GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

today kan ni tävla om tonight

2008-09-15 | 16:36:55 | Avanna konst/design/foto

Ok.
Efter lite påtryckningar samt att jag vill känna mig lite snäll så här i början av veckan och sprida lite av den glädje jag själv känner så tar vi en tävling.

Vinnaren få själv välja storlek på linnet ( xs-xl) samt om det ska vara guld eller silver.


Tävlingsuppgift: Vilken är den absolut bästa partylåten? Den som får dig att dansa som en galning, släppa ned den strama hästsvansen, slita knapparna ur blusen, få dina armhålor att svettas och som får dig att känna att livet är tamejfan underbart?! Skriv en kommentar!
Eller: så får du gärna göra ett kollage på din egna blogg/ eller maila mig[email protected] med en partyoufit där linnet ingår....Eller gör båda tävlingsuppgifterna vettja.
Tävlingen avslutas : Söndag 21 september klockan 20.00.  Vinnare: Sanibo!
Kommentera 148 st

Kommentarer
Ilvic*
2008-09-15 - 16:52:29

Så cool header du har!

alicia
2008-09-15 - 16:52:44

du kan väl lägga upp party-listan sen!

j
2008-09-15 - 16:57:32

Oj :o men då borde det ju funnits digitala systemkameror borde man ju tycka. vart gick du ?

Sara
2008-09-15 - 16:59:01

ska man maila dig ang partylåten med eller är det gästboken som gäller då?

lejla
2008-09-15 - 16:59:49

muhahaha jag är först (eller? :S)! här får du 2 tips eftersom jag inte kan bestämma mig :P

Yves Larock - Rise up (namnet säger ju sig självt, right?)

och av någon anledning den inte så lika kända

mind kaos - så fresh så clean så på :P

kramar och ha en lovely fortsatt måndag :)

Lotta
2008-09-15 - 17:02:49

Mustasch - Don in Black fick mig alltid att dansa naken om mornarna när den spelades på Z-tv varje morgon.

En låt som svänger och som man blir glad av och som man dessutom kan få headbanga och lire lite luftgitarr till =)

S o f i e
2008-09-15 - 17:06:05

världens underbaraste pepplåt måste ju vara the poets - vad spelar det för roll :D även fast jag är en rocker så blir jag helt överlycklig varje gång jag hör den ^^. haha.

Angel
2008-09-15 - 17:08:06

Just nu är det bad girlfriend men sen så har vi Fedde Le grand och Alex Guardino dom gör riktigt bra partylåtar.

SCAR
2008-09-15 - 17:08:08

Wihoo!

Staten och Kapitalet - finns det något bättre? Ja, det gör det, men den låten går aldrig någonsin ur tiden, och kan få mig på partymood vilken tid på dygnet som helst!Den kan man båda porrdans och punkröja till. ;D

Ida
2008-09-15 - 17:11:42

När jag har lite överskottsenergi brukar jag ta en handkrämstub eller hårborste som mikrofon och skråla högt och dansa till Village People - Go west. Det är troligen ett mkt populärt inslag för mina stackars korridorsgrannar, men förhoppningsvis bättre än han som sjunger Christer Sjögrens I love Europe i rummet ovanför mig.

louise
2008-09-15 - 17:12:18

denna låten kan jag iallafal inte sitta stilla till när jag hör den:D The way are timbaland, det kanske bara är jag men jag älskar den och jag måste alltid röra mig till den :) hoppas jag vinner t-shirten jag älskar den och tycker att den är jättte fin :) fin blogg du har.

Hanna
2008-09-15 - 17:22:10

Jag är helt löjligt förälskad i 50 cents "Candy shop", det är en låt jag omöjligt kan sitta still till. Den är ju bara... så skön. Och det sjuka med det hela är att jag egentligen inte alls lyssnar på "sån" musik utan mer lyssnar på typ, Beatles, Tracy Chapman, Janis Joplin... osv. Men ja, något speciellt har "Candy shop" uppenbarligen eftersom att den nu är rätt så gammal men fortfarande får mitt hjärta att hoppa över både ett och två slag.



Så ett silvrigt "Tonight I'm wearing this"-linne och låten "Candy shop" och jag skulle äga dansgolvet.



And by the way... dina övriga designer är fenomenala. Jag älskar dina illustrationer, har aldrig tagit mig tid till att kommentera förut. Men tänkte passa på nu när jag ändå är igång och tävlar.

Mikaela
2008-09-15 - 17:22:34

Så fint linne =)

Caroline
2008-09-15 - 17:26:06

Guru josh project med låten Infinity (klaas vocal edit), en låt som får mig att dansa som en galning å det känns som om det inte finns något som man inte kan göra :)



du har en jättebra blogg, ha de bra :)

Marcus Å
2008-09-15 - 17:31:51

Om du kikar in nu på min blogg kan du se vilka veckor intervjuen kommer publiceras. Den består av 2 delar. Jag skickar frågor till dig vecka 45.

Lena
2008-09-15 - 17:35:26

har lagat en kollage i min blogg;) länk: 15sep2008.html" rel="nofollow">www.lenaz.blogg.no/122149231115sep2008.html



bästa partylåten er nog för tiden 4 minutes, timberlake & madonna ;)

carro
2008-09-15 - 17:38:18

jag har faktiskt igen speciell partylåt. men jag är lite av en tönt så jag går faktiskt igång på det mesta av abba med lite go i.blir sjukt glad av abba. även de flesta svängiga låtarna från grease. en sommar var en mixversion av greased lightning igång hela tiden, då var jag mkt på dansgolvet. och jag är egentligen ingen dans tjej. mitt motto brukar egentligen vara att dansgolvet är till för dem som inte har råd att stå i baren =) men den sommarn dansade jag som en tok, trots mina två vänsterfötter =)gillar juh dirty dancings soundtrack också. men måste jag välja får det bli abba eller grease.



ha en bra måndag kväll darling!

kram!

Lojs
2008-09-15 - 17:40:37

kika gärna in i min shop med egen-designade kläder!





trevlig dag :)

Anja
2008-09-15 - 17:40:57

Haha jag kan typ inte sitta still till nån musik xP Men de låtarna som är allra roligast att dansa till är Kat Delunas Whine Up & Run the show :) Hade bra, bättre, bäst ;)

B R O W N S U G A R
2008-09-15 - 17:42:09

En låt som jag bara måste dansa till är Just dance med lady gaga, så jäkla party :D

Mel
2008-09-15 - 17:43:36

Åh! Rolig tävling! Ett sådant där guldigt linne skulle förstås kunna matchas redigt bra med "gyllende skor", hihi! Den absolut bästa partylåten enligt mig är nämligen Diggi-loo Diggi-ley med Herreys.. Dansar och sjunger hejdlöst närhelst den spelas :D



Åh, partyusgen jag blevv nuu! Blev inget för mig i helgen juu!



PUSS & KRAM

Jenny
2008-09-15 - 17:58:42

Åh party låtar. Har ju alltid de gamla godingarna från Greas som t,ex you´r the one that I want eller greas mixen. Eller mina personliga favoriter som de äldre schlagerlåtarna. Då spritter det i mina ben och jag kan inte sitta still!! Blir sugen på en svängom bara jag tänker på det =)

Joella
2008-09-15 - 18:01:36

JUMP med The Pointer Sisters. Så underbar! Kanske lite annorlunda att en tonåring helst dansar till 80-tals disco än dagens radiomusik, men jag älskar låten så otroligt mycket! Den gör mig glad. Vart jag än är känner jag för att skaka loss helt enkelt, vare sig det är på bussen eller på fest! Låten får en att glömma att världen kan vara allt annat än en fin plats, tvärtom så känner man sig sjukt lycklig av låten! Det är härligt att känna att man kommer bort en liten stund från verkligheten endast genom att sätta på en låt som man inte kan sitta still av. =)

j
2008-09-15 - 18:02:34

aw :D De gör ju vi också , men de är mest digitalt nu i skolorna.



Man spelar in ljudböcker osv. rätt kul :)



Men jag längtar som bara den till fredag då vi framkallar våra pics =D

får dom på riktiga bilder, ush ! Vill se resultaten, riktigt spännande verkligen:D

Anonym
2008-09-15 - 18:09:31

GRATIS PRESENTKORT PÅ GINA TRICOT, HM, JC etc...



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=2977

Anonym
2008-09-15 - 18:09:45

GRATIS PRESENTKORT PÅ GINA TRICOT, HM, JC etc...



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=2977

Malin
2008-09-15 - 18:12:05

clubraiders- Move your hands up är klart en favorit :)

Alexandra
2008-09-15 - 18:14:27

HAr snart lagt upp dte på bloggen min :P Partylåten framhävs i kollaget också (som inte är översnyggt...)

Angelica
2008-09-15 - 18:18:59

I stort sett allt av Alphabeat gör mig glad och på danshumör!

Lisa
2008-09-15 - 18:20:35

BLONDIE - MARIA! :'D aaaah!!! den är så himla powerful och man ba rockar loss som att man själv är "Maria" liksom! Oh my! "Mariaaaaa, you got to see her!" Oh yeah man får värsta självförtroendet när man partar till den låten och jag säger bara att det silvriga urläckra linnet (i stl S) skulle vara som grädden på moset! eller som oliven i drinken.. eller hur man nu säger... nä, nu ska jag sätta på den låten och bli peppad för att städa. OH YEAH! B-)

Malin
2008-09-15 - 18:21:49

Näe, det gör ju inte det...speglar ett skitigt hem alltså. :)

Det är ju tur. :)



Jag tycker att en ny låt som heter nåt That's not my name.. (har ingen koll...) är jätterolig just nu, den spelas en del på radion. Haha. :)

Men jag ska inte tävla för jag har redan vinsten. :D



Du är föööör snäll anna, tävlar ut saker hela tiden.



Puss

Elin
2008-09-15 - 18:23:04

sv: åh tack söta du för att du sa det! hoppas du får en fin kväll. kramar.

Malin
2008-09-15 - 18:23:24

The ting tings heter de. :)

Aliz
2008-09-15 - 18:26:00

http://www.youtube.com/watch?v=wCzmvBdUmNs



Det är den absolut bästa partylåten! Tänk dig när du är så glad att du bara vill skrika, och så kommer denna låten och man skriker och skriker och skriker melodin och alla skriker falskt och man blir så glad även om man tappar rösten dagen efter, och även om det inte är några ord att skrika så skriker man melodin och ja... ja.. Jo jag har skriker många gånger till denna låten!

ilhana
2008-09-15 - 18:27:07

jag vill ha den!

Alvina
2008-09-15 - 18:31:39

Favoritpartylåten är helt klart Fascination med Alphabeat. Den utstrålar verkligen glädje och när man lyssnar på den vill man bara krama om alla i närheten och dansa!

Julia
2008-09-15 - 18:34:18

Dansare som jag är så går jag helt loss på "Hot in herre" med Nelly. Det är ett galet skönt beat i den och man känner att hela kroppen börjar helt okontrollerat röra på sig (även ibland när det inte ens är meningen). Dessutom är den en väldigt härlig "icebreaker" på en seg fest!



Partyoutfit:

Guldigt "Tonight I'm wearing this"

Svarta lackpumps

Svarta leggings

Svart skinnjacka

Många guldiga breda armband samt stora guldiga ringar i öronen

Sotad makeup

Massa volym på håret



Det är ganska simpelt men det behöver inte alltid vara så avancerat för att bli galet snyggt!



Skickar även in bidraget till din mail!

Ameli
2008-09-15 - 18:39:16

Finns många bra partylåtar! Men någon som fastnar i mitt huvud ganska lätt och som jag börjar nynnar och dansar till är Umbrella med Rihanna. Kanske inte den bästa låten men den fastnar verkligen! Jättefina linnen föresten :)

V
2008-09-15 - 18:41:24

Önskar dig en mysig måndag ;)När det kommer till partylåt så är heartbeats med the knife braa :)

Malin W
2008-09-15 - 18:43:25

Min bästa partylåt är Abba med Dancing queen!

Ellen
2008-09-15 - 18:45:12

Det finns många låtar som får mig att vilja dansa!

För några veckor sen satt jag och lyssnade på gamla låtar.. Lyssnade då på Candy med Aaron Carter. Den fick mig att hoppa runt som en galning! Haha, lite töntigt låt-val, men ändå! =D

sabina :]
2008-09-15 - 18:46:00

min PAARTY låt är:just dance med lady gaga,för jag äääääälskar beatet&texten bara låten säger allt så jag skulle vilja ha detta linne,men nu är jag pank

:/ men jag har aldrig vunnit nått ochdenna gång ska bli den FÖRSTA :D ha en bra kväll !! :D

Maria
2008-09-15 - 18:49:49

När det kommer till partylåtar så finns det väl inget som slår gamla godingar så som Gloria Gaynors I Will Survive eller Whitney Hustons I Wanna Dance With Somebody? :) De får iallafall mig att vilja dansa hela natten lång!



Kram!

Y a m i n a
2008-09-15 - 18:50:18

Snygga!

EmmahSusanna
2008-09-15 - 18:54:46

Sunblock - First Time, helt klart. Jag blir helt crazy när den spelas! haha. Lyssnar ALLTID på den när jag gör mig iordning :)

Åsa
2008-09-15 - 18:56:49

Hehe, min bästa partylåt är nog:

Run DMC - it's like that

Den har varit med ändå från början. När man gick på lågstadiet och alla killarna skulle försöka ge sig på att dansa breakdance. Nu när man är lite mer till sig i åldern är det snarare än själv som under party stunderna försöker ner på golvet och göra något avancerat... eller om man inte är särskilt berusad blir det att bara dansa runt som en galning.

Nostalgitrip och ice breaker på samma gång :))

Alice
2008-09-15 - 18:58:08

Sv: Hmm, inye så stora. Jag har varit på skolan (hade slöjd) Efter det väntade jag på taxin (som aldrig kom) Så min pappa hämtade mej ^^ Ha det bra Kram Alice

Linda
2008-09-15 - 18:58:30

Hihi rolig tävling!



Den låten som får mig att verkligen vilja dansa och hoppa och fara runt som en galning är helt klart Men without hats - Safety Dance



händer dock inte att man hör den så ofta=P



Isabelle
2008-09-15 - 19:17:15

En låt jag riktigt gillar är Walking on sunshine med Katrina & The Waves. En riktigt svängig, härlig låt som man blir superglad av!



Ha en trevlig kväll!

Anonym
2008-09-15 - 19:18:58

Åååh... Finns bara en! St Elmos fire med Smalare än Thord. Mkt viktigt att det är just deras version, med fyrverkerier och grejer, orginalet är tamt, men när Thord rockar på Stadsfesten hemma i Hudik.... Då...! Alltså är just den låten obligatorisk på våra förfester!

Sanna.
2008-09-15 - 20:00:13

Var du? Det märktes verkligen inte :)

Jag blev helt kär i dina katter, jag ville bara kattnappa dom :P

Therese
2008-09-15 - 20:02:24

Easy peasy! Det är Saturday night med Whigfield. Dansade till den på 90-talets glada dagar då man gick i mellanstadiet (mellanstadiedisco anno 1994) Och den får mig fortfarande att vilja dansa! 14 år senare så tycker jag att den är ännu bättre.

Lilla Fröken
2008-09-15 - 20:07:09

Bästa partylåten är lugnt Magnus Carlson med låten "(Jag trodde inte att) Du fanns".

Tyvärr har jag bara fått nöjet att dansa till den EN gång på ett uteställe. Men då var jag i extas ;-) Men på mina hemmafester har den alltid varit en given partylåt. Inledande raderna "i köket, på en fest i en lägenhet..." Ja kan det bli mer party? Låten gör mig alltid glad och danssugen.



Skulle jag ha turen att vinna skulle guldlinnet sitta finfint. :)



Anonym
2008-09-15 - 20:10:57

piece of me med britney spears får mig att dansa iaf på krogen, där jag aldrig dansar i vanliga fall

tekla
2008-09-15 - 20:12:38

Fedde Le grand gör faktiskt väldigt bra partylåtar tycker jag, men guru josh project (infinity) är också bra :D

Sandra
2008-09-15 - 20:12:55

Har gjort ett kollage i min blogg med bilder på hur jag skulle matcha linnet. Spana in http://tulpaan.blogg.se/2008/september/tavlingsbidrag.html#comment



Hoppas du får en fin vecka!

Kramar

agnes
2008-09-15 - 20:14:39

asså jag tycker din blogg är så himla fin :D

yonna
2008-09-15 - 20:16:07

åh, den här måste jag tävla om!! så fin!



Bästa partylåten är såklart Outcast - Hey Ya!!

Man vill bara dansa, dansa, dansa!!!

yonna
2008-09-15 - 20:18:43

...kom på en till superbra låt med Lisa Miskovsky och Lost Patrol - Alright, får en också att vilja svänga sina lurviga:)



josephine
2008-09-15 - 20:26:01

den peppigaste låten i världen är helt klart don't stop me now med queen, det är inget snack om saken

Mikaela
2008-09-15 - 20:30:07

Å bästa partylåten är en låt jag inte vet vad den heter så jag får säga I'm so excited - Pointer Sisters.

Dead Town Girl
2008-09-15 - 20:33:10

Som den 80-talsjunkie jag är, så är valet lätt: "I'm so excited" med Pointer Sisters från 1982.



"...I want to loooove you, feeeeeel you, wrap myself around you... I want to squeeeeeze you, pleeeeeease you... I just can't get enough, and if you mooooove real sloooow I'll let it goooooo!



I'm so excited and I just can't hide it! I'm about to lose control and I think I like it... I'm so excited and I just can't hide it! And I know, I know, I know, I know, I know I want YOU!..."

http://www.youtube.com/watch?v=w-DcNPFWhbk



Och får jag lugna ner mig lite senare med en tryckare (med trevlig kille) så fortsätter jag med Pointer Sisters "Slow hand" från 1981 - suverän ballad! http://www.youtube.com/watch?v=l84d0OkhSIw

Anna
2008-09-15 - 20:39:49

Jag kan verkligen inte sitta still när She Wants To Move med NERD spelas! =)

Linda
2008-09-15 - 20:40:10

Tack babe. Dagen gick jättebra faktiskt :) Känns skönt att få lite rutiner på livet.

delinda
2008-09-15 - 20:41:01

åh det guldiga skulle jag ha till mina stuprör och guldiga high heels och dansa som en galning till "Conga" med Gloria Estefan!

Caroline
2008-09-15 - 20:50:28

Arctic monkeys - Bet you look good on the dancefloor KAN man inte sitta still till! helt enkelt dansframkallande ;)

patricia
2008-09-15 - 20:51:22

RUN DMC & Aerosmith - Walk this way :)

mehla
2008-09-15 - 20:55:11

Definitivt "I will survive" med Gloria Gaynor, den får mig att minnas alla partynätter det året jag var au pair:) Dansa hela natten o linka hem med onda fötter när solen var på väg upp.. Åh, ta mej tillbaka!!!

Erik Keding
2008-09-15 - 20:59:26

Party låt som alltid går hem, In flames - Only for the weak!

hanna
2008-09-15 - 21:05:01

man kan ju inte låta bli.. I will survive med the supremes eller ARASH - Suddenly. Jag vet att han är lite töntig med jag kan inte sitta still. Det är nått magiskt när man lägger in lite orientaliskt.

mycket snygga linnen föresten. Guld! lätt!

Jenny
2008-09-15 - 21:12:52

Oj skulle kunna säga en massa låtar men sommarens bästa party låt har nog varit Kim sozzi- Break up.

cassandra
2008-09-15 - 21:30:16

Ojojo det finns många men jag måste ändå säga att så fort jag hör DjNelsons låt, Strip club så börjar digga lite smått för att sen släppa loss mer och mer, den får mig verkligen att bara släppa loss och tänka på nuet! så himla skön.

Ps. Om jag inte skulle vinna så tycker jag ändå att du ska ta dig tid att lyssna på den!

Kram!

Bim H-D
2008-09-15 - 21:32:33

Från det ena till det andra - Tina, drottningen... Simple the best... vi är ju det!!! Vem kan låta bli att sjunga med i den och härma? hihihi... Ja, det bjuder man på... dock i LITE lägre klackar på stövletterna... och kanske lite längre kjol... Inte riktigt de benen, hihihi...

Må så grankott... ngn som är helt ute och cyklar, kom bara på den låten när jag läste inlägget... Kan radda upp fler om så är, men låten dök bara upp sådär... kändes som om jag skulle behöva spela den - NU!!!

beabea
2008-09-15 - 21:35:11

Ramlar - håkan hellström. Jag och mina vänner blir som galna då den låten spelas och bara hoppar upp och dansar var vi än befinner oss (nästan!). När vi hade Håkankväll hemma hos min vän dansade vi tills vi blev helt blöta och nästan svimmade. Ramlar är omöjlig att inte dansa till! Och i ditt partylinne glittrar man som en riktig discoprinsessa, vackert!





Har gjort ett litet kollage som jag hoppas du uppskattar :D http://peterstormare.blogg.se/?tmp=15213041

Hanna
2008-09-15 - 22:40:16

Crossfire - Lady. Jag älskar att dansa till den låten, riktigt härlig! Man får sån energi.

Mikka
2008-09-15 - 22:46:02

Min bästa danslåt måste vara något så ovanligt som en soundtrack-låt från Gladiator, inget får mig att shaka loss och stampa i takt så mycket som, "The battle" - Gladiator/Hans Zimmer.

Kanske ingen traditionell danslåt men vad gör det.



Upptäcte en lite kul grej, tävlingen avslutas nästan på minuten 16 år efter att jag föddes, jag föddes den 21 September 1992 klockan 20.05.

Snacka om sammanträffande va!



Och ehm...jag skulle ha matchat det silvriga linnet med en kort vippig svart kjol, svarta leggins, ett par snygga lackskor och massvis med silvriga armband!



Ha en bra kväll!

Kram, Mikka

Lisa
2008-09-15 - 23:13:11

Shakiras "Hips don't lie" far mig att shaka jarnet och dansa like there is no tomorrow! Nar jag hor den laten blir jag sa till mig att jag tillomed tror att jag kan dansa som henne!

Jag skulle alska det Silvriga linnet matchat med en liten, sexig svart kjol och mina alskade roda skor med skyhoga klackar! Det skulle gora partyhosten mycket mer spannande :)

Anna Phe
2008-09-15 - 23:40:54

Oj, jag kan verkligen inte favorisera musik, musik är en del av mitt liv och något jag aldrig blir mätt på. Just nu käns det som att jag skulle kunna göra listan lång och partylåtar finns det hur många varianter av som helst, men om jag måste dra till med endast en så kör vi på The Pointed Sisters - I´m so excited.

Anna Phe
2008-09-15 - 23:42:54

NEJ!! jag ångra mig! :D



Jag vill köra med en låt som är ny, den senaste favoriten, helt klart ! Lady Gaga - just dance! :)

E.
2008-09-15 - 23:48:39

Tack så mycket! Den har varit fantasisk, hoppas du haft lika tur :)

Puss!

annie
2008-09-16 - 00:49:59

Oj, svårt att komma på en bara sådär :)

Men jag gillar Sunblock - First time,

också ÄLSKAR jag BonJovi - Livin on a prayer.

Och Aerosmith är inte heller så tokiga. .

rebecca
2008-09-16 - 03:12:46

En gammal favorit som alltid få mig att dansa som en galning och skrika sönder mina stämband är Outkast - Hey ya! Kan man bli annat än lyckligast i världen av den låten?!

//SoP
2008-09-16 - 03:44:52

"No Limit" -2unlimited - hysterisk tokdansarlåt-

Malin Harju
2008-09-16 - 06:39:55

"We built this city" med Starship får mig alltid ur balans! Älskar den, även nu som gravid sätter den lite guldkant på vardagen!



Något annat som skulle sätta guldkant på vardagen är ett guldigt linne från duktiga Anna i strl. XL som kan matchas lite oversize ihop med mina svarta lack-leggings som jag inte alls är redo att släppa än!



Ha en fin-fin dag, gumman!



Kramalin

sussie
2008-09-16 - 06:45:48

jag röstar för håkan hellström-kom igen lena, vem kan sitta still då liksom?



Du är grym BTW!

Sara
2008-09-16 - 07:46:07

Wannabe med Spice girls! Det är nostalgi o man kan inte låta bli att sjunga med o hoppa runt lite =)

miss magnusdotter
2008-09-16 - 13:09:07

Christina Augilera, DIRRTY!! Då jävlar slänger jag kläderna :)

Hayley
2008-09-16 - 14:03:20

Min favo är timbuktu - det löser sig. Vet, den är inte den snabbaste låten men den får mig att bara vilja le och dansa.. Den är bäst tycker jag! (Inte för att jag är ute på party vidare mycket)

Alexandra
2008-09-16 - 15:14:09

Har sett mitt fulsnygga collage väl ;P ?

Jen
2008-09-16 - 15:20:56

Summer of 69- bryan adams är en klockren party låt och ja svänger mer än gärna mina luviga till denna :)

Moa
2008-09-16 - 16:36:23

en låt av george michael men jag kan inte namnet på den men den går typ så här jitterbug

Maria
2008-09-16 - 16:42:39

Eftersom jag var tonåring på det ljuva 80-talet så måste det bli antingen "Wake me up before you go-go" med Wham eller "Two tribes" med Frankie goes to Hollywood (tror jag det var). Tack för en underbar blogg. Kram Mia

Jessica
2008-09-16 - 17:23:44

Girls just wanna have fun! En förfest med tjejerna, lite vin och just den låten, Girlpower ;)

Josefine
2008-09-16 - 17:46:39

bästa partylåten är Just dance med Lady Gaga, omöjligt att hålla sig stilla när den låten spelas :)

Jenny
2008-09-16 - 17:54:09

Sweet home alabama är den jag kommer nu som får mig att inte vilja sitta still!



Och eftersom jag totalt saknar allt vad konstnärlig talang kallas så nöjer jag mig med att jag skulle matcha det silvriga linnet med svarta jeans och högklackat till en partyoutfit (när det inte är studentoverall som gäller. Eller kjol).

Nina
2008-09-16 - 18:04:42

Oj, bästa partylåten? Hey boy kanske. Jag har redan beställt guldlinnet så jag hoppas på ett i silver då :-)

/Nina

Ebba
2008-09-16 - 18:19:10

Og, gash! Det va inte lätt... Men jag måste säga att Just dance med Lady Gaga är totalt helt underbar partylåt. Det finns inga gränser hur man kan dansa till den. Även om den är lite smått uttjatad så måste man bara älska den!



Hoppas på det silvriga linnet!! :-D

Frida
2008-09-16 - 19:02:14

Mina två favoritpartylåtar är Whitney Houstons "I wanna dance with somebody" (http://www.youtube.com/watch?v=pDpkjHvgWz8&feature=related) & "All night long" med Lionel Richie (http://www.youtube.com/watch?v=3c7dONn9cNo) De får mig alltid på partyhumör! :D

jessicafs
2008-09-16 - 19:27:23

jag måste nog säga rock this party dance everybody ;D den blir man riktigt dans sugen när man hör :) hag skulle gärna vilja vinna:D älskar dina kläder :D

Helena Wile´n
2008-09-16 - 19:40:42

Nämen OOOH OOOH OOOH TÄVLING HOS ANNA :) :)

ME LÖV YOU;)

Jag vill åsså vara meeed!!!



Parta loss, skaka håret och svinga de lurviga som en galning till "Ooa heeela natten" med Attack iklädd "Tonite Im wearing this" i silver skulle ju göra mig till The queen of the dancefloor ;)



Eller vad tror du?

Vilma
2008-09-16 - 19:58:42

favorit party låt som får mig att bli galen är nog Pinks - so What och lady gaga - just dance! De får mig på party humör och mina kompisar vet att jag kan bli riktigt galen av de låtarna! ;p Gå in på min blogg så ser du kläderna som jag skulle ha till linnet.

Kram

leopardia
2008-09-16 - 21:56:05

när jag såg dina linnen så var det

It's raining men,

som jag blev sugen på att dansa till.

haha, och nu kan jag inte sluta nynna på den, samtidigt som jag blickar förväntansfullt uppåt ;)

men det jag skulle säga är ju att annars är det ju lite skillnad på bästa partylåt och bästa släppa loss och slå klackarna i taket-låt...

jag menar ramones är ju superpartylåtar tex, men jag kanske inte skulle ställa mig och se lika vild och glad ut, som till weathergirls it's raining men... men ja, du förstår nog vad jag menar :)

Kim
2008-09-17 - 00:19:24

Bästa danslåten är lätt lady gaga - just dance.

Den får mig att släppa all hämningar och bara dansa. Glömma tid och rum och bara skaka rumpa!

Lisa
2008-09-17 - 09:20:25

Det här är töntigt, jag vet. Men den ultimata stämningshöjaren på förfesten är JAG VILL VARA DIN MARGARETA. Den får alla att spänna av och fyllas med partyparty.



Annars skakar rumpan till Timbaland - The way i are. Jag kan inte ens sitta still vid datorn när den spelas. The Kack - My Sharona eller typ vad som helst med Michael Jackson är också utimata partylåtar.

jennifer
2008-09-17 - 16:49:03

lite töntigt men det är faktiskt "ateens - floorfiller". den är så party! jag älskar videon också. jag lyssnar inte på sån musik alls annars, men gud så party man blir

Sandra
2008-09-17 - 21:50:43

Tävlingsbidrag: För mig är det Electric - Leila K, vem känner sig inte så där megasexig till en bra låt som den? :)

Lina
2008-09-17 - 22:51:46

Här är mitt bidrag till tävlingen;)

Felicia
2008-09-18 - 00:04:15

Låten eller låtarna som får mig att gå igång på

dansgolvet är poison med alice cooper fast Groove Coverage versionen och Maria med Blondie Kan inte stå still till dom låtarna ;)



Jag skulle ta

Ett par svarta leggings

Ett par svarta korta shorts

En svart skinn jacka

Ett par silvriga Pumps

Och och självklart det silvriga "tonight im wearing this" linnet



:D

Marie
2008-09-18 - 18:14:54

Det var inte lätt att välja en låt. Men tillslut blev det Outcast - Hey Ya! Det rycker liksom i hela kroppen bara när jag tänker på låten :)

Anna
2008-09-19 - 10:02:04

Hej! Bästa partylåten är nog något med AC/DC, tex Thunderstruck!

Knåpade ihop en partyoutfit med linnet..

http://dressheelsrocknroll.blogg.se/2008/september/i-would-like-to-wear-this.html

Trevlig helg!:)

Sofia
2008-09-20 - 11:45:20

Jag vet inte riktigt vilken som är den bästa partylåten, kanske Girls just wanna have fun? :)



Här kommer mitt bidrag; 17495694.jpg" rel="nofollow">http://brunetternasmode.blogg.se/images/2008/tvlingsbidrag17495694.jpg



Kram! :) Du har en helt underbar kollektion.

Sofia
2008-09-20 - 11:48:03

Den kunde tydlige inte visas via den länken: http://brunetternasmode.blogg.se/2008/september/tavlingsbidrag.html#comment

CherryCheek
2008-09-20 - 18:19:24

Låt & Illustration finns i mitt inlägg! :)

(Outfit nr.2!)



http://cherrycheek.blogspot.com/2008/09/tonight-im-wearing-this.html

Liza
2008-09-20 - 20:33:16

Kul med tävling!

What a feeling är min bästa "hoppauppodansa"-låt! Går jättebra att städa till oxå!

Ha det bra!

[email protected]

Pauline
2008-09-20 - 20:41:37

bästa partylåten är en remix på whitney houston - I wanna dance with somebody, jag kan lyssna på den om och om igen och dansar hela tiden tills jag får mjölksyra i benen :D

sofie
2008-09-20 - 20:43:15

pinsamt men sant...låten jag dansar mest till just nu är gerge michael - faith! lyssna på den högt högt, lovar att man inte kan stå still!! :D

sofie
2008-09-20 - 20:43:37

george skulle det såklart stå! :D

Josefin
2008-09-20 - 20:58:46

Åååhhh snälla... låt mig vinna... vill så gärna vara lite snygg och glittrig... har INGENTING jag känner mig fin i! behöver lite glitter och glamour.. åhh snälla!! <3

Josefin
2008-09-20 - 21:00:20

åhmen vad mycket man skulle göra.. har inget program längre där man kan göra ett kollage =( så då får jag väl säga en låt då.. hmm... mina låtar?;)

Frida
2008-09-20 - 21:03:43

haha vilken kul tävling! Jag har hur många låtar som helst som man bara inte kan LÅTA BLI att dansa till. The way I are med Timbaland är självklart en, men också den som nyss spelades på min dator: Around the worls med Daft Punk. Mina robotmoves är inte att leka med ;)

Kan inte glömma Don't stop believin' med Journey heller, en riktig klassiker!

Malin
2008-09-20 - 21:05:20

Allt upptempo med Justin!!! :D

Dennis
2008-09-20 - 21:09:35

De där linnena är riktigt snygga! :)

Sandrine
2008-09-20 - 21:21:23

En låt som ALLTID fungerar är Ugglas jag dansar aldrig nykter. Vare sig du är nykter eller inte så dansar verkligen alla, och man blir så härligt pepp! Annars är vad som helst med PCD lätt att skaka rumpa till på dansgolvet, tillochmed jag känner mig het med deras musik som strömmar ut ur högtalarna.



Just nu kan jag föreställa mig på nästa party med värsta hollywoodlockarna [heja självfall!] ett guldigt Tonight I'm wearing this-linne, svarta heltäckande strumpisar och mördarklackarna :) Och en massa massa armband på det såklart ;) Jag håller alla mina tummar för att drömoutfiten ska bli min! :) Ett guldigt linne i xs vore toppen ;)

Mariah N
2008-09-20 - 21:48:35

Villiage peoples-Y.m.c.a är en riktig partyklassiker samt Q-feels låt Dancing in Heaven.

Vill vinna ett Guldfärgat linne i stl S.

natalie
2008-09-20 - 21:53:26

Just nu är det låten "Everybody dance now". :P Haha. Den är rolig och får mig att dansa som jag vet inte vad....:p Minnen. ;);)

SANIBO
2008-09-20 - 21:55:53

U know I'm in!



http://ssanibo.blogg.se/2008/september/how-would-i-wear-it.html



Jag gillar så många partylåtar! Men en riktigt peppande och ironiskt rolig är; p3yky8pI" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=GTp3yky8pI

Caroline
2008-09-20 - 21:58:00

hero med charlotte perelli och discodåre med magnus Carlsson. Vill bara dansa loss och sjunga med när jag hör dom två ! party party!!



Vill vinna guldlinnet i stl L

Felicia
2008-09-20 - 21:58:18

JAG ÄR MED OCH TÄVLAR! Har gjort ett inlägg på min blogg. här är länken!



http://fliiz.blogg.se/2008/september/utkast-en-lite.html#comment



Nu håller jag tummarna för fulla muggar!

ha en bra helg! <3

Felicia
2008-09-20 - 21:59:38

JAG ÄR MED OCH TÄVLAR! Har gjort ett inlägg på min blogg. här är länken!



http://fliiz.blogg.se/2008/september/utkast-en-lite.html#comment



Nu håller jag tummarna för fulla muggar!

ha en bra helg! <3

Paulina
2008-09-20 - 22:01:02

Enkelt och logiskt, everybody dance now, C & C Music Factory. Ojojoj där vill man bara shiho slänga sig åt alla håll och shakea! Kan bli riktigt farligt när man går med den i ipod:P

KRAM

Victoria
2008-09-20 - 22:21:54

Bob Sinclar – Rock this Party (Everybody Dance Now)

Maskinen - Alla Som Inte Dansar

smula
2008-09-20 - 22:53:21

ojj...klart jag vill va me o tävla! hm... finns så många bra låtar att skaka rumpa till... men "carnival" med the cardigans har både ett snyggt sound o en bra text. man blir så glad av den!



om jag vinner så väljer jag ett silver-linne i strl S!



och min partyoutfit:

silvrigt "tonight..-linne"

svart oversize bolero (innan jag blir varm, jag är så frusen av mig jämt)

mörka stuprörsjeans

svarta platå i fuskmocka o lack

svarta läderarmband

stort rufsigt o lockigt hår

sotade ögon och rosiga glittrande kinder



well... that´s me ;)

josefine
2008-09-20 - 22:53:28

http://jossmos.blogg.se/2008/september/i-could-wear-this.html



Hellu! : D jag vill hemskt gärna vara med och tävla, kolla in kollaget på min blogg! Klicka på länken ;) Hade gött!

Elin
2008-09-20 - 23:09:56

Barbie girl med Aqua är en riktig partylåt!:)

Men annars..

Party med 70-tals discofeeling:

I will survive, Gloria Gaynor

La Dolce Vita, Ryan Paris

Hot Stuff, Donna Summer



Party med 80-tals feeling:

Wake me up before you gogo, Wham

Toy Boy, Sinitta

I Should be so lucky, Kylie Minouge

Miss Hanna
2008-09-20 - 23:42:28

Den bästa partylåten all times tycker jag är Queen -Don´t stop me now. Men det mest pinsamma är att jag i flera år trodde den hette having a good time tills jag önskade den på en klubb i london. Jag skulle vilja ett linne i silver i stl M om jag vann.

Majsan
2008-09-21 - 00:09:02

Svarar Kizz "I was made for lovin you". Men det är himla svårt att bara svara EN låt! Annars gillar jag gamla disco-slagdängor och Abba. (Jag var alltid Agneta för jag hade ljusare hår än syrran, så hon fick alltid vara Anni-Frid när vi mimade i våra hopprepsmikrofoner).

Jennifer
2008-09-21 - 00:16:26

las ketchup - the ketchup song !

en gammal goding som alltid får

en på galet dans humör :D håller tummarna, snyggare linne kan jag ju inte leta efter / Jennifer (:

Cecilia
2008-09-21 - 00:22:31

Lil Jon - Snap Yo Fingers



Det första jag gör när jag kommer till en klubb är att fråga om de har något med Lil Jon, och när jag hör introt kan jag inte hindra mig själv från att kasta av mig klackarna och dundra upp på dansgolvet trots att jag ser ut som en elefant i en porslinsaffär. Har NOLL taktkänsla i kroppen och jag antar att jag ser hemsk ut bredvid de lapdancande tonårstjejerna med falskleg men beatet och hans groteska vrål ger ett sådant lyckorus att det är omöjligt att stå still.



Som dirty south-frälst är guld det självklara valet och givetvis skulle det linnet få följa med på nästa runda.

Emelie
2008-09-21 - 00:35:00

Hej Anna!



Favorit och favorit men en riktigt go partylåt med massor av minnen är "West Virginia" med "Country Roads"! Den har jag skrikit halsen av mej till och dansat sjukt intensivt till ;) Storslagen favorit iaf på högstadiet, haha!



Jag har inte gjort nåt kollage eller så men skulle säga att linnet skulle go dynamite med svarta leggings och killer heels :P



Kramiz!

Therese
2008-09-21 - 07:02:33

Åhhh... jag vill känna mig ung (!) och bekymmersfri, och när jag minns tillbaka tänker jag på ett speciellt tillfälle där jag och mina vänner skrålade till och dansade till "Ooooa hela naaaaten, ooooa hela daaaaan" Vinner jag vill jag ha ett silvrigt linne i storlek L

linnea
2008-09-21 - 12:42:56

Gigi D' Agostino - I'll Fly with You

Alexandra
2008-09-21 - 12:51:18

Bästa just nu Akcent-Kylie!

Skulle gärna vilja vinna et i st S silver.

Annica
2008-09-21 - 14:00:20

Jag är en riktig Michael Jackson nörd, jag väljer Billie Jean. Kommer att hålla i evighet...

Lisa
2008-09-21 - 14:21:38

Hahaha, jag till och med drömde om den här tävlingen inatt..!

Bubbel och rocklåtar är definitivt party. Andrew WK - She Is Beautiful tillsammans med fruktig och fuktig Asti Cinzano gjorde min kväll igår. Det enda som fattades var det där linnet... ;) Pick meeeee!

belinda
2008-09-21 - 14:26:50

Min bästa partylåt är lätt lady gaga- just dance. Men eftersom den börjar bli lite uttjötad så tar pokerface- lady gaga över nu. Första gången jag lyssnade fastnade den inte men efter några gånger var jag fast!



Kram Belinda

Lo
2008-09-21 - 14:43:23

Lil Wayne (Feat. Static Major) - Lollipop är en grym party låt ;D

Camilla
2008-09-21 - 18:49:34

Ojojoj, det där med låter är svårt tycker jag. Jag blir på riktigt bra partyhumör oavsätt musik. Men just nu skulle jag nog säga E-Types senaste The Tide. Riktigt härligt svängig. Slängde faktiskt ihop ett kollage också, eftersom jag har suttit och funderat på vad jag ska ha på mig nästa helg då vi ska ha tjejfest, med temat kjol/klänning. Hade tänkt mig ditt linne och nu passar det ju perfekt att kunna tävla om det.

Här hittar du kollaget: http://camc.blogg.se/2008/september/tjejfest.html

Nu är det bara att hålla tummarna. =)

kram kram

Johanna
2008-09-21 - 19:52:13

Oj den här tävlingen hade jag helt missat, vilken tur att det kom en påminnelse :) Tack Anna!



Det var en svår fråga men "girls just wana have fun" dök spontant upp i huvudet, så den får det bli :)


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: