körkort:) Äntligen blev det klart:D

Nina
2009-01-24 - 12:12:58

Jag vill vara med och tävla :-) Mitt bästa köp är ett par svarta pumps från Monki. Lyckades köpa dem för ynka 100 spänn på rean, och dom har använts flitigt! Ha en härlig lördag!

Johanna
2009-01-24 - 12:16:56

Om man kan kalla det köp, så var mitt bästa köp mitt körkort. Vilken frihet det är att kunna köra iväg vart man vill utan att behöva be nån annan om skjuts!



Räknas inte det som köp så är det min fina mp3-spelare från Creative, helt perfekt är den!

Pania
2009-01-24 - 12:19:15

Mitt bästa köp måste ha varit mina gladiatorsandaler som jag köpte för 50(!!!)kr på skopunkten. Jag använde dom hela sommaren

ewezi
2009-01-24 - 12:21:09

svar: Tack snälla du :D allt bra med dig?

Nicole
2009-01-24 - 12:22:52

Hehe om det räknas med allt måste jag säga hamburgare bröden jag fick dille på för någon månad sen, kanske i början av december slutet på november, underbara.. Minns dock inte vad dom heter.. dom är mjuka som attans och "paketet", plasten, är genomskinlig och svart. Underbara oavsett vilket :D

Ninas modeblogg, utan mode
2009-01-24 - 12:28:11

Vad svårt. Antingen skinnjackan eller datorn. Nu när jag är i Tyskland är ju datorn suverän men hemma är det nog skinnjackan.

Johanna
2009-01-24 - 12:30:55

Vårt Hemmabio system.. helt klart, filmerna blir såå mycket bättre och vi älskar att kolla på film :)

Kram

Petra
2009-01-24 - 12:38:29

Oj.. jag är gärna med och tävlar men det var ett svårt val.. för jag shoppade en massa bra saker 08.. En bil, en laptop, en system kamera och mitt absoluta favorit Petra halsband. svårt val. Men det blir nog min lilla laptop.. utan den hade jag inte kunnat leva! haha

Penajs - tankar, foton & musik
2009-01-24 - 12:43:50

Åh så rolig tävling!

Mitt bästa köp 2008 var min fina systemkamera, eftersom jag älskar att fota så är det så mycket roligare med en riktig kamera! :)

Ann-Sofie
2009-01-24 - 12:44:46

Mitt bästa köp är min MacBook Pro, så himla underbar dator :) Och resterande shopping runt den, speciellt mitt Adobe Design Premium CS4 :D

Loo
2009-01-24 - 12:45:08

Läs om mina åsiker och "The Queen and I", vad filmen handlar om och vad den betydde för mig.



Har du själv kanske några åsikter om det som jag har skrivit? Det som står i inlägget.

Therese Göthe
2009-01-24 - 12:50:27

Mitt bästa köp 2008 var definitivt Lilla Blå, som är min fantastiska bil. :) Den har tagit mig fram och tillbaka till jobb, skola och vänner. Och trotts att den är 20 år gammal så går den som ny!

louise
2009-01-24 - 12:58:32

Jag tror det måste bli min acer bärbara dator för 3000, stod och köade i några timmar men det var det värt!

Linnea
2009-01-24 - 13:06:14

Oj,oj oj, jag måste säga att det var min älskade klänning från bikbok !

KRAM

Tanja
2009-01-24 - 13:08:10

Mitt bästa köp var definitivt väckarklockan Clocky, som hjälpt mig att börja stiga upp i tid utan att snooza i en timme. Den har nämligen hjul och rullar ner från nattduksbordet och iväg i oförutsägbar riktning samtidigt som den för ett jävla oväsen. Både katten och jag har vaknat upp med hjärtat i halsgropen många morgnar, men Clocky är definitivt värd sin vikt i guld.

Sussie
2009-01-24 - 13:09:03

Mitt bästa köp 2008 var mina vinterskor från din sko. De är snygga (väldigt snygga för att vara vinterskor) varma med mysigt ludd i, och med ordentlig halk-fri sula! Och halk-fria skor är underbara när man bor i Luleå och dras med halkan alldelens för många månader per år.



Helt enkelt, en fullträff för typ 500 kronor!

: )

Katja
2009-01-24 - 13:20:02

Bästa köpet 2008 blev en resa till Dominikanska republiken som vi åker på om 15 dagar. Det ska bli skönt att komma bort från all den här slasken!

Alexandra
2009-01-24 - 13:30:49

Mitt bästa köp 2008 var min hund. Bättre köp får man leta efter. Så mycket kärlek och glädje hon gett mig under ett år har jag aldrig fått (inte ens totalt sett). Hon är värd alla pengar, all träning och gud vet allt, som jag lägger på henne. Man får så mycket tillbaka. :) Har aldrig ångrat henne och kommer inte göra heller. Min bebis är hon... =)

SHORTY
2009-01-24 - 13:37:21

sv; Åh vad svårt att välja men jag måste nog säga Cypern resan med alla 8 favoritjejorna som jag umgåtts med i 12 år. Hade ett svårt och jobbigt år 2007 och lite inpå 2008. Resan fick mig att släppa loss lite, vara mig själv och ta vara på mina kompisar som jag tyvärr hade satt i andra hand under dessa dåliga perioder.



Resan fick mig att bli starkare på något sätt. Veta att jag bestämmer över mitt liv och inte någon annan. Resan var välbehövd, tankarna och allt det dåliga fick stanna kvar i Sverige.



Måste också säga att Chris Brown biljetten var den bästa, nu i efterhand. Konserten igår var riktigt grym!



Älskar dina illustrationer verkligen, du inspirerar mig (du kan aldrig höra det för mycket ;P) Lycka till Shorty ;P

alexandra
2009-01-24 - 13:45:45

mitt bästa köp är min bärbara dator som jag köpte i slutet på augusti/början på september. eftersom att jag är en nattmänniska så kan jag sitta i sängen och göra skolarbete kl 2 på natten, underbart =)

Carro
2009-01-24 - 13:47:26

Mitt allra bästa köp var nog en svart och vit klänning. Jag har aldrig använt ett plagg så mycket som den, och den ligger fortfarande i garderoben och väntar på nästa fest. =)



Jessika Thoresson
2009-01-24 - 13:53:29

Åh, jag är gärna med och tävlar! :)



Mitt absolut bästa köp under 2008 var en liten svart axelväska.

Denna köpte jag på en loppis för en tia, och det är min absoluta favorit! Den passar till i princip allt, och är urfin! :)





Ha en bra dag! :D







Joakim
2009-01-24 - 13:57:36

Heej!

Mitt bästa köp var en julklapp till min älskade kompis Julia. Jag gjorde en egen fotobok med bilder på hon och mig i den. Den blev väldigt uppskattad och när människor blir glada så blir jag glad. Det är det som är det fina med att ge bort gåvor, det är inte bara den som man ger gåvan till som (förhoppningsviss) blir glad, utan även jag själv. Därför var en fotobok på mig och kompis Julia det bästa köpet 2008 :)



Ha det bra!/ Joakim

Sandra
2009-01-24 - 13:59:08

ja jag måste ju säga min dator. en söt liten rosa lg. annars hade jag ju inte kunnat läsa din blogg varje dag =)

Anneli
2009-01-24 - 14:09:31

Helt klart min 2:a förlovningsring fast med samma kille som objekt för min kärlek.



Jag tappade min ursprungliga ring på en campingtur sommaren 2007 och väntade med att köpa ny ring tills vi var i Nya Zeeland januari och februari 2008. Våra ursprungliga köptes nämligen där 2005 så jag väntade tålmodigt i ca 6 månader och fick tag i my prreciousss på samma ställe till och med som våra första köptes. Jag äääälskar min underbara släta guldring.



Kläm!

Miss Agda
2009-01-24 - 14:20:26

Självklart skulle jag vilja ha kalendern hängandes på väggen! Så jag 'är med!

Mitt bästa köp 2008 var en systemkamera Nikon D80.

Maria
2009-01-24 - 14:56:41

mitt bästa köp var alla mina körlektioner. Det var egentligen inte tänk att jag ens skulle betala det själv utan att min pappa skulle göra det men han är bästa på att INTE ta ansvar för sina handlingar och det han lovat. Det slutade med att jag och mamma bestämmde oss för att vi skulle börja med mitt körkort och att jag skulle få ta i från mitt sparkonto och det var det värt. Eftersom ja inte kunde övningsköra med min pappa heller blev det extra mycket pengar som gick. Men i november var det klart. Då hade jag mitt körkort och jag var ganska många tusenlappar fattigare men som sagt det var det värt=)

Viktoria
2009-01-24 - 15:08:00

Träningskortet! Snacka om en pryl som i början var min värsta fiende, som nu är min allra bästa vän. Dessutom ger det mig bättre kondition och smidigare kropp, de dagar då det inte ger mig träningvärk, haha.

Jojjo
2009-01-24 - 15:16:48

När jag började fundera över vad mitt allra, allra bästa köp under 2008 var, insåg jag att jag inte visste... haha. Jag konsumerade ovanligt lite under största delen av 2008 på grund av ostabil inkomst.



Men det bästa måste vara mina fina nyårsskor... :-)

Helena
2009-01-24 - 15:16:53

Bästa inköpet 2008 var friggeboden till vårt sommarstället som innebär att efter fyra säsonger kan vi flytta in i en bod istället för att husera i den gamla husvagnen från sent 70-tal, hahahahaha

/Helena

d.Bella
2009-01-24 - 15:30:38

Oj.. va svårt o välja mellan allt sådär :) Borde väl egentligen säga min kamera som jag snålade ihop till hur länge som helst men min kreativa lust har dött helt under hösten men nått jag använt flitigt HELA året är min knallgula lilla axelremsväska i sånt veckat skin med kärring plånboks knäppning, älskar den :)

signe
2009-01-24 - 15:45:19

hej anna! mitt bästa köp var min tröja som jag bestälde av dig, vit med en hand med ringar och smycken jag hittar aldrig bra kläder.

hoppas du har det bra!

JOSS
2009-01-24 - 15:50:58

Oj oj.. jag köpte då inte så mycket grejer 2008, eftersom jag började spara ihop till en dator, så njaee.. inget bra köp blev de för mig 2008.. men iår blir de andra bullar! ;) Iår kommer mitt bästa köp bli en ny dator.. nån gång framåt våren/sommaren.. :) Kram

Ida
2009-01-24 - 16:08:41

Det är så himla mycket grejer man köper som är bra, favoritkläderna etc. men jag tänker vara ärlig och säga alla körlektioner´jag tagit, de kostar ju en massa pengar och jag har tagit flera stycken...

Eliyana
2009-01-24 - 16:20:52

mitt bästa köp var nog mina stövlar. Är helt förälskad i dom.

Alexandra
2009-01-24 - 16:22:31

mitt bästa köp 2008 måste nog vara biljetten till new york!

bella
2009-01-24 - 16:40:54

hej anna! mitt absolut bästa köp år 2008 var min digitala systemkamera ifrån nikon. jag vet inte hur många år som jag längtat efter att ha en sådan i min ägo! det känns lite som att livet blivit ännu roligare nu, när man får chansen att dokumentera vardagen på ett spännande sätt. jag blir alldeles lyrisk när jag tänker på alla de stunder jag har framför mig med min kamera!

bella
2009-01-24 - 16:42:34

hej anna! mitt absolut bästa köp år 2008 var min digitala systemkamera ifrån nikon. jag vet inte hur många år som jag längtat efter att ha en sådan i min ägo! det känns lite som att livet blivit ännu roligare nu, när man får chansen att dokumentera vardagen på ett spännande sätt. jag blir alldeles lyrisk när jag tänker på alla de stunder jag har framför mig med min kamera!

Sandra
2009-01-24 - 16:47:12

Mitt bästa köp var väl min nya dator, det var verkligen dags att skaffa mig en ny ;P Det avr dock mina föräldrar som betalade den.. hehe.

Sedan ääääälskar jag mina mörka stuprörsjeans från H&M med hög midja. De håller in och jag känner mig jättesnygg i dem! :)

Malin W
2009-01-24 - 18:11:31

Jag försökte utgå ifrån vad som gett mig mest glädje under året, och det är definitivt min iPod. Den får mig att ta i det lilla extra när jag är ute och springer. Den gör mina promenader trevligare. Den stänger ute alla som pratar högljutt hela bussresan när jag pendlar 10 mil fram och tillbaka till universitetet varje dag och försöker koncentrera mig på att läsa. Den är ständigt föränderlig då man alltid kan byta musik. Den skulle helt enkelt vara väldigt svår att leva utan.

Anna
2009-01-24 - 18:29:52

Mitt bästa köp var nog en tavla på mig som en tjej ritade i kroatien i sommras. Haha, nej men hon var verkligen sjukt duktig och hon inspirerade mig oerhört mycket eftersom hon hade så mycket talang. Så jag har verkligen kämpat med att få fram min kreativitet som jag kände då inom musiken och nu börjar resultaten komma! :)

Frida
2009-01-24 - 18:37:51

Låt se.. min bästa köp var nog bussbiljetten in till stan den 12/9. Fest & inspark med mina vänner och det var min födelsedag. Har aldrig haft så skoj och har aldrig känt mig så älskad förut. Fick mer grattis än alla andra födelsedagar tillsammans. Det är nog mitt bästa köp. För 16 kr fick jag minnen för livet och det tycker jag är billigt och bra! :)

Em
2009-01-24 - 18:58:12

hmm, svår fråga! i skrivande stund känns det som mina Monki jeans med hög midja som jag fyndade på Lager 157 i somras, de är välanvända! Eller mina fodrade skinnstövlar jag köpte till vintern, de har jag i princip använt varje dag sedan november månad. Ja, skinnstövlarna får det bli! Ett dyrt, men vuxet, inköp! :)

Jillie
2009-01-24 - 19:09:48

Mitt bästa köp - eller snarare inbytning var den nya laptopen som blev köpt för försäkringspengarna efter min gamla trotjänare fick möta graven.



Min katt kastade den i golvet med ren och skär kraft (hon är en ADHD-katt med Hulken styrka. Du ser mer av henne på min blogg).



/Jillie

Annica
2009-01-24 - 19:51:05

Bästa köpet 2008, mycket att välja på!

Om jag måste bestämma så blir det nog min lilla mini-laptop! En Asus eee pc 900, jättesöt och funkar sjukt bra! Får plats i nästan alla mina väskor och väger typ ingenting. Lovelii<3



PUSS o KRAM

Anna Phe
2009-01-24 - 20:36:56

Min systemkamera givetvis :)

friduss ♥
2009-01-24 - 20:48:00

mitt bästa inköp var nog mina cheap monday jeans. lite annorlunda jeans-färg är det. rätt tunna, men såååååååååhimla snygga. älskar dem! :)

Sanna
2009-01-24 - 21:11:00

Mitt bästa köp var min systemkamera! Njuter av att vara ute och fota härliga natur bilder med den! (Den får ju ett extra plus eftersom den drar med mig ut (då jag inte kan motså att gå ut när jag får en idé om något jag vill fota)!) ha en bra kväll

Sanna
2009-01-24 - 21:11:12

Mitt bästa köp var min systemkamera! Njuter av att vara ute och fota härliga natur bilder med den! (Den får ju ett extra plus eftersom den drar med mig ut (då jag inte kan motså att gå ut när jag får en idé om något jag vill fota)!) ha en bra kväll

Erika
2009-01-24 - 21:26:11

Mitt bästa köp var min nya, mysiga divansoffa från Boom.

Jag skulle kunna gifta mig med den soffan, så mycket älskar jag den =D

Bim HD
2009-01-24 - 21:34:09

Hm, att det kom in en ny dator i huset var nog det bästa. Och att jag blev med bil så jag tog mig till jobbet!!!

Frågan är bara - kan jag ha den kvar... sälja den? Frågan är, ha huset kvar??? Iglo på Grönland?

Må så grankott... kramis

Åsa
2009-01-24 - 22:29:40

En weekendresa till min pojkvän som är i fjärran land och jobbar i ett helt halvår. Det var underbart att äntligen få se honom och vi blev liksom pirrigt förälskade och nästan lite sådär nykärt blyga fastän vi varit tillsammans i tre år! Knasigt men härligt! :)

guzmania
2009-01-24 - 22:36:08

Mitt bästa köp förra året var nog en Nikon D80. Om jag tänker efter så var nog det mesta av det jag köpte då "mitt bästa köp", mycket möbler och grejer...

leopardia
2009-01-25 - 00:50:09

till mig själv var nog det bästa köpet ett par jeans, som jag köpte av käthe, men annars var det nog teaterbiljetterna jag köpte till mamma och pappa i födelsedagspresent.

puss.

Ellen
2009-01-25 - 10:56:39

Åh, jag vill ha en sån kalender! =)

Bästa köpet 2008 måste vara min mobil. En iPhone! =)

Brukar tröttna på mina mobiler efter bara ett par månader, men jag älskar fortfarande iPhonen! Och jag har haft den lite över ett halv år. Hihi. =D

ellis
2009-01-25 - 12:41:15

Mitt bästa köp 2008 var nog en söt svart tröja med pärldetaljer som jag köpte i London. Det kanske inte låter som nått speciellt men jag gillar den!

Malin
2009-01-25 - 13:40:14

Mitt bästa köp är helt klart min Nikon D60! Köpte den på min födelsedag 30 dec, och då jag bara hade önskat mig pengar i både julklapp och födelsedagspresent så hade jag då råd att köpa den! Den är flitigt använd sen dess. :)

HANNAH
2009-01-25 - 13:50:45

Mitt bästa köp var helt klart, eller, det var snarare en present av min fina bror.

Vi har ju inte så mycket kontakt, eller snarare, ingen kontakt alls.



På julafton fick jag ett brev som innehöll ett par Mi Lajki örhängen, som jag sålänge suktat efter.

Tydligen har han läst min blogg och köpt dem till mig =)

Emelie
2009-01-25 - 14:41:08

Jag vet inte om jag ska räkna det som köp... även om det har vart det dyraste jag någonsin införskaffat; dvs min lägenhet. Fick nycklarna dagen innan nyårsafton och även om det är en hyresrätt så har jag köpt massor av saker som har med den att göra. Din kalender hade passat utmärkt i mitt kitchiga kök fullt av färg och mönster.

Puss=)

Garbomannen
2009-01-25 - 15:03:25

- Är jätte gärna med och tävlar eftersom jag ännu inte tagit tag i att skicka beställning av kalender av dig trots att jag sagt att jag ska göra det det flera gånger...



Min bästa köp 2008 är min Fred Perry väska som jag numera har med mig i pricip överallt, nej exakt överallt. Den är stor (och svart med loggan) och jag får plats med laptopen (viktigast för bloggningen), böcker samt min älskade systemkamera. Lovely! :P

FREIJAS MAMMA - Caroline.
2009-01-25 - 16:39:35

Mitt bästa köp 2008 var... hm... tänker.



Ja nu vet jag det var min Laptop från LG. Inte nog med att jag fick en laptop, jag fick en bästa vän också, laplitopelitop ställer alltid upp och finns där för mig när jag behöver henne. Det är RIKTIG kompis (Öhm... nästan) ; )

FREIJAS MAMMA - Caroline.
2009-01-25 - 16:41:14

Hoppsan Glömde mailadressen skulle man ha med den? Ja kör på ett säkert kort och slänger in den i emalfältet där uppe! ; )



Anna
2009-01-25 - 17:07:26

Måste säga att det var ett medlemskap i Match.com där jag träffade min underbara pojkvän i somras. =)

therese
2009-01-25 - 17:32:54

Mitt helt klart bästa köp år 2008 var min dator! Efter en lång tids sparande kunde jag äntligen köpa mig en egen laptop. Den är svart, å blank å alderles underbar!

Jag älskar att spela piano - men är tyvärr varken bra på det eller att läsa noter. Utan jag brukar alltid lära mig spela alla låtar genom att kolla på Youtube. Det blir ett fasligt springande när jag då ska ta mig genom halva huset där datorn står och till den andra där pianot står. Eller snarare var det så! Med min laptop kan jag nu sitta i lugn och ro frammför pianot och öva ;D



MvH Tess

Mimmi
2009-01-25 - 18:01:19

Mitt bästa köp måste nog ändå ha varit min Nikon D40. Skulle bli jätteglad om jag vann en kalender att förgylla mitt hem med. =)

sheima
2009-01-25 - 19:59:39

Mitt bästa köp 2008 måste nog ha varit min konsertbiljett till amanda jenssen! det var en underbar upplevelse verkligen, magiskt! Hade blivit sjukt glad om jag vann kalendern då jag verkligen älskar dina fina teckningar och din blogg!



Kramar

Frida
2009-01-25 - 20:05:03

Mitt bästa köp var absolut min nya gitarr, en investering som jag glädjs över fortfarande!

Fanny
2009-01-25 - 20:55:42

Svår fråga, men jag tror mitt bästa köp var laptopen. Hade varit utan dator i flera månader i.o.m att min fd dator kraschade och blev hemskt glad när jag hittade en bra laptop.



Kram!

Emma
2009-01-25 - 21:46:56

oo, lätt att man är med och tävlar, ett grymt pris ju =) Mitt bästa köp 2008..hmm, måste fundera lite . . . . Räknas en resa? För isåfall var det min 1 månaders backpacking på Kuba..lärorikt, spännande, annorlunda och väldigt många fantastiska minnen som jag kommer ha kvar hela livet. Och det måste väl vara resultat som gör resan till ett bra köp ;)

A
2009-01-26 - 09:16:33

Vilken underbar blogg! Gillar verkligen dina illustrationer!



Ok; mitt bästa köp 2008 var... ett gravidtest... I alla fall det som ledde till störst glädje! : D

Lisa
2009-01-26 - 10:08:47

HAllå!!

mitt bästa köp 2008 måste va min bärbara dator!

Fattar inte hur jag har kunnat leva utan dator förr??, som en helt ny värld nu :-) & alla bloggar man kan följa!



Jag vinner gärna din super snygga kalender!



CherryCheek
2009-01-26 - 10:49:58

Jag måste nog säga att mitt bästa köp 2008 var min fina systemdigitalkamera, canon eos450d, som blev en 18årspresent till mig själv. Släkten var väl lite sneda på mitt "slöseri" av pengarna som egentligen var menat att gå till körkort. Men eftersom mina körlektioner varit tillräckligt dramatiska för att kunna filmatiseras, eller göra en gastkramande trilogi av, bestämde jag mig för att ta mina bildstudier på allvar & börja fotografera. I början var det inga mästerverk som kom till världen, men allteftersom började jag leka lite med inställningarna & släppa loss lite mer. Vilket resulterade i många "ååh..." och "ooh!"-anden från omvärlden. Så, mitt bästa köp var helt enkelt en mackapär som fångar det jag ser i vardagen!

johanna
2009-01-26 - 15:59:14

Mitt bästa köp/investering 2008 var biljetter till AC/DC. Konserten kommer troligtvis att etsa sig fast i mitt minne forever... Ett köp som räcker livet ut!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: