GARDEROBSGRUBBEL & BYRÅBEKYMMER -

vad är väl en gala på stureplan?

2008-10-17 | 10:30:06 | Krönika/Politik/Tankar



Godmorgon på er.
Hoppas ni vaknat till en förträfflig fredag.
Jag har precis avnjutit en god hotellfrukost här på Anglais tllsammans med Käthe och Alexandra.
Och det är dessa två babes som gjort denna Stockholmstripp till nåt bra.
För ärligt talat - galan igår = platt fall.
Innehållslös, rörig, oorganiserad, rörig, stökig, stressig.
Om man nu vill satsa på en bloggala och uppmana till att knyta kontakter och mingel och inspiration, varför begränsa galan till några timmar där 78% av tiden går åt till köande - köande för att komma in, köande för att lämna in jackan och sen köande för att ens komma fram och få ett smakprov på nåt avslagetbananaktigt att dricka och sen köande för goodiebag och uthämtning av jacka igen? Hur glammigt och galaktigt är det att stå i en lång kö utanför i kylan och vänta på att få bli avprickad på en lista? Och sen dessutom beskåda och uppleva att man inte var känd/snygg nog att bli fotad vid entrén..?

Varför inte låta galan hålla på längre tid, skita i hög musik  som orsakar att man bara står och skriker varandra i öronen , ha bord och sittplatser åt alla så man kan uppleva, insupa och njuta av ett sådant här evenemang?
Istället blev det bara en ont-i-fötter-och-rygg-jag-känner-att-sminket-svettas-bort-upplevelse där man såg bloggerskor man ville pratat med men när man nått fram till stället de nyss stod på så var de helt plötsligt borta och sen såg man dom inte mer.
Ja det kändes som vi mest föstes in och ut, bort och fram som boskap - som ett gäng modekossor.

Det verkar vara två delade läger denna morgon i bloggvärlden - de som hade en fantastisk kväll och vi som tyckte att det nästan kunde ha kvittat.
Efterfesten var heller ingen hit...särskilt inte när man möts av spystank det första man gör när man kommer in.
Dessutom, får jag väl uttrycka en viss besvikelse..
Det är min illustration som pryder de goodiebags som delades ut, jag blev tillfrågad av Veckorevyn om jag ville designa den - Jag sa JA , gav dom en illustration...och trodde att jag i alla fall kunde fått ett litet offentligt tack på själva galan...but Njet.

Nej detta var de väldigt unga, kända bloggarnas afton och en annan kände sig osynlig och malplacerad. Det råder en tydlig hierarki i bloggvärlden och vissa av oss känns lite som hovnarrar..
Oh well..ingen idé att vara bitter.
Eller?




Mina stövlar jag bar till klänningen igår..och en skymt av goodiebagen..
Kommentera 55 st

Kommentarer
Karin
2008-10-17 - 10:34:50

skönt att fler håller med!

Little Peaché
2008-10-17 - 10:39:29

Åh vad skönt att jag inte är ensam om att känna så.

Och är det du som designat påsen??? Den var det fniaste av allt man fick!

Så roligt att få ha något designat av dig. Vilken ära!



Kram på dig hjärtat

Tess
2008-10-17 - 10:39:50

Kunde inte sagt det bättre själv!

Tina
2008-10-17 - 10:41:59

Tråkigt att galan inte blev det förväntade för så många. Dock är jag lite småroad av att det inte var perfekt eftersom jag i min soffa igår var rätt avundsjuk på ar alla som minglade runt där=) Men jag fick min lycka gjord imorse iaf....avslöjas på bloggen=)

Jonna
2008-10-17 - 10:46:57

=)

Maja
2008-10-17 - 10:48:32

Absolut att du borde få ett tack! Ett ordentligt tack. Tråkigt att det blev som det blev. Kram

A
2008-10-17 - 10:49:23

Synd att det var så dåligt ordnat!

Och FY SKÄMS på VR som inte tackade dig ordentligt för den snygga illustrationen. Jag hoppas du fick bra betalt för den åtminstone.

Tur att du hade kul tjejer att umgås med ändå.

Jag kollade inte bilderna på Metro.

Har en liten fundering ang en känd bloggerska och ehhh... viskar en ev läppförstoring...

Länk hos mig... ;)



Ha en skön fredag!

A
2008-10-17 - 10:51:07

Självklart skulle det stå att jag kollade in bilderna på Metro.

Dragana
2008-10-17 - 10:51:38

Det var ju trist att du kände att det inte var så lyckat, men det var ungefär samma jag kände på Stina-Lee's blogg fest. Alla var blonda brarbiedockor och yngre än vad åldersgränsen krävde. Själv kände man sig så missplacerad att 20 min senare gick jag iväg.... Men så är det.

Hoppas du fick fina saker i alla fall.. Och du såg helt fantastisk ut!

Linda // Absolut Glam
2008-10-17 - 11:00:44

Det var jättekul att träffa dig igår, men trist att du känner så här! Jag håller med, själva galan var lite rörig (och just detta köööande) men på efterfesten hade jag jättekul! :) Och det var så roligt att träffa alla ni härliga människor!

donnasandra
2008-10-17 - 11:02:54

Kan ju bara hålla med! Hann inte alls prata med alla jag ville och tänkt, och jag hade grymt ont i fötterna! Efterfesten var däremot hur skojig som helst så jag är nöjd med den. Lite minus är väl att jag tappade telefonen (alltid lika klantig) och att grejer ur min goodiebag fattades när jag kom ut därifrån!

Bim H-D
2008-10-17 - 11:15:07

Hm, vad är väl en bal på slottet - som du skrev!!!

Inte ens ett litet tack för att du gjort illustrationen? Nä, nu går de ju FÖR långt liksom!!! Det är väl det minsta du kunde ha fått!!! Många utropstecken blir det och jag hittar inte ens ord för det!!! Grrrr... typ...

Må så grankott... kramis skruttisen och den väskan ÄR urläcker, ja... Man är avis på den ;)

maja
2008-10-17 - 11:16:14

det var väl sådär..

såg dig iaf!

Nergårds-Emma
2008-10-17 - 11:20:09

Väldigt tråkigt att det blev sådär. Och du förtjänar faktiskt lite mer uppmärksamhet och uppskattning!

Kramar

Hayley
2008-10-17 - 11:25:20

Gud vad trist att det blev som det blev.. Speciellt när du satt din design på goodiebagen.. Lät väldigt oorganiserat, trist..



Du var i vilket fall som helst ubersnygg. :) Jag hade då inte tackat nej till att få stå och prata med dig ett tag. :)



kram Hayley

Angel
2008-10-17 - 11:26:30

Låter som en smärre katastrof,troddej ag skulle önska jag kände att jag missan åt men tydligen inte men din design e superfin,visa innehållet =)

Marcus Å
2008-10-17 - 11:30:46

Synd att det blev en så dålig kväll :/

delinda
2008-10-17 - 11:41:09

roligt att få tröäffa dig IRL =) och din design va absolut super!!!massa kramar

Lina
2008-10-17 - 11:44:18

Jag ville bara sjunka genom jorden, och kände mig redo att springa hem redan vid ingången.



Stureplan har aldrig varit något för mig och kommer aldrig att bli det heller. Får mindervärdeskomplex fast jag vet att jag inte behöver ha det.



Såg dig iaf. Du var fin, men jag vågade inte gå fram och hälsa.



Och ja, du borde ha fått tack för goodiebagen. Den var grymt fin.

Alexandra
2008-10-17 - 11:48:47

Hade jag fått en sådan goodiebag så hade jag ju blivit gladast för bagen :D



trist att bloggalan blev bloggfiasko :/

Little Peaché
2008-10-17 - 11:53:24

Sv: Jag kommer iallafall fota påsen och länka dig och ge dig all cred i hela världen!



Stor kram på dig

Anna
2008-10-17 - 11:54:41

Trist, men jag slår vad om att du var coolast där!

Mel
2008-10-17 - 11:59:30

Så söt bild ändå!

de-E-nice
2008-10-17 - 12:14:00

snyggisblogg!

VECKOREVYN.COM
2008-10-17 - 12:16:23

Hej Anna!

Supertrist att läsa att du känner så här. Ett stort tack personligen till dig för den fina illustrationen finns i galaprogrammet, vi hoppas att du såg det. Kul att se dig där i alla fall!



Bästa hälsningar

Veckorevyn.com-redaktionen



Maria - f a s h i o n s t a r s ☆
2008-10-17 - 12:22:13

kan förstå att en massa köande drog ner humöret!

LOVISA
2008-10-17 - 12:23:03

fina bilder, sötis!

Nathalie
2008-10-17 - 13:13:19

oj vad trist det låter.. då kanske man inte missade något iaf!

Annika
2008-10-17 - 13:28:45

Det där är stureplan i ett nötskal!



Jag tyckte galan var jättetrevlig förutom köandet, men du borde absolut fått mer cred för den fina illustrationen!



/Annika - stod bakom dig i den låånga kön, ni hade väldigt fint hår både du och Käthe :)

Ebba von Sydow
2008-10-17 - 13:35:32

Hej Anna, tusen tack för att du kom - och jag misstänker att du kanske missade galaprogrammet där du är tackad för den urfina illustrationen? Typiskt, det var illa i så fall! All cred till dig för detta, något annat var självklart inte att tänka på. En ära för oss att du ville göra detta. Verkligen jättetråkigt och jag blir uppriktigt ledsen av att läsa att du är besviken på galan. Vi har verkligen slitit med detta, jag ber om ursäkt om allt inte blev perfekt. Du har en poäng i att det blev trångt, vi borde tackat nej till fler - men vi hade nog inte heller trott att exakt alla som osat skulle komma, och det blev alltså tydligen för trångt. Jättesynd. Fel av oss. Ha en riktigt skön helg! Med vänliga hälsningar/Ebba

Jenny
2008-10-17 - 13:37:21

Haha, härlig bild!

Verkar som om de flesta har samma syn på dig om galan igår...Trist.

Linda
2008-10-17 - 14:16:06

Vi som inte ens blev bjudna kunde dock kika på galan via web-tv. Efter att ha sett galan där samt läst en del bloggar har ävenjag tyckt till om det hela. Kram.

Linda
2008-10-17 - 14:21:19

Vi som inte ens blev bjudna kunde dock kika på galan via web-tv. Efter att ha sett galan där samt läst en del bloggar har ävenjag tyckt till om det hela. Kram.

Alexandra
2008-10-17 - 14:32:14

Riktigt dåligt att du inte fick någon uppmärksamhet för påsen. Jag visste inte ens att du hade gjort förrän en bloggerska påpekade det.



Sen håller jag med om att de riktigt stora bloggerskorna var det enda intressant för fotograferna , såg vissa som frågade om dom fick vad med på kort.Alla har ju faktiskt blivit inbjuda av en anledning.



Annars trivdes jag på galan :)

Julia
2008-10-17 - 14:43:51

Men du är bäst iaf tycker jag. :)

Men jävligt synd att det skulle vara så där, dom borde ju kunnat organiserat allt lite bättre tycker jag...

Förresten så drömde jag om dig inatt, trodde att de va sant när jag vaknade också, haha. :D

Men ha en jätte bra helg Anna, du är underbar, det vet du! :)

Jessica
2008-10-17 - 15:05:08

Jag såg ditt namn i bloggprogrammet och blev så nyfiken på goodie bagen, så fin den var. Synd att du fick en sådan dålig upplevelse. Tyckte själv att det var superkul och bra ordnat. Hade inga större förväntningar utan var mest upprymd över att vara bjuden.

Mickan
2008-10-17 - 15:11:18

Om det är till någon tröst så uppskattar jag mycket mer bloggar som din och inte de stora jättehypade som tydligen fick mest uppmärksamhet igår, kom ihåg det=) Det är såna som du som räknas! Kramis!

mia dh
2008-10-17 - 15:49:13

Men du var himla snygg på galan iaf:) Ha en trevlig helg.

Angelicas Closet
2008-10-17 - 16:26:12

Din design var jättefin!



Kramar

Lena
2008-10-17 - 17:32:49

verkar vara många som är besvikna, trist att de inte ordnade det bättre!

Johanna
2008-10-17 - 18:00:07

Lite bitter? På Ebbas Blogg finns ett inlägg om din goodiebag-design tillsammans med ett personligt tack. Det är väl större än att bli omnämnd på nån sketen gala som ändå inte ses av allmänheten?

Stina
2008-10-17 - 18:44:30

Kan hålla med om att organisationen hade kunnat vara smidigare, jag menar, ELLE-galan hade 800 gäster och där var det inte alls speciellt mycket köer. Men hur som helst hade jag iaf trevligt, på fördrinken och efterfesten. Din illustration var superfin och det var trevligt att ses. Kram!

Junitjej [Vinn en anteckningsbok!]
2008-10-17 - 18:46:28

Trist att dte var ett sådant himla köande på galan!! Det hade väl varit bättre att bjuda in ett färre antal, så ni hade kunnat prata med varandra och sluppit köa. Vann du något pris?

Mumari
2008-10-17 - 19:00:27

Jag kan bara hålla med. Låter rätt klantigt att desutom boka en lokal som inte är stor nog för alla med tanken att alla säkert ändå inte kommer!



Kanske någon lite äldre tidning kunde ordna något liknande....



Me like your goodiebagdesign i alla fall!

Fotograf Emelie Ohlsson
2008-10-17 - 22:04:46

För mig är du en hjälte och en stor förebild i bloggvärlden! Massa kramar! Kul att träffa dig med! ::

Fotograf Emelie Ohlsson
2008-10-17 - 22:08:59

Tänk så mycket du åtstadkommit och hur långt du är! Du designar kläder för Nelly, det är så himla stort och jag beundrar dig verkligen! :)

veronica
2008-10-17 - 22:20:13

påsen var verkligen grym och jag gillar den nog mest av allt i goodiebagen, den kommer komma till bra användning!



ångrar att jag inte snackade med dig, du är en stor inspiration! Hoppas du förtår det, ok?

många varma kramar!

Erik Keding
2008-10-17 - 22:24:41

Detta inlägg var ärligt talat helt underbart att läsa. Att detta bloggevenemang som blåsts upp som sjutton inte var så glammigt som dom hade velat att det skulle vara.



Tycker det är sjukt tråkigt att det inte fanns fler kategorier, mer uppmärksamhet på fler som var där. Kanske t om alla på ett eller annat sätt. Nej, veckorevyn att döma av allt jag läst om detta med detta inlägg som pricken över i tycker jag ni ska försöka göra något bättre nästa år!

Wysteriia
2008-10-18 - 00:37:53

Håller tyvärr med. Det som gjorde kvällen för mig var väl att goodiebagen uteblev helt. Jag blev så bitter..hade ont i fötterna som fan o ville bara hem typ. Tyvärr måste jag ju säga! :(

Lily [ L i n d a . B l o m ]
2008-10-18 - 01:55:53

Jag håller verkligen med dig! Hade gärna velat stanna och prata med dig, men personligen är man lite blyg.. Funderade faktiskt på om de var du som designat påsen. Riktigt dåligt att du inte fick ett offentligt tack eller något för ditt jobb.

Jennyh
2008-10-18 - 10:13:15

håller med, håller med!

Rebecka
2008-10-18 - 11:06:58

Du skrev ju "man inte var känd/snygg nog att bli fotad vid entrén" men jag såg dig vid entrén på http://www.veckorevyn.com/kandis/artiklar/2008/bildextra-blog-awards/index.xml (bild nr.43)... Så jag förstår inte vad du menar?

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer..lägger sig i
2008-10-18 - 11:20:10

Rebecka: Vid entrén och kön utanför lokalen stod t ex metro och stureplansfotografer som endast verkade fotografera utvalda personer - kändisar och personer de ansåg snyggast och kändast.



Bilden på veckorevyn är tagen därinne av emelie ohlsson som jag har bra kontakt med.

Mode med Maria
2008-10-18 - 23:11:35

Hej sweetie, vill börja med att berömma den superfint designade goodiebagen! KOmmer använda den som väska här framöver :) Haha, jag tillhör det "lägret" som gillade galan, hade skoj.. men tråkigt att vi inte såg varandra, hoppas det blir ett nytt tillfälle snart. :) Stor kram!

Kajsa
2008-10-19 - 19:39:20

Baby! Som vanligt blev jag ganska stressad och stel vid tillfällen som festen. Och då ser jag mig inte direkt om särskilt mycket. Så jag är också ledsen att jag inte hann krama dig. Eller hann. Jag såg dig nog faktiskt intr tyvärr. I alls min stirrighet. Men jag kan bara hålla med om att det kändes som ett hyffsat platt fall med alltihopa festmässigt.

En krönika om min syn på det är i tidningen jag dkriver för imorgon. Och den är inte snäll.

Men jag hoppas du ändå hade trevligt med dina vänner! För det hade iaf jag.

Kramar!


Namn:


Mejl: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Kommentar: