GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

skärtorsdag- pinktorsdag?

2009-04-09 | 09:49:49 | Egocentrerat&Vardagligt



Jaha..Min kropp, eller "nån", tyckte visst inte det vart nog denna vecka med magkatarr/magsjuka utan tyckte som lite extra påsksurprise slänga in en urjobbig urinvgsinfektion ( årets andra)  denna skärtorsdag..eller Pinktorsdag som de nu får heta.
Suck.
Jag är trött.
Och som vanligt får man bråka med vårdcentalen i telefon för att ens få komma in och fram och få en tid.
" Men lilla du du måste hålla dig i mer än en halvtimme förstår du väl, annars går det inte ta nåt prov"

Jag höll mig i 12 minuter och det provet visade en tydlig urinvägsinfektion, provet är dessutom nu skickat med labbtransport för storodling och här sitter jag med nyutskriven antibiotika...så tradigt att de inte bara kan lyssna på en utan trams och tjabbel..Som att det inte är jobbigt nog att ha varit uppe svintidigt och under de få minutrar man inte nästan kissar på sig rota fram nån typ av burk- gå och kissa- sen diska ur burken- gå och kissa- sen sätta på en gryta och koka upp vatten - kissa- koka burken steril- kissakissakissa...aaaaaj!


Hoppas den där påskharen kommer med fina ägg till mig nu..
Kommentera 34 st

Kommentarer
sofie
2009-04-09 - 09:55:23

fyfasen va jag lider med dej!!

dom som inte haft det så kan inte ens föreställa sej hur det känns...stackare!!

krya på dej och hoppas du får en trevlig påsk ändå...

kramar!

Malin - brandteknologen
2009-04-09 - 09:55:48

Usch, din stackare! Allt ska visst drabba dig i följd. Skönt bara att du fick tag i antibiotika innan det blev påskledigt.

Stor krya på dig-kram!

Emma
2009-04-09 - 09:58:31

Fyfan va jobbigt :( Har aldrig hänt mig o de är jag så sjukt glad över när jag läser hur jobbigt du har det :/ Hört att man ska dricka tranbärsjuice o nåt annat me citron i, men vettefan om de funkar ;)

Krya på dig i vilket fall som helst!

Aurora Studios
2009-04-09 - 10:14:11

Men din stackare...! Inte varit din vecka nu=( Men jag är helt hundra på att lite påskgodis is the shit för att komma på bättringsvägen;)

En av mina leverantörer var förbi jobbet nyss med tre kilo godis!:O Awhmagaad, jag mår illa bara jag kollar på skiten!



Och det där med företagsskatten var spännande, jag skulle få tillbaka lite över elva loppor men när all var sammanslaget med privat + företag fick jag betala två och ett halvt. Hur gick det till liksom? Synnerligen väldigt besviken... suckar

Alexandra
2009-04-09 - 10:16:47

uschaa-- stackare!!

Hoppas det går över strax... du hgar riktig otur du!

Nina
2009-04-09 - 10:23:52

Här får du en riktigt STOOOR krya-på-dig-kram av mig! Hoppas att den hjälper.

Malin
2009-04-09 - 10:24:54

Men ska du aldrig få bli frisk...gud alltså jag lider med dig...och önskar dig en fin dag trots skiten...vet att det är svårt...du kan glädja (?) dig åt att det regnar här i storstan.



Och jag minns fan inte vad jag drömde inatt...massa konstigt drömmer jag nuförtiden i alla fall. ;)



Stor torsdagskram!

FRÖKEN GRÖN
2009-04-09 - 10:26:56

Men usch! Jag lider verkligen med dig. Hoppas att du kryar på dig och får en fin påskhelg trots allt.

Johanna
2009-04-09 - 10:31:23

Usch och fy stackars dig! :/ Jag har aldrig haft urinvägsinfektion men det verkar hur jobbigt som helst... Hoppas det går över fortast möjligt Anna! Krya på dig! Kramar! :)

Emma Damm
2009-04-09 - 10:44:40

Gumman då, kramisar till dig! Vården är alltid så där, man får aldrig vara sjuk!

Frida
2009-04-09 - 10:59:27

Uscha, inte kul! Vilken otur! Sänder kryapådig-kramar och hoppas du snart blir bättre!

HannahSthlm/Johanna Törnqvist
2009-04-09 - 11:32:40

Åhh..trist då gumman..Hoppas du får fina påskägg nu under helgen iaf och att dina näara tar hand om dig ordentligt!:) Kramar.

Emma
2009-04-09 - 11:39:17

Få har så fyndiga rubriker som du! Krya på dig!

Sassy
2009-04-09 - 11:41:12

Men stackars gumman då! Hoppas antibiotikan verkar snabbt och att din karl köper ett stooort påskägg till dig som får dig på bättre humör!



puss

Sofia
2009-04-09 - 12:01:41

Aj, stackars dej! Hoppas du kryar på dej fort ny så du kan ha lite kul igen! :D

Anonym
2009-04-09 - 12:02:17

nej jag syftade på de där böckerna om självkänsla.. eller självförtroende. såna som du skrev om.. som jag behöver. puss

Jossan
2009-04-09 - 12:03:07

usch stackare! urinvägsinfektion är superjobbigt.



ja, hoppas påskharen kommer till dig snart. han har redan hälsat på här, så du kan få smaka av mig ;) haha :P

linnea och emelie heter viiieee (:
2009-04-09 - 12:19:51

VAR MED OCH TÄVLA OM EN GOODIEBAG PÅ VÅRAN BLOGG! SKYNDA VINNAREN UTSES IMMORGON!

GLÖMM INTE HELLER FRÅGESTUNDEN!

queenpeach
2009-04-09 - 12:58:32

det är ju omöjligt att hålla sig när man har urinvägsinfektion ju! de borde de veta om nån :S

EGOFLOW
2009-04-09 - 13:10:42

Nä fy tusan för urinvägsinfektion! & ännu värre när någon kommer & säger "men lilla du... det förstår du väl". Usch!

Aurora Studios
2009-04-09 - 13:11:40

Det vore en ära om du kom!:D

Mår du bättre nu?

♥ F O U M O S E ♥
2009-04-09 - 13:18:10

Hejsan!

Ville bara önska dig en glad & fin påsk!

Kram! ♥

Louise
2009-04-09 - 13:28:56

Been there done that, hej tranbärsjuice! jag lider med dig! :(

Sandra
2009-04-09 - 13:40:41

Stackare lider verkligen med dig! Urinvägsinfektion är inte det minsta roligt, brukar själv få det lite då och då så jag vet hur det känns. Krya på dig och hoppas du får en fin påsk i alla fall:) Kram

Elin
2009-04-09 - 13:45:02

Som Tidaholmare som har fått en släng av urinvägsinfektion cirka 4 gånger per år sedan jag var 15, är nu 22, så vet jag tyvärr precis vad du pratar om. MAN VET om man har en uvi eller inte. Och i mitt fall så ska de alltid envisas med att jag ska ha klamydia. Nej, jag har inte klamydia bara för att jag är tjej under 30! Haha:) "Har du fast pojkvän?", är första frågan jag får. Att svaret då blir "Ja, min sambo och jag har varit tillsammans i sex år" gör ingen som helst skillnad. Det ska envisas med att man har klamydia ändå, vilket det ju självklart aldrig har varit. Ja, vårdcentralen i Tidaholm är inte den bästa... Kämpa på så kickar antibiotikan igång snart!



Grym blogg förresten:)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-04-09 - 13:47:16

Elin: ja jäkklar, förra gången jag hade UVI, i januari, så ville de ta klamydiatest och då jag sa att jag haft samma klle i över fem år så började de antyda att han kanske kunde varit otrogen.. Great! Stå där och nästan pissa på sig och så sätter de griller i huvudet på en...usch blir så arg!

Har också växt upp och levt med ett antal UVIinfektionen..och som du säger - man kan ställa diagnosen själv.

Kram och kul att du skrev!

Camilla
2009-04-09 - 14:19:01

Hej Sötis! Stackars dig, jag tyckte du hade nog innan :(

Kramar

Becka
2009-04-09 - 14:51:41

Stackare! Tycker riktigt synd om dej. Urinvägsinfektion är inget kul.



Hoppas att antibiotikan snart hjälper.

Krya på dej!

Kram!

Isabelle
2009-04-09 - 18:12:11

Usch! Det är verkligen det västa som finns eftersom att man inte kan sova igenom skiten. Lider med dig. Det finns ett husmors tips som jag kan riktigt rekomendera. DRICK! Vatten är det allra bästa. Det gör att man sköljer ut bakterierna den naturliga vägen. Och här pratar vi inte ett glas till maten eller så, utan mängder. Flera liter varje dag, minst två för att det ska effekt. Lägg även i citron i vattnet för att göra det surt för de äckliga bacilluskerna. Gillar du inte citron så ät apelsiner i mängder. Fungerar varje gång för mig. Sägs även att tranbärsjuice ska fungera men har inte prövat.



Krya på dig! Älskar din blogg!

Kram

Åsa
2009-04-09 - 18:29:30

Ja visste e kameran Diana söt. Finns på Urban Outfitters. Inte så många upplagor dock. Så snabba dig och köp denna:) Glad Påsk till dig Kram Åsa

Läsare
2009-04-10 - 00:04:35

Om tranbär, se länken. En annan gång kanske, nu har ju läkaren sagt vad som gäller den här gången.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer
2009-04-10 - 10:10:42

Läsare: Jag är FÖR tranbär och har alltid en förpackning tanbärsjuice i kylen och dricker man det var dag kan man verkligen förebygga UVI och det kan lindra besvären om man har det.men det botar inte och med de problem jag haft under hela livet med UVI skulle jag aldrig ens försöka mig på att hemmabota det innan läkarbesök när det väl brutit ut.

emeliecarin
2009-04-12 - 23:01:10

Fan va jobbigt! :( Enda tips jag kan komma med är att dricka surt - tranbärsjuice, citronvatten, vitaminbrustabletter brukar också hjälpa en aning. Håll dig även varm!



Kramar på dig!

Vet att du inte publicera det här inlägget idag (ligger lite efter) så jag hoppas du mår bättre nu!

Fantasy Girly
2009-04-13 - 23:06:01

Ajajaj, krya på dig!! Att bli så sjuk till påsken och allt! ;__; Lider med dig. <3


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: